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市場調査レポート
商品コード
1686250
RTD飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Ready To Drink Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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RTD飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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RTD飲料市場規模は、2025年に3,783億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.81%で、2030年には4,785億6,000万米ドルに達すると予測されます。
健康とウェルネスの動向の高まりにより、消費者、特にフィットネス愛好家は、機能的な利点を持つRTD飲料に惹かれています。機能性RTD飲料は、抗酸化物質、タンパク質、プロバイオティクスの優れた供給源であり、無糖から低糖です。乳製品不使用の飲料やビーガン飲料は、ヘルシーな外出用飲料として、乳糖不耐症の人々の間で人気が高まっています。RTDティーは、アイス、ハーブ、紅茶など様々なタイプが世界中の膨大な消費者層に提供されるようになり、次の機能性飲料として注目を集めると予想されます。IWSRのデータによると、RTDを週1回以上飲む消費者の割合は、2022年の39%から2023年には43%に増加しました。
さらに、メーカー各社は低カロリー製品を革新したり、ステビアのようなゼロカロリー甘味料を加えたりしています。また、機能性を高めるためにハーブやアーユルヴェーダ成分を製品に組み込んでいます。このことは、世界の糖尿病人口の増加とともに、炭酸飲料の代替としてのこれらの飲料の需要を促進すると予想されます。WHOによると、2023年には4億2,200万人以上が糖尿病患者となっています。
健康志向の高まりからRTDコーヒーの需要が増加しています。人々は炭酸飲料に代わる便利な飲料を探しています。持続可能なパッケージングが消費者の大きな関心事のひとつとなっている昨今、リサイクル・アルミ缶を求める消費者が増えています。新しい材料を採掘したり輸送したりする必要もないです。コカ・コーラ社、ネスレSA、サントリー飲食品、スターバックス・コーポレーションなどの主要企業は、自社製品のパッケージングを継続的に革新しています。例えば、2022年には、米国のコーヒー愛好家の92%が、コーヒーの健康効果を重視していると回答しています。同様に、2022年には日本の人口の76%が健康飲料としてコーヒーを飲むと答えています。
さらに、さまざまなコーヒーのブレンドやフレーバーは、クラシックなブラックコーヒーから、バニラ、ヘーゼルナッツ、キャラメル、モカなどさまざまなフレーバーのオプションまで、多様な嗜好にアピールしています。Ruigrok NetPanel National Coffee Reportによると、2022年、コーヒーの主要消費国の一つであるオランダでは、人口の約45%がブラックコーヒーを好み、さらに25%のコーヒー愛飲者がカプチーノを好んで飲むと回答しています。2023年現在、米国では65%の人が毎日コーヒーを飲んでいるのに対し、ボトル入り飲料水を飲む人は55%に過ぎないです。
アジア太平洋の人口増加、健康志向の高まり、一人当たり所得の増加は、アジア太平洋のRTD飲料需要を牽引する主な要因です。さらに、糖分が少なく天然成分を含むエナジードリンクは、糖尿病などの医療問題に悩む多くの人々の関心を引きつけ、成長し続けると予想されています。国際糖尿病連合によると、2021年には中国で約1億4,087万人が糖尿病を患っていました。生活習慣病の罹患率の上昇により、消費者は天然甘味料や砂糖不使用のRTD飲料を選んでいます。さらに、フィットネス活動に参加する人々が、この地域におけるエナジードリンクの需要を促進しています。例えば、2023年には約5,000万人のインド人がジムやフィットネスセンターに通っています。この数は、同国の成人人口におけるフィットネスへの関心の高まりとともに増加しており、これがエナジードリンクの売上を促進しています。
また、各社は市場競争力を維持するために革新的な製品を投入しています。例えば、2023年にはインドのビヨンド・ウォーターがインドで初のレディ・トゥ・ドリンク(RTD)アイスティーを発売し、高品質の茶葉の調達と消費者の健康飲料への需要を取り込みました。さらに、地域の企業は流通チャネルの拡大や有利なパッケージスタイルのユニークな製品の開発に注力しています。
RTD飲料市場は競争が激しく、世界の企業が存在します。調査対象市場の主要企業は、PepsiCo Inc.、Keurig Dr Pepper Inc.、Danone SA、The Coca-Cola Company、Red Bull GmbHであり、これらはRTD飲料市場で事業を展開する主要企業です。各社は製品の持続可能性、パッケージング、合併、買収に注力し、サプライチェーンの強化と事業拡大を図っています。メーカーによるスマート広告やその他のマーケティング活動の台頭は、機能的な利点を備えた製品の発売と相まって、世界的に企業の売上比率をさらに高めています。
The Ready To Drink Beverages Market size is estimated at USD 378.37 billion in 2025, and is expected to reach USD 478.56 billion by 2030, at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2025-2030).
Due to rising health and wellness trends, consumers, especially fitness enthusiasts, gravitate toward ready-to-drink beverages with functional benefits. Functional ready-to-drink beverages are a good source of antioxidants, protein, and probiotics with no to low sugar. Dairy-free and vegan drinks are increasingly gaining traction among lactose-intolerant people as healthy on-the-go beverages. Ready-to-drink tea is expected to be the next functional crowd-pleaser as its various types, like iced, herbal, and black, are introduced to serve the vast consumer base worldwide. According to IWSR data, the proportion of RTD consumers drinking RTDs more than once a week increased from 39% in 2022 to 43% in 2023.
In addition, manufacturers are innovating low-calorie products or adding zero-calorie sweeteners like stevia. They also incorporate herbs and ayurvedic ingredients into their products to increase their functionality. This, along with the increasing diabetic population worldwide, is anticipated to drive the demand for these drinks as an alternative to carbonated beverages. According to WHO, in 2023, over 422 million people were living with diabetes.
Demand for RTD coffee is increasing due to rising health concerns. People are looking for convenient drinks that are alternatives to carbonated beverages. Sustainable packaging is one of the major concerns nowadays for consumers; they are demanding recycled aluminum cans as these cans are the least environmentally damaging single-use containers, which save 95% of the energy used to make a new aluminum can. No new material needs to be mined or transported. Key players, such as The Coca-Cola Company, Nestle SA, Suntory Beverage and Food, and Starbucks Corporation, are continuously innovating the packaging of their products. For instance, in 2022, 92% of coffee lovers in the United States stated that they gave high importance to coffee for its health benefits. Similarly, 76% of the Japanese population stated they consumed coffee as a healthy beverage in 2022.
In addition, different coffee blends and flavorings appeal to diverse tastes, ranging from classic black coffee to various flavored options like vanilla, hazelnut, caramel, and mocha. According to Ruigrok NetPanel National Coffee Report, in 2022, the Netherlands, being one of the major consumers of coffee, stated that about 45% of the population prefers black coffee, while a further 25% of the coffee drinkers indicated they prefer to drink cappuccino. As of 2023, 65% of people in the United States take coffee daily, compared to just 55% who consume bottled water.
The growing population in the region, the rising health consciousness among individuals, and the increasing per capita income are some major factors driving the demand for ready-to-drink beverages in Asia-Pacific. Moreover, energy drinks with less sugar and natural components are expected to thrive and keep drawing the interest of more people suffering from medical issues like diabetes. According to the International Diabetes Federation, in 2021, around 140.87 million people had diabetes in China. Due to the rising incidence of lifestyle diseases, consumers opt for naturally sweetened or sugar-free ready-to-drink beverages. Moreover, people getting involved in fitness activities are fueling the demand for energy drinks in the region. For instance, around 50 lakh Indians went to gyms or fitness centers in 2023. The number is increasing with the increased fitness concerns among the adult population in the country, which is propelling the sales of energy drinks.
In addition, the companies are introducing innovative products to maintain competitiveness in the market. For instance, in 2023, India's Beyond Water launched its first ready-to-drink (RTD) iced tea in India, tapping on high-quality tea sourcing and consumers demand for healthier beverages. Moreover, the regional players focus on expanding their distribution channels and developing unique products with lucrative packaging styles.
The RTD beverages market is highly competitive, with global players. The key players in the market studied are PepsiCo Inc., Keurig Dr Pepper Inc., Danone SA, The Coca-Cola Company, and Red Bull GmbH, which are leading players operating in the ready-to-drink beverages market. Companies are focusing on the sustainability of products, packaging, mergers, and acquisitions to strengthen their supply chain and expand their business. The emerging smart advertisements and other marketing activities by manufacturers coupled with products launched with functional benefits have further increased the sales percentage of companies globally.