![]() |
市場調査レポート
商品コード
1651059
北米の郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)North America Postal Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
北米の郵便サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
北米の郵便サービスの市場規模は2025年に878億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは1.14%で、2030年には918億7,000万米ドルに達すると予測されます。
パンデミックの後、米国のeコマースは空前の成長を遂げ、他の多くの国々の動向を反映するようになった。人口3億3,200万人の米国は、インドと中国に次いで世界で3番目に人口の多い国です。特筆すべきは、アメリカのインターネット・ユーザーの80%近くがオンライン・ショッピングを利用していることです。このeコマースの急増は、郵便事業にとって大きなチャンスです。消費者が新興のeコマース・プラットフォームや従来の実店舗のオンライン化をますます利用するようになるにつれ、効率的な配達・集荷チャネルへの需要が高まっています。確立された全国ネットワークとラストワンマイルデリバリーの専門知識を活用することで、郵便事業はこの進化する状況において価値あるパートナーとしての地位を確立しつつあります。2024年第2四半期までに、米国のeコマース売上高は2,916億4,000万米ドルに達し、小売売上高全体の15.9%を占める。今年上半期、米国のeコマース売上高は5,794億5,000万米ドルに急増し、年末には1兆2,200億米ドルに達するとの予測もあります。eコマースの継続的な成長は、デジタル経済を支える郵便サービスの重要な役割を浮き彫りにしています。
米国郵政公社(USPS)は米国の正式な郵便当局です。2006年の約2,130億通をピークに、USPSの郵便物量は毎年一貫して減少しています。2023年には、配達数はわずか1,161億5,000万通にまで激減しています。この減少は主に、伝統的な郵便物、マーケティング資料、定期刊行物の数量減少によるものです。これとは対照的に、小包配送の収入は急増しています。この変革の主なきっかけはテクノロジーです。多くのアメリカ人がEメールを利用するようになり、従来の郵便物に対する需要が減少しています。さらに、米国のオンライン小売売上は過去10年間で倍増し、小包配送の需要が高まっています。カナダの正式な郵便サービスであるカナダポストも、この動向を反映しています。
業界は現在、細分化されています。大企業は広範なインフラとサービスの多様性で優位に立っています。小規模企業は専門化することで競争しています。政府所有の郵便局は通常、郵便配達を独占しているが、民間の荷物配達会社との激しい競争に直面しています。競合する事業体は、互いの強みを生かすために提携を結ぶ。例えば、大手速達業者のフェデラル・エクスプレス(FedEx)とユナイテッド・パーセル・サービス(UPS)は、特定の住宅配達を米国郵政公社(USPS)に委託し、USPSは航空輸送をFedExとUPSに委託しています。
The North America Postal Services Market size is estimated at USD 87.88 billion in 2025, and is expected to reach USD 91.87 billion by 2030, at a CAGR of 1.14% during the forecast period (2025-2030).
In the wake of the pandemic, e-commerce in the United States has experienced unprecedented growth, mirroring trends seen in many other countries. With a population of 332 million, the U.S. ranks as the world's third most populous nation, trailing only India and China. Notably, nearly 80% of American internet users engage in online shopping. This surge in e-commerce presents a significant opportunity for postal services. As consumers increasingly turn to both emerging e-commerce platforms and traditional brick-and-mortar stores transitioning online, the demand for efficient delivery and collection channels has intensified. Leveraging their established national networks and expertise in last-mile delivery, postal services are positioning themselves as valuable partners in this evolving landscape. By Q2 2024, e-commerce sales in the U.S. reached USD 291.64 billion, constituting 15.9% of the nation's total retail sales. In the first half of the year, U.S. e-commerce sales soared to USD 579.45 billion, with projections suggesting a climb to USD 1.22 trillion by year's end. The continued growth of e-commerce underscores the critical role of postal services in supporting the digital economy.
The U.S. Postal Service (USPS) stands as the official postal authority in the United States. After peaking at approximately 213 billion units in 2006, USPS has witnessed a consistent annual decline in mail volume. By 2023, deliveries had plummeted to a mere 116.15 billion units. This decline is primarily due to reduced volumes in traditional mail, marketing materials, and periodicals. In contrast, revenue from package shipping has surged. Technology is the primary catalyst for this transformation. An increasing number of Americans are turning to email, leading to a reduced appetite for traditional mail. Additionally, U.S. online retail sales have doubled in the last decade, heightening the demand for package deliveries. Canada Post, Canada's official postal service, mirrors this trend.
The industry is currently fragmented. Large companies have advantages in widespread infrastructure and diversity of services. Small companies compete by specializing. Government-owned postal agencies typically have a monopoly on mail delivery but face heavy competition from private package delivery companies. The competing entities form partnerships to capitalize on each other's strengths. For instance, major express delivery companies Federal Express (FedEx) and United Parcel Service (UPS) contract certain residential deliveries to the US Postal Service (USPS), while the USPS contracts air transportation out to FedEx and UPS.