![]() |
市場調査レポート
商品コード
1690117
北米の自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)North America Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
北米の自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
北米の自転車の市場規模は2025年に78億6,000万米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは1.92%で、2030年には86億4,000万米ドルに達すると予測されます。
トレッキングやレクリエーション活動での自転車利用の増加と、サイクリングUSAのような様々な団体が主催するサイクリングイベントの増加が相まって、予測期間中にスポーツ自転車の需要を押し上げる可能性があります。有名人の推薦の影響力の増大は、そのようなイベントのメディア報道の増加と相まって、市場の成長をさらに促進すると予想されます。例えば、米国では、5月は「自転車月間」として認識されており、「自転車通勤週間」は常に5月の第1週か第2週のどちらかです。オースティン、ボストン、パサデナ、ポートランド、ローズビル、サンタバーバラ、サクラメント、サンディエゴ、サンフランシスコ、ワシントンなどは、こうしたイベントに積極的に参加している米国の都市です。
大都市を中心に交通渋滞が深刻化し、駐車スペースが不足していることから、時間節約のために近距離の自転車通勤を検討する人が増えています。同時に、各政府は自転車通勤に必要なインフラを積極的に整備し、人々に自転車を選ぶよう促しています。例えば、雇用の可能性を高め、気候変動と闘い、より弾力的で持続可能な経済を発展させるため、カナダ政府は2021年3月、全国に自転車専用道路とトレイルを整備するための初の連邦基金4億米ドルを発表しました。
トレッキングやレクリエーション活動での自転車利用が増加していることに加え、サイクリングイベントの増加も相まって、一般自転車とスポーツ自転車の両方で自転車需要が促進されると予想されます。このようなイベントにおける有名人の推薦やメディア報道の影響力の増大は、市場の成長をさらに促進すると予想されます。サイクリング・イベントは、サイクリングに関する意識を高め、最終的には自転車利用へのシフトを促す取り組みを支援する上で重要な役割を果たします。イベントは、子供、家族、サイクリング初心者、特定の組織や場所の従業員など、特定のグループをターゲットにすることができます。USAサイクリングは、BMX、シクロクロス、マウンテンバイク、ロード、トラックなど、米国におけるすべての競技サイクリングの公式統括団体です。地域で2000以上のサイクリング・イベントを主催しています。例えば2022年、USAサイクリングは米国で「USAサイクリング・マディソン・トラック・ナショナル・チャンピオンシップス」を開催しました。
米国の自転車市場は、フィットネスとレジャーのための自転車需要が牽引しています。Outdoor Foundationによると、米国では2021年に各種スポーツを含むアウトドア活動の参加者数が57%に増加し、2020年比で710万人の米国人がアウトドア活動に参加しています。このように、レクリエーションとして自転車を利用する人の増加により、市場の開拓が期待されます。さらに、フィットネスのための便利な運動方法として自転車が好まれることも、市場を牽引すると予想されます。流行りのマウンテンバイクやE-BIKEは、国内のミレニアル世代を虜にしています。その結果、メーカー各社は同カテゴリーの製品を発売し、国内の二輪モビリティを魅了し、売上を伸ばそうとしています。シカゴ、ミネアポリス、ニューヨークといった東部文化の中心地では、サイクリング人口が大幅に増加しており、自転車利用に影響を与える要因は天候や気候だけではないことを示唆しています。米国中の多くのフィットネスセンターが一時閉鎖されたとき、ジムの会員はすぐに他の選択肢を探しました。一人で運動する方がリスクを減らせるため、パンデミックの中で人々が取り入れたアクティビティに自転車がありました。このような自転車への関心の高まりは、低価格の自転車の需要を高めると同時に、自転車愛好家たちは、数千ドルもする高級なグラベルバイク、マウンテンバイク、ロードバイク、電動アシスト自転車を買い続けた。
北米の自転車市場は競争が激しく、多くの国際的・地域的プレーヤーで構成されています。Trek Bicycle Corporation, Redline Bicycles, Cannondale Bicycle Corporation, Schwinn Bicycle Company, Raleigh Americaなどの主要企業が市場を独占しています。さらに、各社は女性ライダーや子供を明確にターゲットにした自転車を発売し、自転車のポートフォリオを多様化しています。これらの企業は積極的に投資を行い、新製品を発売し、高級自転車の宅配、アフターサービス、メンテナンスなどの新サービスを導入し、競争力を維持するために製品やサービスに競争力のある価格を設定しています。
The North America Bicycle Market size is estimated at USD 7.86 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.64 billion by 2030, at a CAGR of 1.92% during the forecast period (2025-2030).
The growing use of bicycles for trekking and recreational activities, coupled with an increasing number of cycling events organized by various organizations like Cycling USA, may boost the demand for sports bicycles over the forecast period. The growing influence of celebrity endorsement, coupled with increasing media coverage for such events, is expected to fuel market growth further. For instance, in the United States, May is recognized as 'Bike Month,' and 'Bike-to-Work Week' is always either the first or second week of May. Austin, Boston, Pasadena, Portland, Roseville, Santa Barbara, Sacramento, San Diego, San Francisco, and Washington are among the United States cities that actively participate in these events.
The growing traffic congestion and shortage of parking space, particularly in metropolitan cities, are prompting people to consider bicycle commutation for short distances to save time. At the same time, various governments are aggressively rolling out the infrastructure necessary to support bicycle commutation, encouraging people to opt for bicycles. For instance, to increase employment possibilities, combat climate change, and develop a more resilient and sustainable economy, the Canadian government announced the first federal fund of USD 400 million in March 2021 for bike lanes and trails across the nation.
An increasing application base of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to propel the demand for bicycles, in both general and sports bicycles. The increasing influence of celebrity endorsement and media coverage for such events is expected to fuel market growth further. Cycling events can play an essential role in raising awareness regarding cycling and ultimately supporting efforts to encourage to shift toward bicycle use. Events may target particular groups, including children, families, those new to cycling, or employees of a specific organization or location. USA Cycling is the official governing body for all disciplines of competitive cycling in the United States, including BMX, cyclocross, mountain bike, road, and track. It organizes more than 2000 cycling events in the region. For instance, in 2022, USA Cycling organized the "USA Cycling Madison Track National Championships" in the United States.
The United States bicycle market is driven by bicycle demand for fitness and leisure. According to Outdoor Foundation, in the United States, the number of participants in outdoor activities, including various sports, increased to 57% in 2021 and 7.1 million more Americans participated in outdoor activities than in 2020. Thus, the increase in the number of people who use a bicycle as a form of recreation is expected to develop the market. Further, the preference for bicycles as a convenient way of exercising for fitness is expected to drive the market. Trendy mountain bikes and e-bikes are gaining the grip of the millennials in the country. In consequence, this is insisting manufacturers launch products under the same category to captivate two-wheel mobility in the country and to gain sales. Eastern cultural hubs such as Chicago, Minneapolis, and New York City have seen a huge growth in cycling populations, suggesting weather and climate are not the only factors influencing bike use. When many fitness centers across the United States closed temporarily, gym members quickly looked for other alternatives. Since exercising alone was a better way to reduce risk, biking solo was among the activities folks embraced amid the pandemic. This burst of interest in biking increased demand for lower-priced bikes and, at the same time, bike aficionados continued to buy high-end gravel, mountain, road, and electric bikes that can cost thousands of dollars.
The North American bicycle market is highly competitive and comprises many international and regional players. Key players like Trek Bicycle Corporation, Redline Bicycles, Cannondale Bicycle Corporation, Schwinn Bicycle Company, Raleigh America, and others dominate the market. Moreover, the companies are diversifying their bicycles portfolio by launching bicycles explicitly targeted toward women riders and kids. These companies are investing aggressively; launching new products; introducing new services, such as home delivery of high-end bicycles, after-sales support, and maintenance; and pricing their products and services competitively to retain their competitiveness.