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市場調査レポート
商品コード
1687131

アジア太平洋地域のRTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Ready to Drink Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 247 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域のRTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 247 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のRTDコーヒー市場規模は、2025年に159億3,000万米ドルと推定され、2030年には205億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.26%で成長する見込みです。

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圧倒的なコーヒー生産国であるベトナムとインドネシアが市場成長を牽引

  • アジア太平洋地域は、RTDコーヒー製品の世界需要の伸びが最も高い主要地域のひとつであり続けています。2019年から2023年にかけて、アジア太平洋地域はRTDコーヒー市場の金額で14.09%の力強い成長を示しました。この急増の一因は、甘い炭酸飲料よりもRTDコーヒーを好むようになっているアジアの消費者の嗜好の変化にあります。RTDコーヒーは今や、ラテからニトロ・コールド・ブリューに至るまで、アジア人がよく飲む選択肢となっています。特にアジアは世界のコーヒー生産量の3分の1以上を占め、ベトナムとインドネシアは2023年時点でコーヒー生産量上位5位に入っており、RTDコーヒーの需要をさらに促進しています。
  • RTDアイスコーヒーが市場を独占しています。2021年から2023年までの金額成長率は9.84%です。2023年には、日本、中国、韓国がRTDアイスコーヒーの販売で合計80%の金額シェアを占めました。健康とウェルネスの動向の高まりが、アイスコーヒー・セグメントの成長の主要な推進力となっています。メーカー各社は、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、高麗人参、タウリンなどの栄養素を配合し、積極的に差別化を図っています。
  • コールド・ブリュー・コーヒーは、アジア太平洋地域で2番目に大きなRTDコーヒー・セグメントです。2024年から2030年にかけて、金額ベースでCAGR 5.87%を記録すると予測されています。若い世代、特にZ世代の嗜好が従来のホットコーヒーよりもRTDコーヒーにシフトしているため、この地域のメーカーにとって、RTDコーヒー戦略を堅固なものにすることが賢明な策になると予想されます。2022年には、インドネシアのZ世代消費者の約45~50%がコールドブリューコーヒーを日課としています。

多忙なライフスタイルの影響による便利で外出先での消費へのシフトが市場成長を牽引

  • アジア太平洋地域のRTDコーヒー市場は、2018~2023年に金額ベースで3.41%のCAGRを記録しました。急速な都市化と多忙なライフスタイルの影響による、便利で外出先でも飲める消費者へのシフトがアジア太平洋地域の市場成長を牽引しています。同地域のRTDコーヒー消費は日本がリードしており、中国、韓国がこれに続いています。コーヒー文化が浸透していることが日本の主要な市場促進要因となっています。コーヒーとコーヒー製品の世界第5位の輸入国である日本は、2021年に約4億3,300万トンのコーヒーを消費しました。
  • 中国と韓国は、2023年のこの地域全体のRTDコーヒー市場において、数量ベースで合計23.76%のシェアを占めています。中国では、2023~2030年に市場は金額ベースでCAGR 9.83%を記録すると推定されます。市場成長の背景には、消費者のRTDコーヒーに対する嗜好に影響を与えるコーヒー飲用文化の開発が進んでいることがあります。中国の平均的なコーヒー消費者は、一流都市に住み、20~40歳で、教育水準と所得水準が高く、週に2~3杯のコーヒーを飲む傾向があります。
  • ベトナムとインドが最も急成長している市場とされ、2024年から2030年までの予想数量CAGRはそれぞれ16.23%と12.20%です。都市化の進行、スマートシティ開発、ソーシャルメディアの影響によるライフスタイルの進化が、インドの消費者の間でRTDコーヒーの人気を牽引しています。現在のところ、インドのブランド数は他のアジア諸国に比べて少ないです。しかし、Tata Consumer ProductやNestleといったTier-1企業が、潜在的な消費者層を開拓するためにこの分野に進出しています。

アジア太平洋地域のRTDコーヒー市場動向

消費者は多忙なライフスタイルに合わせて便利で持ち運びしやすい飲料を求めるようになっており、それがこのセグメントの売上を牽引しています。

  • 同地域の若年層の多くがコーヒー好きであることが、茶文化が主流の同地域におけるコーヒー業界の成長を牽引しています。
  • RTDコーヒー市場は、若い消費者の間で強いブランド認知度を持つ業界大手が独占しています。2022年には、特にスターバックスがブランド認知度の点で際立っており、ネスレがこれに続いた。
  • この地域の他の国々と比べて、中国は徐々にコーヒーを飲む国になりつつあり、その消費量は世界の2.2%という割合とは対照的に、毎年15%という驚異的な伸びを示しています。
  • RTDコーヒー製品の需要が消費者の間で高まっています。アジア太平洋地域の消費者は、紅茶よりもコーヒーを好み、それが若者や都市部の消費者にアピールしています。

アジア太平洋地域のRTDコーヒー産業の概要

アジア太平洋地域のRTDコーヒー市場は適度に統合されており、上位5社で56.20%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Kirin Holdings Company, Limited, Nestle S.A., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company and UCC Holdings(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • ソフトドリンクタイプ
    • コールドブリューコーヒー
    • アイスコーヒー
    • その他RTDコーヒー
  • 包装タイプ
    • アセプティックパッケージ
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインショップ
      • 専門店
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 国別
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • 韓国
    • タイ
    • ベトナム
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Asahi Group Holdings, Ltd.
    • Bega Group
    • DyDo Group Holdings,Inc.
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Limited
    • Japan Sangaria Beverage Co., Ltd.
    • Keurig Dr Pepper, Inc.
    • Kirin Holdings Company, Limited
    • Lotte Chilsung Beverage Co., Ltd.
    • Nestle S.A.
    • Suntory Holdings Limited
    • The Coca-Cola Company
    • UCC Holdings Co., Ltd.
    • Unilever PLC

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55476

The Asia-Pacific Ready to Drink Coffee Market size is estimated at 15.93 billion USD in 2025, and is expected to reach 20.59 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.26% during the forecast period (2025-2030).

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Vietnam and Indonesia, as dominant coffee producers, are driving the growth of the market

  • Asia-Pacific continues to be one of the major regions with the highest growth in the global demand for RTD coffee products. From 2019 to 2023, Asia-Pacific witnessed a robust 14.09% growth in the value of its RTD coffee market. This surge can be attributed, in part, to the shifting preferences of Asian consumers, who are increasingly favoring RTD coffee over sugary carbonated drinks. RTD coffee has now become a go-to choice for Asians, spanning from lattes to nitro cold brews. Notably, Asia accounts for over a third of global coffee production, with Vietnam and Indonesia ranking among the top five coffee producers as of 2023, further fueling the demand for RTD coffee.
  • RTD iced coffee dominates the market. It accounted for a value growth of 9.84% from 2021 to 2023. In 2023, Japan, China, and South Korea collectively commanded an 80% value share in the RTD iced coffee sales. The surge in health and wellness trends has been a key driver for the growth of the iced coffee segment. Manufacturers are actively differentiating their offerings, infusing nutrients like vitamins, minerals, antioxidants, ginseng, and taurine.
  • Cold brew coffee is the second-largest RTD coffee segment in Asia-Pacific. It is projected to register a CAGR of 5.87% by value during 2024-2030. As the preferences of the younger generation, especially Gen Z, shift toward RTD coffee over traditional hot brews, a robust RTD coffee strategy is expected to be a smart move for manufacturers in the region. In 2022, approximately 45-50% of Gen Z consumers in Indonesia adopted cold brew coffee in their routines.

The shift toward convenient and on-the-go consumption with the influence of busy lifestyles drives market growth

  • The RTD coffee market in Asia-Pacific registered a CAGR of 3.41% in terms of value during 2018-2023. Consumer shift toward convenient and on-the-go consumption with the influence of rapid urbanization and busy lifestyles is driving the market growth in Asia-Pacific. Japan is leading in RTD coffee consumption in the region, followed by China and South Korea. The prevalent coffee culture is identified as the key market driver in Japan. As the fifth largest importer of coffee and coffee products globally, Japan consumed around 433 million tons of coffee in 2021.
  • China and South Korea collectively accounted for a 23.76% share of the region's overall RTD coffee market in 2023 in terms of volume. In China, the market is estimated to register a CAGR of 9.83% in terms of value during 2023-2030. The market growth can be attributed to the ongoing development of coffee drinking culture, which influences the consumer preference for RTD coffee. The average coffee consumer in China tends to reside in first-tier cities, between the ages of 20 and 40, with higher education and income levels, consuming between two to three cups of coffee per week.
  • Vietnam and India are identified as the fastest-growing markets, with an anticipated volume CAGR of 16.23% and 12.20%, respectively, from 2024 to 2030. Evolving lifestyles with the influence of ongoing urbanization, smart city developments, and social media are driving the popularity of RTD coffee among Indian consumers. Presently, the country holds fewer brands compared to other Asian countries. However, tier-1 companies such as Tata Consumer Product and Nestle are foraying into the segment to tap the potential consumer base.

Asia-Pacific Ready to Drink Coffee Market Trends

Consumers are increasingly seeking convenient and portable beverage options to fit their busy lifestyles, thereby driving segment sales

  • Majorly younger consumers in the region have demonstrated a love of coffee that has driven the industry's growth in a region known to be dominated by tea culture.
  • The RTD coffee market is dominated by industry giants, which possess strong brand awareness among young consumers. In 2022, Starbucks, in particular, stood out in terms of brand awareness followed by Nestle.
  • Compared to other countries in the region, China is slowly becoming a coffee-drinking nation, as consumption is growing at an incredible 15% annually, as opposed to the global rate of 2.2%.
  • The demand for RTD coffee products is gaining traction among consumers. Consumers in the Asia-Pacific region prefer coffee over tea as it appeals to young and urban consumers.

Asia-Pacific Ready to Drink Coffee Industry Overview

The Asia-Pacific Ready to Drink Coffee Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 56.20%. The major players in this market are Kirin Holdings Company, Limited, Nestle S.A., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company and UCC Holdings Co., Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Cold Brew Coffee
    • 5.1.2 Iced coffee
    • 5.1.3 Other RTD Coffee
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Metal Can
    • 5.2.4 PET Bottles
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Off-trade
      • 5.3.1.1 Convenience Stores
      • 5.3.1.2 Online Retail
      • 5.3.1.3 Specialty Stores
      • 5.3.1.4 Supermarket/Hypermarket
      • 5.3.1.5 Others
    • 5.3.2 On-trade
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 Indonesia
    • 5.4.5 Japan
    • 5.4.6 Malaysia
    • 5.4.7 South Korea
    • 5.4.8 Thailand
    • 5.4.9 Vietnam
    • 5.4.10 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Asahi Group Holdings, Ltd.
    • 6.4.2 Bega Group
    • 6.4.3 DyDo Group Holdings,Inc.
    • 6.4.4 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Limited
    • 6.4.5 Japan Sangaria Beverage Co., Ltd.
    • 6.4.6 Keurig Dr Pepper, Inc.
    • 6.4.7 Kirin Holdings Company, Limited
    • 6.4.8 Lotte Chilsung Beverage Co., Ltd.
    • 6.4.9 Nestle S.A.
    • 6.4.10 Suntory Holdings Limited
    • 6.4.11 The Coca-Cola Company
    • 6.4.12 UCC Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.13 Unilever PLC

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms