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市場調査レポート
商品コード
1690181

フィリピンのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Philippines Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 309 Pages
納期
2~3営業日
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フィリピンのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 309 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィリピンのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場規模は2025年に13億3,000万米ドルと推定・予測され、2030年には18億5,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.89%で成長すると予測されます。

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業界の進歩とeコマースの増加により、国内外のCEP市場の需要が増加しています。

  • 国内外への郵便物や小包の配達を迅速化するため、フィリピン郵便公社(Philpott)は2021年に通知カードを廃止しました。これは75年前からの慣習で、配達に大幅な遅れが生じる原因となっていました。それ以前は、郵便や小包の受取人は、小包を郵便局で受け取る前に通知カードを受け取らなければならず、通常、受け取るまでに約2~3ヶ月かかっていました。そのため、遅延が発生し、戸別配達が不便になっていました。フィリピンの大手国内宅配業者には、それぞれ1,000以上の支店を持つLBCと2GO Expressがあります。米国は2022年のフィリピンのアパレル輸出の最大の市場でした。2022年の衣料品および衣料品付属品の輸出額は全体で7億8,900万米ドルでした。
  • 2023年10月、フェデックスはフィリピンでの事業を拡大し、1,100を超える店舗を設立し、顧客により多くの荷物発送の選択肢を提供しました。フェデックス・オーソライズド・シップ・センター(FASC)の広範なネットワークは、消費者が荷物を預けることができる数多くの場所を提供しています。このネットワークは792の2GOアウトレット、335のSMビジネスセンター、25のアルファマートの店舗で構成されており、すべての店舗が追加料金なしで荷物を受け取ることができます。

フィリピンのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場動向

2022年のフィリピンGDPは年率7.6%増、貿易倉庫と工業の成長が牽引

  • 2022年第4四半期、フィリピンのGDPは7.2%増加し、年率7.6%の成長となりました。卸売・小売業、自動車・オートバイ修理業(8.7%)、金融・保険業(9.8%)、製造業(4.2%)が2022年第4四半期の成長を牽引しました。2022年の年間成長率に最も大きく寄与した産業は、製造業(5.0%)、建設業(12.7%)、卸売・小売業(8.7%)、自動車・オートバイ修理業です。
  • 倉庫業はフィリピンのロジスティクス市場で2番目に重要な要素です。最も重要な市場貢献者は、産業・小売倉庫業とeコマース企業です。フィリピン市場では製造業が増加しています。国内消費の増加と国際貿易活動は、フィリピンにおける倉庫業の成長の主な原動力です。フィリピンの倉庫業では近年、貿易量が増加しており、これが輸送・保管施設の需要を押し上げています。フィリピン全土における貨物の累積量が年々増加していることも、フィリピンの倉庫業にプラスの影響を与えています。

フィリピンのエネルギー部門は、2022年には4.8%減少したもの、2023年には5.5%成長する見込みです。

  • フィリピン政府は、ロシアのウクライナ攻撃による原油価格の上昇にもかかわらず、2022年に公共交通機関の運転手に対する燃料補助金として25億PHP(4,900万米ドル)を割り当てた。この資金は運輸省の燃料補助金プログラムに使用され、377,000人の運転手にクーポン券を提供します。2022年、フィリピンにおける1リットルガスの平均小売価格は約1.55米ドルで、前年の小売価格1.04米ドルから大幅に上昇しました。
  • 2022年から2031年にかけて、フィリピンの石油需要は3.4%増加し、純輸入量は約3.5%増加すると予想されます。フィリピンのエネルギー部門は2022年には4.8%減少したが、2023年には5.5%の成長が見込まれます。しかし、供給には限界があり、部門はグリーンエネルギーにシフトする必要があります。人口が増加し、国内のガス供給が減少するにつれ、輸入燃料に大きく依存するようになり、2024年から2025年にかけて電力不足に陥ることが予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • フィリピン
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達スピード
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Ayala Corporation
    • DHL Group
    • FedEx
    • J&T Express
    • Lalamove
    • LBC Express Holdings, Inc.
    • Ninja Van
    • Philippine Postal Corporation(PHLPost)
    • SM Investments Corporation(including 2GO)
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Ximex Delivery Express Logistics Inc.(XDE)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 70621

The Philippines Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 1.33 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.85 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.89% during the forecast period (2025-2030).

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Demand in the domestic and international CEP markets is increasing owing to industry advancements and increasing e-commerce

  • In an attempt to speed up mail and parcel deliveries domestically and internationally in the country, the Philippine Postal Corporation (Philpott) eliminated notification cards in 2021. It was a 75-year-old practice causing significant delays in deliveries. Earlier, the mail or parcel recipient had to receive a notification card before a parcel could be picked up at the post office, which would usually take about two to three months in order to be received. This caused delays and thus made door-to-door deliveries inconvenient. Some major domestic courier service providers in Philippines are LBC and 2GO Express, with over 1,000 branches each. The United States was the biggest market for apparel exports for Philippines in 2022. Overall, exports of articles of apparel and clothing accessories amounted to USD 789 million in 2022.
  • In October 2023, FedEx expanded its presence in the Philippines, establishing over 1,100 outlets to offer customers more choices for sending their packages. The extensive network of FedEx Authorized Ship Centers (FASC) offers consumers numerous locations where they can drop off their shipments. The network consists of 792 2GO outlets, 335 SM Business Centers, and 25 Alfamart stores, all authorized to accept packages without additional charges.

Philippines Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

The Philippine GDP rise 7.6% annual growth in 2022, driven by rise in trade warehouse and industrial growth

  • In the fourth quarter of 2022, the Philippine GDP increased by 7.2%, leading to a 7.6% annual growth. Wholesale and retail trade, auto and motorcycle repair (8.7%), financial and insurance activities (9.8%), and manufacturing (4.2%) were the main drivers of the growth in the fourth quarter of 2022. The industries that made the most significant contributions to the annual growth for 2022 were manufacturing (5.0%), construction (12.7%), wholesale and retail trade (8.7%), and auto and motorcycle repair.
  • Warehousing is the second most significant component of the Philippine logistics market. The most important market contributors are industrial and retail warehousing and e-commerce firms. Manufacturing activities are increasing in the Philippines market. Rising domestic consumption and international trade activities are the primary drivers of warehousing growth in the Philippines. Warehousing in the Philippines has seen an increase in trade flow in recent years, which has boosted demand for transportation and storage facilities. A yearly increase in cumulative cargo throughout the country has also positively impacted the Philippine warehousing industry.

Despite the decline in the Philippine energy sector by 4.8% in 2022, it is poised to grow by 5.5% in 2023

  • The Philippine government allocated PHP 2.5 billion (USD 49 million) in fuel subsidies for public transportation drivers in 2022 despite rising oil prices as a result of Russia's attack on Ukraine. The funds would be used for the Department of Transportation's fuel subsidy program, providing vouchers to 377,000 drivers. In 2022, the average retail price of one-liter gas in the Philippines was around 1.55 USD, reflecting a significant increase from the previous year's retail price of 1.04 USD.
  • During 2022-2031, the demand for oil in the Philippines is expected to increase by 3.4%, and net imports are estimated to increase by around 3.5%. The energy sector in the Philippines declined by 4.8% in 2022, but it is expected to grow by 5.5% in 2023. However, there are supply limitations, and the sector needs to shift toward green energy. As the population grows and the domestic gas supply decreases, the country is expected to rely heavily on imported fuel, leading to a power shortage from 2024 to 2025.

Philippines Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The Philippines Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, J&T Express, Lalamove, LBC Express Holdings, Inc. and SM Investments Corporation (including 2GO) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Philippines
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ayala Corporation
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 FedEx
    • 6.4.4 J&T Express
    • 6.4.5 Lalamove
    • 6.4.6 LBC Express Holdings, Inc.
    • 6.4.7 Ninja Van
    • 6.4.8 Philippine Postal Corporation (PHLPost)
    • 6.4.9 SM Investments Corporation (including 2GO)
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.11 Ximex Delivery Express Logistics Inc. (XDE)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms