デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683138

中東のRTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Middle East Ready to Drink Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 209 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
中東のRTDコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 209 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中東のRTDコーヒーの市場規模は2025年に1億7,540万米ドルと推定され、2030年には2億9,050万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.61%で成長する見込みです。

Middle East Ready to Drink Coffee-Market-IMG1

この地域の温暖な気候が、RTDコーヒーを含むレディ・トゥ・ドリンク(RTD)コールド飲料の需要を促進しています。

  • 中東では、アイスコーヒーやコールドブリューなどの製品を含むRTDコーヒーの人気が急上昇しています。2022年、この地域の主要市場であるアラブ首長国連邦は、国内で6万米ドル相当のコーヒーを消費しました。RTDコーヒーのようなRTD飲料の利便性と携帯性が、特に賑やかな都市住民の間でヒット商品となっています。RTDコーヒーは、消費者が豆を挽いたり、抽出したり、後片付けをしたりする手間を省き、手間のかからないコーヒー体験を提供します。
  • Z世代の消費者は、ホットコーヒーよりもRTDコーヒーを好む傾向が強いです。これを受けて、各ブランドはRTDコーヒーのカテゴリーで提供する商品を拡大・多様化しています。中東ではコーヒーの消費は文化的に重要であり、RTDコーヒーの人気の高まりは、消費者、特に若者の多様な嗜好によるところが大きいです。その結果、このセグメントは2021年から2023年にかけて19.44%という目覚ましい金額成長率を記録しました。
  • 中東を含め、アイスコーヒーは世界の支持を得ており、この地域で好まれるRTDコーヒーのバリエーションとして台頭しています。2023年には、26.30%という大きな金額シェアを占めました。中東の暑い気候では、アイス・コーヒーはホット・コーヒーに代わる爽快な飲み物を提供します。RTDアイスコーヒーの市場は、さまざまなフレーバーや配合で入手可能であること、しばしば甘味を加えて魅力を高めていることが、さらに市場を後押ししています。
  • コールドブリューコーヒーは、2024年から2030年までの数量ベースのCAGRが10.85%で、最も高い成長が予測されます。コールドブリューコーヒーは、従来のコーヒーに比べてマイルドで酸味が少なく、爽やかな風味であるため、温暖な気候では特に魅力的です。

特別な風味への需要の高まりと労働人口の増加がこの地域のRTDコーヒー販売を促進

  • 2021年から2023年にかけて、中東ではRTDコーヒーの販売額が19.44%急増しました。この上昇は主に都市部を中心としたコーヒー消費動向の変化によるものです。特に、スペシャルティコーヒーへの嗜好が高まっており、バリスタやスターバックスのような人気コーヒー販売店の拡大と一致しています。2023年には、アラブ首長国連邦が中東諸国の中で支配的な市場に浮上し、2021年からの販売額成長率は10.83%となりました。この成長は、2022年にそれぞれ830万人、660万人となった同国の都市人口と労働人口が、多忙なスケジュールの中で便利な選択肢を求めていることに起因しています。
  • サウジアラビアも成長態勢にあり、2024年から2030年までのCAGRは8.75%を記録すると予想されています。サウジアラビア政府は、生産量を増やし、市場参入の機会を創出することで、コーヒーの消費を強化することを目的としています。例えば、国が支援するサウジ・コーヒー・カンパニーは、今後10年間で、国内のコーヒー栽培産業に約3億2,000万米ドルを投入し、生産量を年間300トンから2,500トンに急増させる計画です。
  • バーレーン、イラン、イラク、トルコ、ヨルダン、イエメンといった国々を含むその他中東では、個人向けRTDコーヒー製品、特に糖尿病患者向けの低糖質製品への需要が高まっています。この地域セグメントは、労働人口の増加と消費者の嗜好の進化に牽引され、2024年から2030年にかけてRTDコーヒーの売上高で15.39%という最高のCAGRを経験すると予測されています。

中東のRTDコーヒー市場動向

消費者の健康志向の高まりから天然素材を使った製品を求める傾向が強まる

  • サウジアラビアで最もよく注文されるコーヒー製品はラテで、2022年のコーヒー売上全体の27%を占め、次いでカプチーノ、アメリカーノ、エスプレッソ、ブラックコーヒーなどのホットコーヒーが続き、価格は150ml当たり平均2.6米ドルです。ホットチョコレートも同国では有名で、150mlあたり約3.2米ドルです。
  • 中東地域の消費者の約35%は、エネルギーに加えて機能的なメリットを提供するRTDコーヒーに関心を持っています。同地域のメーカーも伝統的な風味の新製品を提供しており、口当たりのよい味覚のレンジもサウジアラビアのRTDコールド・ブリュー・コーヒーを増加させると思われます。人気のあるRTDコーヒーのフレーバーには、バニラ、モカ、キャラメル、ヘーゼルナッツなどがあります。
  • サウジアラビアとアラブ首長国連邦ではインフレ率の上昇が緩やかであるため、買い物客が支払う平均価格と1回当たりの総支出額はいずれも低いです。コーヒーの価格は大幅に上昇し、この価格で推移しています。外出先でのRTDコーヒーの平均価格は、2019年の12.07米ドルから2023年には14.68米ドルに上昇しました。
  • 消費者は機能的なRTD飲料を好むようになっています。RTDコーヒーも、健康効果が証明された機能性飲料の1つです。中東地域に広がる膨大な消費者層に対応するため、様々な種類のRTDコーヒーが登場しています。

中東のRTDコーヒー産業概要

中東のRTDコーヒー市場はかなり統合されており、上位5社で97.97%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Almarai Company, Arla Foods amba, Nestle S.A., The Coca-Cola Company and The Savola Group(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • ソフトドリンクタイプ
    • コールドブリューコーヒー
    • アイスコーヒー
    • その他のRTDコーヒー
  • 包装タイプ
    • アセプティックパッケージ
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインショップ
      • 専門店
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 国別
    • カタール
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Al-Othman Group Holding Company
    • Almarai Company
    • Anorka Food Industries LLC
    • Arla Foods amba
    • National Food Industries Company Ltd.
    • Nestle S.A.
    • Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • Sapporo Holdings Limited
    • The Coca-Cola Company
    • The Kuwaiti Danish Dairy Company
    • The Savola Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 52775

The Middle East Ready to Drink Coffee Market size is estimated at 175.4 million USD in 2025, and is expected to reach 290.5 million USD by 2030, growing at a CAGR of 10.61% during the forecast period (2025-2030).

Middle East Ready to Drink Coffee - Market - IMG1

The warmer climate in the region is driving the demand for ready-to-drink (RTD) cold beverages, including RTD coffee

  • The popularity of RTD coffee, encompassing products like iced coffee and cold brew, has surged in the Middle East. In 2022, the United Arab Emirates, the region's leading market, consumed USD 60,000 worth of coffee domestically. The convenience and portability of RTD beverages, such as RTD coffee, have made them a hit, particularly among the bustling urban populace. These ready-to-drink options spare consumers the need to grind beans, brew, or clean up, offering a hassle-free coffee experience.
  • Gen Z consumers show a stronger inclination toward RTD coffee over hot coffee. In response, brands are expanding and diversifying their offerings in the RTD coffee category. Coffee consumption holds cultural significance in the Middle East, and the rising popularity of RTD coffee is largely driven by the diverse preferences of consumers, especially the youth. Consequently, the segment witnessed an impressive value growth rate of 19.44% from 2021 to 2023.
  • Iced coffee has gained global traction, including in the Middle East, emerging as the favored RTD coffee variant in the region. In 2023, it commanded a significant value share of 26.30%. In the Middle East's hot climate, iced coffee offers a refreshing alternative to its hot counterpart. The market for RTD iced coffee is further fueled by its availability in a range of flavors and formulations, often with added sweetness, enhancing its appeal.
  • Cold brew coffee is projected to witness the highest growth, with a CAGR of 10.85% by volume from 2024 to 2030. Cold brew's milder and less acidic flavor, compared to traditional coffee, coupled with its refreshing nature, makes it particularly enticing in warmer climates.

Rising demand for special flavors and increasing working population propelling RTD coffee sales in the region

  • From 2021 to 2023, the Middle East saw a notable 19.44% surge in the value of RTD coffee sales. This uptick was primarily driven by shifting coffee consumption trends, particularly in urban areas. Notably, there was a rising preference for specialty coffees, coinciding with the expansion of popular brew outlets like Barista and Starbucks. In 2023, the United Arab Emirates emerged as the dominant market among Middle Eastern countries, experiencing a 10.83% sales value growth from 2021. This growth can be attributed to the country's sizable urban and working populations, which stood at 8.3 million and 6.6 million, respectively, in 2022, seeking convenient options amidst their busy schedules.
  • Saudi Arabia, too, is poised for growth, expected to register a CAGR of 8.75% from 2024 to 2030. The government's initiatives and investments aim to bolster coffee consumption by ramping production and creating market entry opportunities. For instance, over the next decade, the state-backed Saudi Coffee Company plans to inject nearly USD 320 million into the domestic coffee-growing industry, targeting a production surge from 300 to 2,500 tonnes annually.
  • The Rest of Middle East, which includes countries like Bahrain, Iran, Iraq, Turkey, Jordan, and Yemen, is witnessing a rising demand for personalized RTD coffee products, particularly those with lower sugar content, catering to diabetic consumers. This regional segment is projected to experience the highest CAGR of 15.39% in RTD coffee sales from 2024 to 2030, driven by a growing working population and evolving consumer preferences.

Middle East Ready to Drink Coffee Market Trends

Consumers are increasingly seeking products made with natural ingredients owing to their increasing health consciousness

  • The most common coffee product ordered in Saudi Arabia was the latte, which accounted for 27% of all coffee sales in 2022, followed by hot coffee like cappuccino, americano, espresso, and black coffee, which costs an average of USD 2.6 per 150 ml. Hot chocolate is also famous in the country and costs around USD 3.2 per 150 ml.
  • Around 35% of consumers in the Middle east region are interested in RTD Coffees that offer functional benefits in addition to energy. Manufacturers in the region are also delivering new products with traditional flavors, and palatable taste ranges will also increase the Saudi Arabia RTD cold brew coffee. Some of the popular RTD coffee flavors include vanilla, mocha, caramel, hazelnut, and others.
  • Inflation rates have risen slower in both Saudi & the UAE meaning the average prices shoppers are paying and overall spends per trip are both lower in these markets. The price of coffee has significantly increased, and have been hovering at these prices. The average price for RTD coffee, away from home increased from USD 12.07 in 2019 to USD 14.68 in 2023.
  • Consumers are preferring functional RTD beverages. Ready-to-drink coffee is also one of the functional drinks that is available with proven health benefits. Various types of ready-to-drink coffee are introduced to serve the vast consumer base spread across the Middle East region.

Middle East Ready to Drink Coffee Industry Overview

The Middle East Ready to Drink Coffee Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 97.97%. The major players in this market are Almarai Company, Arla Foods amba, Nestle S.A., The Coca-Cola Company and The Savola Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Cold Brew Coffee
    • 5.1.2 Iced coffee
    • 5.1.3 Other RTD Coffee
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Metal Can
    • 5.2.4 PET Bottles
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Off-trade
      • 5.3.1.1 Convenience Stores
      • 5.3.1.2 Online Retail
      • 5.3.1.3 Specialty Stores
      • 5.3.1.4 Supermarket/Hypermarket
      • 5.3.1.5 Others
    • 5.3.2 On-trade
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Qatar
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 United Arab Emirates
    • 5.4.4 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Al-Othman Group Holding Company
    • 6.4.2 Almarai Company
    • 6.4.3 Anorka Food Industries LLC
    • 6.4.4 Arla Foods amba
    • 6.4.5 National Food Industries Company Ltd.
    • 6.4.6 Nestle S.A.
    • 6.4.7 Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • 6.4.8 Sapporo Holdings Limited
    • 6.4.9 The Coca-Cola Company
    • 6.4.10 The Kuwaiti Danish Dairy Company
    • 6.4.11 The Savola Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms