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市場調査レポート
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1693703

郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Postal Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

郵便サービス市場は予測期間中にCAGR 1%超を記録する見込み

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主なハイライト

  • COVID-19の大流行は2020年の郵便サービス市場を抑制したが、これは各国政府がトランスミッション抑制のために封鎖を実施し、人や物資の移動を制限したためです。パンデミックは業界の成長を郵便収入から小包へと押し上げました。国際郵便公社(IPC)によると、2020年には小包収入が193億ユーロ(217億米ドル)増加する一方、郵便収入は61億ユーロ(68億米ドル)減少します。
  • 近年、郵便業界はインターネットやデジタル産業による混乱に見舞われています。コミュニケーションのオンライン化に伴い、伝統的な中核事業である郵便配達事業は衰退しつつあります。一方、郵便業界は、急成長するeコマース小包市場での激しい競争にも直面しています。その結果、郵便サービス事業は国営の独占企業から、多様なポートフォリオを持つ営利企業へと移行しつつあります。
  • 現在、米国郵政公社(USPS)、ドイツポストDHL(ドイツ)、ラ・ポスト(フランス)、日本郵政公社など、世界有数の郵便サービス企業があります。
  • 郵便サービスサービスの需要は、取引量と企業のダイレクトマーケティングへの支出に左右されます。個々の企業の収益性は、業務の効率性に左右されます。
  • 最大の郵便サービス市場には、中国、米国、英国、フランス、ドイツ、イタリアがあります。成長率の高い市場には、カナダ、インド、ポルトガル、シンガポールなどがあります。
  • 2021年には、世界の郵便サービス事業の主要市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、オランダでした。今後、データ分析の導入、技術開発、自動運転車や電気自動車の利用が市場にプラスの影響を与える可能性があります。今後の郵便サービス市場の成長を阻害する要因としては、労働力不足などが挙げられます。

郵便サービス市場の動向

eコマースが郵便サービスにチャンスをもたらす

消費者が新興のeコマースプラットフォームからオンラインで商品を注文することにますます慣れてきており、従来の実店舗もデジタル環境に移行しつつあることから、eコマースは郵便サービスにとって大きなチャンスとなっています。オンライン販売量が増加するにつれ、eコマース事業者は、購入した商品の配送や集荷に費用対効果の高いチャネルを求めています。この点で、全国的なネットワークとラスト・マイル・デリバリーの経験を持つ郵便サービスが、効果的なパートナーとして台頭してきています。例えばケニアでは、オンラインマーケットプレースJumiaとケニア郵便公社との提携により、オンラインショッピング利用者はJumiaで購入した商品を最寄りの郵便局で受け取ることができます。

しかし、世界の郵便サービス機関の多くは、eコマースの成長を利用するための体制を整えていないです。B2Cのeコマースは世界的に17%の成長率を示しているが、郵便事業会社の小包取扱量は5%以下の成長率にとどまっています。問題のひとつは、低業績の郵便事業会社において、コアビジネスやイノベーションの推進力としてのデジタル技術の導入が少ないことです。デジタル技術の採用率が高ければ、必然的にイノベーションが生まれます。例えば、ケニアの郵便事業がmPostを開始したことで、すべての携帯電話が正式な郵便住所となり、人々は国内のどこからでも手紙や小包にアクセスできるようになりました。

英国、ドローンによる郵便配達サービスを強化

COVID-19の流行は、郵便・小包部門が自律型配達システムをどれほど必要としているかを再定義しています。

英国ロイヤルメールは今後3年間で、ドローンによる配達を増やす一環として、50の「郵便ドローンルート」を新設します。この動きは、民間航空局の許可を前提としており、物流ドローンビジネスのウィンドレーサーズとの協力により、農村地域により迅速で実用的なサービスを提供することになります。シリー諸島、シェトランド諸島、オークニー諸島、ヘブリディーズ諸島などが、新サービスの最初の配送先となります。ロイヤルメールは今後3年間、最大で200機、最終的には500機以上のドローンを活用し、英国全土にサービスを提供する計画だといいます。ロイヤルメールは過去18ヶ月間に、スコットランドのマル島、コーンウォール沖のシリー諸島、オークニー諸島のカークウォールとノース・ロナルセイ上空を含む4回のドローン試験を実施しました。ラーウィックにあるティングウォール空港とウンスト島の間は、片道50マイルの距離だが、新サービスのテスト飛行が行われました。手紙や小包はその後、近所の郵便配達員や女性が、この研究で採用されたドローンを使って運ぶ。このドローンは、島々の間を1日2往復し、最大100kgの郵便物を運ぶことができます。

郵便業界の概要

業界は適度に細分化されています。大企業は広範なインフラとサービスの多様性で優位に立っています。小規模企業は専門特化することで競争しています。ほとんどの国では、政府所有の郵便事業が市場の大部分を占めています。これらの政府系郵便局は通常、郵便配達を独占しているが、民間の荷物配達会社との激しい競争に直面しています。競合する事業体は、互いの強みを生かすために提携を結ぶ。例えば、大手速達会社のフェデラル・エクスプレス(FedEx)とユナイテッド・パーセル・サービス(UPS)は、特定の住宅配達を米国郵政公社(USPS)に委託し、USPSは航空輸送をFedExとUPSに委託しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 速達郵便サービス
    • 普通郵便
  • 品目別
    • レター
    • 小包
  • 宛先別
    • 国内
    • 国際
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • United States Postal Services
    • Deutsche Post DHL
    • Le Groupe La Poste
    • Royal Mail Group
    • Japan Post
    • Swiss Post
    • Post NL
    • Poczta Polska
    • The Singapore Post
    • The Australian Post AG
    • China Post*

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 93573

The Postal Services Market is expected to register a CAGR of greater than 1% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The COVID-19 outbreak restrained the postal services market in 2020 as governments imposed lockdowns and restricted the movement of people and goods to contain the transmission. The pandemic drove industry growth away from mail revenue and toward parcels. According to the International Post Corporation (IPC), the parcel revenue rose by EUR 19.3 billion (USD 21.7 billion), while mail revenue fell by EUR 6.1 billion (USD 6.8 billion) in 2020.
  • Over recent years, the postal service industry has suffered disruptions from the internet and digital industries. The traditional core mail delivery business is declining as communications move online. Meanwhile, the industry also faces fierce competition in the rapidly growing e-commerce parcel market. As a result, postal and mailing businesses are shifting from state-owned monopolies to commercial companies with diversified portfolios.
  • Currently, some of the top postal service companies across the world include the US Postal Service (USPS), Deutsche Post DHL (Germany), La Poste (France), and Japan Post.
  • The demand for postal and mailing services depends on transaction volume and corporate spending on direct marketing. The profitability of individual companies depends on the efficiency of their operations.
  • Some of the largest postal and mailing markets are China, the United States, the United Kingdom, France, Germany, and Italy. High-growth markets include Canada, India, Portugal, and Singapore.
  • In 2021, the leading markets for postal and courier activities worldwide were Germany, the United Kingdom, France, Italy, and the Netherlands. In the future, the adoption of data analytics, technology development, and the use of automated and electric vehicles may positively impact the market. Factors that could hinder the growth of the postal services market in the future include workforce shortage, etc.

Postal Services Market Trends

E-commerce Opens Opportunities for Postal Services

E-commerce represents a tremendous opportunity for postal services as consumers become increasingly comfortable ordering items online from emerging e-commerce platforms, and traditional brick-and-mortar outlets are also transitioning to digital environments. As the volume of online sales increases, e-commerce providers are seeking cost-effective channels for the delivery and collection of purchased items. Postal services, with their long-established national networks and experience in last-mile delivery, are emerging as effective partners in this regard. In Kenya, for example, a partnership between online marketplace Jumia and the Postal Corporation of Kenya enables online shoppers to collect items they purchase on Jumia from their nearest post office.

However, many global postal services organizations are not equipped to take advantage of this growth in e-commerce. While B2C eCommerce is growing at a global rate of 17%, parcel volumes among postal services organizations have been growing at less than 5%. Part of the issue is the low adoption of digital technologies as core business and innovation drivers among low-performing postal services organizations. Where digital adoption is high, innovations inevitably emerge. The launch of mPost by Kenya's postal services, for example, has turned every mobile phone into a formal postal address, enabling people to access letters and parcels from anywhere in the country.

United Kingdom Boost the Postal Delivery Service by Drones

The COVID-19 epidemic is redefining how much the post and parcel sector needs autonomous delivery systems.

United Kindom: In the coming three years, Royal Mail will establish 50 new "postal drone routes" as part of its increased usage of drones for delivery. The move, which is subject to Civil Aviation Authority permission, would give rural communities speedier and more practical services thanks to cooperation with the logistics drone business Windracers. The Isles of Scilly, Shetland Islands, Orkney Islands, and the Hebrides are among the initial destinations for the new service. For the next three years, Royal Mail said it plans to utilize up to 200 drones, and eventually more than 500, to service every part of the UK. Four drone tests have been carried out by Royal Mail over the past 18 months, including flights over the Scottish Isle of Mull, the Isles of Scilly off the coast of Cornwall, and the Orkney Islands' Kirkwall and North Ronaldsay. Between Tingwall Airport in Lerwick and Unst, a 50-mile journey each way, test flights for the new service have been conducted. Letters and packages are subsequently carried by the neighborhood postman or lady using the drones employed in the study, which can carry up to 100kg of mail for two daily return trips between the islands.

Postal Services Industry Overview

The industry is moderately fragmented. Large companies have advantages in widespread infrastructure and diversity of services. Small companies compete by specializing. Most nations have a government-owned postal service that controls a major portion of the market there. These Government-owned postal agencies typically have a monopoly on mail delivery but face heavy competition from private package delivery companies. The competing entities form partnerships to capitalize on each other's strengths. For instance, major express delivery companies Federal Express (FedEx) and United Parcel Service (UPS) contract certain residential deliveries to the US Postal Service (USPS), while the USPS contracts air transportation out to FedEx and UPS.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Express Postal Services
    • 5.1.2 Standard Postal Services
  • 5.2 By Item
    • 5.2.1 Letter
    • 5.2.2 Parcel
  • 5.3 By Destination
    • 5.3.1 Domestic
    • 5.3.2 International
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Latin America
      • 5.4.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 United States Postal Services
    • 6.2.2 Deutsche Post DHL
    • 6.2.3 Le Groupe La Poste
    • 6.2.4 Royal Mail Group
    • 6.2.5 Japan Post
    • 6.2.6 Swiss Post
    • 6.2.7 Post NL
    • 6.2.8 Poczta Polska
    • 6.2.9 The Singapore Post
    • 6.2.10 The Australian Post AG
    • 6.2.11 China Post*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX