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市場調査レポート
商品コード
1687106

RTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Ready to Drink Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 390 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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RTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 390 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

RTDコーヒーの市場規模は2025年に248億3,000万米ドルと推定され、2030年には325億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.54%で成長する見込みです。

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世界のon-the-go飲料の動向の高まりが売上増につながりました。

  • RTDコーヒーの人気は、その利便性と世界的に入手可能な豊富なフレーバーに起因します。多忙なライフスタイルに伴い、外出先での消費が急増しており、RTDコーヒーはこの動向に完璧に対応しています。その魅力は利便性だけにとどまらないです。さらに、多様なコーヒーの嗜好を満たすことができることも、RTDコーヒーの成長に極めて重要です。このため、RTDコーヒー市場は2023年に金額ベースで2021年比9.12%の顕著な成長を遂げました。
  • RTDコーヒーの種類の中では、コールドブリューが最も高い成長を遂げました。コールドブリューは、(ホットブリューコーヒーよりも)酸味が少なく、砂糖の有無にかかわらず本来の甘さがあり、消費者、特に糖尿病患者に魅力的です。2022年、世界の糖尿病人口は5億3,700万人を突破しました。この要因は、より多くの消費者がコールドブリューコーヒーを購入し、このセグメントの成長に貢献しました。こうして、このセグメントは2018年から2023年にかけて金額ベースで4.78%という目覚ましいCAGRを記録しました。
  • オフトレードチャネル、特にオンラインプラットフォームがRTDコーヒーの流通を支配しています。オンラインチャネルは最も急成長している流通チャネルであり、2024年から2030年にかけて数量ベースで6.59%のCAGRを達成すると予測されています。この成長の原動力となっているのはインターネットの普及率で、2023年10月現在、世界人口の65.7%を占める53億人のユーザーに達しています。オンライン・プラットフォームは、成分、栄養成分、カスタマー・レビューを含む包括的な情報を提供し、消費者が十分な情報を得た上でRTDコーヒーを選択できるようにしています。

全年齢層におけるRTDコーヒーの堅調な消費が市場成長を牽引

  • 2021年から2023年にかけて、世界のRTDコーヒー市場は金額ベースで9.12%の成長を記録しました。この急成長は、急速な都市化と工業化に後押しされ、消費者が便利なオン・ザ・ゴーの選択肢にシフトしたことに起因します。2023年現在、RTDコーヒー・セグメントは世界のソフトドリンク市場で3.49%の市場シェアを占めています。
  • 2023年現在、アジア太平洋地域がRTDコーヒー市場において金額でも数量でも圧倒的な地位を占めています。同地域の2024~2030年のCAGRは金額ベースで5.14%と予測されます。日本、中国、韓国が主要市場として際立っており、2023年の同地域のRTDコーヒー販売額の82.53%を占めています。特に、世界第5位のコーヒー輸入国である日本は、2021~2022年に4億3,300万トンを消費します。
  • 北米はRTDコーヒー市場で第2位のシェアを占めています。この飲料は、米国やカナダなどの国々で、特に若い層の間で大きな人気を博しています。2022年には、アメリカ人の30%がアイスコーヒー、コールドブリュー、その他のチルド飲料を選んでいます。さらに細かく分けると、ミレニアル世代の43%、Z世代の38%がアイスコーヒーを飲むと回答しているのに対し、ベビーブーマー世代は24%でした。
  • 中東はRTDコーヒー市場において最も高い成長率を示すとみられ、2024~2030年のCAGRは金額ベースで10.48%と予想されます。この急成長の背景には、スペシャルティコーヒーの需要の高まりと、コーヒーの消費拡大を目指す政府の取り組みがあります。例えば、サウジアラビアのコーヒー会社は、今後10年間で約3億2,000万米ドルを投資し、国内のコーヒー生産を年間300トンから2,500トンに増強することを計画しています。

世界のRTDコーヒー市場動向

全地域の全年齢層におけるRTDコーヒーの旺盛な消費が市場成長を後押ししています。

  • RTDコーヒーの消費は18~39歳の年齢層で特に高く、その主な理由は飲料に含まれるカフェインが、多忙なスケジュールをこなしながら瞬時に気分を高揚させたい大人にとって理想的な飲み物となるためです。2022年には、世界中で1億7,600万袋近くの60キログラムのコーヒーが消費され、前年の1億6,700万袋近くからわずかに増加しました。
  • 風味は、RTDコーヒーを購入する際に最も重要な特性の1つです。クラシックなブラックコーヒーから、バニラ、ヘーゼルナッツ、キャラメル、モカなど様々なフレーバーのオプションまで、様々なコーヒーのブレンドとフレーバーは、多様な嗜好にアピールします。コーヒーの主要消費国の一つであるオランダでは、人口の約45%がブラックコーヒーを好み、オーストラリア人はラテやカプチーノを好むとしています。
  • 価格は消費者のRTDコーヒーの購買行動に影響を与える重要な要因の一つです。RTDコーヒー飲料の生産に使用される豆の品質も、製品の小売価格に影響を与えます。アラビカ豆の平均価格は5.63米ドル/kgであるのに対し、ロブスタ豆は2.29米ドル/kgです。パッケージや生産コストなどの他の要因もRTDコーヒーの販売と価格設定に影響を与えます。
  • RTDコーヒーの消費は依然として価格主導型であるが、消費者は健康強調表示付きコーヒーの購入に関心を持っています。例えば、2022年には、米国のコーヒー愛好家の92%が、コーヒーに関連する健康効果を重要視していると回答しています。同様に、2022年には日本の人口の76%が健康飲料としてコーヒーを飲むと回答しています。

RTDコーヒー業界の概要

RTDコーヒー市場は適度に統合されており、上位5社で54.74%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Kirin Holdings Company, Limited, Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited and The Coca-Cola Company(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • ソフトドリンクタイプ
    • コールドブリューコーヒー
    • アイスコーヒー
    • その他のRTDコーヒー
  • 包装タイプ
    • アセプティックパッケージ
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインショップ
      • 専門店
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Arla Foods amba
    • Asahi Group Holdings, Ltd.
    • Danone S.A.
    • DyDo Group Holdings,Inc.
    • Emmi AG
    • Keurig Dr Pepper, Inc.
    • Kirin Holdings Company, Limited
    • Luigi Lavazza S.p.A.
    • Nestle S.A.
    • PepsiCo, Inc.
    • Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • Sodiaal Union
    • Suntory Holdings Limited
    • The Coca-Cola Company
    • Unilever PLC

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55125

The Ready to Drink Coffee Market size is estimated at 24.83 billion USD in 2025, and is expected to reach 32.51 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.54% during the forecast period (2025-2030).

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The growing trend for on-the-go beverages globally resulted in higher sales

  • RTD coffee's popularity stems from its convenience and the wide array of flavors it is available in globally. With busier lifestyles, on-the-go consumption has surged, and RTD coffee caters perfectly to this trend. Its appeal extends beyond convenience. Moreover, its ability to satisfy diverse coffee preferences has been pivotal in its growth. Thus, the RTD coffee market witnessed a notable growth of 9.12% by value in 2023 compared to 2021.
  • Among RTD coffee types, cold brew experienced the highest growth. Cold brew, with its lower acidity (than hot brew coffee) and inherent sweetness, with or without sugar, appeals to consumers, especially those with diabetes. In 2022, the global diabetic population surpassed 537 million. This factor contributed to the growth of the segment, as more consumers purchased cold brew coffee. Thus, the segment recorded an impressive CAGR of 4.78% by value from 2018 to 2023.
  • Off-trade channels, particularly online platforms, dominate RTD coffee distribution. The online channel is the fastest-growing distribution channel, and it is projected to achieve a CAGR of 6.59% by volume from 2024 to 2030. This growth is fueled by increasing internet penetration, which reached 5.3 billion users, accounting for 65.7% of the global population as of October 2023. Online platforms offer comprehensive information, including ingredients, nutrition facts, and customer reviews, empowering consumers to make informed RTD coffee choices.

The robust consumption of RTD coffee amongst all age groups drives market growth

  • From 2021 to 2023, the global RTD coffee market witnessed a 9.12% growth in value. This surge can be attributed to a consumer shift toward convenient, on-the-go options fueled by rapid urbanization and industrialization. As of 2023, the RTD coffee segment commanded a 3.49% market share in the global soft drinks market.
  • As of 2023, the Asia-Pacific region emerged as the dominant player in the RTD coffee market, both in terms of value and volume. Projections indicate a 5.14% CAGR by value for the region between 2024 and 2030. Japan, China, and South Korea stood out as the key markets, collectively accounting for 82.53% of the region's RTD coffee value sales in 2023. Notably, Japan, the fifth-largest global importer of coffee, consumed a staggering 433 million tons in 2021-2022.
  • North America holds the second-largest share of the RTD coffee market. This beverage has gained significant popularity, particularly among the younger demographic in countries like the United States and Canada. In 2022, 30% of Americans opted for iced coffee, cold brew, or other chilled variants. Breaking it down further, 43% of millennials and 38% of Gen Z respondents reported consuming iced coffee, compared to 24% of baby boomers.
  • The Middle East is poised to witness the highest growth rate in the RTD coffee market, with an anticipated CAGR of 10.48% by value during the 2024-2030 period. This surge can be attributed to a rising demand for specialty coffees and government initiatives aimed at boosting coffee consumption. For instance, the Saudi Coffee Company plans to invest nearly USD 320 million over the next decade, aiming to ramp up the country's domestic coffee production from 300 to 2,500 tonnes annually.

Global Ready to Drink Coffee Market Trends

The robust consumption of RTD coffee amongst all age groups across all the regions is propelling the market growth

  • RTD coffee consumption is particularly high in the age group of 18 to 39-year consumers, mainly because of the caffeine content present in the beverage which makes it an ideal drink for an adult for an instant boost while engaging in their busy schedule. In 2022, nearly 176 million 60-kilogram bags of coffee were consumed worldwide, a slight increase from almost 167 million bags in the previous year.
  • The flavor is one of the most significant attributes when it comes to buying RTD coffee. Different coffee blends and flavorings appeal to diverse tastes, ranging from classic black coffee to various flavored options like vanilla, hazelnut, caramel, and mocha among others. The Netherlands, being one of the major consumers of coffee, states that about 45% of the population prefers black coffee, while Australians prefer Latte and Cappuccino.
  • Pricing is one of the crucial factors influencing the consumer's RTD coffee buying behavior in the market. The quality of beans used in the production of RTD coffee beverage also impact the retail pricing of the product. The average price of arabica beans is USD 5.63 per kg whereas robusta is priced at USD 2.29 per kg in 2022. Other factors like packaging and production costs also influence the sales and pricing of RTD coffee.
  • The consumption of RTD coffee is still price-driven, but consumers are interested in purchasing coffee with associated health claims. For instance, In 2022, 92% of coffee lovers in the United States stated that they gave high importance to coffee for the health benefits associated with it. Similarly, 76% of the Japanese population stated they consumed coffee as a healthy beverage in 2022.

Ready to Drink Coffee Industry Overview

The Ready to Drink Coffee Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.74%. The major players in this market are Kirin Holdings Company, Limited, Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited and The Coca-Cola Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Cold Brew Coffee
    • 5.1.2 Iced coffee
    • 5.1.3 Other RTD Coffee
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Metal Can
    • 5.2.4 PET Bottles
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Off-trade
      • 5.3.1.1 Convenience Stores
      • 5.3.1.2 Online Retail
      • 5.3.1.3 Specialty Stores
      • 5.3.1.4 Supermarket/Hypermarket
      • 5.3.1.5 Others
    • 5.3.2 On-trade
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 Egypt
      • 5.4.1.2 Nigeria
      • 5.4.1.3 South Africa
      • 5.4.1.4 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 Australia
      • 5.4.2.2 China
      • 5.4.2.3 India
      • 5.4.2.4 Indonesia
      • 5.4.2.5 Japan
      • 5.4.2.6 Malaysia
      • 5.4.2.7 South Korea
      • 5.4.2.8 Thailand
      • 5.4.2.9 Vietnam
      • 5.4.2.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Belgium
      • 5.4.3.2 France
      • 5.4.3.3 Germany
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Netherlands
      • 5.4.3.6 Russia
      • 5.4.3.7 Spain
      • 5.4.3.8 Turkey
      • 5.4.3.9 United Kingdom
      • 5.4.3.10 Rest of Europe
    • 5.4.4 Middle East
      • 5.4.4.1 Qatar
      • 5.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Rest of Middle East
    • 5.4.5 North America
      • 5.4.5.1 Canada
      • 5.4.5.2 Mexico
      • 5.4.5.3 United States
      • 5.4.5.4 Rest of North America
    • 5.4.6 South America
      • 5.4.6.1 Argentina
      • 5.4.6.2 Brazil
      • 5.4.6.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Arla Foods amba
    • 6.4.2 Asahi Group Holdings, Ltd.
    • 6.4.3 Danone S.A.
    • 6.4.4 DyDo Group Holdings,Inc.
    • 6.4.5 Emmi AG
    • 6.4.6 Keurig Dr Pepper, Inc.
    • 6.4.7 Kirin Holdings Company, Limited
    • 6.4.8 Luigi Lavazza S.p.A.
    • 6.4.9 Nestle S.A.
    • 6.4.10 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.11 Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • 6.4.12 Sodiaal Union
    • 6.4.13 Suntory Holdings Limited
    • 6.4.14 The Coca-Cola Company
    • 6.4.15 Unilever PLC

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms