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市場調査レポート
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1687871

欧州のコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Contract Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のコントラクトロジスティクス市場規模は2025年に3,022億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.23%で、2030年には3,542億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 2024年の欧州の見通しは緩やかな回復です。物価の下落と賃金の上昇に伴い、欧州の消費者は購買力を取り戻し始めており、これが内需を押し上げると思われます。この回復の強さは国によって異なります。製造業とエネルギー集約型経済は、他の国よりも緩やかに回復すると思われます。欧州先進国では、今年の成長率は0.7%まで低下し、その後2024年と2025年に若干回復すると予測されます。欧州新興国(ロシア、ウクライナ、トルコ、ベラルーシを除く)では、2021年の4.5%減から2025年には1.1%減に回復し、2024年には2.9%に回復すると予想されます。
  • インフレ率は、エネルギー価格の低下とサプライチェーンの制約緩和によって低下すると予測されます。今年の欧州先進国経済のインフレ率は平均5.8%で、2025年には11.9%まで低下すると予測されます。ほとんどの国は2025年までにインフレ目標を下回ると思われます。欧州の物流コストは欧州経済のGDPの11~12%を占める。
  • 欧州の中央に位置するドイツの中心的な立地と高度に熟練した物流サービスは、国際的な荷主が欧州市場で成功するための理想的な条件を提供しています。ドイツはEUの5億人の消費者に容易にアクセスできます。ドイツの熟練した労働力は、ドイツのロジスティクス部門への投資や現地支店の設立を検討したい国際企業にとって魅力的です。ドイツの対外貿易および関連商品・貨物輸送の約70%は、欧州内で行われています。欧州の主要貿易相手国には、フランス(輸出入額1,700億ユーロ(1,859億米ドル))、オランダ(輸出額1,670億米ドル(1,826億2,000万米ドル))などがあります。欧州外における物流の最大の目的地はアジアであり、次いでアメリカです。多くの企業がドイツでの事業拡大のために倉庫を開設しています。
  • 例えば、2023年6月、GXOはドイツにおけるプレゼンスを「深化」させる計画を発表しました。その第一歩として、GXOはドルマゲン地区に587,000平方フィートの倉庫を新設し、最先端の倉庫ソリューションを展示します。GXOの倉庫は、欧州と英国に700、北米に300あるのに対し、ドイツには6つしかないです。
  • 例えば、2023年7月、ジオポストとJDロジスティクスは、世界・ロジスティクス能力を強化するための戦略的提携を発表しました。JDLの強力な倉庫ネットワークとGeopostの物流配送能力を組み合わせることで、この提携は中国から欧州への国際エクスプレスサービスを拡大し、消費者と企業に高品質のエクスプレス物流ソリューションを提供します。JDLとGeoopostは、中国から欧州への双方向のシームレスなC2C(消費者直送)およびB2C(企業対消費者)の輸送ソリューションを構築します。この新たなパートナーシップは、包括的なエンド・ツー・エンドの貨物追跡と配送を提供し、ドアステップ配送や専任のカスタマーサポートを含む便利な「ワンストップ」エクスプレス配送サービス、さらに物流プロセス全体にわたる最先端のデジタル追跡を実現します。

欧州のコントラクトロジスティクス市場動向

コントラクトロジスティクスのアウトソーシング市場は大幅な成長を記録へ

コントラクトロジスティクスのアウトソーシングシェアは低く、明確な成長の可能性を示しています。世界的に見ると、市場全体に占めるコントラクトロジスティクスのシェアはわずか10~15%です。欧州では、この割合は約20%と推定されます。アウトソーシングの程度は国によって大きく異なります。一般的には、輸送と保管サービスが大きくアウトソーシングされています。

eコマースはアウトソーシング成長の大きな原動力になると予想されます。eコマース市場が急成長するにつれ、より迅速で確実な配送に対する消費者の期待も高まっています。その結果、倉庫管理や注文処理のアウトソーシングが増加すると予想されます。コントラクトロジスティクスは、あらゆる規模のeコマース企業に以下のメリットを提供する:ビジネス管理性、高度な技術ソリューション、リスク軽減、拡張性。

コントラクトロジスティクス企業は、オンライン・ビジネスにサービスを提供し、世界・ネットワークをうまく活用することで、新たな市場への参入を支援します。また、配送オプションの選択肢を提供したり、通関や付加価値税(VAT)サービスを引き受けたりすることで、顧客との距離を縮める手助けもします。

コントラクトロジスティクス企業は、家電製品、通信機器、コンピューター機器、その他のハイテク製品を製造する企業に特化したサービスを提供しています。これらの企業が在庫を減らし、流通コストを下げ、新製品を発売するのを支援します。

英国がこの地域を席巻

英国は、中国、米国に次いで世界第3位のeコマース市場です。

オンライン・ショッピングとオンライン決済の急増に伴い、英国はデジタル経済に移行しつつあります。英国のeコマース市場は欧州最大級の急成長を遂げています。2023年には、英国の世帯はeコマースに約1,200億英ポンド(1,525億4,000万米ドル)を費やし、年率8.8%で成長すると予想されています。

小売eコマースは、世界で最も急成長している小売動向のひとつです。過去10年間で、オンラインショッピングは英国で最も人気のある小売チャネルとなりました。eコマースサイトは何十年も前から存在していたが、普及し始めたのはごく最近のことです。英国におけるオンライン・ショッピングの成長は、世界の動向に合わせて驚異的なものとなっています。その結果、コントラクトロジスティクス・サービスに対する需要が非常に高まっています。

2023年11月、EV Cargoはテクノロジーを駆使したサプライチェーンに投資し、世界有数の管制塔システムを備えた物流ネットワークを構築しました。世界の貨物輸送会社であり、世界・サプライチェーン・サービス・プロバイダーであるEV Cargoは、道路貨物や倉庫業、またコントラクトロジスティクスにおいて、新たに3社の顧客と英国での契約を獲得しました。EVカーゴは、過去3年間にわたり英国の物流業界に影響を及ぼしてきたより広範な市場環境に対応するため、英国で保有する車両の戦略的資源見直しを完了しました。同社は、効率化を推進し、敏捷性を向上させるための技術を取り入れました。

欧州のコントラクトロジスティクス業界の概要

同市場の主なプレーヤーには、ドイツポストDHLグループ、シェンカーAG(DBシェンカー)、セバ・ロジスティクス、DSV AS、SNCFロジスティクス/ジオディスなどがあります。欧州を拠点とするこれらの企業は、世界中で大きな存在感を示しています。これらの大手企業がこの地域に強力な足跡を残し、大きな市場シェアを占めているとはいえ、市場はまだある程度断片化されており、多くの企業がさまざまなレベルでコントラクトロジスティクス・サービスを提供しています。

企業は、業界の動向に合わせて常に進化していく必要があります。そうすることで、新たな顧客を獲得し、足場を固めることができると思われます。

ほとんどの大手企業は西欧地域に拠点を置いています。CEE地域では、現地のコントラクトロジスティクス・プロバイダーの数は比較的少ないです。これは、CEE地域の既存の地元ロジスティクス・プロバイダーがコントラクトロジスティクス市場に参入し、大きな市場シェアを獲得するチャンスです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • アウトソーシングサービスの増加
      • イタリア、フランス、ポーランドにおけるコントラクトロジスティクス需要の増加
    • 抑制要因
      • 欧州のコントラクトロジスティクス市場における競合の激化
      • 規制遵守
    • 機会
      • プール型倉庫
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • 技術動向
  • 地域のeコマース産業(国内および越境)についての洞察
  • アフターセールス/リバース・ロジスティクスにおけるコントラクトロジスティクスに関する洞察
  • コントラクトロジスティクス・プレイヤーが提供する各種サービス(総合倉庫・輸送、サプライチェーン・サービス、その他の付加価値サービス)の概要
  • 貨物輸送コスト/運賃に関する考察
  • ブレグジットの欧州物流業界への影響に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 産業機械・自動車
    • 飲食品
    • 建設
    • 化学品
    • その他消費財
    • その他エンドユーザー
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • オランダ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ポーランド
    • ベルギー
    • スウェーデン
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル(M&A、合弁事業、提携、契約を含む)
    • Deutsche Post DHL Group
    • XPO Logistics
    • Schenker AG(DB Schenker)
    • CEVA Logistics
    • SNCF Logistics/Geodis
    • DSV AS
    • Neovia Logistics Services
    • GEFCO SA
    • United Parcel Service Inc.(UPS Supply Chain Solutions)
    • Rhenus SE & Co. KG
    • Bertelsmann SE & Co. KGaA(Arvato)
    • FIEGE Logistik Stiftung & Co. KG*
  • その他の企業(主要情報/概要)
    • Expeditors International, United Parcel Service Inc., Bollore Logistics, Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG, Agility Logistics Pvt. Ltd, H. Essers NV, Wincanton PLC*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

  • 主要国の活動別GDP分布
  • 資本フローの洞察
  • 対外貿易統計-製品別輸出入
  • 欧州の主要輸出先に関する洞察
  • 欧州の主要輸入原産地に関する洞察
目次
Product Code: 66582

The Europe Contract Logistics Market size is estimated at USD 302.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 354.29 billion by 2030, at a CAGR of 3.23% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Europe's outlook for 2024 is of gradual recovery. As prices fall and wages rise, European consumers are beginning to regain purchasing power, which will boost domestic demand. The strength of this recovery will vary across countries. Manufacturing and energy-intensive economies will recover more slowly than others. In advanced European economies, growth is projected to decline to 0.7% this year before some pickup in 2024 and 2025. In emerging European economies (except Russia, Ukraine, and Turkey, and Belarus), it is expected to recover from a decline of 4.5% in 2021 to 1.1% in 2025 and to recover to 2.9% in 2024.
  • Inflation is projected to fall, driven by lower energy prices and loosening supply chain constraints. It is projected to average 5.8% in advanced European economies this year and to fall to 11.9% by 2025. Most countries will fall short of their inflation targets by 2025. The cost of logistics in Europe accounts for 11 to 12% of the European economy's GDP.
  • Germany's central location in the middle of Europe and highly skilled logistics services provide ideal conditions for international shippers to succeed in European markets. Germany provides easy access to the EU's 500 million consumers. Germany's skilled workforce is attractive for international companies wanting to invest in the German logistics sector or consider setting up a local branch. About 70% of Germany's foreign trade and related goods and freight traffic takes place within Europe. The major European trading partners include France (with imports and exports of €170 billion (USD 185.90 bn) and the Netherlands (with exports of USD 167 billion (USD 182.62 billion)). The biggest destination for logistics outside Europe is Asia, followed by America. Many companies are opening warehouses to expand their business in Germany.
  • For instance, in June 2023, GXO announced its plans to "deepen" its presence in Germany. As a first step, GXO will construct a new 587,000-square-foot warehouse in the Dormagen area to showcase its cutting-edge warehousing solutions. GXO has only six warehouses in Germany, compared with 700 in Europe and the United Kingdom and 300 in North America.
  • For instance, In July 2023, Geopost and JD Logistics announced a strategic partnership to strengthen global logistics capabilities. By combining JDL's strong warehousing network with Geopost's logistics delivery capabilities, this partnership will expand international express services from China to Europe, providing consumers and businesses with high-quality express logistics solutions. JDL and Geoopost will create seamless C2C (direct-to-consumer) and B2C (business-to-consumer) shipping solutions from China to Europe in both directions. This new partnership will provide comprehensive end-to-end shipment tracking and delivery, with a convenient 'one-stop' express delivery service that includes doorstep delivery and dedicated customer support, as well as state-of-the-art digital tracking throughout the logistics process.

Europe Contract Logistics Market Trends

Outsourced Contract Logistics Market to Register Significant Growth

The outsourcing share of contract logistics is low, showing clear growth potential. Globally, the share of contract logistics in the total market is only 10-15%. In Europe, this proportion is estimated at around 20%. The extent of outsourcing varies greatly from country to country. Transportation and storage services are generally outsourced to a large extent.

E-commerce is expected to be a major driver of outsourcing growth. As the e-commerce market grows rapidly, so do consumer expectations for faster and more reliable delivery. As a result, outsourcing of warehousing and order processing is expected to increase. Contract logistics offers e-commerce companies of all sizes the following benefits: Business manageability, advanced technology solutions, risk mitigation, and scalability.

Contract logistics companies provide services to online businesses and help enter new markets by making good use of global networks. They also help move closer to customers by offering a choice of delivery options, taking care of customs and value-added tax (VAT) services, and more.

Contract logistics companies offer specialized services for businesses that manufacture consumer electronics, telecommunications devices, computer equipment, or other high-tech products. They help these businesses reduce inventory, lower distribution costs, and launch new products.

United Kingdom is dominating the region

The United Kingdom is the third biggest e-commerce market globally after China and the United States.

The United Kingdom is on track to become a digital economy as online shopping and online payments soar. The UK E-commerce market is one of Europe's largest and fastest-growing. In 2023, UK households are expected to spend approximately GBP 120 billion (USD 152.54 billion) on e-commerce, growing at an annual rate of 8.8%.

Retail e-commerce is one of the fastest-growing retail trends in the world. Over the past decade, online shopping has become the UK's most popular retail channel. While e-commerce sites have existed for decades, they've only recently started to gain traction. The growth of online shopping in the UK has been staggering to keep up with global trends. As a result, there's a huge demand for contract logistics services.

In November 2023, EV Cargo invested in technology-driven supply chains and built a distribution network with a world-leading control tower system. EV Cargo, a global freight forwarding company and global supply chain services provider, has won new UK contracts for three new customers in road freight and warehousing, as well as contract logistics. EV Cargo has completed a strategic resource review of its UK fleet in response to wider market conditions that have affected the UK logistics industry over the past three years. The company has incorporated technology to drive efficiencies and improve agility.

Europe Contract Logistics Industry Overview

The prominent players in the market include Deutsche Post DHL Group, Schenker AG (DB Schenker), Ceva Logistics, DSV AS, and SNCF Logistics/Geodis. These players based in Europe have a significant presence across the world. Even though these major players have a strong footprint across the region and account for significant market share, the market is still fragmented to some extent, with many players providing contract logistics services at different levels.

It is necessary for companies to make sure they are constantly evolving to match the industry trends. This is likely to help them gain a stronger foothold by attracting new customers.

Most major companies are based out of the Western European region. The number of local contract logistics providers in the CEE region is comparatively lower. This is an opportunity for the existing local logistics players in the CEE region to enter the contract logistics market and gain significant market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increased Outsourcing of Services
      • 4.2.1.2 Increasing Demand For Contract Logistics In Italy, France, And Poland
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Increasing Competition In The European Contract Logistics Market
      • 4.2.2.2 Regulatory Compliance
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Pooled Warehousing
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Government Regulations and Initiatives
  • 4.6 Technological Trends
  • 4.7 Insights into the E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
  • 4.8 Insights into Contract Logistics in the Context of After-sales/Reverse Logistics
  • 4.9 Brief on Different Services Provided by Contract Logistics Players (Integrated Warehousing and Transportation, Supply Chain Services, and Other Value-added Services)
  • 4.10 Spotlight on Freight Transportation Costs/Freight Rates
  • 4.11 Insights into Effects of Brexit on the European Logistics Industry
  • 4.12 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End User
    • 5.1.1 Industrial Machinery and Automotive
    • 5.1.2 Food and Beverage
    • 5.1.3 Construction
    • 5.1.4 Chemicals
    • 5.1.5 Other Consumer Goods
    • 5.1.6 Other End Users
  • 5.2 By Country
    • 5.2.1 Germany
    • 5.2.2 United Kingdom
    • 5.2.3 Netherlands
    • 5.2.4 France
    • 5.2.5 Italy
    • 5.2.6 Spain
    • 5.2.7 Poland
    • 5.2.8 Belgium
    • 5.2.9 Sweden
    • 5.2.10 Rest of the Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles (including Merger and Acquisition, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
    • 6.2.1 Deutsche Post DHL Group
    • 6.2.2 XPO Logistics
    • 6.2.3 Schenker AG (DB Schenker)
    • 6.2.4 CEVA Logistics
    • 6.2.5 SNCF Logistics/Geodis
    • 6.2.6 DSV AS
    • 6.2.7 Neovia Logistics Services
    • 6.2.8 GEFCO SA
    • 6.2.9 United Parcel Service Inc. (UPS Supply Chain Solutions)
    • 6.2.10 Rhenus SE & Co. KG
    • 6.2.11 Bertelsmann SE & Co. KGaA (Arvato)
    • 6.2.12 FIEGE Logistik Stiftung & Co. KG*
  • 6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
    • 6.3.1 Expeditors International, United Parcel Service Inc., Bollore Logistics, Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG, Agility Logistics Pvt. Ltd, H. Essers NV, Wincanton PLC*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

  • 8.1 GDP Distribution by Activity for Key Countries
  • 8.2 Insights into Capital Flows
  • 8.3 External Trade Statistics - Export and Import by Product
  • 8.4 Insights into Key Export Destinations of Europe
  • 8.5 Insights into Key Import Origins of Europe