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市場調査レポート
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1686229

タヒニ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Tahini - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 157 Pages
納期
2~3営業日
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タヒニ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タヒニの市場規模は2025年に4億3,777万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.67%で、2030年には5億2,421万米ドルに達すると予測されます。

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市場は、タヒニバター、タヒニペースト、タヒニソースのようなクリーンラベルのタヒニ製品に対する需要の高まりを目の当たりにしており、そのため市場の様々なプレーヤーが顧客の好みに合った新製品の製造を開始しています。例えば、2022年5月、日本のオーガニック食品ブランドであるクリアスプリングは、プレミアムでオーガニックのタヒニ製品を市場に提供しました。その製品はタヒニ・ホワイトセサミ、タヒニ・ブラックセサミ、タヒニ・ホール・セサミでした。これらの製品は、パーム油、砂糖、塩を使用していないです。また、人工着色料、香料、保存料は一切使用していないです。同社はまた、提供する製品は非遺伝子組み換えであり、ビーガンフレンドリーであると主張しています。

タヒニは、ナッツ/シードバターやスプレッドに対する需要の高まりにより、世界的に人気が高まると予想されます。世界のタヒニ需要の原動力となっているのは、様々な食品の材料としてタヒニを好む消費者の著しい増加です。その結果、市場のプレーヤーは消費者の嗜好の変化に対応する製品の発売に注力しています。例えば、タヒニをベースにした製品ブランド「The Tahini Goddess」は、2021年にマイアミでデビューしました。マイアミの多文化主義や料理・文化好きが、この製品の成長を後押ししました。

さらに、菜食主義は多くの人々にとってまだ比較的新しい概念ではあるが、積極的にその方向性を選択し始めています。タヒニにはいくつかの利点があるため、こうした選択肢のひとつです。タヒニには良質な脂肪、ビタミン、ミネラルが多く含まれており、大さじ1杯(15グラム)のタヒニで、1日に必要な栄養素がいくつも摂取できます。タヒニは、サラダのドレッシングから美味しいスイーツまで、何にでも変身する、健康面で多くの利点を持つスーパーフードの一種です。このような要因がタヒニ市場を世界的に牽引しています。

タヒニ市場の動向

健康志向の消費者によるタヒニへの嗜好の高まり

タヒニはゴマから作られ、タンパク質、食物繊維、一価不飽和脂肪、ビタミンB1、B2を豊富に含みます。タヒニにはセレンも含まれています。セレンには抗酸化作用があり、体内の炎症を抑える働きがあります。タヒニにはセサモールというゴマやゴマ油に含まれる天然物質があり、抗酸化作用、抗炎症作用、老化防止作用があります。いくつかの研究によると、タヒニは強力な抗がん作用を示し、その主成分であるゴマは心臓に良いことで知られています。特に、心臓病の主要な危険因子である高LDLコレステロールを減少させる働きがあります。タヒニは摂取しても全く問題なく、副作用もほとんどないです。タヒニは100%ゴマから作られ、天然の油分を多く含んでいます。そのため、タヒニには添加物が一切含まれていないです。骨の健康を増進し、男性の生殖能力を高め、更年期症状を緩和します。上記のすべての要因がタヒニ市場の成長を促進しています。

中東・アフリカが世界市場を独占

レビュー期間中、トルコがイスラエル、イラン、サウジアラビア、ヨルダン、レバノンと共に市場で大きなシェアを獲得しました。タヒニはトルコ料理には欠かせないものであり、朝食、昼食、夕食など様々な食事に使用されています。タヒニは、トルコでは甘い料理にもしょっぱい料理にもよく使われます。このように、同国ではタヒニが広く使用されているため、同製品の用途を拡大し、消費者に数多くのタヒニ入り製品を提供するために多くの投資が行われています。例えば、2021年4月には、イスタンブールに初のタヒニ専門店「The Levant」がオープンし、約14カ国から取り寄せたゴマから作られた製品を提供しています。さらに、顧客の宗教的感情から、各社はタヒニ製品にコーシャやハラル認証を提供しています。

また、ナチュラルでオーガニックな製品に対する需要が、イスラエルにおけるタヒニペーストの需要を牽引しています。サウジアラビアでは、タヒニは着実にバターに取って代わりつつあり、本格的なアラビアの味を提供するために、シャワルマ、ケバブ、サンドイッチとともにタヒニディップやソースが広く提供されています。さらに、タヒニに関連する健康上の利点は、消費者の間で健康的な食品の動向と相まって、中東市場でのタヒニの人気を後押ししています。そのため、同市場のプレーヤーは市場の潜在力を獲得するために技術革新や事業拡大といった戦略的な動きに注力しています。例えば、2021年にAl Ameera社はドバイ工業都市にある3つの工場への投資を発表し、これによりタヒニの年間生産量を9,000トンに増やすことが可能になります。

タヒニ産業の概要

世界のタヒニ市場は競合が激しく、Prince Tahina Limited、El Rashidi El Mizan、Halwani Bros Company、Al Wadi Al Akhdarなど、複数の地域および国際的な企業が市場で圧倒的な存在感を示しています。タヒニ市場のプレーヤーとその地位を決定する主な要因は、高度な技術と高品質を備えた新製品の発売です。タヒニの需要が世界市場全体で拡大する中、ブランド認知を獲得した企業は、事業拡大のための資金を確保することで、市場での存在感を徐々に高めています。例えば、2022年1月、グロース・エクイティ企業であるクローバー・バイタリティ社は、胡麻スプレッドを製造するSoom Foods社に25万米ドルを投資しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sunshine International Foods Inc.
    • Kevala International LLC
    • Prince Tahina Ltd
    • R.j.m. Food Industries Ltd
    • Al Wadi Al Akhdar Sal
    • Al Yaman Factories
    • Al Kanater Sal
    • El Rashidi El Mizan
    • Halwani Bros Co. Ltd
    • Haitoglou Bros SA

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 50833

The Tahini Market size is estimated at USD 437.77 million in 2025, and is expected to reach USD 524.21 million by 2030, at a CAGR of 3.67% during the forecast period (2025-2030).

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The market is witnessing rising demand for clean-label tahini products, like tahini butter, tahini paste, and tahini sauce, owing to which different players in the market have started manufacturing new products that suit the customers' preferences. For instance, in May 2022, Clearspring, a Japanese organic foods brand, offered its premium and organic tahini products in the market. The products were Tahini White Sesame, Tahini Black Sesame, and Tahini Whole Sesame. These products were claimed to be free from palm oil, added sugar, and salt. Also, the products did not contain any artificial colors, flavors, or preservatives. The company also claimed that the products offered by them were non-GMO and vegan friendly.

Tahini is expected to become more popular worldwide due to the rising demand for nut/seed butter and spreads. The global tahini demand is driven by a marked rise in consumer preferences for tahini as an ingredient in many kinds of foods. As a result, the players in the market have been focused on launching products that cater to the shifting preferences of consumers. For instance, The Tahini Goddess, a tahini-based product brand, debuted in Miami in 2021. Miami's multiculturalism and love of cuisine and culture aided the product's growth.

Furthermore, although veganism is still a relatively new notion for many people, they are actively beginning to make choices in that direction. Tahini is one of these options as it has several advantages. Tahini is high in good fats, vitamins, and minerals, and 1 tablespoon (15 grams) of tahini offers several nutrients that are required for daily intake. Tahini is a type of superfood with numerous health advantages, which can be converted into anything from salad dressings to delectable sweets. Such factors are driving the tahini market globally.

Tahini Market Trends

Growing Preference for Tahini by Health-Conscious Consumers

Tahini is made from sesame seeds, which are a good source of protein, fiber, monounsaturated fats, and vitamins B1 and B2. Tahini contains selenium as well. It functions as an antioxidant and aids in reducing inflammation in the body. Tahini has Sesamol, a natural substance present in sesame seeds and sesame oil, that has antioxidant, anti-inflammatory, and anti-aging properties. According to some studies, Tahini exhibits potent anti-cancer properties, and its main ingredient, sesame seeds, is known for its heart-healthy properties. They can specifically help decrease high LDL cholesterol, which is a key risk factor for heart disease. Tahini is entirely safe to consume and has practically no adverse effects. They are typically produced from 100% sesame seeds and are naturally high in oil. As a result, it includes no added oil. It improves bone health, increases male fertility, and alleviates menopausal symptoms. All the above factors are driving the growth of the tahini market.

Middle East and Africa Dominates the Global Market

Over the review period, Turkey captured a large share of the market, along with Israel, Iran, Saudi Arabia, Jordan, and Lebanon. Tahini forms an essential part of Turkish cuisine, having varied use in different meals, including breakfast, lunch, and dinner. Tahini is significantly used in both sweet and savory dishes in the country. Thus, the wide use of tahini in the country has led to many investments in expanding the use of the product and offering numerous tahini-incorporated products to consumers. For instance, in April 2021, the first tahini boutique, namely, The Levant, was inaugurated in Istanbul, offering products prepared from sesame seeds brought from around 14 countries. Additionally, due to the religious sentiments of the customers, the companies are offering kosher and halal certifications in tahini products.

Also, the demand for natural and organic products is driving the demand for tahini paste in Israel. In Saudi Arabia, tahini is steadily replacing butter, and tahini dips and sauces are widely served along with shawarma, kebabs, and sandwiches to provide an authentic Arabic taste. Furthermore, the health benefits associated with tahini, coupled with healthy food trends among consumers, have boosted the popularity of tahini in the Middle Eastern market. Thus, the players in the market have been focused on strategic moves such as innovation and expansions to capture the potential of the market. For instance, in 2021, Al Ameera announced its investment in three factories in Dubai Industrial City, which will enable it to increase its annual production of tahini to 9,000 tons.

Tahini Industry Overview

The global tahini market is competitive, with the presence of several regional and international players in the market, such as Prince Tahina Limited, El Rashidi El Mizan, Halwani Bros Company, and Al Wadi Al Akhdar, which enjoy a dominant presence in the market. The prime factors determining the market players and their position in the market studied are the launch of new products with advanced technology and high quality. As the demand for tahini is growing across the global market, the companies that have gained brand recognition are gradually increasing their presence in the market by securing funding for expanding their business operations. For instance, in January 2022, growth equity company Clover Vitality invested USD 250,000 in Soom Foods, a producer of sesame seed spreads.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
      • 5.1.1.4 Rest of North America
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Spain
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 Germany
      • 5.1.2.4 France
      • 5.1.2.5 Italy
      • 5.1.2.6 Russia
      • 5.1.2.7 Rest of Europe
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Australia
      • 5.1.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.3 Rest of South America
    • 5.1.5 Middle East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Saudi Arabia
      • 5.1.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Sunshine International Foods Inc.
    • 6.3.2 Kevala International LLC
    • 6.3.3 Prince Tahina Ltd
    • 6.3.4 R.j.m. Food Industries Ltd
    • 6.3.5 Al Wadi Al Akhdar Sal
    • 6.3.6 Al Yaman Factories
    • 6.3.7 Al Kanater Sal
    • 6.3.8 El Rashidi El Mizan
    • 6.3.9 Halwani Bros Co. Ltd
    • 6.3.10 Haitoglou Bros SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER