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市場調査レポート
商品コード
1645044

アジア太平洋地域のポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Asia Pacific Portable Washing Machine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のポータブル洗濯機の市場規模は2025年に54億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.67%で、2030年には68億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • アジア太平洋地域では新興国が市場を独占しています。可処分所得の増加と急速な都市化、製造企業による革新的で魅力的な広告が、アジア太平洋地域に潜在的な破壊的市場環境を生み出しています。都市人口と中流家庭の増加により、低価格の機器が市場を席巻し、市場で入手できる技術の利便性を享受しようとする消費者が増えています。
  • 一部の必需品の価格が高いため成長は鈍化しているが、中国製の低価格製品が市場を席巻しており、アジア太平洋地域家電市場における同社の地位強化に貢献しています。アジア太平洋地域では中国と韓国のメーカーが大きな市場シェアを占めており、エネルギー効率は消費者にとってますます高い優先事項となりつつあります。この地域の洗濯機市場を形成する上で、環境に優しい発明が最も重要になると思われます。
  • 小型洗濯機の需要は、環境意識の高まりと厳しい環境規制のイントロダクションよって牽引されています。市場成長の原動力となるのは、省エネ・節水型家電製品に対する需要の高まりと、小型洗濯機の利便性と携帯性に対するニーズの高まりです。
  • アジア太平洋地域のポータブル洗濯機市場は、COVID後のシナリオで著しい成長を遂げています。衛生・清潔志向の高まりに伴い、ポータブル洗濯機は都市生活者や狭いスペースに住む人々の間で人気となっています。こうしたコンパクトな洗濯機が提供する利便性と効率性により、市場の需要急増が見込まれています。

アジア太平洋地域のポータブル洗濯機市場動向

小規模住宅におけるポータブル洗濯機の需要増加

  • 折りたたみ式洗濯機は、現代の洗濯機器デザインの動向の一つです。人口の多い都市では、ほとんどの人が小さなビルやアパートに住んでいるが、その主な理由はスペースがないことです。デザインに折りたたみ可能性を考慮することで、洗濯機は持ち運びが簡単になるだけでなく、特に限られたスペースでの使用が便利になります。デザインのモジュール性と汎用性を向上させることで、限られたスペースの問題に対処します。
  • さらに、アジア太平洋地域の多くの国々では、急速な都市化によって人々が都市部に移り住み、居住スペースが狭くなっているため、ミニ洗濯機が必需品となっています。また、この地域では学生や若い社会人が多く、頻繁に住まいを変えるため、持ち運びが可能で場所を取らないミニ洗濯機は非常に魅力的です。さらに、環境維持に対する意識の高まりが、消費者に小型洗濯機を選ばせる原動力となっています。

ポータブル洗濯機市場を独占する中国

  • 中国は、消費量、販売量、輸出量で世界最大のポータブル洗濯機市場です。洗濯機は中国で最も必要不可欠な家電製品のひとつです。また、ホテルやリゾート施設などでの業務用洗濯機の大量使用も増加しています。
  • 中国における洗濯機市場の成長は、急速な都市化、可処分所得の増加、農村部の電化の改善、中国の農村部での大型家電製品の販売を奨励するために政府が打ち出した補助金制度が、中国における大型家電製品の普及に寄与していることが主な要因です。これは、中国における家庭用電化製品の買い替え可能性の増加にも寄与しています。
  • 市場の成長を牽引するのは、都市部における人口の増加と、こうした家電製品を手ごろな価格にする可処分所得であると予想されます。同国の1人当たり所得が増加した結果、可処分所得が増加し、これが個人消費の急増につながっており、市場成長の大きな要因となっています。

アジア太平洋地域のポータブル洗濯機産業概要

アジア太平洋地域のポータブル洗濯機市場は断片化されています。ポータブル市場には国際的なプレーヤーが存在し、競争が激しい傾向にあります。エネルギーラベルとエネルギー効率政策により、メーカーはエネルギー効率の高い製品の開発に注力できるようになった。メーカーは、新製品開発、技術の進歩、製造能力の増強に注力しています。

都市部の市場は外資系多国籍企業に支配されているため、国内メーカーは農村部に重点を置いています。洗濯機市場の主なプレーヤーとしては、LG Electronics India Pvt. Ltd.、Samsung India Electronics Ltd.、Whirlpool、Godrej、Electrolux、IFB、Lloyd、Bosch、Haier、Videocon、その他が挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 市場を牽引するスマート電気ポータブル洗濯機
  • 市場抑制要因
    • 代替洗濯方法の入手可能性
  • 市場機会
    • 技術進歩製品への需要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術進歩に関する洞察
  • COVID-19に関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フロントローダー
    • トップローダー
  • 用途別
    • 住宅用
    • 商用
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • マルチブランドストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競争情勢

  • 合併と買収
  • 企業プロファイル
    • LG
    • Electrolux
    • Haier
    • Whirlpool
    • Samsung
    • Bosch
    • GE Appliances
    • Godrej
    • Danby Compact
    • Videocon*

第7章 市場動向

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50001769

The Asia Pacific Portable Washing Machine Market size is estimated at USD 5.42 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.81 billion by 2030, at a CAGR of 4.67% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Developing countries dominate the market in the Asia-Pacific region. Rising disposable incomes and rapid urbanization, as well as innovative and attractive advertising by manufacturing companies, are creating a potentially disruptive market environment in the Asia-Pacific. The increase in urban population and middle-class families has led to low-cost devices dominating the market and consumers willing to enjoy the convenience of technology available in the market.
  • Although high prices for some essential items have slowed growth, low-cost products made in China are dominating the market, helping strengthen the company's position in the Asia-Pacific consumer electronics market. Manufacturers from China and South Korea hold a large market share in the Asia-Pacific region, and energy efficiency is becoming an increasingly high priority for consumers. Eco-friendly inventions will be most important in shaping the washing machine market in the region.
  • The demand for mini washing machines is driven by increasing environmental awareness and the introduction of strict environmental regulations. Market growth is fuelled by the increasing demand for energy-efficient and water-saving home appliances, as well as the growing need for the convenience and portability of compact washing machines.
  • The post-COVID scenario of the Asia Pacific portable washing machine market is witnessing significant growth. With the increased focus on hygiene and cleanliness, portable washing machines have become popular among urban dwellers and those living in small spaces. The market is expected to experience a surge in demand due to the convenience and efficiency offered by these compact washing machines.

Asia Pacific Portable Washing Machine Market Trends

Increased Demand for Portable Washing Machines in Small Homes

  • A foldable washing machine is one of the trends in modern laundry appliance design. In some of the most populous cities, most people live in small buildings or apartments, the main reason for which is lack of space. Considering foldability in the design makes washing machines not only easier to transport but also more convenient to use, especially in limited spaces. Address limited space issues by improving design modularity and versatility.
  • Furthermore, rapid urbanization in many countries in the Asia-Pacific region has led to people moving to urban areas, and living space has become smaller, making mini washing machines a necessity. In addition, there are many students and young professionals in this area who frequently change their residences, so portable and space-saving mini washing machines are very attractive. Additionally, increasing awareness of environmental sustainability is driving consumers to choose compact washing machines.

China is Dominating the Portable Washing Machine Market

  • China is the world's largest portable washing machine market by volume, consumption, sales, and exports. The washing machine is one of the most essential household appliances in China. The commercial use of washing machines in hotels, resorts, and other institutions for large loads of commercial laundry is also rising.
  • The washing machine market growth in China is mainly attributed to rapid urbanization, increasing disposable income, improved rural electrification, and the government's subsidy program launched to encourage the sale of big appliances in the rural areas of China, which has contributed to the penetration of big appliances in China. This has also contributed to the increase in replacement potential for domestic appliances in China.
  • The market's growth is expected to be driven by the increasing population in urban areas and the disposable income that makes these appliances affordable. The country's per capita income has increased, resulting in a rise in disposable income, which has led to a surge in consumer spending, which is a major factor in the growth of the market.

Asia Pacific Portable Washing Machine Industry Overview

The Asia-Pacific portable washing machine market is fragmented. The portable market tends to be competitive with the presence of international players. Energy labels and energy-efficiency policies have enabled manufacturers to focus on the development of energy-efficient products. Manufacturers are focusing on new product development, advancement in technologies, and increasing their manufacturing capacity.

Domestic players have turned their focus towards rural areas as urban markets are dominated by foreign multinationals. Some of the key players in the washing machine market are LG Electronics India Pvt. Ltd., Samsung India Electronics Ltd, Whirlpool, Godrej, Electrolux, IFB, Lloyd, Bosch, Haier, Videocon, and Other prominent players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Smart Electric Portable Washing Machine Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability Alternative Laundry Methods
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Demand for Technological Advancement Products
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Technological Advancements
  • 4.8 Insights on Covid-19

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Front Loader
    • 5.1.2 Top Loader
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 by Distribution Channel
    • 5.3.1 Specialty Stores
    • 5.3.2 Multi-Brand Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 LG
    • 6.2.2 Electrolux
    • 6.2.3 Haier
    • 6.2.4 Whirlpool
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 Bosch
    • 6.2.7 GE Appliances
    • 6.2.8 Godrej
    • 6.2.9 Danby Compact
    • 6.2.10 Videocon*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US