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市場調査レポート
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1687728

ベトナムのバイオ肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Vietnam Biofertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 129 Pages
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2~3営業日
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ベトナムのバイオ肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベトナムのバイオ肥料市場規模は2025年に28万600米ドルと推定・予測され、2030年には44万3,100米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.57%で成長すると予測されます。

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  • 同国のバイオ肥料市場は2017~2021年にかけて2.1%成長しました。同国のバイオ肥料市場の成長が限定的であったのは、主に有機栽培面積全体の増加が限定的であったためであり、2017~2021年の間に3,200ヘクタール増加しました。しかし、バイオ肥料の市場規模は予測期間終了までに約71.6%増加すると予測されています。
  • 同国では菌根菌ベースのバイオ肥料の消費が優勢で、2022年には約14万3,700米ドルを占めます。これらのバイオ肥料が優勢なのは、菌根菌の結合が土壌からのリン、その他の栄養素、水の吸収を促進する可能性を持っており、植物の成長と発達をサポートし、収量を約30~50%増加させるからです。菌根菌が市場を独占している根粒菌ベースのバイオ肥料は2023~2029年にかけて他のバイオ肥料よりも急速に増加すると予想されています。
  • バイオ肥料の消費は園芸作物が圧倒的で、2022年には約12万3,300米ドルを占めます。園芸作物が圧倒的に多いのは、主に国内での栽培面積が大きいためであり、i.e.は2021年の有機作物総面積の約59.4%を占めています。
  • 国内と国際市場では、有機製品に対する大きな需要があります。化学肥料の過剰使用はベトナムの大きな課題のひとつです。ベトナム政府当局は、バイオ肥料に対するインセンティブを提供することで、様々な制度やプログラムを通じてサステイナブル有機栽培の実践を推進しており、これが予測期間中の市場を牽引する可能性があります。

ベトナムのバイオ肥料市場動向

同国は有機農業の拡大を計画しており、需要の増加により果物と野菜が最優先事項となっています。

  • 過去20年間、ベトナムの有機農業は、欧州とベトナムの消費者による安全で有機的な食品への需要の増加により、着実に拡大してきました。ベトナムの有機作物栽培面積は2022年に3万8,000haとなり、アジア太平洋の有機農地全体の1.0%を占めました。2021年には、ベトナムの有機農業生産者は約1万7,000人、加工業者は555社、輸出業者は60社でした。
  • 果菜類の有機栽培が主流で、2022年の栽培面積の58.8%を占め、次いで換金作物が35.7%、連作作物が5.5%となっています。ベトナムの主要有機農産物は、米、ココナッツ、コーヒー、ココア、茶、野菜、シナモン、アニスなどです。
  • ベトナムは、消費者の健康志向の高まりによる世界の需要の増加を受けて、有機農産物の輸出を増やす方法を模索してきました。米国とEUはベトナムの有機農産物の最大の市場であり、合計で90.0%の市場シェアを占めています。最近の推定によると、ベトナムには現在、有機農産物の輸出に注力する企業が60社あり、2021年には合計で5億5,000万米ドルの売上を計上しました。
  • ベトナムは、2030年までに有機農地面積を農地面積の2.5~3.0%に増やすという目標を掲げています。2017年以降発行された国家施策や、有機農業を推進するための国家有機基準、有機農業に関する政令、国家有機農業プロジェクト2020~2030などの政府プログラムにより、より多くの省・市が有機農業を発展させるための地方プログラムやプロジェクトを積極的に開発しています。

ハノイの消費者の約88%が有機農産物を購入することを望んでおり、一人当たりの消費額の増加に繋がっています。

  • ベトナム人は、製品の品質と健康に、以前よりも徐々に注意を払うようになりました。健康とフィットネスは依然としてベトナム人消費者の関心事の上位5に入っています。ベトナムの一人当たり所得は年々増加し続けており、人々は栄養価の高い食品により多くのお金を費やすようになっています。
  • 野菜に含まれる高レベルの農薬や化学肥料は、ベトナム国民にとって常に危険です。政府はハノイの野菜生産面積の30%を管理し、安全に認証しています。ハノイの4つの大きなスーパーマーケットで調査した185人の回答者のサンプルを記述統計で分析した結果、約15%の消費者がすでに有機野菜を使っていると結論づけた。しかし,88%は有機野菜が市場に出回れば購入してみたいと回答しました。
  • 有機食品の消費が制限された主要理由は、有機市場に関する情報不足と購入の不便さでした。有機野菜に支払われる平均価格は、従来のものより約70%高かったです。高所得の顧客は野菜の安全性に関心があり、過去に利用したことのある人々は有機野菜により高い金額を支払う可能性が高いです。これらの調査結果は、今後有機野菜に関する情報を消費者に広く知らせる必要があることを示唆しています。
  • ベトナムにおける有機食品消費の増加は、国内需要の増加につながり、望ましい製品を生産するためには、より高い有機農業への土地転換が必要となります。農産物の品質を確保するため、有機保護・栄養製品に対する需要が増加しており、同国におけるバイオ肥料市場の潜在的成長を示しています。

ベトナムのバイオ肥料産業概要

ベトナムのバイオ肥料市場はかなり統合されており、上位5社で97.08%を占めています。この市場の主要企業は、Atlantica Agricola、BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY、DAI THANH JOINT STOCK COMPANY、Song Gianh Corporation Joint Stock Company、Sustane Natural Fertilizer Inc.などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • ベトナム
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • アゾスピリラム
    • アゾトバクター
    • 菌根菌
    • リン酸可溶菌
    • 根粒菌
    • その他のバイオ肥料
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Atlantica Agricola
    • BIoTech Bio-Agriculture
    • BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY
    • DAI NAM MANUFACTURING & TRADING COMPANY LIMITED
    • DAI THANH JOINT STOCK COMPANY
    • Que Lam Group
    • Song Gianh Corporation Joint Stock Company
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64703

The Vietnam Biofertilizer Market size is estimated at 280.6 thousand USD in 2025, and is expected to reach 443.1 thousand USD by 2030, growing at a CAGR of 9.57% during the forecast period (2025-2030).

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  • The biofertilizer market in the country grew by 2.1% between 2017 and 2021. The limited growth of the biofertilizer market in the country is mainly attributed to the limited increase in overall organic cultivation area, which increased by 3.2 thousand hectares between 2017 and 2021. However, the market value of biofertilizers is anticipated to increase by about 71.6% by the end of the forecast period.
  • The consumption of mycorrhiza-based biofertilizers is dominant in the country, accounting for about USD 143.7 thousand in 2022. The dominance of these biofertilizers is because the mycorrhizal association has the potential to boost phosphorus, other nutrients, and water absorption from the soil, supporting plant growth and development and increasing yield by about 30-50%. Even though mycorrhiza dominates the market, Rhizobium-based biofertilizers are anticipated to increase faster than other biofertilizers between 2023 and 2029.
  • The consumption of biofertilizers is dominant in horticultural crops, accounting for about USD 123.3 thousand in 2022. The domination of horticultural crops is mainly due to their large cultivation area in the country, i.e., about 59.4% of the total organic crop area in 2021.
  • There is a huge demand for organic products in domestic and international markets. The overuse of chemical fertilizers is one of the major challenges in the country. The Vietnamese government authorities are promoting sustainable or organic cultivation practices through various schemes or programs by providing incentives for biofertilizers, which may drive the market during the forecast period.

Vietnam Biofertilizer Market Trends

The country plans to expand organic farming, with fruits and vegetables as the top priority due to increasing demand

  • Over the past two decades, organic farming in Vietnam has expanded steadily, driven by increasing demand for safe and organic food by European and Vietnamese consumers. The area under organic crop cultivation in Vietnam was 38.0 thousand ha in 2022, 1.0% of the overall organic agricultural land in Asia-Pacific. In 2021, there were approximately 17,000 organic agriculture producers, 555 processors, and 60 exporters in Vietnam.
  • Organic cultivation of fruit and vegetable crops dominates the country, accounting for 58.8% of the area in 2022, followed by cash crops and row crops, accounting for 35.7% and 5.5%, respectively. Vietnam's main organic agricultural products include rice, coconut, coffee, cocoa, tea, vegetables, cinnamon, and anise.
  • Vietnam has been looking for ways to increase the export of organic farm produce due to increased global demand as consumers become more health conscious. The United States and the European Union are the largest markets for Vietnamese organic products, holding a combined market share of 90.0%. According to recent estimates, Vietnam currently has 60 firms focusing on the export of organic agricultural goods, which accounted for a combined revenue of USD 550.0 million in 2021.
  • Vietnam has set the target of increasing the total organic land area to 2.5-3.0% of the agricultural land area by 2030. With the national policies that have been issued since 2017 and government programs, such as the National Organic Standard, the Decree on Organic Agriculture, and the National Organic Agriculture Project 2020-2030 to promote organic agriculture, more provinces and cities are actively developing local programs and projects to develop organic agriculture.

Approximately 88% of the Hanoi consumers are willing to by organic produce, leads to increase in per capita spending.

  • Vietnamese have gradually begun to pay more attention to product quality and health than they had previously. Health and fitness are still among the top five concerns of Vietnamese consumers. Vietnam's per capita income has continuously increased over the years, encouraging people to spend more money on nutritious food.
  • High levels of pesticides and chemical fertilizers inside vegetables are always risky to the Vietnamese population. The government controls and safely certifies 30% of the area for vegetable production in Hanoi. Samples of 185 respondents surveyed at four big supermarkets in Hanoi were analyzed by descriptive statistics, and the results concluded that about 15% of the consumers had already used organic vegetables. However, 88% wanted to try and buy if organic products were available in the market.
  • Major reasons for the limitation in the consumption of organic foods were the lack of information about the organic market and the inconvenience of buying. The average price paid for organic vegetables was about 70% higher than that of conventional ones. High-income customers are concerned about the safety of vegetables, and people who have used them in the past would likely pay more for organic vegetables. These findings suggest that information about organic vegetables should be widely publicized to consumers in the future.
  • The rising organic food consumption in Vietnam leads to increasing domestic demand, requiring a higher conversion of land to organic farming to produce the desired product. The demand demand for organic protection and nutrition products is increasing to ensure the quality of the produce, thus indicating a potential growth in the biofertilizer market in the country.

Vietnam Biofertilizer Industry Overview

The Vietnam Biofertilizer Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 97.08%. The major players in this market are Atlantica Agricola, BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY, DAI THANH JOINT STOCK COMPANY, Song Gianh Corporation Joint Stock Company and Sustane Natural Fertilizer Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Vietnam
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Azospirillum
    • 5.1.2 Azotobacter
    • 5.1.3 Mycorrhiza
    • 5.1.4 Phosphate Solubilizing Bacteria
    • 5.1.5 Rhizobium
    • 5.1.6 Other Biofertilizers
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Atlantica Agricola
    • 6.4.2 Biotech Bio-Agriculture
    • 6.4.3 BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY
    • 6.4.4 DAI NAM MANUFACTURING & TRADING COMPANY LIMITED
    • 6.4.5 DAI THANH JOINT STOCK COMPANY
    • 6.4.6 Que Lam Group
    • 6.4.7 Song Gianh Corporation Joint Stock Company
    • 6.4.8 Sustane Natural Fertilizer Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms