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市場調査レポート
商品コード
1643031

インストアアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

In-store Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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インストアアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インストアアナリティクス市場規模は2025年に52億9,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは24.23%で、2030年には156億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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eコマース参入企業との競合の激化と、ショッピングや顧客サービスの強化に対するニーズが、In-store Analytics市場の世界の成長に大きく寄与しています。

主要ハイライト

  • インストアアナリティクスとは、顧客の行動を分析し、そこから結論を導き出すことを指します。この分析では、顧客が店舗を訪れた際に観察される消費者行動の数に焦点を当てる。店舗オーナーは、売上を伸ばし、顧客満足度を向上させるために、これを広く利用しています。
  • 小売ブランドは、クラウドコンピューティングの統合に注力しています。クラウドコンピューティングは、柔軟性が高く、堅牢なクラウドベースのレポーティングソリューションであり、ビジネスの全体像を把握し、売上を伸ばしながら、十分な情報に基づいた意思決定を迅速に行えるようにします。クラウドの利点の増加は、店舗内分析市場を牽引する強い傾向となっています。NewGenAppsによると、クラウドコンピューティングの可能性をフルに活用してビッグデータ分析を行う小売企業は、営業利益率を約60%最適化できるといいます。また、オムニチャネル小売企業は、店舗内での顧客行動をモニタリングし、顧客にタイムリーなオファーを提供することで、小売企業の範囲内で購買を維持することができます。
  • 店舗環境における顧客体験は、リピーターやロイヤルカスタマーを生み出す大きなブランド差別化要因の一つです。また、店舗の外観や従業員の顧客対応など、あらゆるものが含まれます。より良い顧客サービス、より充実したショッピング体験、お金をかけずに売上を伸ばすいくつかの手法に対するニーズが、インストアアナリティクス市場の需要を押し上げる可能性があります。
  • しかし、より多くの人材のスキルが必要であることが、市場成長の課題となっています。市場は、小売データから必要かつ重要な洞察を引き出すために、より効率的である必要がある、より熟練した人材の必要性に起因するいくつかの問題に直面しています。
  • さらに、COVID-19の流行により、分析サービスプロバイダーのビジネス成長が浸透しつつあります。このパンデミックの間、実店舗のビジネスが停止していることから、クラウドが事業の継続にとっていかに重要であるかは明らかです。デジタル化に積極的に抵抗してきた小売組織は、パンデミックの厳しい現実に直面する可能性があり、クラウドプロバイダーは強い立場にあります。インストアアナリティクスは、パンデミック時の市場の需要を握るサプライチェーンの流通チェーンにもプラットフォームを記載しています。この動向は、新たな市場参入企業の参入や新地域への拡大により、今後数年間も成長し続けると考えられます。

インストアアナリティクス市場動向

顧客管理セグメントが市場の大幅な成長を確認する

  • 米国国勢調査局によると、今年第3四半期までの世界の小売売上高は7兆7,457億4,000万米ドルで、前年の6兆5,948億1,000万米ドルに比べ増加しました。売上が伸びる一方で、急速に変化する人口動態や不透明な景気回復など、他の要因もしばしば小売業者に課題を突きつけています。さらに、小売業者は、どの商品、サービス、オファーが顧客にとってより魅力的かを理解しようとしており、これが店舗内分析プラットフォームの重要性に大きく寄与し、小売業者の消費者エンゲージメント分析の需要をさらに高めています。
  • 最近、クラウドコンタクトセンター・プロバイダーのFive9, Inc.は、音声チャネルとデジタルチャネルにわたって、よりまとまりのある魅力的な顧客体験を提供する企業をサポートする新機能を発表しました。一貫性のない断片的な顧客体験は、迷惑行為につながり、さらに悪いことに、顧客離れを引き起こす可能性があります。AIシステムの導入と管理のための柔軟で実用的なツールを提供し、リアルタイムの顧客分析を統合し続けることで、Five9は企業がこうした困難を克服するのを支援しています。
  • AIベースのビデオ分析はまた、効率性を生み出し、企業にセキュリティ関連以外洞察を記載しています。小売市場では、店舗オーナーが分析付きのモニタリングカメラを使用することで、万引き犯を発見し、警備員に警告を発してリアルタイムで介入することができます。店内分析では、ホットスポット、来店者の流れ、滞留時間、商品の陳列状況も測定できます。
  • さらに、店舗が最も混雑する時間帯を把握することで、スタッフの配置レベルを顧客の需要に適切に対応させ、コストを抑え、転換率を高め、店舗のカスタマージャーニーを改善することができます。このような、顧客分析と管理のためのインストアアナリティクスの複数の用途は、インストアアナリティクス市場の世界の成長をさらに促進すると予想されます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 技術革新者や小売企業の数が最も多いこの地域は、顧客の購買体験を向上させるインストアアナリティクスの採用が増加しており、大きな市場シェアを占めると予想されます。クラウドやAIなどの技術の急速な導入が、この地域における店舗内分析の要件を補完しています。小売事業の拡大も、店舗内分析ソリューションの導入を後押しすると予想されます。
  • 店舗内分析に関連する頻繁なソフトウェア更新の必要性と、新しい先端技術に対するデータセキュリティとプライバシーへの懸念は、この地域における店舗内分析の強力な成長抑制要因であり続けると考えられます。しかし、店舗内分析市場は、AIベースの店舗内分析の採用が増加していることと、北米地域における改善されたショッピング体験を提供する必要性が相まって、市場成長を経験する可能性が高いです。
  • さらに、COVID-19の米国小売産業への影響により、小売企業は構造化されていないデータをこれまでにない速度で相当量生成しているため、新たな有利な機会を特定し、それを活用することが困難になっています。しかし、パンデミック後の世界は、小売企業の機能に大きく貢献するいくつかの要因によって形作られると考えられます。
  • インストアアナリティクスは、複数のデータセットを分析することで実用的な洞察を提供し、小売業者が顧客のダイナミックなニーズに対応することで、失われた売上を回復し市場シェアを拡大するための適切な戦略を特定するのに役立つと考えられます。このようなインストアアナリティクスの応用が、北米市場におけるインストアアナリティクスの需要に貢献すると予想されます。

インストアアナリティクス産業概要

インストアアナリティクス市場は、新たなプラットフォームを革新し続ける複数の参入企業によってセグメント化されており、市場のライバルに食い込んでいます。主要参入企業はCapgemini SE、RetailNext, Inc.などです。市場の最近の動向は以下の通りです。

  • 2022年12月、VSBLTY Group Technologies CorpはAl Jabr Groupの一部門であるBusiness Platform Investment Holdings(BPIH)と契約を締結し、中東5カ国の小売店舗、石油・ガス産業、スマートシティ向けのセキュリティソリューションだけでなく、デジタルアウト・オブ・ホームソリューション、Store as a Medium(SaaM)プログラムにもアクセスできるようになりました。
  • 2022年11月、マニラを拠点とする飲食・小売管理システムのプロバイダーであるモザイクソリューションズは、フィリピンのSMスーパーモールと提携し、全国82のモールに先進的なソフトウェアを導入し、データ主導の意思決定と業務効率を改善するための先進的洞察を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クラウドの利点の増加
    • より良いカスタマーサービスとショッピング体験の向上へのニーズ
    • 顧客管理部門が大幅な市場成長を遂げる見込み
  • 市場抑制要因
    • 人材スキルの不足
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • 顧客管理
    • リスク・コンプライアンス管理
    • 店舗運営管理
    • 商品管理
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Capgemini SE
    • RetailNext, Inc.
    • Happiest Minds Technologies
    • Capillary Technologies
    • Thinkinside SRL
    • Trax Image Recognition
    • Cloud4Wi, Inc.
    • Amoobi Inc.
    • Hoxton Analytics Limited
    • Motionloft Inc.
    • SAP SE

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69177

The In-store Analytics Market size is estimated at USD 5.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.66 billion by 2030, at a CAGR of 24.23% during the forecast period (2025-2030).

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Increased Competition From E-commerce Players coupled with the need for enhanced shopping and customer services has been significant contributors to the growth of the In-store Analytics Market globally.

Key Highlights

  • In-store analytics refers to analyzing customer behavior and drawing conclusions from it. This analysis focuses on the number of consumer behaviors observed when a customer visits a store. Store owners widely use it to boost their sales and improve customer satisfaction.
  • Retail brands are focused on integrating cloud computing, a highly flexible and robust cloud-based reporting solution that provides a complete view of the business and empowers it to make informed decisions faster with increasing sales. The increasing advantage of the cloud further holds a strong trend in driving the in-store analytics market. According to NewGenApps, retailers leveraging the full potential of cloud computing for big data analytics can optimize their operating margins by approximately 60%. Also, the omnichannel retailer can monitor in-store customer behavior and drive timely offers to customers, thereby keeping the purchase within the fold of the retailer.
  • Customer experience in in-store environments is one of the great brand differentiators which generates repeat buyers and loyal customers. It also includes everything from how the store looks and how employees engage with customers. The need for better customer service, enhanced shopping experience, and several techniques to increase sales without spending money could drive the demand for the in-store analytics market.
  • However, the need for more personnel skills challenges the market's growth. The market faces a few issues owing to the need for more skilled personnel, which need to be more efficient to derive the required and vital insights from the retail data.
  • Further, due to the COVID-19 pandemic, the business growth for analytics service providers is penetrating. As businesses for brick and mortar are shuttered during this pandemic, it is clear how important the cloud is for the continuity of operations. Any retail organization that actively resisted digitalization may face the harsh reality of the pandemic, which puts cloud providers in a strong position. In-store analytics also provides a platform for the supply chain distribution chain, which holds the demand for the market during the pandemic. This trend would continue to grow over the next few years due to entrant of new market players and expansion into new regions.

Instore Analytics Market Trends

Customer Management Segment to Witness Significant Market Growth

  • According to the US Census Bureau, global retail sales were USD 7745.74 billion till Q3 in the current year, which increased compared to USD 6594.81 billion in the previous year. With growing sales, other factors, such as rapidly changing demographics and uncertain economic recovery, often present retailers with challenges. Moreover, retailers try to understand which products, services, and offers are more attractive to customers, which significantly caters to the importance of the in-store analytics platform and further needs the demand for consumer engagement analytics for the retailers.
  • Recently, Five9, Inc., a cloud contact center provider, unveiled new features that support companies in providing more cohesive and engaging customer experiences across voice and digital channels. The inconsistent and fragmented customer experience can lead to annoyance and, even worse, attrition. By providing flexible and practical tools for installing and managing AI systems and continuing to integrate real-time customer analytics, Five9 is assisting enterprises in overcoming these difficulties.
  • AI-based video analytics also create efficiencies and offer non-security-related insights for businesses. In the retail market, store owners using surveillance cameras with analytics can spot shoplifters and alert security personnel to intervene in real-time. The in-store analytics can also measure hotspots, visitor flow, dwell time, and product display activity.
  • Further, knowing the busiest store periods would help ensure staffing levels appropriately meet customer demand, keep costs down, drive conversion rates, and improve the store's customer journey. Such multiple applications of In-store analytics for customer analytics and management are expected to further fuel the market growth of the in-store analytics market globally.

North America Accounts for Significant Market Share

  • With the highest number of technology innovators and retail corporations, this region is expected to witness a significant market share with the increasing adoption of in-store analytics to enhance customers' buying experiences. Rapid embracement of technology such as cloud, AI, and others is complementing the requirement for in-store analytics in the region. Retail business enlargement is also expected to boost the implementation of in-store analytics solutions.
  • The need for frequent software updates associated with in-store analytics and data security and privacy concerns over new advanced technologies would likely remain potent growth retardants for in-store analytics in the region. However, the in-store analytics market is likely to experience market growth due to the increasing adoption of AI-based in-store analytics coupled with the need for providing an improved shopping experience in the North American region.
  • Further, due to COVID-19's impact on the US Retail Industry, retail companies generate a considerable base of unstructured data at an unprecedented rate, which makes it challenging to identify and capitalize on new lucrative opportunities. However, the post-pandemic world would be shaped by several factors contributing significantly to how retailers function.
  • The in-store analytics would offer actionable insights by analyzing multiple data sets to help the retailers identify the right strategies for recovering lost sales and boosting market share by addressing the dynamic needs of its customers. Such applications of in-store analytics are expected to contribute to the demand for In-store Analytics in the market in North America.

Instore Analytics Industry Overview

The in-store analytics market is fragmented due to several players who keep innovating new platforms, penetrating the market rivalry. Key players are Capgemini SE, RetailNext, Inc., etc. Recent developments in the market are -

  • In December 2022, VSBLTY Groupe Technologies Corp signed an agreement with Business Platform Investment Holdings (BPIH), a division of Al Jabr Group, to have access to digital out-of-home solutions, the Store as a Medium (SaaM) program, as well as security solutions for Retail outlets, the oil and gas industry, and smart cities in five Middle Eastern nations.
  • In November 2022, Mosaic Solutions, a Manila-based F&B and retail management system provider, partnered with Philippines SM Supermalls to deploy advanced software for 82 malls nationwide and provide advanced insights to improve data-driven decision-making and operational efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing advantage of the Cloud
    • 4.2.2 Need for Better Customer Service and Enhanced Shopping Experience
    • 4.2.3 Customer Management Segment to Witness Significant Market Growth
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Personnel Skills
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-Premises
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small & Medium Enterprises
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Customer Management
    • 5.4.2 Risk and Compliance Management
    • 5.4.3 Store Operations Management
    • 5.4.4 Merchandise Management
    • 5.4.5 Other Applications
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Capgemini SE
    • 6.1.2 RetailNext, Inc.
    • 6.1.3 Happiest Minds Technologies
    • 6.1.4 Capillary Technologies
    • 6.1.5 Thinkinside SRL
    • 6.1.6 Trax Image Recognition
    • 6.1.7 Cloud4Wi, Inc.
    • 6.1.8 Amoobi Inc.
    • 6.1.9 Hoxton Analytics Limited
    • 6.1.10 Motionloft Inc.
    • 6.1.11 SAP SE

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS