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市場調査レポート
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1689918

欧州の消費者向け包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Consumer Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 126 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州の消費者向け包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の消費者向け包装の市場規模は、2025年に1,757億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.07%で、2030年には2,145億米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済性が消費者向け包装の成長を促進する要因です。包装は消費財産業において、潜在的な購入者に製品を魅力的に見せ、十分に洗練され、安全で、便利で、適切な製品を消費者に届けるという重要な役割を果たしています。
  • プラスチック包装は軽量で壊れにくく、取り扱いが簡単なため、消費者の間で人気となっています。製造コストが低いため、大手メーカーもプラスチック包装を好んでいます。さらに、ポリエチレンテレフタレート(PET)や高密度ポリエチレン(HDPE)などのポリマーの導入により、プラスチック包装の用途が拡大しています。しかし、包装に使用される環境に有害なポリマーの量を減らすことは、消費者包装市場で最も研究されている分野のひとつです。
  • さらに、欧州連合(EU)は、循環型経済原則を推進することで、プラスチック市場を開拓しています。大量に使用される使い捨てのプラスチック包装が精査の対象となっており、主にプラスチック廃棄物に焦点が当てられています。この問題に対処するため、代替材料、バイオベースプラスチックの開発への投資、リサイクル処理しやすい包装設計、プラスチック廃棄物のリサイクルと処理の改善など、複数の戦略が進められています。
  • 原材料市場は引き続き大きな緊張状態にあります。市場の需要は依然として高く、供給は減少しているため、原料価格は欧州全域でかつてない水準で推移しています。再生プラスチックの価格は、バージンプラスチックの価格に起因する需要の変化によって変動します。再生プラスチックの需要は、バージンプラスチックの価格が上昇したときに増加し、コスト上昇につながります。

欧州の消費者向け包装市場の動向

化粧品分野が著しい成長を遂げると予想される

  • eコマース成長へのシフトは、注文内容の多様化、複雑性の増大、包装の多様化を反映しています。また、労働力や季節性もフルフィルメント業務の受注対応能力に影響を与え、包装を複雑化させ、損害の増加につながります。さらに、ネットワーク出荷の制約とコスト上昇は今後も続くと予想されます。効果的に競争し、顧客ロイヤルティを獲得するためには、よりカスタマイズされた独自のソリューションが必要になるかもしれません。
  • オーガニックナチュラル化粧品の潜在市場は現在欧州にありますが、これは美容業界に対する消費者の嗜好が時代とともに変化していることが背景にあります。Global Web Indexが、オーガニックナチュラル化粧品を日常的に購入している英国の2,300人以上のウェブユーザーを対象に行った世論調査によると、その80%が健康と環境への配慮から購入しています。欧州の化粧品市場は、その大きな消費者基盤により、今後も繁栄し、トップの座を維持すると予想されています。
  • 欧州チューブ製造業者協会(ETMA)は、2023年上半期の市場の安定性を示しました。化粧品市場とデンタルケア市場の需要はそれぞれ約2%増と、前向きな市場発展が見られました。チューブ市場における持続可能な進歩という点では、使用済みプラスチック包装の機械的リサイクルだけではプラスチックチューブに必要な量を達成できないことは明らかです。加えて、厳しい政治的・経済的背景も続いています。受注が顕著に減少しているとはいえ、受注残は依然として多い状況です。ETMAが主張するように、今年後半の市場展望は不透明です。
  • 綿密なショッパーインサイトと消費者インサイトを提供するIKWによると、2023年、ドイツにおけるボディケア製品の売上高は、2017年の約149億6,000万米ドルから、およそ174億9,000万米ドルとなりました。ボディケア製品の需要増加に伴い、化粧品包装の需要もそれに対応して増加します。包装は化粧品の重要な側面であり、ボディケア製品の消費が拡大するにつれて、メーカーはより革新的で魅力的な包装ソリューションを必要とするようになります。

著しい市場成長を遂げるポーランド

  • ポーランドは欧州の消費者包装ベンダーにとって重要な市場の一つです。これは、さまざまなエンドユーザー産業で先進的かつ革新的な包装への投資が盛んなことと、軽量で携帯性に優れ、柔軟性があり、環境に優しい包装への注目が高まっていることによるものです。
  • 同国では、様々な市場プレーヤーによる複数の投資や、飲食品など様々な産業における消費者向け包装需要の高まりを目の当たりにしてきました。
  • ポーランドにあるUFlexの包装フィルム工場の従来の生産能力は年間3万トン(TPA)でしたが、年間4万5,000トンの生産能力を持つ幅10.4メートルのBOPETラインが新たに稼働を開始したことで、UFlexの子会社であるFlex Filmsは、欧州連合における最大級のBOPET製造企業の一つとなりました。
  • ポーランドの包装企業の多くも、新たな製造ユニットを開設して地理的プレゼンスを拡大しており、この地域のフレキシブル包装市場の規模を拡大することが期待されています。例えば、ポーランドおよび欧州の著名なプラスチック包装メーカーの1つであるPlast-Box Groupは、ワルシャワ近郊に3,800平方メートルを超える面積の新しい倉庫兼物流センターを開設しました。
  • Eurostatによると、ポーランドにおけるプラスチック包装製品の製造による収益は、2025年までに約62億9,000万米ドルに達すると予測されています。ポーランドでのプラスチック包装製品の生産が増加すれば、サプライチェーン内の統合が進むことになります。その結果、製造工程の効率化、コスト削減、サプライチェーン全体の管理が改善され、欧州の消費者包装市場全体に恩恵をもたらすことになります。

欧州の消費者向け包装業界の概要

欧州の消費者向け包装市場は、多くのベンダーが存在するため断片化しています。本レポートでは、同市場におけるプレイヤー間の競合環境に関する情報を提供し、主要な消費者向け包装企業とその製品を分析しています。

  • 2024年4月、International PaperはDS Smithの買収を発表し、北米と欧州に強い存在感を持つ、差別化された段ボール包装企業を設立しました。この合意は、主に環境に優しい繊維ベースの包装から収益を上げる企業を作ることを目的としており、総収益の約90%を占めます。
  • 2023年10月、Tetra PakはAB Biotek Human Nutrition &Healthとの提携により、革新的なポストバイオティクス食品ソリューションの導入を発表しました。ポストバイオティクスは、飲食品、乳製品、アイスクリーム、チーズなどの超高温(UHT)製品の混合段階で粉末の形で食品加工と統合することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • エンドユーザー業界全体におけるフレキシブルプラスチック包装ソリューションへの需要の増加
    • コンビニエンスストアやeコマースなどの流通チャネルの利用拡大
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の乱高下

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
      • 材料タイプ
      • PE(ポリエチレン)
      • PP(ポリプロピレン)
      • PVC(ポリ塩化ビニル)
      • PET(ポリエチレンテレフタレート)
      • その他
      • 硬質プラスチック包装
      • フレキシブルプラスチック包装
      • カートンボード
      • コンテナーボード・ライナーボード
      • その他
    • ガラス
    • 金属
      • キャップ・栓
      • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品・ヘルスケア
    • 化粧品、パーソナルケア、家庭用品
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ポーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki Oyj
    • Amcor Group GmbH
    • The Tetra Pak Group
    • International Paper Company
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Sealed Air Corporation
    • DS Smith PLC
    • Mondi Group
    • Ardagh Group
    • Crown Holdings Inc.
    • Massilly Holding SAS
    • Tubex GmbH
    • Owens-Illinois Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69296

The Europe Consumer Packaging Market size is estimated at USD 175.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 214.50 billion by 2030, at a CAGR of 4.07% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Technological innovations, sustainability trepidations, and attractive economics are the factors driving the growth of consumer packaging. Packaging plays a crucial role in the consumer goods industry in making the product appealing to the potential buyer and delivering products to the consumer that are sufficiently sophisticated, safe, convenient, and appropriate.
  • Plastic packaging has become popular among consumers, as it is lightweight and unbreakable, making it easier to handle. Even significant manufacturers prefer plastic packaging, owing to the lower cost of production. Moreover, introducing polymers, such as polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE), expands plastic packaging applications. However, reducing the amount of environmentally harmful polymers used in packaging is one of the most researched areas in the consumer packaging market.
  • Furthermore, the European Union is pioneering the plastic market with its drive toward circular economy principles. It is mainly focused on plastic waste, as the high-volume, single-use item plastic packaging has come under scrutiny. Multiple strategies are being advanced to address this issue, including substituting alternative materials, investing in the development of bio-based plastics, designing packaging that is easier to process in recycling, and improving the recycling and processing of plastic waste.
  • The raw materials market continues to be under considerable strain. Market demand remains high, coupled with reduced supply, and this continues to keep material prices at rates never previously seen across Europe. Recycled plastic prices fluctuate due to changes in demand, which can be attributed to the price of virgin plastics. Demand for recycled plastic will increase in times of higher prices for virgin plastic, leading to its increased cost.

Europe Consumer Packaging Market Trends

The Cosmetics Segment is Anticipated to Witness Significant Growth

  • The shift toward e-commerce growth reflects the expansion of order mix, greater complexity, and more packaging diversity. Labor and seasonality also affect the ability of fulfillment operations to meet orders, complicating packaging and resulting in increased damages. Furthermore, network shipping constraints and rising costs are expected to continue. More customization and unique solutions may be needed to compete effectively and achieve customer loyalty.
  • The potential market for organic and natural cosmetic products is currently in Europe, driven by the shifting consumer preferences toward the beauty industry throughout time. According to a poll by Global Web Index on more than 2,300 web users from the United Kingdom who routinely purchase organic and natural cosmetics, 80% of them do so out of concern for their health and the environment. The European cosmetics market is anticipated to flourish going forward and hold onto its top spot in the next years due to its big consumer base.
  • The European Tube Manufacturers Association (ETMA) indicated market stability in the first half of 2023. Positive development was observed in demand from the cosmetics and dental care markets, with an increase of about 2% each. In terms of sustainable progress within the tube market, it is evident that the quantities required for plastic tubes cannot be achieved through mechanical recycling of used plastic packaging alone. In addition, the challenging political and economic backdrop persists. Even though there is a notable decrease in incoming orders, the order backlog remains substantial. The market outlook for the latter half of the year is uncertain, as alleged by ETMA.
  • According to IKW, a provider of in-depth shopper and consumer insights, in 2023, body care products generated a revenue of roughly USD 17.49 billion in Germany compared to 2017, which was around USD 14.96 billion. With a rising demand for body care products, there will be a corresponding increase in the demand for cosmetic packaging. Packaging is a crucial aspect of cosmetic products, and as the consumption of body care products grows, manufacturers will require more innovative and appealing packaging solutions.

Poland to Witness Significant Market Growth

  • Poland is one of the significant markets for European consumer packaging vendors. This is due to the high rate of investment in advanced and innovative packaging across its various end-user industries and the country's growing focus on lightweight, portable, flexible, and environment-friendly packaging.
  • The country has witnessed multiple investments by various market players and the rising demand for consumer packaging in various industries, such as food and beverages.
  • The earlier capacity of UFlex's packaging films plant in Poland was 30,000 TPA, and an additional 10.4-m BOPET line of 45,000 TPA has been commissioned, making UFlex's subsidiary Flex Films one of the largest BOPET manufacturers in the European Union.
  • Many Polish packaging companies are also expanding their geographical presence by opening new manufacturing units, which is expected to boost the scope of the region's flexible packaging market. For instance, Plast-Box Group, one of Poland's and Europe's prominent plastic packaging producers, opened a new warehouse and logistics center near Warsaw with an area of over 3,800 sq. m.
  • According to Eurostat, the revenue from manufacturing plastic packing goods in Poland is projected to amount to approximately USD 6.29 billion by 2025. Increased production of plastic packaging goods in Poland will lead to better integration within the supply chain. This will result in more efficient manufacturing processes, reduced costs, and improved overall supply chain management, benefiting the entire European consumer packaging market.

Europe Consumer Packaging Industry Overview

The consumer packaging market in Europe is fragmented due to the presence of many vendors. This report offers information about the competitive environment among players in this market and analyzes key consumer packaging companies and their products.

  • In April 2024, International Paper announced the acquisition of DS Smith to form a distinct corrugated packaging enterprise with a strong presence in North America and Europe. The agreement aims to create a company primarily generating revenue from environmentally friendly fiber-based packaging, constituting around 90% of its total revenue.
  • In October 2023, Tetra Pak announced the introduction of a range of innovative postbiotic food solutions through its collaboration with AB Biotek Human Nutrition & Health. Postbiotics can be integrated with food processing in a powder form at the mixing stage of ultra-high temperature (UHT) products, such as beverages, dairy products, ice cream, and cheeses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Flexible Plastic Packaging Solutions Across End-user Industries
    • 5.1.2 Growing Utilization of Distribution Channels such as Convenience Stores and E-commerce
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Price Volatility of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Material Type
      • 6.1.1.1.1 PE (Polyethylene)
      • 6.1.1.1.2 PP (Polypropylene)
      • 6.1.1.1.3 PVC (Poly Vinyl Chloride)
      • 6.1.1.1.4 PET (Polyethylene Terephthalate)
      • 6.1.1.1.5 Other Material Types
      • 6.1.1.2 By Type
      • 6.1.1.2.1 Rigid Plastic Packaging
      • 6.1.1.2.2 Flexible Plastic Packaging
    • 6.1.2 Paper
      • 6.1.2.1 Type
      • 6.1.2.1.1 Carton Board
      • 6.1.2.1.2 Containerboard and Linerboard
      • 6.1.2.1.3 Other Types
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
      • 6.1.4.1 Type
      • 6.1.4.1.1 Cans
      • 6.1.4.1.2 Caps and Closures
      • 6.1.4.1.3 Other Types
  • 6.2 End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical and Healthcare
    • 6.2.4 Cosmetics, Personal Care, and Household Care
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 United Kingdom
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Italy
    • 6.3.5 Poland

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.2 Amcor Group GmbH
    • 7.1.3 The Tetra Pak Group
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.6 Sealed Air Corporation
    • 7.1.7 DS Smith PLC
    • 7.1.8 Mondi Group
    • 7.1.9 Ardagh Group
    • 7.1.10 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.11 Massilly Holding SAS
    • 7.1.12 Tubex GmbH
    • 7.1.13 Owens-Illinois Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET