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市場調査レポート
商品コード
1686186
ペクチン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Pectin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ペクチン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ペクチンの市場規模は2025年に10億7,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.02%で、2030年には14億3,000万米ドルに達すると予測されます。
医薬品、化粧品、飲食品などの産業における多様な用途が、調査対象市場の成長に寄与しています。ジャム、ゼリー、マーマレードはペクチンの主要な応用分野です。また、技術の進歩に伴い、市場のプレーヤーは様々な用途に適したペクチンを開発しています。例えば、CP Kelco社のGENU Pectinは、自然由来の皮膚感触補助剤、安定剤、pH調整成分として、パーソナルケアおよび美容市場で地歩を固めています。これに伴い、脂肪やカロリーを減らす代替品を求めるダイエット志向の消費者が増えており、ペクチンはそうした製品の健康的な代替品として脚光を浴びています。
さらに、口当たりを改善するためのフルーツジュース、タンパク質の安定化のための酸性化乳製品用途、低カロリージャム、酸性化タンパク質飲料におけるペクチンの使用量の増加が、ここ数年の市場の成長を支えています。ペクチンの調理時間の短縮、食感や色の改善、保存性の向上など、ペクチンの多機能性に対する飲食品メーカーの認識が高まっていることも、ペクチン市場を後押ししている要因のひとつです。さらに、調査対象市場における広範な研究開発投資も市場成長に寄与しています。
ペクチンは天然の果物や野菜を原料とするハイドロコロイドの一種です。多くの消費者は、動物性ゼラチンの代わりに果物由来のペクチンのような植物性原料を好み、クリーンな風味を好みます。ペクチンメーカーは、加工食品メーカー向けにクリーンラベル原料を提供する取り組みを行っています。クリーンラベル原料は、健康に有益で地球にも優しいと認識されているため、世界的に消費者の間で人気が高まっています。消費者は、自然で、わかりやすく、シンプルで、加工度の低い原材料を含む製品を優先します。
さらに、消費者は人工的な成分や加工された不自然な食品がもたらす有害な影響についてますます認識するようになっているため、飲食品メーカーはよりクリーンでオーガニックな天然成分を選択し、食品成分に関する透明性を提供できるようになっています。さらに、消費者はクリーン・ラベルの食品を、シンプルでわかりやすく、健康的で、保存料や人工添加物を使用していないものと連想しています。そのため、食品の保存性を向上させ、加熱中に保存するための増粘剤、ゲル化剤、テクスチャライザー、安定剤として、ペクチンのような天然保存料の需要が増加しています。
このように、飲食品メーカーの間でクリーンラベル原料やペクチンのような天然食品添加物に対する需要が急増していることや、食品における天然添加物の使用を支持する様々な政府機関の規制が、調査対象期間における市場の成長を後押ししています。
ペクチン市場では欧州が最大のシェアを占め、北米がこれに続きます。同地域の需要は、同製品の最終用途の存在と成長により高いです。ペクチンは、増粘剤、安定剤、フィルム・ゲル形成剤など様々な目的で使用されており、一般的には食品の品質を維持・向上させるために使用されています。水分の多い食品の増粘・ゲル化品質の管理など、ハイドロコロイドの応用分野が増加していることが市場成長の原動力となっています。菜食主義者の増加も市場を形成しています。顧客は肉の消費を減らし、天然由来または菜食主義の選択肢を探しており、これがペクチン市場の成長を後押ししている可能性があります。例えば、スマート・プロジェクト(ProVeg、Good Food Institute、および21カ国の31のパートナー組織による欧州委員会出資の共同プロジェクト)によると、スペインにおける植物性食品の販売額は2022年に4億4,740万ユーロでした。これは、ペクチンが植物細胞壁由来であることから、消費者の植物性食品への志向がこの地域におけるペクチン市場の成長を形成する可能性があることを示しています。
世界のペクチン市場は競争が激しく、国際的なプレーヤーが市場を独占しています。市場の主要企業には、International Flavors &Fragrances, Inc.、Cargill Incorporated、Herbstreith Fox Corporate Group、JM Huber Corporation、Royal DSMなどがあります。有力企業は、用途に特化した新しい配合をターゲットとすることで、新しく革新的な製品の開発に注力しています。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資する一方で、既存工場の生産能力の増強に注力しています。このため、予測期間中、同市場では数多くの製品が上市される見込みです。
The Pectin Market size is estimated at USD 1.07 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.43 billion by 2030, at a CAGR of 6.02% during the forecast period (2025-2030).
Diverse applications in industries such as pharmaceutical, cosmetics, and food and beverage have contributed to the growth of the market studied. Jams, jellies, and marmalade are the major application areas of pectin. Also, with technological advancement, players in the market have been developing pectin suitable for various applications. For instance, GENU Pectin, by CP Kelco, has been gaining ground in the personal care and beauty market as a nature-based skin feel aid, stabilizer, and pH-balancing ingredient. In line with this, with a growing number of diet-conscious consumers seeking alternatives to reduce fats and calories, pectin is gaining prominence as a healthy replacement in such products.
Additionally, the increased usage of pectin in fruit juices for improved mouthfeel, in acidified dairy applications for protein stabilization, in low-calorie jams, and in acidified protein drinks has been supporting the growth of the market for the last few years. The increasing awareness about the multifunctionality of pectin among food and beverage manufacturers, such as its reduced cooking time, improved texture and color, and increased shelf life, are among the factors that have been fueling the pectin market. Moreover, extensive research and development investments in the market under study have also contributed to market growth.
Pectin is a hydrocolloid type sourced from natural fruits and vegetables. Many consumers lean toward plant-based ingredients such as fruit-based pectin instead of animal-based gelatin and prefer clean flavors. Pectin manufacturers are taking initiatives to offer clean-label ingredients for processed food manufacturers. Clean-label ingredients are gaining popularity among consumers globally as they are perceived to be beneficial for health and better for the planet. Consumers prioritize products containing natural, recognizable, simple, and less processed ingredients.
Moreover, consumers are becoming increasingly aware of the harmful effects of artificial ingredients and processed and unnatural food products, thus enabling food and beverage manufacturers to opt for cleaner, organic, and more natural ingredients and provide transparency about the food ingredients. Furthermore, consumers associate clean-label food products with simple, easy-to-recognize, healthy, and free from preservatives and artificial additives. Thus, there is an increasing demand for natural preservatives like pectin as thickeners, gelling agents, texturizers, and stabilizers to improve the shelf-life of food products and preserve them during heating.
Thus, surging demand for clean labeled ingredients and natural food additives like pectin among food and beverage manufacturers and regulations from various governmental bodies favoring the use of natural additives in food products propels the market growth in the studied period.
Europe holds the largest market share in the pectin market, followed by North America. The demand in the region is high owing to the presence and growth of end-use applications for the product. Pectin has been used for various purposes, including thickeners, stabilizers, film and gel formers, and, generally, to maintain or improve food quality. The increasing application area of hydrocolloids, such as managing watery foods' thickening and gelling qualities, is driving the market growth. The growing vegan population is also shaping the market. Customers are reducing meat consumption and looking for naturally derived or vegan options, which may help pectin market growth. For instance, according to The Smart Project (a European Commission-funded collaboration between ProVeg, the Good Food Institute, and 31 partner organizations from 21 different countries), the sales value of plant-based food in Spain was EUR 447.4 million in 2022. This indicates that consumer inclination toward plant-based ingredients might shape the market growth of pectin in the region since it is derived from plant cell walls.
The global pectin market is competitive, with international players dominating the market studied. Some key players in the market include International Flavors & Fragrances, Inc., Cargill Incorporated, Herbstreith Fox Corporate Group, JM Huber Corporation, and Royal DSM. The prominent players have been focusing on developing new and innovative products by targeting new formulations specific to an application. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities. Thus, the market studied is expected to witness numerous product launches during the forecast period.