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市場調査レポート
商品コード
1642997
米国のコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)United States Contract Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のコントラクトロジスティクス市場規模は2025年に1,451億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.76%で、2030年には1,745億3,000万米ドルに達すると予測されます。
米国では、eコマースの台頭がコントラクトロジスティクスの成長を大きく後押しし、合理化された倉庫管理、配送、ラストワンマイルの配送サービスに対する需要の高まりに拍車をかけています。オンライン・ショッピングの急増に伴い、ロジスティクス・プロバイダーはインフラを拡張し、フルフィルメントの需要に応えるために最先端技術を採用しました。
米国の配送指標は2023年に顕著な改善を見せた。スタティスタの報告によると、発行率は前年比3.6%減の6.4%、定時配達率は98%で横ばい、初回配達成功率は前年比12.2%増の97%、国内平均輸送日数は前年比24%短縮の2.56日となった。
この勢いは2024年まで続き、平均輸送日数はさらに短縮されて2.32日となります。経済的な逆風の中でも、業界予測によれば、2024年の米国の小売eコマース売上は2023年から10.5%増加する見込みです。
eコマースの急増に伴い、フェデックス、USPS、UPSといった大手物流企業は、ルートの最適化、インフラの強化、最先端の荷物追跡によって小包配達のスピードを強化しています。2024年には、フェデックスは平均2.08日、UPSは平均2.22日の輸送時間を達成しました。一方、USPSは懸命の努力にもかかわらず、平均輸送日数が2.55日に増加しました。
結論として、eコマースの絶え間ない成長が、米国のコントラクトロジスティクス市場を大きく前進させています。ロジスティクス・プロバイダーと輸送業者が需要の増加に適応するにつれ、この分野は効率と配送実績のさらなる改善の態勢が整いつつあります。
製造業がコアコンピタンスに磨きをかけるにつれ、ロジスティクス業務をサードパーティプロバイダーに任せる企業が増えています。このシフトは特に自動車分野で顕著であり、企業は複雑なサプライチェーンをナビゲートするために、専門的なロジスティクス・サービスへの依存を強めています。例えば、大手自動車メーカーのフォードやゼネラルモーターズは、XPOロジスティクスやDHLサプライチェーンなどのロジスティクス・プロバイダーと提携しています。この提携は、サプライチェーンを合理化し、業務効率を高め、コストを削減することを目的としています。
フェデックスやDHLを含む大手ロジスティクス企業は、2024年に米国の戦略的拠点で倉庫容量を拡大します。この拡張は、自動車メーカーからの急増する需要に直接対応するものです。ロジスティクス・インフラ、特に倉庫や配送センターには、製造業や自動車業界の進化するニーズに対応するため、多額の投資が行われています。
世界ロジスティクス分野で著名なDHLは、米国に最新の電気自動車(EV)センターオブエクセレンス(CoE)を開設しました。このセンターは、自動車モビリティ部門とその関連会社の電動化の旅を指導する態勢を整えています。新設された米国センターは、メキシコ、インドネシア、中国、アラブ首長国連邦、イタリア、英国などの戦略的立地にある既存のEVセンター・オブ・エクセレンスを補完する、より広範な世界・ネットワークの一部です。
結論として、コントラクトロジスティクス市場は、自動車業界や製造業界におけるサードパーティー・ロジスティクス・プロバイダーへの依存度の高まりに後押しされ、大きな成長を遂げています。この動向は、企業がサプライチェーンの最適化を図り、新技術を取り入れるにつれて、今後も続くと予想されます。
市場は細分化されており、XPO Logistics、Ryder System Inc.、FedEx Supply Chain、Burris Logistics、UPS Supply Chain Solutions、KUEHNE+NAGELなどが主要企業です。ロジスティクスの自動化、IoT、トラック上の人為的損傷を検出するためのセンサーやUAVのアプリケーションなどの技術的進歩は、配送やロジスティクスにおけるAIの役割と並んで、業界に革命をもたらしました。市場は依然として断片化されており、国内外のプレーヤーが多様に混在しています。
効果を高めるために、各社は手を結んでいます。例えば、国内大手の海上ドレージ・プロバイダーであるIMCロジスティクスは、長年の顧客であるKuehne+Nagelと戦略的パートナーシップを結びました。PR Newswireが報じたように、Kuehne+NagelはIMC Logisticsの株式51%を取得する予定です。この提携は、包括的な貨物輸送サービスに対する急増する需要に応えることを目的としており、米国内の海港、鉄道ハブ、顧客施設、内陸部との間の移動を促進します。
The United States Contract Logistics Market size is estimated at USD 145.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 174.53 billion by 2030, at a CAGR of 3.76% during the forecast period (2025-2030).
In the U.S., the rise of E-Commerce has significantly propelled the growth of contract logistics, spurring heightened demand for streamlined warehousing, distribution, and last-mile delivery services. As online shopping surged, logistics providers expanded their infrastructures and adopted cutting-edge technologies to meet fulfillment demands.
Delivery metrics in the U.S. showed marked improvements in 2023: the issue ratio dipped 3.6% year-over-year (YoY) to 6.4%, the on-time delivery ratio held steady at 98%, the first-attempt delivery success rate jumped 12.2% YoY to 97%, and average domestic transit times shortened by 24% YoY to 2.56 days, as reported by Statista.
This momentum carried into 2024, with average transit times further refining to 2.32 days. Even amidst economic headwinds, U.S. retail e-commerce sales in 2024 are set to rise by 10.5% from 2023, as per industry forecasts.
In tandem with the E-Commerce surge, major logistics players like FedEx, USPS, and UPS have bolstered parcel delivery speeds via route optimization, infrastructure enhancements, and state-of-the-art package tracking. In 2024, FedEx and UPS achieved average transit times of 2.08 days and 2.22 days respectively. Conversely, USPS, despite their concerted efforts, saw an uptick in average transit time to 2.55 days.
In conclusion, the continuous growth of E-Commerce is driving significant advancements in the U.S. contract logistics market. As logistics providers and carriers adapt to increasing demands, the sector is poised for further improvements in efficiency and delivery performance.
As manufacturers hone in on their core competencies, a growing number are turning to third-party providers for logistics operations. This shift is especially evident in the automotive sector, where firms increasingly rely on specialized logistics services to navigate their intricate supply chains. For example, leading automotive giants Ford and General Motors have teamed up with logistics providers like XPO Logistics and DHL Supply Chain. This collaboration aims to streamline their supply chains, boosting operational efficiency and driving down costs.
Major logistics companies, including FedEx and DHL, are expanding their warehouse capacities at strategic U.S. locations in 2024. This expansion is a direct response to the surging demands from automotive manufacturers. Significant investments are being made in logistics infrastructure, particularly in warehouses and distribution centers, to meet the evolving needs of the manufacturing and automotive sectors.
DHL, a prominent player in the global logistics arena, has inaugurated its latest Electric Vehicle (EV) Center of Excellence (CoE) in the U.S. This center is poised to guide the auto-mobility sector and its affiliates on their electrification journey. The newly established U.S. center is part of a broader global network, complementing existing EV Centers of Excellence in strategic locations such as Mexico, Indonesia, China, the UAE, Italy, and the UK.
In conclusion, the contract logistics market is experiencing significant growth, driven by the increasing reliance of the automotive and manufacturing sectors on third-party logistics providers. This trend is expected to continue as companies seek to optimize their supply chains and embrace new technologies.
The market is fragmented, with XPO Logistics, Ryder System Inc., FedEx Supply Chain, Burris Logistics, UPS Supply Chain Solutions, KUEHNE+NAGEL, etc as its major players. Technological advancements, such as logistic automation, IoT, and the application of sensors and UAVs for detecting human-made damages on tracks, alongside AI's role in delivery and logistics, have revolutionized the industry. The market remains fragmented, featuring a diverse mix of local and international players.
In a bid to boost effectiveness, companies are joining hands. For instance, IMC Logistics, the nation's leading marine drayage provider, has entered into a strategic partnership with its long-standing client, Kuehne+Nagel. As reported by PR Newswire, Kuehne+Nagel is set to acquire a 51% stake in IMC Logistics. This collaboration aims to meet the surging demand for comprehensive cargo transportation services, facilitating movement to and from seaports, rail hubs, customer facilities, and inland locations across the United States.