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市場調査レポート
商品コード
1750835

米国のオーラルケア製品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、性別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025年~2030年

U.S. Oral Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (General, Beauty), By Gender (Men, Women), By Distribution Channel (Specialty Stores, Online, Hypermarkets & Supermarkets), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 85 Pages
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2~10営業日
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米国のオーラルケア製品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、性別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2025年05月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のオーラルケア製品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のオーラルケア製品市場規模は2030年までに157億1,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2030年にかけてCAGR 5.6%で拡大すると予測されています。

市場成長を促進する主な要因は、歯科疾患の有病率の増加、う蝕にかかりやすい人口の高齢化、不健康な食習慣、製品の革新です。口腔衛生に対する意識の高まりと一人当たりの可処分所得の増加が、スマート技術やテレデンティストリーソリューションを組み込んだ革新的なオーラルケア製品に対する需要を促進しています。例えば、2023年2月、コルゲートは、口腔の健康をサポートしながらエナメル質の保護を強化するホワイトニングペンとホワイトニングキットを発表しました。

同時に、この市場は、食品医薬品局(FDA)、疾病管理予防センター(CDC)、保健資源サービス局(HRSA)、国立歯科頭蓋顔面研究所(NIDCR)など、いくつかの主要機関による規制監督に直面しています。特にFDAは、歯磨き粉、マウスウォッシュ、歯科機器などのオーラルケア製品の安全性と有効性を保証することで、極めて重要な役割を果たしています。

国立歯科頭蓋顔面研究所が発表したデータによると、20歳から64歳の成人の90%近くが虫歯を経験しています。現役世代では、50歳から64歳が最も多く、96%が罹患しています。虫歯は、喫煙歴のない人や禁煙した人に比べて、現在喫煙している人に顕著に多いです。したがって、歯のエナメル質、歯周病、う蝕、歯槽膿漏などの歯の病気や疾患の有病率の高さは、依然として世界の健康上の大きな課題であり、市場にプラスの影響を与えています。

米国のオーラルケア製品市場レポート・ハイライト

  • 歯磨き粉は、日常的な口腔衛生に不可欠な役割を果たすこと、価格が手ごろであること、さまざまな小売チャネルで簡単に入手できることから、最大の市場シェアを占めています。虫歯予防、美白、歯茎ケアなど多機能な利点が多様な消費者ニーズにアピールしています。特に成人ユーザーは、歯周病やエナメル質保護といった一般的な歯の問題の解決策を求めるため、需要を牽引しています。
  • 高齢者人口の増加に伴い、加齢に関連する歯の問題を予防するために口腔の健康維持が重視されるようになっています。この人口動態の変化は、敏感な歯と歯茎のために設計された特殊なデンタルフロス製品に対する需要の増加につながり、デンタルフロス市場の全体的な成長を後押ししています。2023年3月、バースト・オーラルケアは、子供用に設計されたBURSTkids Flossablesを発売しました。このフロスは天然ワックスでコーティングされ、PFAS(過フッ素化および多フッ素化アルキル物質)、BPA(ビスフェノールA)、テフロン、人工着色料、香料などの有害な化学物質を使用していないです。
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケットを通じた流通が、2024年の米国のオーラルケア製品市場全体を牽引しました。これは、世界中でスーパーマーケットやハイパーマーケットが広く利用できるためです。さらに、これらの店舗は小売店や消費者のコスト圧迫を軽減する様々な一括割引を提供しています。さらに、これらの店舗は莫大な資本を持つ企業や機関によって運営されていることが多く、これが成長を促し、急速な拡大を可能にしています。例えば、2024年1月、ドイツのスーパーマーケット・チェーンであるリドルは、ニューヨーク州クイーンズ店のオープンを発表しました。この開店により、リドルは米国で174店舗目を達成しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のオーラルケア製品市場の変数と動向

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見込みマッピング
  • 業界バリューチェーン分析
    • 原材料の動向と展望
  • 規制の枠組み
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 米国のオーラルケア製品市場:製品別推定・動向分析

  • 米国のオーラルケア製品市場(製品別):主なポイント
  • 製品別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018年~2030年
    • 汎用製品
    • 美容オーラルケア製品

第5章 米国のオーラルケア製品市場:性別推定・動向分析

  • 米国のオーラルケア製品市場(性別):主なポイント
  • 性別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 性別、2018年~2030年
    • 男性
    • 女性

第6章 米国のオーラルケア製品市場:流通チャネル別の推定・動向分析

  • 米国のオーラルケア製品市場(流通チャネル別):主なポイント
  • 流通チャネル別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 流通チャネル別、2018年~2030年
    • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
    • 専門美容店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン/Eコマース
    • その他(百貨店など)

第7章 米国のオーラルケア製品市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析、2024年
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Procter and Gamble Company(P&G)
    • Colgate-Palmolive Company.
    • Church &Dwight Co., Inc.
    • Unilever PLC
    • Johnson &Johnson Services, Inc.
    • SmileDirectClub, Inc.
    • GlaxoSmithKline plc(GSK Consumer Healthcare)
    • Philips Oral Healthcare, Inc.
    • Perrigo Company
    • Dr. Brite, LLC
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. oral care products market: Key market driver analysis
  • Table 2. U.S. oral care products market: Key market restraint analysis
  • Table 3. U.S. oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 by product (USD Million)
  • Table 4. U.S. general purpose oral products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5. U.S. toothpaste market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6. U.S. toothbrush market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7. U.S. mouthwashes/rinses market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8. U.S. dental floss market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9. U.S. other general purpose oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 10. U.S. beauty oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 11. U.S. teeth whitening products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 12. U.S. teeth glossing products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 13. U.S. breath freshening products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 14. U.S. tooth polishing tools market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 15. U.S. other beauty oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 16. U.S. oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 by gender (USD Million)
  • Table 17. U.S. men's oral care product market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 18. U.S. women's oral care product market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 19. U.S. oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 by distribution channel (USD Million)
  • Table 20. U.S. oral products market estimates & forecasts through hypermarkets & supermarkets, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 21. U.S. oral products market estimates & forecasts through specialty beauty stores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 22. U.S. oral products market estimates & forecasts through pharmacies & drugstores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 23. U.S. oral products market estimates & forecasts through online/e-commerce, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 24. U.S. oral care products market estimates and forecast through other sales channels, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 25. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 26. Company market share, 2024 (%)
  • Table 27. Company heat map analysis, 2024
  • Table 28. Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig 1. U.S. oral care products market segmentation
  • Fig 2. Information procurement
  • Fig 3. Primary research pattern
  • Fig 4. Primary research approaches
  • Fig 5. Primary research process
  • Fig 6. Market snapshot
  • Fig 7. Segment snapshot
  • Fig 8. Competitive landscape Snapshot
  • Fig 9. Parent industry and U.S. oral care products market size, 2024 (USD Million)
  • Fig 10. U.S. oral care products market: Value chain analysis
  • Fig 11. U.S. oral care products market: Dynamics
  • Fig 12. U.S. oral care products market: Porter's five forces analysis
  • Fig 13. U.S. oral care products market, Product: Key takeaways
  • Fig 14. U.S. oral care products market: Product movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig 15. General purpose oral products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 16. U.S. toothpaste market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 17. U.S. toothbrush market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 18. U.S. mouthwashes/rinses market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 19. U.S. dental floss market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 20. U.S. other general purpose oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 21. U.S. beauty oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 22. U.S. teeth whitening products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 23. U.S. teeth glossing products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 24. U.S. breath freshening products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 25. U.S. tooth polishing tools market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 26. U.S. other beauty oral care products market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 27. U.S. oral care products market, Gender: Key takeaways
  • Fig 28. U.S. men's oral care product market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 29. U.S. women's oral care product market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 30. U.S. oral care products market, Distribution channel: Key takeaways
  • Fig 31. U.S. oral care products market: Distribution channel movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig 32. U.S. oral products market estimates & forecasts through hypermarkets & supermarkets, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 33. U.S. oral products market estimates & forecasts through specialty beauty stores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 34. U.S. oral products market estimates & forecasts through pharmacies & drugstores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 35. U.S. oral products market estimates & forecasts through online/e-commerce, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 36. U.S. oral care products market estimates and forecast through other sales channels, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 37. Key company categorization
  • Fig 38. Company market share analysis, 2024
  • Fig 39. The strategic framework of the U.S. oral care products market
目次
Product Code: GVR-4-68040-576-2

U.S. Oral Care Products Market Growth & Trends:

The U.S. oral care products market size is anticipated to reach USD 15.71 billion by 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 5.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Key factors driving the market growth are the increasing prevalence of dental diseases, the aging population susceptible to dental caries, unhealthy food habits, and product innovation. Growing awareness of oral hygiene and rising per capita disposable income have fueled demand for innovative oral care products that incorporate smart technologies and teledentistry solutions. For example, in February 2023, Colgate introduced a whitening pen and a whitening kit to enhance enamel protection while supporting oral health.

At the same time, the market faces regulatory oversight from several key agencies, including the Food and Drug Administration (FDA), the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the Health Resources and Services Administration (HRSA), and the National Institute of Dental and Craniofacial Research (NIDCR). The FDA plays a particularly critical role by ensuring the safety and effectiveness of oral care products such as toothpaste, mouthwash, and dental devices.

According to the data published by the National Institute of Dental and Craniofacial Research, nearly 90% of adults aged 20 to 64 have experienced tooth decay. Among working-age adults, those aged 50 to 64 showed the highest prevalence, with 96% affected. Tooth decay is notably more common among current smokers compared to individuals who never smoked or quit. Accordingly, the high prevalence of dental ailments and diseases, such as tooth enamel, periodontal disease, dental caries, and dental erosion, remains a significant global health challenge, positively impacting the market.

U.S. Oral Care Products Market Report Highlights:

  • Toothpaste holds the largest market share due to its essential role in daily oral hygiene, widespread affordability, and easy availability through various retail channels. Its multifunctional benefits-cavity prevention, whitening, and gum care-appeal to diverse consumer needs. Adult users, in particular, drive demand as they seek solutions for common dental issues like gum disease and enamel protection.
  • As the elderly population grows, there is a greater emphasis on oral health maintenance to prevent age-related dental issues. This demographic shift has led to an increased demand for specialized dental floss products designed for sensitive teeth and gums, bolstering the overall growth of the dental floss market. In March 2023, Burst Oral Care launched the BURSTkids Flossables, explicitly designed for children. The floss is coated with natural wax and free from harmful chemicals such as PFAS (per- and poly-fluoroalkyl substances), BPA (bisphenol A), Teflon, artificial colors, and flavors.
  • Distribution through hypermarkets and supermarkets led the overall U.S. oral care product market in 2024. This is due to the wide availability of supermarkets and hypermarkets across the globe. In addition, these stores offer a range of bulk discounts that reduce the cost pressure on retail stores and consumers. Moreover, these stores are often run by corporations and institutions with immense capital, which drives growth and allows for rapid expansion. For instance, in January 2024, Lidl, a German supermarket chain, announced the opening of a Queens, New York, store. By this opening, Lidl achieved its 174th store in the U.S.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Gender Outlook
  • 2.4. Distribution Channel Outlook
  • 2.5. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Oral Care Products Market Variables and Trends

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Raw Material trends & Outlook
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Market Opportunities
    • 3.5.4. Market Challenges
  • 3.6. Industry Analysis Tools
    • 3.6.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.7. Market Entry Strategies

Chapter 4. U.S. Oral Care Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Oral Care Products Market, By Product: Key Takeaways
  • 4.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 4.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.1. General Purpose Products
      • 4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.1.1.1. Toothpaste
          • 4.3.1.1.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.1.1.2. Toothbrush
          • 4.3.1.1.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.1.1.3. Mouthwashes/Rinses
          • 4.3.1.1.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.1.1.4. Dental Floss
          • 4.3.1.1.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.1.1.5. Others (Tongue Cleaners, Dental Water Jets, etc.)
          • 4.3.1.1.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. Beauty Oral Care Products
      • 4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.2.1.1. Teeth whitening products
          • 4.3.2.1.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.2.1.2. Teeth glossing products
          • 4.3.2.1.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.2.1.3. Breath freshening products
          • 4.3.2.1.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.2.1.4. Tooth polishing tools
          • 4.3.2.1.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
        • 4.3.2.1.5. Others (clear aligners, etc.)
          • 4.3.2.1.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Oral Care Products Market: Gender Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Oral Care Products Market, By Gender: Key Takeaways
  • 5.2. Gender Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Gender, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Men
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Women
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Oral Care Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Oral Care Products Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Hypermarkets & Supermarkets
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Specialty Beauty Stores
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Pharmacies & Drugstores
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. Online/E-commerce
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5. Others (Department Stores, etc.)
      • 6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Oral Care Products Market: Competitive Analysis

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. Procter and Gamble Company (P&G)
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial Performance
      • 7.9.1.3. Product Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. Colgate-Palmolive Company.
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial Performance
      • 7.9.2.3. Product Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. Church & Dwight Co., Inc.
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial Performance
      • 7.9.3.3. Product Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Unilever PLC
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial Performance
      • 7.9.4.3. Product Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. Johnson & Johnson Services, Inc.
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial Performance
      • 7.9.5.3. Product Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. SmileDirectClub, Inc.
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial Performance
      • 7.9.6.3. Product Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. GlaxoSmithKline plc (GSK Consumer Healthcare)
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial Performance
      • 7.9.7.3. Product Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Philips Oral Healthcare, Inc.
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial Performance
      • 7.9.8.3. Product Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Perrigo Company
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial Performance
      • 7.9.9.3. Product Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Dr. Brite, LLC
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial Performance
      • 7.9.10.3. Product Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives