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市場調査レポート
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1687722

中国のバイオ肥料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Biofertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 136 Pages
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2~3営業日
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中国のバイオ肥料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のバイオ肥料の市場規模は2025年に5億6,850万米ドルと推定・予測され、2030年には9億3,270万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.41%で成長すると予測されています。

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  • バイオ肥料は生きた微生物で、土壌中の栄養分を動員したり利用性を高めたりして植物の栄養状態を改善します。バイオ肥料は、大気中の窒素を固定し、固定された大栄養素と微量栄養素を動員し、あるいは土壌中の不溶性リンを植物が利用可能な形に変換することによって、長期的な土壌肥沃度と持続可能性に重要な役割を果たす有機農業の不可欠な要素です。
  • 中国のバイオ肥料市場では、アゾトバクターが最も消費されているバイオ肥料であり、2022年の市場規模は1億3,710万米ドルで31.3%のシェアで市場を独占し、菌根菌、アゾスピリラム、リゾビウム、リン酸可溶化細菌がそれぞれ22%、22.0%、11.6%、11.2%のシェアで続きます。
  • 2021年の時点で、中国は"18年連続の穀物豊作"を達成しました。しかし、この達成は慢性的な農業肥料の過剰使用などの問題によって達成されました。中国は、国際的に認められている単位面積当たりの農業肥料の上限を超えています。世界の主要な農業生産国として、中国は2015年に2020年までに「肥料増加率ゼロ、肥料使用量削減ゼロ」を達成するための肥料削減・効率化イニシアチブを提案しました。中国は2015年から2020年までに12.8%の肥料削減を達成しました。このイニシアティブにより、2017年から2022年の間に、中国の農業セクターにおけるバイオ肥料の消費額は7.0%増加しました。
  • 中国では有機食品の需要が増え続けているため、有機農業も増加しています。2017年から2022年にかけて、有機栽培面積の29.6%が増加しました。有機栽培面積の増加と政府の取り組みにより、2023年から2029年の間に中国のバイオ肥料市場の価値は78.8%増加すると予想されます。

中国のバイオ肥料市場の動向

農薬の使用量がゼロになり、有機製品の輸出が増加し、有機栽培が促進されています。

  • FiBLとIFOAMの最新報告によると、中国の有機食品市場は年率25.0%で成長しています。慣行農法から有機農法への移行は、中国から毎年29億1,000万米ドルの農産食品が輸出されていることを考えると、中国国内におけるより持続可能な食糧システムへの変革です。
  • 中国で有機農地の面積が急増したのは、所得の増加と食品安全の重要性の高まりにより、より多くの人々が有機製品を購入するようになったためです。過去3年間で、中国の有機栽培面積は10%増加し、2020年には240万haに達します。さらに、有機生産を促進するための国家政策が採択され、「清冽な水と緑豊かな山はかけがえのない資産である」「グリーン開発」というスローガンが提唱されています。
  • 中国の有機農業は主に輸出志向です。輸出品目も輸入品目も穀物、大豆、果物、野菜などです。中国の東北3省(遼寧省、吉林省、黒龍江省)は、生産高、生産量、面積の点で全国最大の有機生産を支えています。中国北部(山東省や遼寧省など)にある有機農園のほとんどは、有機野菜や果物を近隣の都市に供給しています。さらに、日本、韓国、欧州、米国に輸出する製品もあります。
  • 土壌汚染につながる合成肥料や農薬の過剰使用による土壌毒性への懸念が高まるなか、中国では持続可能な農業慣行や有機食品生産への需要が高まっています。このような栽培方法の変化は緩やかではあるが増加傾向にあり、農作物の栄養・保護製品に対する需要も増加しています。

有機製品に対する需要の高まりを受けて、中国の消費者の約73%が有機食品を希望しています。

  • 中国の有機食品市場は急速に開拓されており、中国の消費者の有機食品に対する潜在需要は莫大です。その背景には、より裕福な中間層の増加と、健康への影響に対する意識の高まりがあります。2021年には、中国の有機食品の売上高は約775億4,000万米ドルに達しました。
  • 食品の安全性よりも有機食品を優遇する政府の様々な法律や、従来の食品よりも有機食品を好む顧客の嗜好により、有機食品の需要はかなり拡大しています。中国の有機野菜の価格は慣行農産物の3倍から15倍であるのに対し、有機野菜の価格は一般に慣行農産物の5倍から10倍です。しかし、価格要因が障壁となっているにもかかわらず、裕福な家庭や健康に問題のある個人は予算を増やしたがっており、中国の消費者の約73%が有機食品に追加料金を支払うことを望んでいます。
  • 中国政府は、有機食品分野での自立を徐々に目指しています。例えば、農家が化学肥料の使用を減らし、バイオベースの代替品に切り替えるよう奨励することで、経済は徐々にグリーン農業へと向かっています。2020年に行われた中国チェーンストア・フランチャイズ協会(CCFA)の調査では、持続可能な食品生産の概念を理解している先進都市の中国人の有機意識は83%に達していると発表されました。中国の有機食品部門はまだかなり小さく、国内外の消費者の需要を満たすにはほど遠いもの、2021年の国内売上が4.01%増加することを考えると、中国の有機食品は国内市場でも海外市場でも巨大な可能性を秘めていると言えます。

中国のバイオ肥料産業の概要

中国のバイオ肥料市場は断片化されており、上位5社で3.08%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Biolchim SpA, Genliduo Bio-tech Corporation Ltd, Kiwa Bio-Tech, Novozymes and Shandong Sukahan Bio-Technology(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • アゾスピリラム
    • アゾトバクター
    • 菌根菌
    • リン酸可溶菌
    • 根粒菌
    • その他のバイオ肥料
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Atlantica Agricola
    • Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • Biolchim SpA
    • Dora Agri-Tech
    • Genliduo Bio-tech Corporation Ltd
    • Kiwa Bio-Tech
    • Novozymes
    • Shandong Sukahan Bio-Technology Co. Ltd
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • Symborg Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64594

The China Biofertilizer Market size is estimated at 568.5 million USD in 2025, and is expected to reach 932.7 million USD by 2030, growing at a CAGR of 10.41% during the forecast period (2025-2030).

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  • Biofertilizers are living microorganisms that improve plant nutrition by mobilizing or increasing nutrient availability in soils. Biofertilizers are essential components of organic farming that play an important role in long-term soil fertility and sustainability by fixing atmospheric nitrogen, mobilizing fixed macro and micronutrients, or converting insoluble phosphorous in the soil into forms available to plants.
  • In the Chinese biofertilizer market, Azotobacter is the most consumed biofertilizer, dominating the market with a share of 31.3%, valued at USD 137.1 million, followed by Mycorrhiza, Azospirillum, Rhizobium, and phosphate-solubilizing bacteria with shares of 22%, 22.0%, 11.6%, and 11.2%, respectively, in 2022.
  • As of 2021, China achieved its "eighteenth consecutive bumper grain harvest." However, this achievement was accomplished by problems such as the chronic overuse of agricultural fertilizers. China exceeds the internationally accepted upper limit of agricultural fertilizer per unit area. As a major global agricultural producer, China proposed a fertilizer reduction and efficiency initiative in 2015 to achieve "zero fertilizer growth rate and zero fertilizer use reduction" by 2020. China achieved a fertilizer reduction of 12.8% from 2015 to 2020. This initiative increased the consumption value of biofertilizers in the Chinese agricultural sector by 7.0% during 2017-2022.
  • Organic farming is also increasing in China as the demand for organic food continues to rise. From 2017 to 2022, 29.6% of organic acreage increased. Increasing organic acreage and government initiatives are expected to boost the value of the Chinese biofertilizers market by 78.8% between 2023 and 2029.

China Biofertilizer Market Trends

Country's zero growth in pesticides use and increasing exports under organic products driving the organic cultivation.

  • According to the latest reports by FiBL and the IFOAM, the market for organic food in China is growing at an annual rate of 25.0%. The shift from conventional to organic is a transformation toward a more sustainable food system within China, given the USD 2.91 billion of agri-food commodities exported from China each year.
  • The size of organic farmland increased rapidly in China because more people started buying organic products due to increased incomes and the increasing importance of food safety. In the last three years, China's organic planting area increased by 10%, reaching 2.4 million ha in 2020. In addition, national policies have been adopted to promote organic production, advocating the slogans that state, "lucid waters and lush mountains are invaluable assets" and "green development".
  • Organic farming in China is majorly export-oriented. The products that are both exported and imported include cereals, soybeans, fruits, and vegetables. China's three northeastern provinces (Liaoning, Jilin, and Heilongjiang) support the largest organic production nationally in terms of output, volume, and area. Most organic farms located in the northern part of China (e.g., Shandong and Liaoning) supply organic vegetables and fruits to nearby cities. In addition, they export some products to Japan, South Korea, Europe, and the United States.
  • With the increasing concerns of soil toxicity due to the overuse of synthetic fertilizers and pesticides that lead to soil contamination, the demand for sustainable agriculture practices and organic food production is on the rise in China. This moderately slow yet increasing shift in cultivation practices has also subsequently increased the demand for crop nutrition and protection products.

The growing demand for organic products, approximately 73% of Chinese consumers are willing to have organic food

  • China's organic food market is developing rapidly, and the potential demand for organic food among Chinese consumers is enormous. This is due to the growth of the wealthier middle classes and a greater awareness of the health implications. In 2021, organic food sales in China amounted to about USD 77.54 billion.
  • Due to various government laws that favor organic food over food safety and customer preferences for organic food over conventional food, the demand for organic food items has considerably expanded. While prices of organic vegetables in China range from 3 to 15 times the cost of conventional produce, prices for organic vegetables are generally between 5 and 10 times that of their conventional counterparts. However, despite the price factor being a barrier, wealthy families and individuals with health problems are eager to increase their budget, with approximately 73% of Chinese consumers willing to pay extra for organic foods.
  • The Chinese government is slowly aiming to become self-reliant in the organic food sector. For instance, the economy is slowly moving toward a green agriculture practice by encouraging farmers to scale back the use of chemical fertilizers and switch to bio-based alternatives. The China Chain Store and Franchise Association (CCFA) research in 2020 declared that organic awareness among the Chinese population in developed cities was at 83% when it came to an understanding of the concept of sustainable food production. Although China's organic food sector is still quite small and falls far short of satisfying domestic and international consumer demand, it can be stated that organic food in China has enormous potential in both the domestic and foreign markets, considering the rise in domestic sales by 4.01% in 2021.

China Biofertilizer Industry Overview

The China Biofertilizer Market is fragmented, with the top five companies occupying 3.08%. The major players in this market are Biolchim SpA, Genliduo Bio-tech Corporation Ltd, Kiwa Bio-Tech, Novozymes and Shandong Sukahan Bio-Technology Co. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 China
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Azospirillum
    • 5.1.2 Azotobacter
    • 5.1.3 Mycorrhiza
    • 5.1.4 Phosphate Solubilizing Bacteria
    • 5.1.5 Rhizobium
    • 5.1.6 Other Biofertilizers
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Atlantica Agricola
    • 6.4.2 Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • 6.4.3 Biolchim SpA
    • 6.4.4 Dora Agri-Tech
    • 6.4.5 Genliduo Bio-tech Corporation Ltd
    • 6.4.6 Kiwa Bio-Tech
    • 6.4.7 Novozymes
    • 6.4.8 Shandong Sukahan Bio-Technology Co. Ltd
    • 6.4.9 Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • 6.4.10 Symborg Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms