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市場調査レポート
商品コード
1651067

中東のポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Middle East Portable Washing Machines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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中東のポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東のポータブル洗濯機市場は予測期間中にCAGR 2.71%を記録すると予想されます。

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中東では働く女性の増加に伴い、高級家庭用電化製品への支出が増加しています。その使いやすさと柔軟性から、市場は拡大すると予測されます。ポータブル洗濯機はフルサイズの機械と同じ機能を実行するが、キャスター付き車輪、コンパクトな計量、手動の攪拌機など、面積とアクセス性を優先しています。中東の消費者、特に女性は、より軽量で持ち運びしやすい家電製品を好むため、こうした利点に惹かれています。

近年、中東のポータブル洗濯機には多くの技術的進歩が見られ、水や電気の使用効率が向上しています。このため、主要企業はポータブル洗濯機でより大きな市場シェアを獲得しやすくなっています。

中東では都市化が進み、自動化されたスマート・デバイスへの需要が高まっています。この成長を後押しするのは、消費者の進化し続けるニーズに対応するために絶えず革新を続ける企業です。今日、中東の消費者の大半は情報中心の購買を採用し、実際の購入までに平均3つのタッチポイントで情報収集を行っています。彼らは、家庭のエコシステム全体に適合する製品ベースのソリューションを求めており、コネクテッド家電や、利便性と快適性のニーズの高まりを満たす製品のようなテクノロジーに対してオープンです。また、家族と環境の両方に配慮できるという包括的な目標も家電製品の購入決定に影響を与えており、中東のポータブル洗濯機市場の成長を後押ししています。

中東のポータブル洗濯機市場の動向

住宅セグメントの需要増加

中東諸国では、長年にわたり人口が増加し続けており、住宅需要が増加しています。ポータブル洗濯機は軽量であるため、あちこちに持ち運ぶことが容易であり、場所を移動する際にも便利です。クウェートは、この地域で最も都市化が進んでいる国であり、この地域に居住する人口の増加につながっています。中東地域の主要家電製品の中で、洗濯機のシェアは継続的に上昇しており、この恩恵を受けようと市場に参入するメーカーが増加しています。こうした動向により、中東のポータブル洗濯機販売の主要市場として住宅分野が浮上しています。

ポータブル洗濯機の主要市場として台頭するUAE

ここ数年、UAEの洗濯機市場の売上は増加の一途をたどっており、昨年も増加しました。洗濯機メーカーの中では、エレクトロラックス、キャンディ、GE、ハイアール、LG、ワールプールが市場をリードしています。UAEにおける主な家電製品の販売台数のうち、洗濯機は15%以上のシェアを占めており、住宅用だけでなく商業用ユニットからの需要も増加していることから、長年にわたり継続的な伸びを示しています。また、UAEでは、スマート機能を搭載したポータブル洗濯機の需要が年々増加し、家庭への浸透が進んでいます。こうした動向から、UAEは中東地域の主要なポータブル洗濯機市場として浮上しています。

中東のポータブル洗濯機産業概要

中東のポータブル洗濯機市場は断片化されており、市場には地域プレーヤーだけでなく世界プレーヤーも存在します。エネルギーラベルとエネルギー効率政策により、メーカーはエネルギー効率の高い製品の開発に注力するようになった。中東のメーカーは、新製品の開発、技術の進歩、製造能力の増強に注力しています。中東のポータブル洗濯機市場の主要企業には、LG電子、サムスン、ニカイ、スーパーゼネラル、パナソニックなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世帯可処分所得の増加が市場を牽引
    • ライフスタイルの変化と時間的制約が市場を牽引
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
    • ポータブル洗濯機の技術進歩
    • 人口の増加と世帯スペースの減少
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • トップロード
    • フロントロード
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 流通チャネル別
    • マルチブランドストア
    • 専売店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • クウェート
    • オマーン
    • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • LG Electronics Inc
    • Samsung
    • Nikai
    • SuperGeneral
    • Panasonic Corporation
    • Haier
    • Siemens AG
    • IFB Appliances
    • Danby
    • SMEG S.p.A.*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001835

The Middle East Portable Washing Machines Market is expected to register a CAGR of 2.71% during the forecast period.

Middle East Portable Washing Machines - Market - IMG1

As the number of working women in the Middle East rises, there is an increase in spending on high-end domestic appliances. Due to their easiness of application and flexibility, the market is projected to expand. The portable washing machine executes the same functions as full-sized machinery, but they prioritize area and accessibility with caster wheels, compact measurement, and hand-powered agitators. Consumers in the Middle East, particularly women, are drawn to such advantages since they prefer more lightweight and portable home appliances.

In recent years, there have been a lot of technological advances in the Middle East portable washing machines, which have made them more efficient in terms of water and electricity usage. This has made it easier for key players to get a bigger market share in portable washing machines.

With growing urbanization in the Middle East, there is an increasing demand for automated and smart devices. This growth will be fuelled by organizations constantly innovating to meet the ever-evolving needs of consumers. Most consumers in the Middle East today are adopting information-centric buying and refer to an average of 3 touchpoints for gathering information before actual purchase. They are looking for product-based solutions that fit the overall home ecosystem and are open to technology like connected appliances and products that satisfy the increasing convenience and comfort needs. The overarching goal of being able to care for both family and the environment also influences appliance buying decisions, thus boosting the growth of the Middle East portable washing machines market.

Middle East Portable Washing Machines Market Trends

Rising Demand From Residential Segment

Over the years Middle Eastern countries have observed a continuous increase in their population with a rise in demand for housing units as well as their demand for portable washing machines in their homes. As portable washing is lightweight, they are easy to carry here and there, providing facilitation to the users while changing their location. Kuwait, over the period, had emerged as the country with the largest share of urbanization in the region, leading to an increasing number of residential populations residing in these regions demanding portable washing machines. Among the major appliances in the Middle East region, the share of washing machines has observed a continuous increase, leading to an increasing number of manufacturers entering the market to reap the existing benefit. These trends are leading to the residential segment emerging as a major market for middle east portable washing machine sales.

UAE Emerging as Major Portable Washing Machine Market

Over the years, the revenue of the washing machine market in UAE has observed a continuous increase, rising over the last year, creating a positive externality for the sales of portable washing machines in the country as well. Among the washing machine manufacturers, Electrolux, candy, GE, Haier, LG, and Whirlpool are among the players leading the market. Among the major appliance sales in UAE, washing machines exist with a share of more than 15% and have observed a continuous increase over the years with a rise in demand from the residential as well as commercial units. In addition, over the years, the UAE has observed a continuous increase in demand for portable washing machines equipped with smart features and their rising penetration among households. These trends are leading to the UAE emerging as a major portable washing market in the Middle East region.

Middle East Portable Washing Machines Industry Overview

The Middle East portable washing machine market is fragmented with the presence of regional as well as global players in the market. Energy labels and energy-efficiency policies have enabled manufacturers to focus on the development of energy-efficient products. Middle East manufacturers are focusing on new product development, advancement in technologies, and increasing their manufacturing capacity. Some of the key players in the Middle East portable washing machine market are LG Electronics, Samsung, Nikai, SuperGeneral, and Panasonic.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Household Disposable Income Drives The Market
    • 4.2.2 Changing Lifestyles and Time Constraints Drives The Market
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancement in Portable Washing Machine
    • 4.4.2 Increasing Population And Decreasing Space In Households
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technology Innovation in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Top Load
    • 5.1.2 Front Load
  • 5.2 By End- User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Multi brands store
    • 5.3.2 Exclusive Store
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channel
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 UAE
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 Kuwait
    • 5.4.4 Oman
    • 5.4.5 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 LG Electronics Inc
    • 6.2.2 Samsung
    • 6.2.3 Nikai
    • 6.2.4 SuperGeneral
    • 6.2.5 Panasonic Corporation
    • 6.2.6 Haier
    • 6.2.7 Siemens AG
    • 6.2.8 IFB Appliances
    • 6.2.9 Danby
    • 6.2.10 SMEG S.p.A.*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US