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市場調査レポート
商品コード
1693413

中国の接着剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 208 Pages
納期
2~3営業日
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中国の接着剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 208 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の接着剤市場規模は2024年に131億6,000万米ドルと推定・予測され、2028年には169億米ドルに達し、予測期間中(2024-2028年)のCAGRは6.45%で成長すると予測されます。

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建設市場の勃興と軟包装の動向の進展が中国の接着剤消費を押し上げると予測

  • 中国の接着剤は用途によって分類されます。建設と包装は、中国で最も重要な消費者であり、中国で最も急速に発展している産業のおかげで、接着剤ユーザー全体の約54%を占めています。2020年の中国の接着剤消費量はCOVID-19の影響により減少しました。数量ベースでは、2019年と同年の需要は約8%減少しました。中国における接着剤の生産と消費の減少の主な原因としては、約半年間にわたる国の封鎖による生産施設の操業停止と、人員不足が挙げられます。
  • 新中国成立以前は、包装業界は歩調を合わせることができなかったが、新中国成立によって状況は直ちに全面的に変化しました。中国のパッケージ産業は、小さなものから巨大なものへ、弱いものから強いものへと先進し、完全に近代的なパッケージシステムを構築し、世界のパッケージ大国となりました。2021年、中国包装業界の必要規模以上の企業数は約8831社に達し、2020年から648社増加しました。
  • 中国は世界最大の建設市場であり、2022年から2030年にかけて年平均8.6%の成長率が予測されています。しかし、レバレッジが大きく、政府は土地販売に依存した経済から脱却するための取り組みを進めています。同時に、このセクターは高齢化と全般的な景気低迷の影響を受けています。中国における最近の設計・建築動向は、地域コミュニティ、若年層、文化に関連したプロジェクトを重視しています。こうした要因はすべて、同国における接着剤需要を増加させる傾向にあります。

中国の接着剤市場動向

飲食品産業の急成長と軽量でフレキシブルな包装需要の高まりが中国の包装需要を押し上げる

  • 包装は、製品の安全性と長寿命を保護し、強化するためのデザインと技術の面で急成長している産業の一つです。飲食品セクターは、中国の包装業界の主要なシェアに貢献しています。飲食品部門は2019年に前年比7.8%以上高い約5,950億米ドルを記録しました。その高い生産能力のおかげで、中国は世界の食品・飲料の主要輸出国として位置づけられています。
  • COVID-19パンデミックのため、国を挙げてのロックダウンや製造施設の一時閉鎖により、サプライチェーンの混乱や輸出入取引などいくつかの問題が発生しました。その結果、同国の包装生産量は2020年に前年比8%減少し、市場に大きな影響を与えました。同国の包装生産は主にプラスチック包装が牽引しており、2021年に生産される包装の約79%をほぼ占めています。様々な用途向けに軽量で柔軟性のあるパッケージングへの需要が高まっていることから、プラスチック生産セグメントは予測期間中にCAGR約6.58%の最速成長を記録するとみられます。
  • 中国における包装産業の成長は、主に長年にわたる中間層人口の増加、サプライチェーンシステムの改善、eコマース活動の台頭によるものです。さらに、全国的なパンデミック後の食の安全性と品質への関心の高まりは、食品加工業界を牽引し、今後数年間の包装需要にさらに貢献すると思われます。

政府の政策により、中国におけるEV需要は増加し、自動車生産を促進する可能性が高いです。

  • 中国の乗用車市場は世界最大で、2021年には2,141万台を占め、日本、米国、ドイツなど他の主要な世界プレーヤーと比較されます。中国の電気自動車メーカーであるBYDは、世界の電気自動車生産台数の8.84%を占めています。
  • COVID-19パンデミックの震源地である中国は、全国的な操業停止、サプライチェーンの混乱、人材不足などを引き起こし、2020年の自動車産業で莫大な損失を目の当たりにしました。これが2020年の中国の前年比成長率がマイナスとなった理由です。
  • 中国政府による電気自動車所有者に対する期間限定の購入補助金、交通規制の免除、充電リベートなどの政策は、中国における電気自動車の販売と需要を促進しました。電気自動車の販売台数は、2027年には752万6,000台に達すると予想されています。中国のEV生産台数は2019年の100万台から2021年には350万台に増加し、予測期間(2022~2028年)のCAGRは15.07%を記録すると予想されます。
  • 上海汽車工業公司は生産台数で中国最大の自動車会社です。SAICが生産する乗用車と商用車の台数の伸びは著しく、2019年の約200万台から2021年には700万台に増加しています。この成長動向は、中国自動車市場が予測期間中に安定的に成長すると予想されることを示しています。

中国の接着剤産業の概要

中国の接着剤市場は細分化されており、上位5社で11.81%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 3M, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA, Hubei Huitian New Materials and NANPAO RESINS CHEMICAL GROUP(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • エンドユーザー動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 履物・皮革
    • 包装
    • 木工・建具
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 履物・皮革
    • ヘルスケア
    • 包装
    • 木工・建具
    • その他のエンドユーザー産業
  • テクノロジー
    • ホットメルト
    • 反応性
    • 溶剤系
    • UV硬化型接着剤
    • 水系
  • 樹脂
    • アクリル系
    • シアノアクリレート
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • シリコーン
    • VAE・EVA
    • その他の樹脂

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Arkema Group
    • Beijing Comens New Materials Co., Ltd.
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Hubei Huitian New Materials Co. Ltd
    • Huntsman International LLC
    • Kangda New Materials(Group)Co., Ltd.
    • NANPAO RESINS CHEMICAL GROUP
    • Sika AG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の接着剤とシーラント産業の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 促進要因、抑制要因、機会
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92472

The China Adhesives Market size is estimated at 13.16 billion USD in 2024, and is expected to reach 16.90 billion USD by 2028, growing at a CAGR of 6.45% during the forecast period (2024-2028).

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Emerging construction market and evolving trend of flexible packaging expected to boost the consumption of adhesives in China

  • Adhesives in China are categorized according to their application. Construction and packaging are the most important consumers in the country, accounting for roughly 54% of total adhesive users, owing to China's fastest-developing industries. China's adhesives consumption declined in 2020 due to the impact of COVID-19. In terms of volume, demand declined by approximately 8% in the same year as in 2019. The country's lockdown for around half a year, which prompted production facilities to shut down, and personnel unavailability are two of the primary reasons for the reduction in adhesives production and consumption in China.
  • Before the establishment of New China, the packaging industry failed to keep pace, but the situation immediately and fully altered with the establishment of New China. China's packaging industry has advanced from tiny to huge and weak to strong, creating a fully modern packaging system and becoming the world's packaging power. The number of companies over the required size in China's packaging sector reached about 8,831 in 2021, an increase of 648 from 2020.
  • China is the world's largest construction market, with an annual average growth rate of 8.6% projected between 2022 and 2030. However, it is heavily leveraged, and the government is enacting efforts to wean the economy off its reliance on land sales. At the same time, the sector is being impacted by an aging population and a general economic slump. Recent design and building trends in China emphasize local communities, younger people, and culturally relevant projects. All such factors tend to increase the demand for adhesives in the country.

China Adhesives Market Trends

Rapid growth of the food and beverage industry and rising demand for lightweight and flexible packaging to boost the China packaging demand

  • Packaging is one of the fast-growing industries in terms of design and technology for protecting and enhancing products' safety and longevity. The food and beverage sector contributes a major share of the packaging industry in China. The food and beverage sector registered nearly USD 595 billion in 2019, more than 7.8% higher than the previous year. Owing to its high production capacity, China has positioned itself as a major exporter of food and drinks worldwide.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the country-wide lockdowns and temporary shutdown of manufacturing facilities caused several issues, including supply chain disruptions and imports and exports trade. As a result, the country's packaging production declined by 8% in 2020 compared to the previous year, significantly affecting the market. Packaging production is majorly driven by plastic packaging in the country, which nearly accounted for around 79% of the packaging produced in 2021. With the growing demand for lightweight and flexible packaging for a variety of applications, the plastic production segment is likely to register the fastest growth of around 6.58% CAGR during the projected period.
  • The growth of the packaging industry in China is mainly attributed to the rising middle-class population, improvement of the supply-chain system, and emerging e-commerce activities over the years. Furthermore, the growing attention to food safety and quality in post-pandemic times across the nation is likely to drive the food processing industry, which will further contribute to the packaging demand in the coming years.

Owing to government policies, EVs demand in China is rising and is likely to propel the automotive production

  • China's automotive market for passenger vehicles is the largest in the world, as it accounted for 21.41 million units in 2021 compared to other major global players such as Japan, the United States, and Germany. This number is expected to grow at the same pace because of the increasing production capacity of automotive companies post-pandemic in China, as BYD, which is a local electric vehicle manufacturer in China, holds 8.84% of total electric vehicle production in the world.
  • China, being the epicenter of the COVID-19 pandemic, witnessed huge losses in the automotive industry in 2020 as it led to nationwide lockdowns, supply chain disruptions, lack of human resources availability, etc. This was the reason for the negative Y-o-Y growth rate in China in 2020.
  • The Chinese government's policies for electric vehicle owners, such as time-limited purchase subsidies, traffic regulations waivers, and charging rebates for EV owners, have encouraged the sale and demand for EVs in China. The sales of electric vehicles are expected to reach 7,526 thousand in 2027. EV production in China increased from 1 million units in 2019 to 3.5 million units in 2021, and it is expected to record a 15.07% CAGR in the forecast period (2022-2028).
  • Shanghai Automotive Industry Corporation is China's largest automotive company in terms of production. The growth in the number of both passenger and commercial vehicles manufactured by SAIC is significant, as it increased from nearly 2 million units in 2019 to 7 million units in 2021. This growth trend shows that the Chinese automotive market is expected to grow steadily during the forecast period.

China Adhesives Industry Overview

The China Adhesives Market is fragmented, with the top five companies occupying 11.81%. The major players in this market are 3M, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA, Hubei Huitian New Materials Co. Ltd and NANPAO RESINS CHEMICAL GROUP (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Footwear and Leather
    • 4.1.5 Packaging
    • 4.1.6 Woodworking and Joinery
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 China
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2028 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Footwear and Leather
    • 5.1.5 Healthcare
    • 5.1.6 Packaging
    • 5.1.7 Woodworking and Joinery
    • 5.1.8 Other End-user Industries
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Hot Melt
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Solvent-borne
    • 5.2.4 UV Cured Adhesives
    • 5.2.5 Water-borne
  • 5.3 Resin
    • 5.3.1 Acrylic
    • 5.3.2 Cyanoacrylate
    • 5.3.3 Epoxy
    • 5.3.4 Polyurethane
    • 5.3.5 Silicone
    • 5.3.6 VAE/EVA
    • 5.3.7 Other Resins

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group
    • 6.4.3 Beijing Comens New Materials Co., Ltd.
    • 6.4.4 H.B. Fuller Company
    • 6.4.5 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.6 Hubei Huitian New Materials Co. Ltd
    • 6.4.7 Huntsman International LLC
    • 6.4.8 Kangda New Materials (Group) Co., Ltd.
    • 6.4.9 NANPAO RESINS CHEMICAL GROUP
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ADHESIVES AND SEALANTS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Adhesives and Sealants Industry Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Drivers, Restraints, and Opportunities
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms