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市場調査レポート
商品コード
1568367

レスポンシブ・インスティテューション・フレームワーク2.0

The Responsive Institution Framework 2.0

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 19 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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レスポンシブ・インスティテューション・フレームワーク2.0
出版日: 2024年10月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCの視点は、支援的な環境づくりにおける主要な課題を明らかにするものです。学生の成功への取り組みを強化し、教育におけるメンタルヘルスと幸福の危機に対処することは、世界中の教育者の関心の的となっています。IDCは、教職員による学生へのタイムリーで個別的かつ総合的なサービスの提供を可能にするソリューションの特定について、教育指導者の関心が大幅に高まっていることを目の当たりにしてきました。全体として、教育機関は、学生の課題が危機となる前に先手を打つために、サービスを提供する上で、反応的ではなく、むしろ積極的な姿勢を取ることを求めています。このような要求に応えるため、IDCは詳細な調査を実施し、教育機関がより迅速に対応することを妨げている課題を明確に理解し、この能力を構築するために必要な重要な技術的能力を特定することに着手しました。この文書の目標は、応答性の高い教育機関」とはどのようなものかを明確に定義し、ベストプラクティスの事例を特定し、教育機関のリーダーに応答性の高い教育機関を構築する方法について実践的な指針を提供することです。本書は、2023年初めに発表された「応答する教育機関」の枠組みを更新したものです。この更新版は、2023年 1月から2024年 9月にかけて収集された教育機関および教育関係者からのフィードバックに基づいています。IDCのWorldwide Education and EdTech Digital Strategies調査プログラムのシニアリサーチマネージャーであるマシュー・レガー(Matthew Leger)氏は、「世界中の教育指導者は、学生の幸福の危機に対処しながら、学生の成功に向けた取り組みを進める必要性のバランスをとっています。IDCの応答性の高い教育機関のためのフレームワークは、学生中心の、必要な時に学生を包み込むようなサポートを提供するために必要な技術的・組織的変革を通じて、教育指導者を導くのに役立つように設計されています。」と述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 応答性の高い組織の台頭
  • 応答性の高い教育機関を構築するための基盤
  • テクノロジーを活用し、データに基づき、人を中心に据えた学生サービス
  • 対応力のある教育機関の事例研究
    • カリフォルニア州立ポリテクニック大学ポモナ校、IDCのレスポンシブインスティテュートフレームワークを活用して学生の成功に向けたデジタルイニシアチブを推進
    • ジョンソン・C・スミス大学はコーチングとテクノロジーを通じて学生を支援
    • テキサスクリスチャン大学の包括的協働ケアモデル
    • フロリダ大学、障害を持つ学生への学生サービスを強化
    • カリフォルニア芸術大学、データダッシュボードとリスクプロファイルで支援を必要とする学生を特定
    • アイビーテックコミュニティカレッジ、AIと機械学習で学生の成功を向上
    • フルトン郡立学校、Microsoft Power BIで意思決定を強化
  • 応答性の高い教育機関を創設するための主な課題
    • 人材の課題
    • プロセスの課題
    • 技術的課題

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52137524

This IDC Perspective identifies some of the leading challenges in creating supportive environments. Enhancing student success efforts and addressing the mental health and well-being crisis in education are at the top of educators' minds around the world. IDC has seen a significant increase in interest from education leaders in identifying solutions that can enable faculty and staff to provide more timely, personalized, and holistic services to students. Overall, their institutions are seeking to take a proactive, rather than reactive, posture in providing services to get ahead of student challenges before they become crises. In response to this demand, IDC set out to conduct in-depth research to get a clear understanding of the challenges that prevent institutions from being more responsive and to identify critical technical capabilities needed to build this capacity. The goal of this document is to offer a clear definition of what a "responsive institution" looks like, identify best practice examples, and provide education leaders with practical guidance on how to build a responsive institution. This document is an update to the responsive institution framework published in early 2023. This update was based on institutional and educator feedback collected between January 2023 and September 2024. The framework's components were informed by interviews with K-12 and higher education leaders as well as education technology vendors."Education leaders around the world are balancing the need to advance student success efforts while addressing the student well-being crisis," said Matthew Leger, senior research manager for IDC's Worldwide Education and EdTech Digital Strategies research program. "IDC's framework for a responsive institution is designed to help guide education leaders through the technological and institutional transformation required to provide student-centric, wraparound support to students in their time of need."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • The Rise of the Responsive Institution
  • The Foundation for Building a Responsive Educational Institution
  • Tech-Enabled, Data-Informed, and People-Driven Student Services
  • Case Study Examples of Responsive Educational Institutions
    • Cal Poly Pomona Leverages IDC's Responsive Institution Framework to Drive Digital Initiatives for Student Success
    • Johnson C. Smith University Empowers Students Through Coaching and Technology
    • Texas Christian University's Comprehensive Collaborative Care Model
    • The University of Florida Enhances Students' Services for Students with Disabilities
    • California College of the Arts Identifies Students in Need with Data Dashboards and Risk Profiles
    • Ivy Tech Community College Enhanced Student Success with AI and Machine Learning
    • Fulton County Schools Enhances Decision-Making with Microsoft Power BI
  • Key Challenges to Creating a Responsive Educational Institution
    • People Challenges
    • Process Challenges
    • Technological Challenges

Advice for the Technology Buyer

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  • Related Research
  • Synopsis