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市場調査レポート
商品コード
1687760
米国の自動車サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)US Automotive Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国の自動車サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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米国の自動車サービスの市場規模は2025年に1,993億8,000万米ドルと推定され、2030年には2,665億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.98%です。
COVID-19の大流行により、2020年には自動車関連企業の約95%が操業停止を余儀なくされました。しかし、米国では、世界の他の国々と比べて、数週間のロックダウンにとどまりました。同国は自動車需要が高く、自動車産業が活発です。道路運送車両と部品の小売業はCOVID-19の大流行から急速に回復し、1兆5,000億米ドルを超える収益を上げています。一方、世界の自動車用チップ不足は業界に課題を突きつけており、2020年4月以降、月次の在庫対売上高比率は低下しています。
長期的には、自動車サービス企業は、顧客層を広げるために、車検に人工知能ベースの自動車検技術を利用するようになってきています。例えば、2022年2月、米国のハイテク企業Scope Technologyは、Microsoftのクラウドコンピューティング「Azure」と協業し、AIによる自動車検技術を開発しました。この目視検査にかかる時間は5分未満で、コストを50%削減できます。
古い車両ほど頻繁なメンテナンスや交換部品が必要になるため、車両の高年齢化は業界の成長にプラスに働くと思われます。さらに、共有モビリティへの需要の高まりは、年間走行距離が長くなるため、タクシーや共有車両の年間メンテナンス支出を増加させる主な要因のひとつです。
電気自動車の普及拡大は、市場成長に大きな影響を与えると思われます。電気自動車の急速な普及は、原油への依存を減らすための環境品質向上に対する政府の取り組みや支援によるものと考えられます。全体として、バッテリー電気自動車の修理・メンテナンス費用は、内燃機関車の費用よりも約40%低くなると予想されます。
事業所には通常、ハッチバック、セダン、MPV、SUV、二輪車など幅広い車種の修理・メンテナンスサービスを提供するためのさまざまなサービスベイがあります。諸経費の削減は、サービス料金全体の削減に大きく貢献します。効果的なコミュニケーションと独立したメカニックは、顧客との関係を改善し、顧客の好意を育みます。複数の自動車ブランドに対応する能力と、スペアパーツの入手のしやすさが、市場の需要をさらに高めています。
消費者庁(DCA)の一部門である自動車修理局(BAR)は、自動車修理業界を効果的に監督し、自動車の排出ガス削減と安全プログラムを管理することにより、カリフォルニア州民を保護しています。
景気後退後、商用車の販売台数は年々増加していますが、米国では貨物と乗客の両方を輸送できるピックアップトラックに対する消費者の嗜好が変化しています。
例えば、2020年に報告された約1,150万台から、2021年には約1,200万台の商用車が販売されました。貨物輸送や旅客輸送に使用される自動車はこのカテゴリーに含まれます。
中型トラックや大型トラックなどの商用車は、通常、乗用車よりも長距離を走行します。そのため、頻繁にメンテナンスが必要になります。また、比較的短時間で長距離を移動するため、部品やコンポーネントのメンテナンスや交換サイクルもより頻繁になります。
例えば、ある調査によると、米国で運行されている軽自動車(VIO)の平均車齢は今年12.2年となり、前年から2カ月近く伸びました。
米国の平均車齢は5年連続で上昇しています。前年に350万台増加し、車両保有台数が回復したとはいえ、今年の平均車齢はまたも過去最高となりました。
カーケア協議会の専務理事によると、平均車齢が11.5年以上であることから、古い車では故障やサービス上の問題が発生する可能性が非常に高くなるといいます。
エンジンオイル、ブレーキ液、トランスミッション液、エアフィルター、ブレーキパッドなど、一般的な部品は消耗が早いです。ほとんどの車両オーナーは、保証期間が切れた後にアフターマーケットのガレージやワークショップにサービスを求めます。
さらに、ほとんどの商用車はディーゼルエンジンを搭載しているため、ガソリンエンジン車よりも多くのメンテナンスが必要となります。ディーゼルを浄化するには、単一のフィルター、または一次フィルターと二次フィルターの組み合わせが使用されます。これらのフィルターは、車両の構造や種類に応じて定期的に交換する必要があります。このことが、予測期間中、市場を牽引すると予想されます。
電気自動車の時代が始まったため、ほとんどの物流企業は、商品を配送するために商用電気自動車を自社車両に加えることに注力しています。
前述の要因から、米国の自動車サービス市場の成長は予測期間中も続くと予想されます。
2021年第4四半期の米国における自動車修理・整備センターの数は、前年比2%増の239,100ヵ所近くになると予想されます。この業界は2010年第4四半期から2021年の間に17,700以上の事業所を増やしています。
自動車整備
ある調査によると、米国における軽自動車の平均稼働年数(VIO)は今年12.2年となり、前年から2カ月近く伸びました。
カーケア協議会の専務理事によると、平均車齢が11.5年以上であることから、古い車では故障やサービス上の問題が発生する可能性が非常に高くなるといいます。
米国の自動車サービス市場は断片化されており、多数の市場プレーヤーが存在します。各社は競争上の優位性を得るため、合弁事業や提携を結んだり、先進技術を搭載した新製品を発売したりしています。
米国の自動車サービス市場は細分化されており、Firestone Complete Auto Care、Jiffy Lube International, Inc.、Meineke Car Care Centers,LLC.、Midas International, LLC.、MONRO, INC.、Safelite Groupなどが大きなシェアを占めています。各社は、合弁事業や提携を行い、競合他社より優位に立つために先進技術を駆使した新製品を発売しています。
The US Automotive Service Market size is estimated at USD 199.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 266.56 billion by 2030, at a CAGR of 5.98% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic compelled about 95% of all automotive-related companies to put their workforces on hold during the lockdowns in the year 2020. However, the United States witnessed a lockdown for only a few weeks compared to other countries worldwide. The country's high motor vehicle demand fuels an active automotive industry. The road vehicle and parts retail trade has quickly recovered from the COVID-19 pandemic, generating over USD 1.5 trillion in revenue. The global automotive chip shortage, on the other hand, poses a challenge to the industry, and the monthly inventory-to-sales ratio has been falling since April 2020.
Over the long term, automotive service companies are increasingly using artificial intelligence-based automated vehicle inspection technology for vehicle inspection to widen their customer base. For instance, In February 2022, Scope Technology, a US-based tech firm, collaborated with Microsoft's Azure cloud computation to develop AI-automated vehicle inspection technology. This visual inspection takes less than 5 minutes and saves 50% on costs.
The increasing age of vehicles will benefit industry growth because older vehicles require more frequent maintenance and replacement parts. Furthermore, increasing demand for shared mobility is one of the key factors increasing yearly maintenance spending on cabs or shared vehicles owing to a higher yearly distance driven.
The increasing penetration of electric vehicles will have a significant impact on market growth. The rapid adoption of electric vehicles can be attributed to government initiatives and support for improving environmental quality to reduce reliance on crude oil. Overall, battery electric vehicle repair and maintenance costs are expected to be around 40% lower than ICE vehicle costs.
The establishments typically include a variety of service bays to provide repair and maintenance services for a wide range of vehicles, including hatchbacks, sedans, MPVs, and SUVs, as well as two-wheelers. Lowering overhead costs contributes significantly to lowering overall service charges. Effective communication and independent mechanics improve customer relationships and foster customer goodwill. The ability to serve multiple vehicle brands and the easier availability of spare parts are driving market demand even higher.
The Bureau of Automotive Repair (BAR), a division of the Department of Consumer Affairs (DCA), protects Californians by effectively supervising the automotive repair industry and administering vehicle emissions reduction and safety programs.
Although commercial vehicle sales have been rising year after year since the post-recession period, there is a shift in consumer preference in the United States toward pick-up trucks capable of transporting both cargo and passengers. For instance,
Approximately 12 million commercial vehicles were sold in 2021, up from approximately 11.5 million units reported in 2020. Motor vehicles used for transporting goods or paying passengers are included in this category.
Commercial vehicles, such as medium and heavy-duty trucks, typically travel longer distances than passenger vehicles. As a result, they are frequently in need of maintenance. Their part and component maintenance and replacement cycle are also more frequent due to the large distances traveled in a relatively short period. For instance,
According to a study, the average age of light vehicles in operation (VIO) in the United States increased to 12.2 years this year, up nearly two months from the previous year.
The average vehicle age in the United States has risen for the fifth year in a row. This year's average age is another all-time high, even as the vehicle fleets recovered, increasing by 3.5 million units in the previous year.
According to the executive director of the Car Care Council, with an average vehicle age of more than 11.5 years, the likelihood of a breakdown or service issue on an older vehicle is much higher.
Engine oils, brake and transmission fluids, air filters, brake pads, and other common components deplete more quickly. Most vehicle owners seek the services of aftermarket garages or workshops after the warranty period has expired.
Furthermore, because most commercial vehicles are diesel-powered, they require more maintenance than their gasoline-powered counterparts. To purify diesel, a single filter or a combination of primary and secondary filters is used. These filters must be replaced on a regular basis, depending on the vehicle's build and variant. This is expected to drive the market over the forecast period.
As the electric vehicle era has started, most logistic companies focus on adding commercial electric vehicles to their fleet to deliver goods. For instance,
Based on the aforementioned factor, the United States automotive service market's growth is expected to continue during the forecast period.
There will be nearly 239,100 auto repair and maintenance centers in the United States in the fourth quarter of 2021, a 2% increase from the previous year. The industry added over 17,700 establishments between the fourth quarter of 2010 and 2021.
Automobile maintenance:
According to a study, the average age of light vehicles in operation (VIO) in the United States increased to 12.2 years this year, up nearly two months from the previous year.
According to the executive director of the Car Care Council, with an average vehicle age of more than 11.5 years, the likelihood of a breakdown or service issue on an older vehicle is much higher.
The automotive service market in the United States is fragmented, with numerous market players. Companies are either forming joint ventures, forming partnerships, or launching new products with advanced technology in order to gain a competitive advantage. For Instance-
The United States automotive service market is fragmented with market players, such as Firestone Complete Auto Care, Jiffy Lube International, Inc., Meineke Car Care Centers, LLC., Midas International, LLC, MONRO, INC., and Safelite Group, who hold the most significant shares. Companies are making joint ventures, and partnerships, and launching new products with advanced technology to have the edge over their competitors. For instance,