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市場調査レポート
商品コード
1686230

ポリイミド(PI)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Polyimides (PI) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 276 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ポリイミド(PI)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 276 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ポリイミド(PI)市場規模は2024年に54億6,000万米ドルと推定され、2029年には76億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは6.83%で成長します。

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コンシューマー・エレクトロニクスへの大きな需要が市場需要を後押し

  • ポリイミドは、高温や腐食環境に耐える高性能プラスチックです。非粘着性で摩擦が少ないため、航空宇宙、エレクトロニクス、自動車、通信など、さまざまなエンドユーザー産業での用途に適しています。
  • 2022年には、電気・電子分野が数量ベースで最大の市場シェアを占めました。企業が在宅勤務モデルを採用し始め、人々がホームオフィスを構え始めたことで、消費者がノートパソコン、携帯電話、スマートデバイスのような民生用電子機器に大きくシフトしたため、民生用電子機器の需要が急増し、ポリイミドの消費が増加しました。世界のコンシューマー・エレクトロニクスの売上は、2023年には1兆1,030億米ドルに成長すると予測され、2023年から2027年にかけて毎年2.17%の成長が見込まれています。
  • 航空宇宙は2番目に大きなセグメントであり、予測期間(2023年~2029年)のCAGRは金額ベースで7.78%を記録すると見られ、同様に最も急成長しているセグメントです。この成長は、世界中で航空宇宙部品の生産が増加していることに起因しています。例えば、航空宇宙産業の生産収入は、2021年の4,300億米ドルに対し、2022年には4,660億米ドルに達しています。欧州の航空宇宙分野はポリイミドの最大消費国であり、中でもフランスは2022年に数量ベースで欧州市場シェアの28.83%を占め、欧州最大のポリイミド消費国となっています。フランスには、ダッソー・アビエーションやエアバスといった世界の航空宇宙部品メーカーや航空機メーカーが複数進出しています。同産業が確立されていることも、ポリイミドの需要を支えています。

中国と日本がアジア太平洋のPI成長を支配する

  • 2022年のポリイミド消費量では、アジア太平洋が最大のセグメントでした。予測期間中は金額ベースでCAGR 7.10%を記録し、4番目に急成長するセグメントとなると予測されています。この成長は、中国や日本のような国々が2022年のこの地域全体のポリイミド消費量のそれぞれ59%と13%を占めていることに起因しています。
  • 中国の電気・電子産業はポリイミドの主要な消費者であり、2022年には同国全体のポリイミド消費量の50%を占める。企業が在宅勤務モデルを採用し始め、人々がホームオフィスを構え始めたため、ノートパソコンや携帯電話などの家電製品の需要が大幅に増加し、ポリイミドの需要が増加しました。中国の民生用電子機器部門は2023年までに2,576億米ドルの売上を上げると予測されており、この動向は今後も続くと予想されます。
  • アラブ首長国連邦は中東で最も急成長しているセグメントのひとつです。予測期間(2023年~2029年)中に金額ベースで8.98%のCAGRで推移すると思われます。同国の電気・電子分野が最も急成長しているエンドユーザーです。電気・電子機器生産は、2022年の390億米ドルに対し、2029年には730億米ドルに達すると予想されます。同国のエレクトロニクス市場は、2023年の24億1,000万米ドルから、2027年には約33億2,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

世界のポリイミド(PI)市場動向

エレクトロニクス産業の技術進歩が成長を促進する可能性

  • 電子製品における技術革新の急速なペースが、新しく高速な電気・電子製品に対する一貫した需要を牽引しています。2022年、電気・電子製品の世界売上高は5兆8,070億米ドルで、アジア太平洋が74%の市場シェアを占め、次いで欧州が13%のシェアを占めています。世界の電気・電子機器市場は、予測期間中にCAGR 6.61%を記録すると予想されています。
  • 2018年、アジア太平洋は中国、韓国、日本、インド、ASEAN諸国の急速な工業化により力強い経済成長を示しました。2020年には、パンデミックの影響により、チップ不足やサプライチェーンの非効率性から世界の電気・電子機器生産が減速し、前年比0.1%の増収率に停滞しました。この成長の原動力となったのは、パンデミック(世界的大流行)時に人々が屋内待機を余儀なくされたため、リモートワークやホームエンターテイメント用の家電製品に対する需要でした。
  • デジタル化、ロボット工学、仮想現実、拡張現実、IoT(モノのインターネット)、5G接続などの先端技術に対する需要は、予測期間中に拡大すると予想されます。世界の電気・電子機器生産は、2027年に5.9%の成長率を記録すると予想されます。技術的進歩の結果、消費者向け電子機器の需要は予測期間中に上昇すると予想されます。例えば、世界のコンシューマー・エレクトロニクス産業の収益は、2023年の7,191億米ドルに対し、2027年には約9,046億米ドルに達すると予測されています。その結果、予測期間中、技術開発が電気・電子製品の需要をリードすると予測されます。

ポリイミド(PI)産業の概要

ポリイミド(PI)市場は細分化されており、上位5社で32.57%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 DuPont, Kaneka Corporation, PI Advanced Materials, Toray Industries, Inc. and UBE Corporation(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • エンドユーザー動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 電気・電子
    • 包装
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • EU
    • インド
    • 日本
    • マレーシア
    • メキシコ
    • ナイジェリア
    • ロシア
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 電気・電子
    • 産業・機械
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • China Wanda Group
    • DuPont
    • Jiaozuo Tianyi Technology Co., Ltd.
    • Kaneka Corporation
    • Mitsui Chemicals, Inc.
    • PI Advanced Materials Co., Ltd.
    • SZRH Film Technology Group
    • Taimide Tech. Inc.
    • Toray Industries, Inc.
    • UBE Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50844

The Polyimides (PI) Market size is estimated at 5.46 billion USD in 2024, and is expected to reach 7.60 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 6.83% during the forecast period (2024-2029).

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Significant demand for consumer electronics to aid market demand

  • Polyimides are high-performance plastics that can withstand high temperatures and corrosive environments. Due to their non-adhesive and low friction properties, they are suitable for applications in various end-user industries like aerospace, electronics, automotive, and telecommunications.
  • The electrical and electronics segment occupied the largest market share by volume in 2022. A significant shift of consumers toward consumer electronics like laptops, mobile phones, and smart devices as companies began adopting work-from-home models and people began setting up home offices caused a surge in demand for consumer electronics, which increased the consumption of polyimides. Global consumer electronics revenue is projected to grow to USD 1103 billion in 2023 and is expected to grow annually by 2.17% between 2023 and 2027.
  • Aerospace is the second-largest segment and is likely to register a CAGR of 7.78% by value during the forecast period (2023-2029), making it the fastest-growing segment as well. This growth can be attributed to the increased production of aerospace components worldwide. For instance, aerospace production revenue reached USD 466 billion in 2022 compared to USD 430 billion in 2021. The European aerospace segment is the largest consumer of polyimides, of which France held 28.83% of the European market share by volume in 2022, making it the largest consumer of polyimides in Europe. France is home to multiple global aerospace components and aircraft manufacturers, such as Dassault Aviation and Airbus. The well-established nature of the industry has also supported the demand for polyimides.

China and Japan to dominate Asia-Pacific growth of PI

  • Asia-Pacific was the largest segment in terms of consumption of polyimides in 2022. It is predicted to register a CAGR of 7.10% in terms of value during the forecast period, making it the fourth fastest-growing segment. This growth can be attributed to countries like China and Japan, which accounted for 59% and 13%, respectively, of the region's overall polyimide consumption in 2022.
  • China's electrical and electronics industry is the major consumer of polyimides, accounting for 50% of the country's overall polyimide consumption in 2022. Owing to a significant increase in the demand for consumer electronics like laptops and mobiles as companies began adopting work-from-home models and people started setting up home offices, the demand for polyimides increased in the country. This trend is expected to continue in the future as China's consumer electronics segment is projected to generate a revenue of USD 257.6 billion by 2023.
  • The United Arab Emirates is the fastest-growing segment in the Middle East, making it one of the fastest growing regions. It is likely to register a CAGR of 8.98% in terms of value during the forecast period [2023-2029]. The country's electrical and electronics segment is the fastest-growing end user. Electrical and electronics production is expected to reach USD 73 billion in 2029 compared to USD 39 billion in 2022. The electronics market in the country is projected to reach a market volume of around USD 3.32 billion in 2027 from USD 2.41 billion in 2023.

Global Polyimides (PI) Market Trends

Technological advancements in electronics industry may foster the growth

  • The rapid pace of technological innovation in electronic products is driving the consistent demand for new and fast electrical and electronic products. In 2022, the global revenue of electrical and electronics stood at USD 5,807 billion, with Asia-Pacific holding a 74% market share, followed by Europe with a 13% share. The global electrical and electronics market is expected to record a CAGR of 6.61% during the forecast period.
  • In 2018, the Asia-Pacific region witnessed strong economic growth owing to rapid industrialization in China, South Korea, Japan, India, and ASEAN countries. In 2020, due to the pandemic, there was a slowdown in global electrical and electronics production due to the shortage of chips and inefficiencies in the supply chain, which led to a stagnant growth rate of 0.1% in revenue compared to the previous year. This growth was driven by the demand for consumer electronics for remote working and home entertainment as people were forced to remain indoors during the pandemic.
  • The demand for advanced technologies, such as digitalization, robotics, virtual reality, augmented reality, IoT (Internet of Things), and 5G connectivity, is expected to grow during the forecast period. Global electrical and electronics production is expected to register a growth rate of 5.9% in 2027. As a result of technological advancements, the demand for consumer electronics is expected to rise during the forecast period. For instance, the global consumer electronics industry is projected to witness a revenue reach of around USD 904.6 billion in 2027, compared to USD 719.1 billion in 2023. As a result, technological development is projected to lead the demand for electrical and electronic products during the forecast period.

Polyimides (PI) Industry Overview

The Polyimides (PI) Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.57%. The major players in this market are DuPont, Kaneka Corporation, PI Advanced Materials Co., Ltd., Toray Industries, Inc. and UBE Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Electrical and Electronics
    • 4.1.5 Packaging
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 Argentina
    • 4.2.2 Australia
    • 4.2.3 Brazil
    • 4.2.4 Canada
    • 4.2.5 China
    • 4.2.6 EU
    • 4.2.7 India
    • 4.2.8 Japan
    • 4.2.9 Malaysia
    • 4.2.10 Mexico
    • 4.2.11 Nigeria
    • 4.2.12 Russia
    • 4.2.13 Saudi Arabia
    • 4.2.14 South Africa
    • 4.2.15 South Korea
    • 4.2.16 United Arab Emirates
    • 4.2.17 United Kingdom
    • 4.2.18 United States
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Electrical and Electronics
    • 5.1.4 Industrial and Machinery
    • 5.1.5 Other End-user Industries
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 Nigeria
      • 5.2.1.1.2 South Africa
      • 5.2.1.1.3 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 Australia
      • 5.2.2.1.2 China
      • 5.2.2.1.3 India
      • 5.2.2.1.4 Japan
      • 5.2.2.1.5 Malaysia
      • 5.2.2.1.6 South Korea
      • 5.2.2.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 France
      • 5.2.3.1.2 Germany
      • 5.2.3.1.3 Italy
      • 5.2.3.1.4 Russia
      • 5.2.3.1.5 United Kingdom
      • 5.2.3.1.6 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.4.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.4.1.3 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Country
      • 5.2.5.1.1 Canada
      • 5.2.5.1.2 Mexico
      • 5.2.5.1.3 United States
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Country
      • 5.2.6.1.1 Argentina
      • 5.2.6.1.2 Brazil
      • 5.2.6.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 China Wanda Group
    • 6.4.2 DuPont
    • 6.4.3 Jiaozuo Tianyi Technology Co., Ltd.
    • 6.4.4 Kaneka Corporation
    • 6.4.5 Mitsui Chemicals, Inc.
    • 6.4.6 PI Advanced Materials Co., Ltd.
    • 6.4.7 SZRH Film Technology Group
    • 6.4.8 Taimide Tech. Inc.
    • 6.4.9 Toray Industries, Inc.
    • 6.4.10 UBE Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ENGINEERING PLASTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms