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市場調査レポート
商品コード
1687742

欧州のハラール食品および飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Halal Food and Beverage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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欧州のハラール食品および飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のハラール食品および飲料市場規模は2025年に163億5,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.61%で、2030年には214億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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ハラル食品の調理と消費は、イスラム共同体のメンバーに実質的な宗教的影響を与えます。世界のハラール食品および飲料市場は、欧州地域におけるイスラム教徒人口の増加と、食品の衛生面や信頼性に関する関心の高まりにより、大きな成長が見込まれています。それゆえ、メーカー各社は、原材料や製品開発から完成品のパッケージング、マーケティング、ソーシャルメディア広告を通じたこれらの製品を消費することのメリットに関する意識の普及に至るまで、バリューチェーン全体を変えようとしています。

短期的には、ハラル料理は、飲食品の安全性と衛生を保証する宗教的マークから成熟し、イスラム教徒と非イスラム教徒の消費者の間で人気を博しています。国家統計局(ONS)が発表したデータによると、2021年のムスリム人口は英国総人口の390万人に達しています。ハラル認証を受けた食肉製品に対する消費者の需要が高まっていることから、食肉製品分野は大きな市場シェアを占めると予想されます。2020年3月の英国のハラル監視委員会によると、鶏肉市場では1カ月あたり1億400万羽の鶏肉が屠殺され、そのうち20%(800万羽)がハラルです。例えば、Tesco、Sainsbury's、Marks &Spencer、Waitroseなどの小売チェーンは、肉、ベーカリー、菓子類、シリアル、スナックなどのハラル食品を商品化しています。

欧州のハラール食品および飲料市場動向

欧州におけるムスリム人口の増加

欧州地域は、イスラム教徒の人口増加により、ハラール食品および飲料の市場が最も急成長している地域です。中央情報局(CIA)によると、英国は2022年に国内のムスリム人口の6.30%を占めるといいます。従って、欧州におけるイスラム人口の急増は、この地域の様々な国々におけるハラール食品および飲料の需要を非常に加速させています。さらに、欧州諸国におけるムスリム観光客の増加が、ハラール食品および飲料の需要をさらに補っています。その結果、メーカーや小売業者は、ハラル製品を現地で生産したり、他国から輸入したりして、この需要に対応しています。Tesco、ASDA、Auchan、Carrefour、Edekaといった欧州の大手スーパーマーケットチェーンも、一部の店舗でハラル食肉コーナーを設けています。欧州のハラル市場が急成長した結果、メーカーはパン、ビスケット、クッキーやスプレッドなどのニッチ分野に事業を拡大しました。このため、この地域のイスラム教徒人口の増加が、予測期間中の市場調査を推進すると予測されます。

フランスが最大の市場シェアを占める

フランスは欧州でイスラム教徒の数が多いです。ハラル製品も高級化し、イスラム法に従ってと畜された肉を販売する伝統的な近所の肉屋から、フランスの食品産業、スーパーマーケット、さらにはレストランで大きな存在感を示すまでになりました。例えば、2020年のフランス公共研究所(IFOP)の調査によると、ムスリム人口の59%がハラル認証を受けた肉を組織的に消費し、20%がハラル肉を可能な限り消費しています。ハラル食品の需要は常に開発されているため、スーパーマーケットもサービスを強化し、この種の商品により多くの棚を設けています。例えば、カジノ・フランスは、ワシラというブランド名でハラル製品を提供する最大のスーパーマーケット・チェーンのひとつです。さらに、Isla Delice、Oriental Viandes、Reghalal、Isla Mondial、Medina、Saadaは、現地で確立された主要なハラルブランドです。フランスでは、政府がハラル認証に関与しているのは、著名な3つのモスクをハラル食肉処理許可証の唯一の販売者として指定している程度です。

欧州のハラール食品および飲料産業の概要

欧州のハラール食品および飲料市場は競争が激しく、複数の企業が大きな市場シェアを獲得しようと競い合っています。同市場で事業を展開する主要メーカーは、消費者ニーズの高まりに対応するため、提携、合併、買収を行いながら、様々な製品分野で存在感を高め、様々なフレーバーを開発することに注力しています。市場の主要企業は、Nestle SA、Ferrero International SA、KQF Foods、JAB Holding Company、Tahira Foodsです。同市場の主要企業は、確固たる消費者基盤を確立し、市場で一目置かれる地位を獲得するため、製品の革新や拡大といった戦略に余念がないです。さらに、この地域の多くのイスラム教徒人口にサービスを提供するため、各社はハラル認証を受けた新しくて革新的な製品を市場に投入しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ハラール食品
      • 食肉製品
      • ベーカリー製品
      • 乳製品
      • 菓子類
      • その他ハラール食品
    • ハラール飲料
    • ハラールサプリメント
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Ferrero International SA
    • KQF Foods
    • Tahira Foods
    • JAB Holding Company
    • Bilal Group
    • Mars Incorporated
    • The Coca Cola Company
    • The Bitlong Factory
    • Mission Foods

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64982

The Europe Halal Food and Beverage Market size is estimated at USD 16.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.48 billion by 2030, at a CAGR of 5.61% during the forecast period (2025-2030).

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Halal food preparation and consumption have substantial religious effects on Islamic community members. The global halal food and beverage market is expected to grow significantly due to the increasing Muslim population in the European region and growing concern regarding the hygiene and reliability of food products. Hence, the manufacturers have been trying to change the entire value chain, from raw materials and product developments to finished product packaging, marketing, and spreading awareness about the benefits of consuming these products through social media advertisements.

Over the short term, halal cuisine is gaining popularity among Muslim and non-Muslim consumers as it matured from a religious mark to assure the safety and hygiene of food and beverage products. As per the data published by Office for National Statistics (ONS), the Muslim population stood at 3.9 million of the total United Kingdom population in 2021. The meat product segment is expected to hold a significant market share due to the increasing consumer demand for halal-certified meat products. According to the Halal Monitoring Committee in the United Kingdom in March 2020, in the poultry market, 104 million chicken per month was slaughtered, of which 20% (8 million) is Halal to cater to the growing demand, the retailer's formats are marketing halal food and meat products. For instance, retail chains such as Tesco, Sainsbury's, Marks & Spencer, and Waitrose are merchandising halal food, including meat, bakery, confectionery, cereals, and snacks.

Europe Halal Foods & Beverages Market Trends

Increasing Muslim Population in Europe

The European region has witnessed the fastest-growing and most significant market for halal food and beverage products owing to the increasing Muslim population. According to the Central Intelligence Agency (CIA), the United Kingdom will hold 6.30% of the Muslim population in the country in 2022. Therefore, the surging Muslim population in Europe has enormously accelerated the demand for halal food and beverages across various countries in the region. Furthermore, to a lesser extent, the rise in Muslim tourism in European countries has further supplemented the demand for halal food and beverages. As a result, manufacturers and retailers respond to this demand by locally producing halal products or importing them from other countries. Major European supermarket chains such as Tesco, ASDA, Auchan, Carrefour, and Edeka also offer halal meat sections in selected stores. The surging European halal market resulted in manufacturers expanding their businesses into niche sectors, including bread, biscuits, and cookies and spreads. Thus, the growing Muslim population in this region is projected to drive the market studied in the forecast period.

France Holds the Largest Market Share

France has a high number of Muslims in Europe. The halal offerings have also moved upscale, from the traditional neighborhood butcher who sold meat slaughtered following Islamic law to a significant presence in French food industries, supermarkets, and even restaurants. For instance, according to a study by the French Public Institute (IFOP) in 2020, 59% of the Muslim population consumes halal-certified meat systemically and 20% consume halal meat as much as possible. Since the demand for halal food is constantly developing, supermarkets have increased their services and dedicated more shelves to this kind of product. For instance, Casino France is one of the largest supermarket chains offering halal product lines under the brand name Wassila. Additionally, Isla Delice, Oriental Viandes, Reghalal, Isla Mondial, Medina, and Saada are some of the leading halal brands which have been established locally. In France, the government is only involved in halal certification to the extent that it has designated the three prominent mosques as the only distributors of permits for halal slaughter.

Europe Halal Foods & Beverages Industry Overview

The European halal food and beverage market is highly competitive, with several players competing to gain significant market share. The major manufacturers operating in the market are focusing on expanding their presence and developing various flavors in various product segments, engaging in partnerships, mergers, and acquisitions to cater to the growing needs of consumers. The key players in the market are Nestle SA, Ferrero International SA, KQF Foods, JAB Holding Company, and Tahira Foods. Key players in the market have been indulging in strategies like product innovations and expansions to establish a solid consumer base and earn an esteemed position in the market studied. Furthermore, to serve the region's large Muslim population, companies are introducing new and innovative halal-certified products in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Halal Food
      • 5.1.1.1 Meat Products
      • 5.1.1.2 Bakery Products
      • 5.1.1.3 Dairy Products
      • 5.1.1.4 Confectionery
      • 5.1.1.5 Other Halal Foods
    • 5.1.2 Halal Beverages
    • 5.1.3 Halal Supplements
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 Germany
    • 5.3.2 United Kingdom
    • 5.3.3 France
    • 5.3.4 Spain
    • 5.3.5 Italy
    • 5.3.6 Russia
    • 5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Ferrero International SA
    • 6.3.3 KQF Foods
    • 6.3.4 Tahira Foods
    • 6.3.5 JAB Holding Company
    • 6.3.6 Bilal Group
    • 6.3.7 Mars Incorporated
    • 6.3.8 The Coca Cola Company
    • 6.3.9 The Bitlong Factory
    • 6.3.10 Mission Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS