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市場調査レポート
商品コード
1687053

北米の店舗内アナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

NA In-Store Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
2~3営業日
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北米の店舗内アナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の店舗内アナリティクス市場規模は2025年に16億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは22%で、2030年には45億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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店舗内業務におけるデータ量の増加や、より良い顧客サービスやショッピング体験の向上の必要性などの要因が市場を牽引すると予測されます。

主なハイライト

  • 競争の激しい小売市場において、インストア・アナリティクスが牽引役となっています。インストア・アナリティクスは、店舗レイアウトを変革し、さまざまな事業セグメントで顧客体験を向上させる可能性を秘めています。北米地域では、小売業者は位置情報ビーコンを搭載したスマートカート、棚の近くに設置されたピンサイズのカメラ、または店舗のWi-Fiネットワークを使用して、何人の買い物客が入店し、店内でどのように動き回り、どの主要エリアを訪れたかを確認しています。このプロセスによって、性別や年齢層といった基本的な人口統計データを得ることができます。
  • 北米の小売市場は最大級の規模を誇る。ウォルマート、コストコ、クローガー、ホームデポ、ターゲットはこの地域で生まれました。店内業務全体のデータ量が急速に増加していることが、市場成長の原動力となっています。販売額の増加に伴い、データ量も増加しています。データ量の増加に伴い、アナリティクスを導入せずにすべての顧客の記録、行動、来店者数などを追跡することは難しくなっています。
  • 小売業者が、顧客の嗜好の評価、店舗内の顧客の位置の認識、ターゲットを絞ったプロモーション、購買習慣など、複数のテクノロジーを駆使して消費者にカスタマイズされた体験を提供することで、店舗におけるデジタル化が達成されます。ビジネス・モニタリング・テクノロジーは、こうした動向を分析し、売上、収益、来店者数の増加を支援する貴重な洞察を提供します。例えば、アマゾンは2022年6月に新しいStore Analyticsサービスを発表しました。eコマースの巨人は、顧客が何を買うかに関するデータをマーケティング担当者に提供することで、実店舗から利益を得ようとしています。
  • 米国労働統計局は、熟練した知識を持つデータサイエンティストの需要が2026年までに高まり、雇用が27.9%増加すると推定しています。しかし、この巨大な需要は、有能な専門家の大幅な不足ももたらすと思われます。さらに、市場成長に対するもう一つの課題は、2022年以降、消費者の利便性への渇望を満たすために、マーケティング担当者が戦略を実行する新しい方法を見つける必要があるかもしれないということです。カリフォルニア州消費者プライバシー法やバージニア州消費者データプライバシー法のような新しいデータプライバシー規制は、小売業者のマーケティング担当者に大きな影響を与える連鎖を引き起こします。かつて特定のユーザーターゲティングを可能にしていたサードパーティデータは、グーグルやフェイスブックなどの広告プラットフォームでは利用できなくなります。小売企業は、デジタルマーケティング戦略においてファーストパーティデータを利用する新たな方法を模索しようとしています。
  • COVID-19の大流行により、小売業界では、店舗の稼働率やスクリーンの温度管理、社会的距離の維持、施設利用の効率化などのために、大幅なテクノロジーの導入が進んでいます。これらの採用の中には、法律によって義務付けられたものもあれば、顧客の安全を確保し、店舗の閉鎖を制限するために行われたものもあります。これらの技術の多くは、店舗内アナリティクスに大きなメリットを小売企業にもたらし、一時的な保護措置ではなく、長期的な戦略的投資として、はるかに優れた投資収益率を実現すると見られています。

北米の店舗内アナリティクス市場動向

店舗運営管理は予測期間中に良好な成長を示す

  • 店舗運営管理は、店舗内のすべての業務を運営・監視するための一連の活動を伴う。店舗運営管理の重要な責任には、スタッフとの緊密な連携、作業スケジュールの作成、商品の在庫を確保するためのサプライヤーとのコミュニケーション、顧客からの苦情への対応などが含まれます。
  • 北米地域、特に米国には、国内に多くの店舗を持つ企業がいくつかあります。例えば、全米小売業協会によると、ウォルマートは2022年に拡大しました。最新の決算数値によると、米国最大の小売業者の2022年第1四半期の売上高は1,416億米ドルで、前年同期比2.4%増でした。この増収の大部分は米国市場からのもので、2022年第1四半期の純売上高は4%増の969億米ドルでした。
  • 市場のシナリオが好転したことで、国内外のソフトウェア・プロバイダー数社が、需要の拡大に対応するためにアナリティクス・ソフトウェアの開発に乗り出しています。例えば、IBMのSterling Store Engagementソリューションは、直感的なユーザーインターフェイスを通じて、店舗の在庫や顧客・注文データをリアルタイムで表示します。
  • 同様に、SCOPIX Store Operations Analyticsは、店舗オペレーションを継続的に監視するためのコスト効率の高い基盤を提供し、ネットワークベースのIPビデオ監視技術を使用しています。このソリューションは、特定のベンチマークに照らし合わせて店舗内の状況をライブで捕捉・分析します。さらに、ビデオ映像を実用的なビジネスインテリジェンスに変換し、店舗管理、マーケティングチーム、オペレーションマネージャー、マーチャンダイザーに利益をもたらします。
  • さらに、米国労働省によると、米国中の食料品小売業者は労働力不足に苦しんでいます。この人手不足はすぐには解消されないと予想されるため、小売業界ではデジタル技術と自動化への関心が高まっています。

米国が大きな市場シェアを占める見込み

  • 米国は世界でもトップクラスの小売市場であり、COVID-19の影響を受けました。しかし、増加した数字を軌道に乗せ、成長を強化して押し上げを維持するには、その規模でデータを分析する高度な技術が必要です。全米小売業協会(NRF)によると、小売業は米国最大の民間雇用主であり、年間GDPに3兆9,000億米ドルを貢献し、米国の4人に1人の雇用(5,200万人の米国人労働者)を支えています。
  • 米国国勢調査局によると、2022年3月の小売売上高は季節調整済みで2月比0.5%増、前年同月比6.9%増となりました。2月は前月比0.8%増、前年同月比18.2%増でした。
  • パンデミック後の米国小売市場は、小売業者の機能に大きく寄与するいくつかの要因によって形作られるソリューションとして、データ分析技術を使用して障害を克服しようとしています。米国小売業界向けのリテール・アナリティクス・ソリューションは、複雑性の高まりから生じる課題への対応に重点を置き、市場シェアの向上に貢献します。複数のデータセットを分析することで実用的な洞察を提供するその能力は、小売業の顧客が失われた売上を回復し、顧客のダイナミックなニーズに対応することで市場シェアを拡大するための適切な戦略を特定するのに役立ちます。
  • 市場が再開され、閉鎖から解放されたことで、消費者はハイブリッド・ショッピング構造に移行しつつあります。スマートなオムニチャネル・データとトラッキング戦略は、顧客の行動を理解するために不可欠です。強固なオムニチャネル・ビジネスを展開するブランドは、市場に対する顧客の行動によって可能なチャンスをどのように活用するかを知るために、アナリティクスを頼りにしています。
  • さらに、国内のeコマース小売と店舗小売の売上は、この業界を推進する可能性が高いです。米国商務省と米国国勢調査局によると、eコマースによる米国の小売総売上高は、2021年第4四半期の14.5%から2022年第3四半期には14.8%に上昇しました。

北米の店舗内アナリティクス産業の概要

北米の店舗内アナリティクス市場は、多数のソフトウェアシステムプロバイダーと小売業界の技術革新により、競争が激しいです。同市場で事業を展開する主要企業には、Capgemini、RetailNext、Happiest Minds Technologies Limited、Capillary Technologies、ThinkINなどがあります。同市場の企業は定期的に価格スキームの変更を行っており、それが他社に対する価格圧力となって市場競争を激化させています。

  • 2023年10月、店舗内トラフィック分析のプロバイダーであるRetailNextは、実店舗小売向けの著名なA/BテストソリューションであるMarketDialと提携しました。両社は、カスタマージャーニーに関する前例のない360°ビューを小売業者に提供することを意図して、この提携を行いました。RetailNextは、AIを活用したヒートマッピング技術により、店舗内のトラフィック動向を把握し、滞留時間、エンゲージメント、ショッパー露出に関する実用的なインサイトを提供します。
  • 2023年5月、キャップジェミニとグーグル・クラウドは、データ分析と人工知能に関する長年の戦略的パートナーシップの拡大を宣言し、世界なジェネレーティブAIグーグル・クラウド・センター・オブ・エクセレンスを構築して、AI技術の可能性を完全に実現できるよう企業を支援します。キャップジェミニは、主にGoogle CloudのジェネレーティブAI技術を活用し、金融サービス、小売、自動車を始めとする500以上のエンタープライズ対応業界ユースケースのライブラリを開発します。
  • 2023年1月、マイクロソフトはAiFiと共同でSmart Store Analyticsと呼ばれるクラウドストレージサービスのプレビュー版をリリースしました。マイクロソフトのClouds for Retail製品群の一部であるSmart Store Informationは、AiFiの技術を採用する小売業者に、スマートショップのフリートのための運用分析と買い物客を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 店舗内業務におけるデータ量の増加
    • より良いカスタマーサービスとショッピング体験の向上の必要性
  • 市場の課題
    • 熟練した人材の不足
  • 使用事例
    • フットフォール分析
    • 顧客行動分析
    • ロイヤルティ管理
    • ビデオ分析
    • スマートレジ

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • 顧客管理
    • リスク・コンプライアンス管理
    • 店舗運営管理
    • マーケティング・マーチャンダイジング
    • その他の用途
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Capgemini Se
    • Retailnext Inc.
    • Happiest Minds Technologies
    • Capillary Technologies
    • Thinkin Srl
    • Trax Image Recognition
    • Cloud4wi Inc.
    • Amoobi
    • SAP SE
    • Shoppertrak(sensormatic Solutions)
    • Analytiks AI
    • Cisco Meraki(Cisco Systems Inc.)
    • C2ro

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54313

The NA In-Store Analytics Market size is estimated at USD 1.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.55 billion by 2030, at a CAGR of 22% during the forecast period (2025-2030).

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Factors such as increasing data volume in in-store operations and the need For better customer service and enhanced shopping experience are expected to drive the market.

Key Highlights

  • In the hyper-competitive retail market, in-store analytics is gaining traction. In-store analytics has the potential to transform the store layout and improve customer experience across different business segments. In the North American region, retailers use smart carts with location beacons, pin-sized cameras installed near shelves, or the store's Wi-Fi network to see how many shoppers entered the store, how they moved around once inside, and what key areas they visited. This process can provide basic demographic data, such as gender and age group.
  • The retail market in North America is one of the biggest. Wal-Mart, Costco, Kroger, Home Depot, and Target originated in this region. The rapidly growing data volume across in-store operations drives the market's growth. With increasing sales value, the volume of data is increasing. With growing data volume, it has become difficult to track every customer's record, behaviors, footfall, etc., without implementing analytics.
  • When retailers give customized experiences to their consumers using several technologies, such as evaluating customer preferences, recognizing customer location in-store, targeted promotions, and purchase habits, they accomplish digitalization in shops. The business monitoring technology analyzes these trends to offer valuable insights that assist merchants in increasing sales, revenue, and footfalls. For example, Amazon announced the debut of its new Store Analytics service in June 2022. The e-commerce behemoth is attempting to profit from its physical storefronts by providing marketers with data on what customers buy.
  • The United States Bureau of Labour Statistics estimated the demand for skilled and knowledgeable data scientists to boost by 2026, leading to a 27.9% rise in employment. However, this huge demand would also bring a significant shortage of qualified professionals. Further, another challenge to the market growth is that marketers might need to find new ways of executing their strategies in 2022 and beyond to satisfy the consumer thirst for convenience. New data privacy regulations like the California Consumer Privacy Act and Virginia's Consumer Data Privacy Act set a chain of events in motion that will heavily impact retail marketers. The third-party data that once enabled specific user targeting will no longer be available on ad platforms such as Google and Facebook. Retailers are trying to explore new ways to use first-party data in their digital marketing strategies.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the retail industry has seen significant technology adoption to manage store occupancy and screen temperatures, maintain social distancing, and streamline the use of facilities. Some of these adoptions are mandated by law, and others were made to ensure customer safety and limit store closures. Many of these technologies provided retailers with significant advantages for in-store analytics, and a much better return on investment is seen as a long-term strategic investment rather than a temporary protective measure.

North America In-Store Analytics Market Trends

Store Operation Management to Exhibit Good Growth Over the Forecast Period

  • Store operation management entails a set of activities for running and monitoring all the operations inside a store. Some of the significant responsibilities of store management include working closely with staff, creating work schedules, communicating with suppliers to ensure the availability of products, and dealing with customer complaints.
  • There are several companies within the North American region, especially in the United States, with many stores in the country. For instance, according to National Retail Federation, Walmart expanded in 2022. According to latest fiscal figures, the biggest US retailer made revenue of USD 141.6 billion in the Q1 of 2022, a 2.4 rise year on year. The majority of this revenue increase came from the United States market, where net sales increased by 4% to $96.9 billion in Q1 2022.
  • The favourable market scenario has attracted several local and global software providers to develop analytics software to cater to the growing demand. For instance, IBM's Sterling Store Engagement solution provides a real-time view of the store inventory and customer and order data through an intuitive user interface that a store operator can access from sales counters and mobile devices.
  • Similarly, SCOPIX Store Operations Analytics, which offers a cost-effective foundation for continuous monitoring of store operations, uses network-based IP video surveillance technology. The solution captures and analyzes live in-store conditions against specific benchmarks. Furthermore, it transforms video footage into actionable business intelligence that benefits store management, marketing teams, operations managers, and merchandisers.
  • Furthermore, according to US Labor Department, grocery retailers around the United States are suffering from a labor crunch. As this shortage is not expected to go away soon, there is a growing interest in digital technology and automation among retail.

United States is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The United States is one of the top retail markets globally and was impacted by covid-19. However, returning on track with increasing numbers and bolstering the growth to maintain the boost requires advanced technology to analyze data at that scale. As per the National Retail Federation (NRF), Retail is the nation's largest private-sector employer, contributing USD 3.9 trillion to annual GDP and supporting one in four United States jobs - 52 million working Americans.
  • According to the US Census Bureau, total retail sales in March 2022 was up 0.5% seasonally adjusted from February and increased 6.9% Y-O-Y. In February, the rise was 0.8% month over month and 18.2% Y-O-Y.
  • The post-pandemic United States retail market has been trying to overcome obstacles using Data Analytics technology as a solution that will be shaped by several factors contributing significantly to how retailers function. Retail analytics solutions for the United States retail industry will focus on dealing with challenges that arise from heightened complexities and help to improve the market share. Their ability to offer actionable insights by analyzing multiple data sets will help their retail clients identify the right strategies for recovering lost sales and boost market share by addressing the dynamic needs of their customers.
  • With the market reopening and letting go of lockdown, consumers are shifting to a Hybrid shopping structure, for this omnichannel data is of great significance. A smart omnichannel data and tracking strategy are essential to understanding customers' behavior. Brands with a robust omnichannel business rely on analytics to know how to take advantage of the opportunity possible by customers' behaviors toward the market.
  • Furthermore, the country's e-commerce retail and in-store retail sales are likely to propel the industry. According to the US Department of Commerce and the US Census Bureau, e-commerce total U.S. retail sales climbed from 14.5% in the fourth quarter of 2021 to 14.8% in the third quarter of 2022.

North America In-Store Analytics Industry Overview

The North America in-store analytics market is highly competitive owing to numerous software systems providers and technological innovation in the industry for retail. Some of the major players operating in the market include Capgemini, RetailNext, Happiest Minds Technologies Limited, Capillary Technologies, and ThinkIN, among others. The players in the market are regularly involved in altering their pricing schemes, which creates pricing pressure on other companies, thereby augmenting the competition in the market.

  • In October 2023, RetailNext, a provider of in-store traffic analytics, partnered with MarketDial, a prominent A/B testing solution for physical retail. Both companies have made this partnership intending to provide retailers with an unprecedented 360° view of the customer journey. RetailNext uses its AI-driven heat-mapping technology to identify in-store traffic trends, providing actionable insights on dwell time, engagement, and shopper exposure.
  • In May 2023, Capgemini and Google Cloud declared an expansion of their long-standing strategic partnership in terms of data analytics and artificial intelligence, thereby building a global Generative AI Google Cloud Center of Excellence to assist enterprises in realizing the complete potential of AI technologies. Capgemini would utilize Google Cloud's generative AI technologies primarily to develop a library of more than 500 enterprise-ready industry use cases, beginning with financial services, retail, as well as automotive.
  • In January 2023, Microsoft released a preview of a cloud storage service known as Smart Store Analytics in collaboration with AiFi, which seeks to allow retailers to adopt autonomous shopping technology at a low cost. Smart Store Information, which is part of Microsoft's Clouds for Retail suite of products, offers retailers employing AiFi's technologies operational analytics and shoppers for their fleets of smart shops.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Data Volume In In-store Operations
    • 5.1.2 Need For Better Customer Service And Enhanced Shopping Experience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled Personnel
  • 5.3 Use Cases
    • 5.3.1 Footfall Analytics
    • 5.3.2 Customer Behavior Analytics
    • 5.3.3 Loyalty Management
    • 5.3.4 Video Analytics
    • 5.3.5 Smart Checkouts

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By Organization Size
    • 6.3.1 Large Enterprises
    • 6.3.2 Small and Medium Enterprises
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Customer Management
    • 6.4.2 Risk and Compliance Management
    • 6.4.3 Store Operation Management
    • 6.4.4 Marketing and Merchandizing
    • 6.4.5 Other Applications
  • 6.5 By Country
    • 6.5.1 United States
    • 6.5.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Capgemini Se
    • 7.1.2 Retailnext Inc.
    • 7.1.3 Happiest Minds Technologies
    • 7.1.4 Capillary Technologies
    • 7.1.5 Thinkin Srl
    • 7.1.6 Trax Image Recognition
    • 7.1.7 Cloud4wi Inc.
    • 7.1.8 Amoobi
    • 7.1.9 SAP SE
    • 7.1.10 Shoppertrak(sensormatic Solutions)
    • 7.1.11 Analytiks AI
    • 7.1.12 Cisco Meraki (Cisco Systems Inc.)
    • 7.1.13 C2ro

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS