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市場調査レポート
商品コード
1687481

中国のオーラルケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Oral Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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中国のオーラルケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のオーラルケア市場規模は2025年に81億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.43%で、2030年には101億米ドルに達すると予測されます。

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口腔衛生、歯科衛生に関する意識の高まり、う蝕の発生率の増加がオーラルケア製品市場の成長を促進しています。技術の開発とオーラルケア製品製造のための新しい技術の開発が市場の成長を後押ししています。

継続的な人口増加と世帯所得水準の上昇が消費者の消費力を押し上げています。そのため、中国ではオーラルケア製品の需要が着実に増加しています。厳しい規制がオーラルケア製品市場の成長を妨げています。中国の規制遵守プロセスには、処方審査、表示審査、機能性表示審査、通関という4つの主要ステップがあります。

多種多様な嗜好に対応する広大な小売スペースがあるため、オーラルケア製品の販売チャネルはスーパーマーケットとハイパーマーケットが支配的です。スーパーマーケットとハイパーマーケットには、様々なオーラルケア・カテゴリーの豊富な選択肢があります。スーパーマーケットやハイパーマーケットでオーラルケア製品を購入する消費者は、ポンプ式ディスペンサーからエアゾールまで、さまざまな斬新なパッケージ・オプションから選ぶことができます。メーカー各社は、ブランド各社が注目を集めるために、箔押しや高色印刷によって外装パッケージに大きな革新をもたらしました。小型スーパーマーケットは、一流都市で引き続き人気を集めると予想されます。多くのスーパーマーケット/ハイパーマーケット事業者がマルチフォーマット戦略を採用し、レビュー期間中に小型店舗をオープンしました。YonghuiやCarrefourのような小売業者は、地域に密着した小型スーパーマーケットを出店しており、オーラルケア製品の浸透を高める可能性があります。

中国のオーラルケア市場動向

国民の口腔衛生の阻害

消費者のライフスタイルの急速な変化、糖分の多い食事を含む不適切な食生活、アルコールやタバコの消費量の増加により、口腔衛生は公衆衛生上の大きな問題の一つとなっています。世界保健機関(WHO)によると、口腔疾患は多くの国にとって大きな問題であり、生涯を通じて人々に影響を与え、痛み、不快感、醜状、さらには死をも引き起こします。中国の消費者は重度のう蝕と劣悪な歯周病状態にあり、う蝕の有病率はすべての年齢層で50%を超えていました。中国の国家口腔衛生疫学調査は、国民のオーラルケアに関する調査を行っています。その結果、国民の多くが口腔の問題に悩まされていることが明らかになりました。このような要因から、消費者のオーラルケア製品に対する嗜好が変化し、経済的な選択肢から高級品や中級品へと移行しています。

ブランド歯磨き粉が市場を独占

歯磨き粉は、主に口腔衛生への志向と健康的なライフスタイルの維持に対する意識から、市場で一般的に好まれるオーラルケア製品です。このような製品の長所に関する消費者の知識の高まりにより、デンタルケア業界ではナチュラル・オーガニック志向が全国的に広まりました。特に悪臭を除去し、敏感な歯のクリーニング効果をサポートするために作られた、活性炭や活性塩などの成分を含む歯磨き粉を含むオーラルケア製品の導入は、新規参入企業と既存企業の両方にとって大きなチャンスとなっています。フッ素ベースの歯磨き粉製品は、関連する健康上の利点から消費者に一般的に使用されています。

中国のオーラルケア産業の概要

中国のオーラルケア市場は、Colgate-Palmolive Company、Unilever PLC、Chongqing Textile Holding(Group)Company、Guangzhou Weimeizi Industrial、Oral Essentials Inc.などの企業の強い存在感により、統合されています。大手企業は、高級製品に対する需要の高まりに対応するため、特定の製品の発売に投資しています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、特に歯肉や歯垢の問題、知覚過敏や痛みの緩和など、さまざまな用途の要求に応えることに注力しています。主要企業は、地元消費者の関心に応えるために市場での提携に乗り出し、関心のあるセグメントとのイノベーションに集中し、自社製品の流通をさらに拡大しています。アムウェイ・コーポレーションのような企業が市場の優位性を強化するために好むもう一つの戦略は、事業拡大です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ブレスフレッシュナー
    • デンタルフロス
    • 入れ歯ケア
    • マウスウォッシュとリンス
    • 歯ブラシ
    • 歯磨き粉
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble
    • Colgate-Palmolive Company
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Lion Corporation
    • Hawley & Hazel(BVI)Co. Ltd
    • Unilever PLC
    • Sunstar Suisse SA
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Johnson & Johnson Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 出版社について

目次
Product Code: 64018

The China Oral Care Market size is estimated at USD 8.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.10 billion by 2030, at a CAGR of 4.43% during the forecast period (2025-2030).

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Rising awareness about oral hygiene, dental hygiene, and growing incidences of dental caries are fuelling the growth of the oral care products market. Advancements in technology and the development of newer techniques for manufacturing oral care products are boosting the market's growth.

The continuously growing population, coupled with an increase in household income levels, has boosted the consumers' consumption power. Thus, the demand for oral care products is steadily rising in China. Stringent regulations are hindering the growth of the oral care products market. The regulatory compliance process in China involves four main steps, namely formula review, labeling review, functional claiming examination, and customs clearance.

Owing to a vast retail space catering to a wide variety of preferences, supermarkets and hypermarkets are the dominant channels for the sale of oral care products. Supermarkets and hypermarkets have an abundance of choices for various oral care categories. Consumers buying oral care products from supermarkets and hypermarkets can choose from a range of novel packaging options, from pump dispensers to aerosols. Manufacturers have made significant innovations in outer packaging by foil blocking and high color printing as brands bid for attention. Small-format supermarkets are expected to continue to gain popularity in high-tier cities. Many supermarket/hypermarket operators adopted a multi-format strategy and opened small-format stores over the review period. Retailers like Yonghui and Carrefour are opening small-format supermarkets close to the community, which may increase the penetration of oral care products.

China Oral Care Market Trends

Deterring Oral Health Among the Population

Consumers' rapidly changing lifestyles, improper diets, including sugar-rich diets, and the increased consumption of alcohol and tobacco have made oral health one of the major public health problems. According to the World Health Organization, oral diseases pose a major issue for many countries and affect people throughout their lifetime, causing pain, discomfort, disfigurement, and even death. Consumers in China had severe caries and poor periodontal conditions, and the prevalence of caries was above 50% in all age groups. The National Oral Health Epidemiological Investigation in China has been conducting surveys regarding the oral care of the population. It revealed that a major population of the country is suffering from oral problems. This factor has resulted in consumers' shifting preference for oral care products, as they are moving from economical options to high- and middle-tiered ones.

Branded Toothpastes Dominate the Market

Toothpaste is a commonly preferred oral care product in the market, mainly due to the inclination toward oral hygiene and awareness about maintaining a healthy lifestyle. Due to growing consumer knowledge of the advantages of such products, the natural and organic trend in the dental care industry gained traction nationwide. The introduction of oral care products, including toothpaste with activated charcoal and active salts, among other ingredients, specifically created to remove bad odor and support the effectiveness in cleaning sensitive teeth, has been a significant opportunity for both new entrants and established players. Fluoride-based toothpaste products are commonly used by consumers for their associated health benefits.

China Oral Care Industry Overview

China's oral care market is consolidated due to the strong presence of companies like Colgate-Palmolive Company, Unilever PLC, Chongqing Textile Holding (Group) Company, Guangzhou Weimeizi Industrial Co. Ltd, and Oral Essentials Inc. The major players are investing in launching specific products to meet the rising demand for premium products. These players focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios to cater to the requirements for various applications, especially gum and plaque issues and sensitivity or pain relief. The key players are embarking on partnerships in the market to cater to local consumers' interests, concentrating on innovations with the segment of interest and further increasing the distribution of their products. Expansion is another strategy preferred by the companies, such as Amway Corporation, to strengthen their market dominance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Breath Fresheners
    • 5.1.2 Dental Floss
    • 5.1.3 Denture Care
    • 5.1.4 Mouthwashes and Rinses
    • 5.1.5 Toothbrushes and Replacements
    • 5.1.6 Toothpaste
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Pharmacies And Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble
    • 6.3.2 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.3 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.3.4 Lion Corporation
    • 6.3.5 Hawley & Hazel (BVI) Co. Ltd
    • 6.3.6 Unilever PLC
    • 6.3.7 Sunstar Suisse SA
    • 6.3.8 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.9 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.10 Johnson & Johnson Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

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