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市場調査レポート
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1687702

米国の有機肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

United States Organic Fertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 128 Pages
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2~3営業日
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米国の有機肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の有機肥料市場規模は、2025年には3億9,700万米ドルと推定され、2030年には7億840万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは12.28%で成長します。

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  • 肥料は米国で最も消費されている有機肥料であり、2022年には最大シェア46.7%を占める。たい肥は、植物性または動物性のもの、あるいは排泄物のような植物性または動物性の廃棄物を分解したもので、一般に有機物が豊富です。動物性または植物性の排泄物の堆肥、農地堆肥、緑肥が農業でよく使われるものです。
  • 堆肥肥料の施用は、有機農家でも非有機農家でも一般的に行われています。堆肥は土壌中の有機物と炭素含有量を増加させ、作物の養分吸収を高め、穀物収量を増加させることが知られています。
  • その他の有機肥料には、フィッシュ・グアノ、バット・グアノ、魚乳剤、バーミコンポスト、糖蜜などがあり、2021年には11.9%のシェアを占め、2番目に消費量の多い有機肥料となっています。その他の有機肥料は豊富な栄養特性を持つにもかかわらず、価格が高いため、肥料よりもあまり使用されておらず、これが市場を若干阻害しています。しかし、農家の経済的余裕が増すにつれて需要は増加する可能性があります。
  • ミール系肥料の需要は、主に有機認定を受けた生産者や有機転換中の農場からもたらされます。米国は世界最大の牛肉生産国で、2020年には約20.4%を占めています。このことは、同国におけるミールベース肥料の生産余地が大きいことを示しており、有機農家にとって入手しやすく、利用しやすいものとなっています。
  • 米国のオイルケーキ市場は2022年に210万米ドルと評価され、同年の消費量は6,316.6トンでした。オイルケーキは、窒素含有量2.0~8.0%、リン含有量0~2.0%、カリウム含有量0~2.0%を含む有機栄養素の豊富な供給源です。

米国の有機肥料市場動向

国の法規制により、連作作物を中心に有機栽培面積が増加

  • 2021年、米国の有機農業の栽培面積は62万3,000ヘクタールでした。米国の有機農業は過去20年間で大幅に増加したが、そのほとんどは特定の法律や規制の導入によるものです。カリフォルニア州の有機農場・牧場の数は、2021年には3,061となり、米国で最も多くの有機認定農場がありました。ペンシルベニア州には1,125以上の有機認定農場がありました。2019年に稼働している認証有機農場は1,554万8,000近くが作物を栽培し、713万9,000農場が牧草地と放牧地を運営していました。苗床と温室からのものを含む作物の販売額は、ほぼ58億米ドルに達しました。
  • 国内の有機農業は耕作作物で占められています。2021年には、有機農地全体の約71.8%を占めました。穀物の生産がこの国の農業セクターの大半を占めています。主な穀物にはトウモロコシ、小麦、コメ、キビなどがあります。オーガニック製品の消費は、さまざまな健康上の利点からオーガニック食品を選ぶようになっている米国の消費者の間で人気となっています。
  • 有機園芸作物全体の栽培面積は増加傾向にあり、2017年の11万2,900ヘクタールから2021年には15万6,100ヘクタールとなります。2021年の国内生産については、果物・野菜の上位5品目はリンゴ(31.1%)、イチゴ(9.5%)、オレンジ(6.9%)、ロメインレタス(6.7%)、ジャガイモ(6.2%)です。貿易の場合、輸入が多いのはバナナ(53.1%)、アボカド(7.7%)、マンゴー(5.8%)、ブルーベリー(5.0%)、カボチャ(4.3%)で、輸出が多いのはリンゴ(80.0%)、ナシ(14.4%)、サクランボ(4.0%)、乾燥タマネギ(1.5%)、ジャガイモ(0.2%)です。

果物・野菜部門を中心とする有機農産物への需要の高まり、有機食品への1人当たり支出額の増加

  • 米国は世界有数の有機製品消費国です。ニュートリション・ビジネス・ジャーナル誌(NBJ、2021年)によると、2020年、同国の有機食品の総売上高は516億米ドルを占めました。米国は北米地域でオーガニック製品に対する一人当たりの支出が最も大きく、2021年には186.7米ドルに相当しました。
  • オーガニック生鮮果物と野菜は、オーガニック食品小売業界の設立以来、オーガニック食品の主要カテゴリーとなっています。2020年には、これらの有機製品の小売売上高は200億米ドルと評価され、有機農産物に対する需要の高まりを示しています。オーガニックの生鮮果物や野菜に対する需要は、過去20年間で着実に増加しています。有機食品の売上が増加しているのは、特に高所得層の消費者意識の高まりによるものです。最も需要の高い有機食品カテゴリーには、卵、乳製品、果物、野菜などの基本食品が含まれます。
  • 有機食品の嗜好は、人口層や地域によって異なります。18~29歳の若年層は、65歳以上の高齢層に比べてオーガニック製品を求める傾向が強い(50%超)。所得と地域も関係しており、所得が3万米ドル未満の人の42%、7万5,000米ドル以上の人の49%がオーガニック製品を求めています。
  • オーガニック製品に対する1人当たりの支出は国内で増加しており、2017年から2021年にかけて5.2%のCAGRで推移すると予測されています。オーガニック製品に対する需要の高まりは、米国のオーガニック生産者が国内外の高価値市場を開拓する機会を生み出しています。有機製品に関連する価格プレミアムは、低所得消費者の有機食品消費の主な制限要因の1つです。

米国の有機肥料産業の概要

米国の有機肥料市場は断片化されており、上位5社で21.10%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 California Organic Fertilizers Inc., Cedar Grove Composting Inc., EB Stone & Sons Inc., Morgan Composting Inc. and The Espoma Company(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 肥料
    • ミールベース肥料
    • オイルケーキ
    • その他の有機肥料
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Atlas Organics Inc.
    • California Organic Fertilizers Inc.
    • Cascade Agronomics LLC
    • Cedar Grove Composting Inc.
    • EB Stone & Sons Inc.
    • Morgan Composting Inc.
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • The Espoma Company
    • The Rich Lawn Company LLC
    • Walts Organic Fertilizers Co.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64274

The United States Organic Fertilizer Market size is estimated at 397 million USD in 2025, and is expected to reach 708.4 million USD by 2030, growing at a CAGR of 12.28% during the forecast period (2025-2030).

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  • Manures are the most consumed organic fertilizer in the United States, accounting for a maximum share of 46.7% in 2022. Manures can be of plant or animal origin or a decomposed form of plant or animal waste like excreta, which is generally rich in organic matter. Animal or plant waste compost manure, farmyard manure, and green manure are the common types used in agriculture.
  • The application of manure fertilizers is generally observed in organic and non-organic farms. It is known to increase organic matter and carbon content in the soil, which would increase the nutrient uptake of the crop and, thus, the grain yield.
  • The other organic fertilizers include fish guano, bat guano, fish emulsion, vermicompost, and molasses and are the second most consumed organic fertilizers, accounting for a share of 11.9% in 2021. Despite the rich nutrient properties, other organic fertilizers are less commonly used than manures due to their higher prices, which is slightly hindering the market. However, the demand may increase with the increasing affordability of farmers.
  • The demand for meal-based fertilizers majorly comes from certified organic growers and farms under organic conversion. The United States is the largest producer of beef in the world, which accounted for around 20.4% in 2020. This indicates the higher scope for meal-based fertilizer production in the country, leading to easy availability and accessibility for organic farmers.
  • The United States oilcake market was valued at USD 2.1 million in 2022, with a volume consumption of 6,316.6 metric tons in the same year. Oilcake is a rich source of organic nutrients containing 2.0-8.0% nitrogen, 0-2.0% phosphorous, and 0-2.0% potassium content.

United States Organic Fertilizer Market Trends

Increase in organic area, particularly in row crops, due to country's laws and regulations

  • In 2021, the area under organic agricultural farming in the United States was 623 thousand hectares. Organic agriculture in the United States has increased significantly in the previous 20 years, mostly due to the introduction of particular laws and regulations. The number of organic farms and ranches in California was 3,061 in 2021, the largest number of certified organic farms in the United States. There were over 1,125 certified organic farms in Pennsylvania. Nearly 15,548 thousand certified organic farms in operation used cropland in 2019, while 7,139 thousand farms operated pastureland and rangeland. The sales value of crops, including those from nurseries and greenhouses, amounted to nearly USD 5.8 billion.
  • Row crops dominated organic farming in the nation. In 2021, they accounted for about 71.8% of all organic cropland. The production of cereal crops predominates the country's agricultural sector. The main cereals include maize, wheat, rice, and millet. The consumption of organic products has become popular among US consumers who increasingly choose to eat organic foods because of their various health benefits.
  • There is an increasing trend in the overall organic horticultural crop cultivation area, from 112.9 thousand hectares in 2017 to 156.1 thousand hectares in 2021. Regarding domestic production in 2021, the top five fruits and vegetables were apples (31.1%), strawberries (9.5%), oranges (6.9%), romaine lettuce (6.7%), and potatoes (6.2%). In the case of trade, the most imported produce was bananas (53.1%), avocados (7.7%), mangoes (5.8%), blueberries (5.0%), and squashes (4.3%), while the most exported were apples (80.0%), pears (14.4%), cherries (4.0%), dried onions (1.5%), and potatoes (0.2%).

Growing demand for organic produce especially in the fruits and vegetables sector, rise in per capita spending on organic food

  • The United States is one of the largest organic product consumers in the world. In 2020, the total sales of organic food products in the country accounted for USD 51.6 billion, according to the Nutrition Business Journal (NBJ, 2021). The United States had the largest per capita spending on organic products in the North American region, worth USD 186.7 in 2021.
  • Organic fresh fruits and vegetables have been the leading categories of organic food since the establishment of the organic food retail industry. In 2020, retail sales for these organic products were valued at USD 20.0 billion, showing a growing demand for organic produce. The demand for organic fresh fruits and vegetables has steadily risen over the past two decades. Organic food sales are rising due to growing consumer awareness, especially among high-income consumers. The most in-demand organic categories include basic foods like eggs, dairy, fruits, and vegetables.
  • Organic food preferences vary by demographic and region. Younger people aged between 18 and 29 are more likely to seek organic products (over 50%) compared to older people aged 65 and above. Income and region also play a role, with 42% of those with under USD 30,000 income and 49% of those with over USD 75.0 thousand seeking organic products.
  • The per capita spending on organic products is increasing in the country, recording a projected CAGR of 5.2% between 2017 and 2021. The growing demand for organic products is creating opportunities for US organic producers to tap into high-value markets both domestically and abroad. The price premium associated with organic products is one of the major limiting factors for organic food consumption for low-income consumers.

United States Organic Fertilizer Industry Overview

The United States Organic Fertilizer Market is fragmented, with the top five companies occupying 21.10%. The major players in this market are California Organic Fertilizers Inc., Cedar Grove Composting Inc., EB Stone & Sons Inc., Morgan Composting Inc. and The Espoma Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Manure
    • 5.1.2 Meal Based Fertilizers
    • 5.1.3 Oilcakes
    • 5.1.4 Other Organic Fertilizer
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Atlas Organics Inc.
    • 6.4.2 California Organic Fertilizers Inc.
    • 6.4.3 Cascade Agronomics LLC
    • 6.4.4 Cedar Grove Composting Inc.
    • 6.4.5 EB Stone & Sons Inc.
    • 6.4.6 Morgan Composting Inc.
    • 6.4.7 Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • 6.4.8 The Espoma Company
    • 6.4.9 The Rich Lawn Company LLC
    • 6.4.10 Walts Organic Fertilizers Co.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms