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市場調査レポート
商品コード
1693872

ドイツの乳製品-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Dairy - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 257 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ドイツの乳製品-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 257 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツの乳製品市場規模は2025年に265億4,000万米ドルと推定され、2030年には364億7,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.57%で成長すると予測されています。

Germany Dairy-Market-IMG1

幅広い小売部門を通じて乳製品を容易に入手できることが成長を後押ししています。

  • ドイツでは、流通チャネル全体における乳製品の売上高は、2021年と比較して2022年には9.2%増加しました。この成長は、チーズ、ヨーグルト、牛乳などの乳製品セグメントにおけるクリーンラベル製品の人気と入手可能性に起因しています。これらのクリーンラベル乳製品は、人工着色料、香料、保存料などの人工成分を使用していないです。
  • 乳製品が主に消費される主要チャネルは、商取引外の流通チャネルです。商取引外の流通チャネルの中では、コンビニエンスストアがドイツの乳製品市場で最大の流通チャネルです。これらのチャネルは、特に大都市や市場において近接しているため、市場で入手可能な多種多様な製品の中から消費者の購入決定に影響を与えるという利点があります。2022年には、コンビニエンスストアが他の小売チャネルと比較して39.8%以上の金額シェアを占めます。
  • オンチャネルの乳製品売上は、2021年の21億6,486万米ドルから2024年には25億8,864万米ドルの成長が見込まれます。同セグメントの成長は、ドイツの食習慣の主流であるレストランでの食事やテイクアウトの注文に起因しています。ドイツでは外食は人気の娯楽であり、2022年には約5,200万人が外食をし、1,000万人以上のドイツ人が外食をよくすると回答しました。
  • すべての乳製品の中で、チーズは小売チャネル全体で過半数のシェアを占めています。2022年、小売チャネル全体におけるチーズの販売額は2021年から5.8%増加し、国内の他の乳製品と比較して41.3%のシェアを占めました。

ドイツの乳製品市場動向

乳製品をベースとしたデザートと牛乳をベースとした食材への需要の増加と、焼き製品の家庭外消費の増加がドイツの乳製品消費を牽引

  • 2022年、ドイツの乳製品産業の一人当たり消費量は2021年比で2.20%増加したが、これは人口の間で乳製品ベースのデザートの需要が高まっていることに起因します。これらのデザートには、チーズケーキ、ムース、ケーキ、その他の乳製品を使ったデザートがあります。ドイツでは、チーズケーキの1人当たり消費量は0.97kgと推定されています。消費者はまた、栄養価の高さから牛乳を好みます。アイスクリームの乳固形分には、脂肪分とその他の固形分が含まれます。これらの乳固形分は、牛乳に含まれるタンパク質と乳糖で構成され、アイスクリームでは9%から12%です。ドイツにおける乳製品需要の伸びを考慮すると、一人当たりの消費量は2022~2025年にかけて8.75%増加すると予想されます。
  • 過去4年間で、ドイツ国民は焼き製品の家庭外消費を好むようになりました。そのため、ピザやチーズを使ったスナック菓子などの焼き菓子に対する需要が大幅に増加しました。この成長はドイツのチーズ市場にも影響を与えました。消費者の間でチーズの需要が増加しているため、チーズの価格変動が続いています。2022年と2021年の価格はそれぞれ1kg当たり4.16ユーロ、3.08ユーロであったため、2022年のドイツにおけるゴーダチーズの価格は2021年に比べて35.06%上昇しました。
  • ドイツの消費者はクッキーやクランチーのようなバターベースのスナック製品にシフトしています。その結果、バターの輸入量が増加しています。国民のバター需要のため、ドイツのバター価格は過去4年間で上昇しました。2018年と比較すると、2019年の同国のバター価格は41.35%上昇しました。

ドイツの乳製品産業概要

ドイツの乳製品市場は細分化されており、上位5社で15%を占めています。この市場の主要企業は、Arla Foods amba、Danone SA、Groupe Lactalis、Muller Group、Unilever PLCなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たり消費量
  • 原料/商品生産量
    • バター
    • チーズ
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • バター
      • 製品タイプ別
      • 培養バター
      • 未加工バター
    • チーズ
      • 製品タイプ別
      • 天然チーズ
      • プロセスチーズ
    • クリーム
      • 製品タイプ別
      • ダブルクリーム
      • シングルクリーム
      • ホイップクリーム
      • その他
    • 乳製品デザート
      • 製品タイプ別
      • チーズケーキ
      • フローズンデザート
      • アイスクリーム
      • ムース
      • その他
    • 牛乳
      • 製品タイプ別
      • コンデンスミルク
      • フレーバーミルク
      • フレッシュミルク
      • 粉ミルク
      • UHTミルク
    • サワーミルクドリンク
    • ヨーグルト
      • 製品タイプ別
      • フレーバーヨーグルト
      • ノンフレーバーヨーグルト
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Arla Foods amba
    • Bayernland eG
    • Danone SA
    • DMK Deutsches Milchkontor GmbH
    • Frischli Milchwerke GmbH
    • Groupe Lactalis
    • Hochland Holding GmbH & Co. KG
    • Kruger Group
    • Muller Group
    • Saliter Milchwerk GmbH & Co. KG
    • Unilever PLC
    • Zott SE & Co. KG

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000738

The Germany Dairy Market size is estimated at 26.54 billion USD in 2025, and is expected to reach 36.47 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.57% during the forecast period (2025-2030).

Germany Dairy - Market - IMG1

Easy availability of dairy products through wide retail sector is boosting the growth.

  • In Germany, the sales of dairy products in the overall distribution channels increased by 9.2% in 2022 compared to 2021. The growth was attributed to the popularity and availability of clean-label products in dairy segments, such as cheese, yogurt, and milk. These clean-label dairy products are free from artificial ingredients, including artificial colors, flavors, and preservatives.
  • The off-trade distribution channel is the primary channel through which dairy products are mainly consumed in the country. Among the off-trade channels, convenience stores are the largest distribution channels in the German dairy market. The proximity factor of these channels, especially in large and developed cities, gives them an added advantage of influencing the consumer's decision to purchase among the large variety of products available in the market. In 2022, convenience stores accounted for more than 39.8% of the value share compared to other retail channels.
  • Dairy sales in the on-trade channel are anticipated to grow by USD 2,588.64 million in 2024, up from USD 2,164.86 million in 2021. The growth in the segment is attributed to consuming food at a restaurant or ordering takeout, which is a prevailing aspect of German dietary habits. Eating out is a popular pastime in Germany, with almost 52 million people doing so in 2022 and more than 10 million Germans stating they often did so.
  • Among all dairy products, cheese accounted for the majority share in the overall retail channels. In 2022, the sales value of cheese in the overall retail channels increased by 5.8% from 2021, accounting for 41.3% of the value share compared to other dairy products in the country.

Germany Dairy Market Trends

Increasing demand for dairy-based desserts and milk-based ingredients and rising out-of-home consumption of baked products driving dairy consumption in Germany

  • In 2022, the per capita consumption of the German dairy industry grew by 2.20% compared to 2021, attributed to the rising demand for dairy-based desserts among the population. Some of these desserts are cheesecakes, mousses, cakes, and other dairy desserts. In Germany, the per capita consumption of cheesecakes was estimated at 0.97 kg. Consumers also prefer milk because of its nutritional profile. The total milk solid components of ice cream include both fat and other solids. These milk solids consist of protein and lactose in milk and range from 9% to 12% in ice cream. Considering the growing demand for dairy products in Germany, the per capita consumption is expected to grow by 8.75% in 2025 from 2022.
  • In the last four years, the German population preferred out-of-home consumption of baked products. Therefore, the country's demand for baked goods, such as pizza and cheese-based snacks, significantly rose. This growth also affected the cheese market in Germany. Owing to the increasing demand for cheese among consumers, there has been a continuous fluctuation in cheese prices. In 2022, the prices of gouda cheese in Germany grew by 35.06% compared to 2021, as the prices in 2022 and 2021 were EUR 4.16 per kg and EUR 3.08 per kg, respectively.
  • German consumers are shifting toward butter-based snack products like cookies and crunchies. As a result, the import volume of butter has increased. Owing to the demand for butter among the population, butter prices in Germany increased in the last four years. Compared to 2018, butter prices in the country grew by 41.35% in the year 2019.

Germany Dairy Industry Overview

The Germany Dairy Market is fragmented, with the top five companies occupying 15%. The major players in this market are Arla Foods amba, Danone SA, Groupe Lactalis, Muller Group and Unilever PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Butter
    • 4.2.2 Cheese
    • 4.2.3 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Germany
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Butter
      • 5.1.1.1 By Product Type
      • 5.1.1.1.1 Cultured Butter
      • 5.1.1.1.2 Uncultured Butter
    • 5.1.2 Cheese
      • 5.1.2.1 By Product Type
      • 5.1.2.1.1 Natural Cheese
      • 5.1.2.1.2 Processed Cheese
    • 5.1.3 Cream
      • 5.1.3.1 By Product Type
      • 5.1.3.1.1 Double Cream
      • 5.1.3.1.2 Single Cream
      • 5.1.3.1.3 Whipping Cream
      • 5.1.3.1.4 Others
    • 5.1.4 Dairy Desserts
      • 5.1.4.1 By Product Type
      • 5.1.4.1.1 Cheesecakes
      • 5.1.4.1.2 Frozen Desserts
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Mousses
      • 5.1.4.1.5 Others
    • 5.1.5 Milk
      • 5.1.5.1 By Product Type
      • 5.1.5.1.1 Condensed milk
      • 5.1.5.1.2 Flavored Milk
      • 5.1.5.1.3 Fresh Milk
      • 5.1.5.1.4 Powdered Milk
      • 5.1.5.1.5 UHT Milk
    • 5.1.6 Sour Milk Drinks
    • 5.1.7 Yogurt
      • 5.1.7.1 By Product Type
      • 5.1.7.1.1 Flavored Yogurt
      • 5.1.7.1.2 Unflavored Yogurt
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Convenience Stores
      • 5.2.1.2 Online Retail
      • 5.2.1.3 Specialist Retailers
      • 5.2.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.2.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.2.2 On-Trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Arla Foods amba
    • 6.4.2 Bayernland eG
    • 6.4.3 Danone SA
    • 6.4.4 DMK Deutsches Milchkontor GmbH
    • 6.4.5 Frischli Milchwerke GmbH
    • 6.4.6 Groupe Lactalis
    • 6.4.7 Hochland Holding GmbH & Co. KG
    • 6.4.8 Kruger Group
    • 6.4.9 Muller Group
    • 6.4.10 Saliter Milchwerk GmbH & Co. KG
    • 6.4.11 Unilever PLC
    • 6.4.12 Zott SE & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms