デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687859

米国のクッキー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Cookies - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
米国のクッキー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国のクッキー市場規模は2025年に129億米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.38%で、2030年には152億3,000万米ドルに達すると予測されます。

United States Cookies-Market-IMG1

クッキーは手軽で便利な栄養・エネルギー源であり、保存性も高いです。革新的なクッキー製品に対する需要は、米国、英国、フランスなどの先進国で一貫して高まっています。クッキー・メーカーはまた、顧客にオンライン・ショッピングを奨励することで売上を伸ばすことに注力しています。消費者はクッキーの新しいバリエーションを求め続けているため、小売業者はより関連性の高い商品を提供することで、現在の需要に合わせたプランを立てることができます。戸締まり中に在宅勤務をする人が増えたため、クッキーやビスケットなどの主食を買いだめする人が増え、クッキーの需要が高まりました。クッキーは、デザートや運動後の健康的なご褒美として消費されます。

中期的には、さまざまな健康やウェルネスへの懸念から、技術革新が世界的に市場力学を変化させつつあります。新しいフレーバー、安全な原材料、パッケージなど、ベンダーが提供する製品の増加により、クッキーに対する消費者の関心は高まっています。顧客は、人工的な見た目や味の製品から離れつつあります。そのため、企業はラベルに本物の成分を使用していることを宣伝しています。メーカー各社は、他のブランドより優位に立つため、この地域で積極的に自社製品をマーケティングしています。企業は、消費者を自社の製品群に引きつけるため、広告やプロモーションに多額の投資を行っています。製品に使用されている原材料の透明性に対する意識の高まりも、クッキーのような新鮮で加工されていない製品の消費を後押ししています。このような市場動向は、同国におけるクッキーの売上を今後さらに押し上げると予想されます。

米国のクッキー市場動向

革新的で独創的なクッキーへの需要の高まり

健康やウェルネスに関する様々な懸念から、イノベーションが世界的に市場力学を変化させています。新しいフレーバー、安全な原材料、パッケージなど、ベンダーが提供する製品の増加により、クッキーに対する消費者の関心が高まっています。消費者は人工的な味や見た目の製品から離れつつあり、そのため企業は透明性のあるマーケティングを通じて本物の成分を使用していることを宣伝するようになっています。消費者はユニークなフレーバーと組み合わせのおいしい製品を望んでおり、クッキー・メーカーはそれに応えています。大手メーカーは、長年親しまれている主力商品の改良を試みており、その結果、成長を刺激する独創的なクッキーを提供しています。また、消費者が製品に使用されている原材料をより意識するようになったため、焼きたてや手作りのクッキーの需要が急増し、焼きたてベーカリー製品へのシフトに影響を及ぼしています。このような新しく加工されていない製品の消費が増加している主な理由は、これらの製品に使用されている原材料の透明性に対する意識の高まりであり、米国のクッキー市場を後押ししています。

スーパーマーケットのベーカリー売り場での売上増加

ハイパーマーケット/スーパーマーケットでの買い物は、大幅な割引、オファー、商品バンドル、その他の消費者志向のスキームが利用できるため、顧客にとっても有益であると認識されています。ハイパーマーケット/スーパーマーケットでは、幅広いブランドの品ぞろえと頻繁な価格プロモーションにより、強い地位を占めています。これらのチャネルは、主に全国で存在感を高めている他の流通チャネルに比べ、フットプリントが拡大しているため、新製品を発売し、市場シェアを拡大するために、クッキー・メーカーが最も好むチャネルです。スーパーマーケット/ハイパーマーケットもまた、ビスケット・カテゴリーにおいて豊富な選択肢を持っています。

その結果、スーパーマーケットの棚に並ぶさまざまなビスケット・ブランドを差別化するために激しい競合が発生し、ビスケット・メーカーは店頭で自社製品をプレミアム商品として位置付け直し、砂糖不使用、高繊維質、グルテン不使用、風味、パッケージング、特定の年齢層の消費者をターゲットにするなど、特別な消費者ニーズに応える必要に迫られています。こうしたビスケットの幅広い供給により、スーパーマーケット/ハイパーマーケットのシェアが拡大しています。ハイパーマーケット・セグメンテーションの市場シェアが拡大しているのは、消費者が製品をまとめ買いしたり、ファミリーパックで購入したりする習慣があるためとも考えられます。消費者は、スナック菓子を含む日常生活用品を買うのにワンストップショッピングを好むため、ハイパーマーケットやスーパーマーケットの売上を押し上げています。

米国のクッキー業界の概要

モンデリーズ・インターナショナル、キャンベル・スープ・カンパニー、グルポ・ビンボ、ゼネラル・ミルズなどが米国の主要企業です。各社は製品ラインを増やし、同国でのプレゼンスを拡大しています。また、研究開発やマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大しています。また、より多くの消費者に受け入れられるようなクッキーや革新的なフレーバーを導入するため、製品開発への投資を増やすことで競合戦略を採っています。これらのプレーヤーは、より多くの顧客を引き付けるために、オンライン・マーケティングや製品(特にクッキー)のブランディングのために、ソーシャルメディア・プラットフォームやオンライン流通チャネルに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • フィリングビスケット
    • チョコレートコーティングビスケット
    • クッキー
    • サンドイッチビスケット
    • プレーンビスケット
    • その他のタイプ
  • カテゴリー
    • 従来型
    • ベターフォーユー
      • 低カロリー
      • コレステロールフリー
      • グルテンフリー
      • オーガニック
      • その他のカテゴリー
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mondelez International Inc.
    • Ferrero Group
    • Campbell Soup Company
    • Girl Scouts of the USA
    • Mckee Foods Corporation
    • Grupo Bimbo
    • General Mills Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • Meiji Holdings Co. Ltd
    • Hostess Brands LLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66527

The United States Cookies Market size is estimated at USD 12.90 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.23 billion by 2030, at a CAGR of 3.38% during the forecast period (2025-2030).

United States Cookies - Market - IMG1

Cookies are a quick and convenient source of nourishment and energy and have a higher shelf life. The demand for innovative cookie products is consistently rising in developed countries like the United States, the United Kingdom, France, etc. Cookie manufacturers are also focusing on increasing sales by encouraging customers to shop online. Consumers are continuing to look for newer variations of cookie items, allowing retailers to tailor a plan to meet their current demands by offering more relevant products. The increased number of people working from home during the lockdown impacted the growing demand for cookies as people stocked up on staple goods such as cookies and biscuits. Cookies are consumed as a dessert or a reward as a healthy treat after a workout.

Over the medium term, due to various health and wellness concerns, innovations are transforming market dynamics worldwide. Consumer interest in cookies has grown due to increased product offerings from vendors, including new flavors, safe ingredients, and packaging. Customers are shifting away from products that appear or taste artificial. Thus, businesses are advertising their usage of genuine components on the labels. Manufacturers are aggressively marketing their products in the region to gain an edge over other brands. Companies are heavily investing in advertisements and promotions to attract consumers toward their range of products. The increasing awareness of the transparency of ingredients used in these products is also boosting the consumption of fresh and unprocessed products, like cookies. This market trend is expected to further boost the sales of cookies in the country in the future.

US Cookie Market Trends

Increasing Demand for Innovative and Creative Cookies

Due to various health and wellness concerns, innovations are transforming market dynamics worldwide. Consumer interest in cookies has grown due to increased product offerings from vendors, including new flavors, safe ingredients, and packaging. Customers are shifting away from products that appear or taste artificial, thus encouraging businesses to advertise their usage of genuine components through transparent marketing. Consumers desire delectable products with unique flavors and combinations, which are being catered to by cookie makers. Leading manufacturers attempt to improve their long-standing, well-known core items, resulting in growth-stimulating and creative cookie offerings. The demand for freshly baked or hand-made cookies has also surged among consumers as they become more aware of the ingredients used in the products, thus influencing the shift toward fresh bakery products. The main reason for the rising consumption of these new and unprocessed products is the increasing awareness of the transparency of ingredients used in these products, thus boosting the US cookies market.

Increasing Sales in the Supermarket's Bakery Section

Shopping at hypermarkets/supermarkets is also perceived as beneficial due to the heavy discounts, offers, product bundling, and other consumer-oriented schemes available for the customers. They hold a strong position due to the wide selection of brands and frequent price promotions. These channels are the foremost preference of cookie manufacturers to launch new products and increase their market share, primarily because of their increasing footprints compared to other distribution channels, which mainly grow their presence across the country. Supermarkets/hypermarkets also have an abundance of choices in the biscuit category.

As a result, there is fierce competition to differentiate various brands of biscuits on supermarket shelves, pushing biscuit manufacturers to reposition their products as premium items in-store, catering to special consumer needs, such as sugar-free, high fiber, gluten-free, flavor, packaging, or targeting specific age group consumers. Such a wide supply of biscuits has resulted in an increasing share of supermarkets/hypermarkets. The growing market share of the hypermarket segment can also be attributed to the consumers' practice of purchasing products in bulk and family packs. Consumers prefer one-stop shopping to buy everyday household goods, including snacks, thus boosting the revenue generation of hypermarkets and supermarkets.

US Cookie Industry Overview

Mondelez International, The Campbell Soup Company, Groupo Bimbo, and General Mills are some of the leading players in the country. The companies are increasing their product lines and expanding their presence in the country. They are also increasing their investments in R&D and marketing and are expanding their distribution channels to maintain their positions in the market. They are also adopting competitive strategies by investing more in product development to introduce cookies and innovative flavors that could cater to a larger audience. These players focus on social media platforms and online distribution channels for online marketing and branding of their products (especially cookies) to attract more customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Filled Biscuits
    • 5.1.2 Chocolate-coated Biscuits
    • 5.1.3 Cookies
    • 5.1.4 Sandwich Biscuits
    • 5.1.5 Plain Biscuits
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Conventional
    • 5.2.2 Better for You
      • 5.2.2.1 Low Calorie
      • 5.2.2.2 Cholesterol-free
      • 5.2.2.3 Gluten-free
      • 5.2.2.4 Organic
      • 5.2.2.5 Other Categories
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Specialist Retailers
    • 5.3.4 Online Retailers
    • 5.3.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mondelez International Inc.
    • 6.3.2 Ferrero Group
    • 6.3.3 Campbell Soup Company
    • 6.3.4 Girl Scouts of the USA
    • 6.3.5 Mckee Foods Corporation
    • 6.3.6 Grupo Bimbo
    • 6.3.7 General Mills Inc.
    • 6.3.8 PepsiCo Inc.
    • 6.3.9 Meiji Holdings Co. Ltd
    • 6.3.10 Hostess Brands LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS