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市場調査レポート
商品コード
1690886

アジア太平洋地域の洗濯機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Washing Machine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域の洗濯機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

アジア太平洋地域の洗濯機市場規模は2025年に280億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.8%で、2030年には338億米ドルに達すると予測されます。

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アジア太平洋地域の洗濯機市場は、都市化、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化によって成長を遂げています。製造企業が採用する革新的で魅力的なマーケティング戦略は、アジア太平洋地域に破壊的な市場環境をもたらす可能性を生み出しました。アジア太平洋地域では新興国市場が圧倒的なシェアを占めています。都市人口と中流家庭の急増により、市場競争力のある家電製品が市場を席巻するようになり、消費者は市場で入手可能なテクノロジーの快適さを体験したがるようになりました。

さらに、家事をする時間がほとんどない労働人口の増加に伴い、洗濯機の売上が急増しています。その結果、大手メーカーは増え続ける消費者の要求に応えるため、生産と流通の能力を拡大するようになりました。アジア太平洋地域は、スマート・コネクテッド洗濯機にとって大きなビジネスチャンスであり、スマート・コネクテッド洗濯機の急速な導入が進んでいます。

多くの著名な企業が多くの研究開発活動に没頭し、これらの洗濯機にIoT技術の利用を増加させた最新のソリューションをもたらしています。その結果、スマート・デバイスを通じた監視、警告、制御などの機能により、洗濯プロセスの簡素化が進んでいます。これにより、ユーザーは忙しいスケジュールの中でこれらの機器を操作することがより便利になります。環境意識の高まりとエネルギーコストの上昇により、エネルギー効率の高い洗濯機の需要が急増しました。

さらに、サムスン、ハイアール、LGのような数多くの国内ブランドの存在と積極的な参入、そして新しい技術で作られた洗濯機の生産と流通の最大化における彼らの進歩的な役割も、この地域における好機的な将来を見据えた市場全体の成長に寄与しています。eコマース・プラットフォームは、幅広い選択肢、競争力のある価格、便利な配送を提供し、消費者の間でオンライン購入の人気が高まっています。

アジア太平洋地域の洗濯機市場動向

アジア太平洋地域では前面式洗濯機が市場を席巻

前負荷式洗濯機は、内バスケットと外槽が水平に取り付けられた設計になっています。水平油圧ドラムを使用しているため、水中で衣類を移動させることができます。透明な横開きのドアが付いていることも多いです。この方式では、衣類を水中に完全に沈める必要がなく、最小限の攪拌で洗濯できます。アジア太平洋地域では、前入れ式洗濯機の人気が高まっています。これらの機器の利点は、容量が大きく、エネルギー効率と水効率が高いこと、そして負荷容量の大きいモデルよりも洗濯サイクルが穏やかであることです。フロントローディング洗濯機は、効率性、スペースの最適化、より良いファブリックケアを優先する顧客に好まれることが多いです。これらの洗濯機は、一般的に上入れ式洗濯機よりもエネルギー効率が高いです。水や洗剤の使用量も少なく、回転速度も速いことが多いため、衣類に含まれる水分を減らし、乾燥時間の短縮につながります。消費者が電気料金を削減し、環境への影響を最小限に抑えるためには、エネルギー効率は不可欠な要素です。

中国がアジア太平洋地域の洗濯機市場成長の主要国

中国は、生産、消費、販売、輸出において最大の洗濯機市場のひとつです。中国における洗濯機市場の成長は、主に都市化の進展と可処分所得の増加、農村部の電化の改善によってもたらされています。中国では、急速な都市化と今日の家電製品に対する需要の高まりにより、消費者行動が大きく変化しました。洗濯機はライフスタイルの変化により中国の家庭の必需品となり、市場を押し上げました。

しかし、外部環境は不安定で、マクロ経済指標はすべて悲観的で、消費者のセンチメントも弱く、家電市場全体に影響を与えます。洗濯機市場は消費者需要の減少に直面しました。まず、過去2年間(2020~2021年)に高騰した海外から中国への輸入が、2022年には減少しました。同時に、国内市場では需要低迷という客観的な状況が広がっています。

しかし、国内市場で大きなシェアを獲得するために、市場では多くの技術開拓が行われています。スマート機能、エネルギー効率、革新的な洗濯技術は、メーカーと消費者の双方にとってますます重要になってきています。

アジア太平洋地域の洗濯機産業の概要

本レポートでは、アジア太平洋地域の洗濯機市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。大手ブランドは、特別な商品を扱う専売店を開いています。また、市場での知名度とブランド認知度を高めるために、限定版の販売促進、差別化、販売も行っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 一人当たりGDP所得の増加
    • スマート家電の需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 高いコストと電力消費
    • 景気後退による顧客の購買能力への影響
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場の最新動向、イノベーション、最近の開発に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フロントロード
    • トップロード
  • 技術
    • 全自動
    • 半自動
  • 流通チャネル
    • マルチブランドストア
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Whirlpool Corporation
    • Bosch-Siemens Hausgerate
    • Electrolux
    • LG Electronics
    • Samsung
    • IFB
    • Panasonic Corporation
    • Haier
    • Hitachi
    • Godrej*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 72274

The Asia-Pacific Washing Machine Market size is estimated at USD 28.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 33.80 billion by 2030, at a CAGR of 3.8% during the forecast period (2025-2030).

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The Asia-Pacific washing machine market is experiencing growth driven by urbanization, rising disposable incomes, and changing consumer lifestyles. Innovative and attractive marketing strategies adopted by manufacturing companies created a potentially disruptive market environment in the Asia-Pacific region. Developing nations dominate the market in Asia-Pacific. The surge in the urban population and middle-class families led to competitively-priced appliances dominating the market, with consumers willing to experience the comforts of technology available in the market.

Moreover, with the growing working population with minimum or no time for household chores, the sales of washing machines are growing rapidly. In turn, it instigated the leading manufacturers to widen their production and distribution capacities in order to cater to the ever-increasing consumer requirements. The Asia-Pacific region offers significant opportunities for smart-connected washing machines and is also experiencing rapid adoption of smart-connected washing machines.

Many prominent companies are indulging in numerous research and development activities, bringing modern solutions with increased usage of IoT technologies in these machines. It, in turn, demonstrates betterment in the simplicity of the washing process with features like monitoring, alerts, and control through smart devices. It makes it much more convenient for users to operate these devices in their busy schedules. Increasing environmental awareness and rising energy costs led to a surge in demand for energy-efficient washing machines.

Moreover, the presence and active participation of numerous domestic brands like Samsung, Haier, and LG and their progressive role in maximizing the production and distribution of washing machines built with new technologies are also contributing to the overall market growth with an opportunistic future in the region. E-commerce platforms offer a wide range of options, competitive pricing, and convenient delivery, making online purchases increasingly popular among consumers.

Asia-Pacific Washing Machine Market Trends

Front Load Washing Machines are Dominating the Market in Asia Pacific

Front-load washing machines are designed with horizontally mounted inner baskets and outer tubs. They use a horizontal hydraulic drum so that they can move clothing in the water. They often, but only sometimes, come with transparent side-opening doors. With this arrangement, the clothes can be washed with minimum agitation, which does not require any complete submergence in water. In the Asia-Pacific region, front-loading washing machines are becoming more popular. The advantages of these devices are higher capacity, greater energy, and water efficiency, as well as a gentler washing cycle than the models with high load capacities. Front-loading washing machines are often preferred by customers who prioritize efficiency, space optimization, and better fabric care. These machines are more energy efficient than top-load machines in general. They use less water and detergent and often include high spin speeds, which reduce the moisture content in clothes, leading to shorter drying times. For consumers to reduce the cost of their electricity and minimize environmental impacts, energy efficiency is an essential factor.

China being the Leading nation in Asia-Pacific Washing Machine Market Growth

China is one of the largest washing machine markets in production, consumption, sales, and exports. The growth of the washing machine market in China is mainly driven by the growing urbanization and rise in disposable income improvements in rural electrification. Consumer behavior significantly changed in China due to its fast urbanization and increasing demand for today's household appliances. The washing machine became a necessity for Chinese households due to lifestyle changes, pushing the market forward.

However, the external environment is volatile, all macroeconomic indicators are pessimistic, and consumers' sentiment is weak, which will impact the whole home appliance market. The washing machine market faced a decline in consumer demand. First, after rising high in the last two years (2020-2021), imports from abroad to China declined in 2022. At the same time, an objective situation of slow demand is prevailing in the domestic market.

However, a number of technological developments are taking place in the market to gain significant market share in the country. Smart features, energy efficiency, and innovative washing technologies are becoming increasingly important for both manufacturers and consumers.

Asia-Pacific Washing Machine Industry Overview

The report covers major international players operating in the Asia-Pacific washing machine market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating, and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market. Following is the list of companies that are operating in the market: Whirlpool Corporation, Bosch-Siemens Hausgerate, Electrolux, LG Electronics, and Samsung.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising GDP Per Capita Income
    • 4.2.2 Growing Demand for Smart Home Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Costs and Electricity Consumption
    • 4.3.2 Economic Recession May Affect Customers Purchasing Ability
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into the Latest Trends, Innovations and Recent Development in the Market
  • 4.7 Impact of Covid-19 on Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Front Load
    • 5.1.2 Top Load
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Fully Automatic
    • 5.2.2 Semi-Automatic
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Multi-brand Stores
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Australia
    • 5.4.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Whirlpool Corporation
    • 6.1.2 Bosch-Siemens Hausgerate
    • 6.1.3 Electrolux
    • 6.1.4 LG Electronics
    • 6.1.5 Samsung
    • 6.1.6 IFB
    • 6.1.7 Panasonic Corporation
    • 6.1.8 Haier
    • 6.1.9 Hitachi
    • 6.1.10 Godrej*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US