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市場調査レポート
商品コード
1693703
郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Postal Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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郵便サービス市場は予測期間中にCAGR 1%超を記録する見込み
消費者が新興のeコマースプラットフォームからオンラインで商品を注文することにますます慣れてきており、従来の実店舗もデジタル環境に移行しつつあることから、eコマースは郵便サービスにとって大きなチャンスとなっています。オンライン販売量が増加するにつれ、eコマース事業者は、購入した商品の配送や集荷に費用対効果の高いチャネルを求めています。この点で、全国的なネットワークとラスト・マイル・デリバリーの経験を持つ郵便サービスが、効果的なパートナーとして台頭してきています。例えばケニアでは、オンラインマーケットプレースJumiaとケニア郵便公社との提携により、オンラインショッピング利用者はJumiaで購入した商品を最寄りの郵便局で受け取ることができます。
しかし、世界の郵便サービス機関の多くは、eコマースの成長を利用するための体制を整えていないです。B2Cのeコマースは世界的に17%の成長率を示しているが、郵便事業会社の小包取扱量は5%以下の成長率にとどまっています。問題のひとつは、低業績の郵便事業会社において、コアビジネスやイノベーションの推進力としてのデジタル技術の導入が少ないことです。デジタル技術の採用率が高ければ、必然的にイノベーションが生まれます。例えば、ケニアの郵便事業がmPostを開始したことで、すべての携帯電話が正式な郵便住所となり、人々は国内のどこからでも手紙や小包にアクセスできるようになりました。
COVID-19の流行は、郵便・小包部門が自律型配達システムをどれほど必要としているかを再定義しています。
英国ロイヤルメールは今後3年間で、ドローンによる配達を増やす一環として、50の「郵便ドローンルート」を新設します。この動きは、民間航空局の許可を前提としており、物流ドローンビジネスのウィンドレーサーズとの協力により、農村地域により迅速で実用的なサービスを提供することになります。シリー諸島、シェトランド諸島、オークニー諸島、ヘブリディーズ諸島などが、新サービスの最初の配送先となります。ロイヤルメールは今後3年間、最大で200機、最終的には500機以上のドローンを活用し、英国全土にサービスを提供する計画だといいます。ロイヤルメールは過去18ヶ月間に、スコットランドのマル島、コーンウォール沖のシリー諸島、オークニー諸島のカークウォールとノース・ロナルセイ上空を含む4回のドローン試験を実施しました。ラーウィックにあるティングウォール空港とウンスト島の間は、片道50マイルの距離だが、新サービスのテスト飛行が行われました。手紙や小包はその後、近所の郵便配達員や女性が、この研究で採用されたドローンを使って運ぶ。このドローンは、島々の間を1日2往復し、最大100kgの郵便物を運ぶことができます。
業界は適度に細分化されています。大企業は広範なインフラとサービスの多様性で優位に立っています。小規模企業は専門特化することで競争しています。ほとんどの国では、政府所有の郵便事業が市場の大部分を占めています。これらの政府系郵便局は通常、郵便配達を独占しているが、民間の荷物配達会社との激しい競争に直面しています。競合する事業体は、互いの強みを生かすために提携を結ぶ。例えば、大手速達会社のフェデラル・エクスプレス(FedEx)とユナイテッド・パーセル・サービス(UPS)は、特定の住宅配達を米国郵政公社(USPS)に委託し、USPSは航空輸送をFedExとUPSに委託しています。
The Postal Services Market is expected to register a CAGR of greater than 1% during the forecast period.
E-commerce represents a tremendous opportunity for postal services as consumers become increasingly comfortable ordering items online from emerging e-commerce platforms, and traditional brick-and-mortar outlets are also transitioning to digital environments. As the volume of online sales increases, e-commerce providers are seeking cost-effective channels for the delivery and collection of purchased items. Postal services, with their long-established national networks and experience in last-mile delivery, are emerging as effective partners in this regard. In Kenya, for example, a partnership between online marketplace Jumia and the Postal Corporation of Kenya enables online shoppers to collect items they purchase on Jumia from their nearest post office.
However, many global postal services organizations are not equipped to take advantage of this growth in e-commerce. While B2C eCommerce is growing at a global rate of 17%, parcel volumes among postal services organizations have been growing at less than 5%. Part of the issue is the low adoption of digital technologies as core business and innovation drivers among low-performing postal services organizations. Where digital adoption is high, innovations inevitably emerge. The launch of mPost by Kenya's postal services, for example, has turned every mobile phone into a formal postal address, enabling people to access letters and parcels from anywhere in the country.
The COVID-19 epidemic is redefining how much the post and parcel sector needs autonomous delivery systems.
United Kindom: In the coming three years, Royal Mail will establish 50 new "postal drone routes" as part of its increased usage of drones for delivery. The move, which is subject to Civil Aviation Authority permission, would give rural communities speedier and more practical services thanks to cooperation with the logistics drone business Windracers. The Isles of Scilly, Shetland Islands, Orkney Islands, and the Hebrides are among the initial destinations for the new service. For the next three years, Royal Mail said it plans to utilize up to 200 drones, and eventually more than 500, to service every part of the UK. Four drone tests have been carried out by Royal Mail over the past 18 months, including flights over the Scottish Isle of Mull, the Isles of Scilly off the coast of Cornwall, and the Orkney Islands' Kirkwall and North Ronaldsay. Between Tingwall Airport in Lerwick and Unst, a 50-mile journey each way, test flights for the new service have been conducted. Letters and packages are subsequently carried by the neighborhood postman or lady using the drones employed in the study, which can carry up to 100kg of mail for two daily return trips between the islands.
The industry is moderately fragmented. Large companies have advantages in widespread infrastructure and diversity of services. Small companies compete by specializing. Most nations have a government-owned postal service that controls a major portion of the market there. These Government-owned postal agencies typically have a monopoly on mail delivery but face heavy competition from private package delivery companies. The competing entities form partnerships to capitalize on each other's strengths. For instance, major express delivery companies Federal Express (FedEx) and United Parcel Service (UPS) contract certain residential deliveries to the US Postal Service (USPS), while the USPS contracts air transportation out to FedEx and UPS.