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市場調査レポート
商品コード
1685939

北米の飼料用酸味料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Feed Acidifiers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 205 Pages
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2~3営業日
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北米の飼料用酸味料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の飼料用酸味料市場規模は2025年に7億3,000万米ドルと推定され、2030年には10億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは6.78%で成長する見込みです。

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  • 飼料用酸味料は、抗生物質への依存を減らしながら、動物の成長を促進し、代謝を高め、有害な病原体に対する耐性を与える上で重要です。北米の飼料酸味料市場は、2022年には飼料添加物市場全体の7.1%を占め、2018年と比較して2019年には18.8%増加しました。この高いシェアは、飼料生産の増加によるプロバイオティクスタイプの市場価値の増加に起因します。
  • 米国は北米の飼料用酸味料市場を独占し、2022年には70%を占めたが、これは主に飼料生産量の増加と、同国で成長する食肉および乳製品市場からの需要によるものです。すべての飼料用酸味料の中で、プロピオン酸が最も多く使用され、2022年にはほぼ2億米ドルと評価され、次いでフマル酸と乳酸が市場のそれぞれ25%と22.8%を占めました。
  • 反芻動物用製品の需要が高いため、飼料用プロピオン酸分野では反芻動物が最大のシェアを占め、2022年には38.8%を占める。米国は飼料用酸味料市場で最も急成長している国で、予測期間中のCAGRは7%と予測されています。食肉、特に鶏肉と豚肉の需要の増加、乳製品の需要の高まり、水産養殖の拡大が、今後数年間、同国の飼料用酸味料市場を牽引すると予想されます。
  • 食肉と水産物に対する需要の高まりと、動物の生産性における飼料添加物の利点に対する意識の高まりが、特に米国における北米の飼料用酸味料市場の主な促進要因です。
  • 北米の飼料用酸味料市場は近年着実に成長しており、2022年には世界市場の7.1%を占め、その市場規模は6億5,000万米ドルでした。食肉および食肉製品の需要増加により、動物飼料における酸味料の使用は拡大しており、その結果、2019年の市場規模は2018年比で18.7%増加しました。
  • すべての動物種の中で反芻動物が飼料用酸味料の最大のユーザーであり、このセグメントは2022年に2億3,000万米ドルの市場価値を占めました。この動向は主に酪農産業からの高い需要によるものです。家禽セグメントが僅差で続き、2022年の市場シェアは35.4%でした。しかし、豚が最も急成長しているセグメントとして浮上しており、動物の健康に対するプロバイオティクスのプラスの影響により、予測期間中にCAGR 6.7%を記録すると予想されています。
  • 米国は北米最大の飼料用酸味料市場であり、2022年の市場シェア全体の70%を占める。また、北米の飼料用酸味料市場で最も急成長している国でもあり、予測期間中のCAGRは7%になると予想されています。
  • 酸性化剤の種類の中では、プロピオン酸、フマル酸、乳酸が北米で最も一般的に使用されており、それぞれ金額ベースで地域市場全体の37.1%、25.1%、22.7%を占めています。これらの酸味料の人気は、飼料の嗜好性を高めて飼料摂取量を増加させるという、さまざまな動物における利点と用途に密接に関連しています。
  • 食肉と食肉製品の需要の増加、一人当たりの食肉消費量と家畜人口の増加は、予測期間中にCAGR 6.7%で北米の飼料用酸味料市場を牽引すると推定・予測されています。

北米の飼料用酸味料市場の動向

赤身肉よりも家禽肉の消費量が多く、米国は卵と家禽肉の世界最大の生産国であることが家禽肉生産の需要を促進しています。

  • 北米の家禽産業は過去数年間で大きな成長を遂げており、2017年から2022年にかけて家禽頭数は5.0%増加しています。この成長は、鶏肉やその他の鶏肉製品の需要増によるところが大きいです。米国は世界最大の鶏肉生産国であり、世界第2位の輸出国であり、主要鶏卵生産国として北米の鶏肉産業を支配しています。米国は2022年にはこの地域の鶏肉生産総量の62.0%を占めています。同産業における高い利益率が新たな鶏肉生産者を惹きつけ、同地域の生産者数の増加をもたらしています。例えば、カナダの鶏卵生産者数は2016年の1,062社から2021年には1,205社に増加します。
  • 家禽類、特にブロイラー肉は、他の家畜に比べて成熟と市場体重が早いため、大量に生産されます。ブロイラーを含む家禽類は狭いスペースで飼育できるため、生産者は狭い土地など様々な環境で家禽を飼育することができます。こうした利点により、養鶏はより実現可能なものとなっています。メキシコの鶏肉生産は、2022年に前年比12%増加しました。
  • 家禽肉の消費量は牛肉や豚肉の消費量を大きく上回っています。赤身肉を食べることによる健康リスクの高まりから、より赤身で健康的なタンパク源として鶏肉を選ぶ人が増えています。この動向は今後も続き、この地域の鶏肉産業の成長を牽引すると予想されます。国内外市場からの鶏肉製品需要の増加と鶏肉生産量の増加が、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想されます。

小売業の拡大、高品質水産物の需要により、マクロ栄養素と微量栄養素を豊富に含む養殖用飼料の需要が増加しています。

  • 北米の養殖飼料生産は世界生産に占める割合は小さく、2022年にはわずか3.8%に過ぎないです。しかし、多様な水産物への需要が地元の養殖生産を牽引しています。飼料生産は2017年から2022年にかけて9.2%増加しました。栄養バランスの取れた飼料に対する需要の増加に対応して、この地域の飼料製造業者は、2022年の220万トンから2029年には260万トンまで生産量を増やす計画です。水産養殖種に提供される配合飼料には、集約的な飼育条件下での健全な成長に必要なマクロ栄養素と微量栄養素が含まれているため、この地域における水産養殖用飼料の需要増加に寄与しています。
  • 2022年に飼料生産量の73.2%を占めた魚は、飼料生産の面で最も顕著な種です。人間の食生活における魚の健康効果に対する意識の高まり、食品消費パターンの変化、小売セクターの拡大、国際市場における高い需要が、この地域における魚生産の成長に寄与しています。魚用飼料の生産量は、生産者が動物の健康と成績を確保するための栄養管理に重点を置いているため、2022年の160万トンから2029年には190万トンに増加すると予想されます。
  • カナダの養殖生産者は2020年に飼料に3億9,380万米ドルを費やし、これは2016年から6.6%増加し、高品質の水産食品に対する需要の増加を示しています。全体として、多様な水産物に対する需要の増加と養殖種に対する栄養バランスの取れた飼料の必要性が、今後数年間の北米における養殖飼料生産の成長を促進すると予想されます。

北米の飼料用酸味料産業の概要

北米の飼料用酸味料市場は断片化されており、上位5社で25.96%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Adisseo, BASF SE, Brenntag SE, Cargill Inc. and SHV(Nutreco NV)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 動物頭数
    • 家禽
    • 反芻動物
  • 飼料生産
    • 水産養殖
    • 家禽
    • 反芻動物
    • 養豚
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ添加物
    • フマル酸
    • 乳酸
    • プロピオン酸
    • その他の酸味料
  • 動物
    • 水産養殖
      • サブアニマル別
      • 魚類
      • エビ
      • 魚類
      • その他の養殖種
    • 家禽類
      • サブアニマル別
      • ブロイラー
      • レイヤー
      • その他の鳥類
    • 反芻動物
      • 小動物別
      • 肉牛
      • 乳牛
      • その他の反芻動物
    • その他の動物
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Adisseo
    • Alltech, Inc.
    • BASF SE
    • Bio Agri Mix
    • Brenntag SE
    • Cargill Inc.
    • EW Nutrition
    • Kemin Industries
    • SHV(Nutreco NV)
    • Yara International ASA

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 49634

The North America Feed Acidifiers Market size is estimated at 0.73 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.02 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.78% during the forecast period (2025-2030).

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  • Feed acidifiers are important in promoting animal growth, increasing metabolism, and providing resistance to harmful pathogens while reducing dependence on antibiotics. The North American feed acidifiers market accounted for 7.1% of the total feed additives market in 2022, an 18.8% increase in 2019 compared to 2018. This high share was attributed to the increased market value of probiotic types due to increased feed production.
  • The United States dominated the North American feed acidifiers market, accounting for 70% in 2022, mainly due to higher feed production and demand from the country's growing meat and dairy product markets. Among all feed acidifiers, propionic acid was most significantly used, valued at almost USD 0.2 billion in 2022, followed by fumaric acid and lactic acid, accounting for 25% and 22.8% of the market, respectively.
  • Ruminants held the largest share of the feed propionic acid segment, accounting for 38.8% in 2022 due to the high demand for ruminant products. The United States is the fastest-growing country in the feed acidifiers market, with a projected CAGR of 7% during the forecast period. The increasing demand for meat, especially poultry and pork, the rising demand for dairy products, and the growing aquaculture cultivation are expected to drive the country's feed acidifiers market in the coming years.
  • The rising demand for meat and seafood and increasing awareness about the benefits of feed additives in animal productivity are the major drivers of the North American feed acidifiers market, especially in the United States.
  • The North American feed acidifiers market has grown steadily in recent years, and in 2022, it accounted for 7.1% of the global market, with a value of USD 0.65 billion. The use of acidifiers in animal feed has expanded due to the rising demand for meat and meat products, which resulted in an 18.7% increase in the market's value in 2019 compared to 2018.
  • Among all animal types, ruminants are the biggest users of feed acidifiers, and the segment accounted for a market value of USD 0.23 billion in 2022. This trend was mainly due to the high demand from dairy industries. The poultry segment followed closely behind, with a market share of 35.4% in 2022. However, swine is emerging as the fastest-growing segment, expected to record a CAGR of 6.7% during the forecast period due to the positive impact of probiotics on animal health.
  • The United States is the largest feed acidifiers market in North America, accounting for 70% of the total market share in 2022. It is also the fastest-growing country in the North American feed acidifiers market, expected to witness a CAGR of 7% during the forecast period.
  • Among acidifier types, propionic acid, fumaric acid, and lactic acid are the most commonly used in North America, accounting for 37.1%, 25.1%, and 22.7%, respectively, of the total regional market by value. The popularity of these acidifiers is closely linked to their benefits and application in different animals for enhancing feed intake by increasing the palatability of feed.
  • The increase in demand for meat and meat products and the rising per capita meat consumption and livestock population are estimated to drive the North American feed acidifiers market with a CAGR of 6.7% during the forecast period.

North America Feed Acidifiers Market Trends

Higher consumption of poultry meat than red meat and the United States is globally largest producer of eggs and poultry meat is driving the demand for poultry production

  • The North American poultry industry has experienced significant growth over the past few years, with the poultry headcount increasing by 5.0% from 2017 to 2022. This growth is largely due to the increasing demand for poultry meat and other poultry products. The United States dominates the North American poultry industry as the world's largest producer and second-largest exporter of poultry meat and a major egg producer. The United States accounted for 62.0% of the region's total poultry production in 2022. The high-profit margin in the industry is attracting new poultry producers, leading to an increase in the number of producers in the region. For example, Canada's number of egg producers increased from 1,062 in 2016 to 1,205 in 2021.
  • Poultry birds, especially broiler meat, are produced in large quantities due to their quick maturity and market weight, which is faster than other livestock. Poultry birds, including broilers, can be raised in small spaces, making it possible for producers to raise poultry in a variety of environments, including small plots of land. These advantages make poultry production more feasible. Mexican poultry production increased by 12% in 2022 from the previous year.
  • Poultry meat consumption is significantly higher than that of beef or pork. More people are choosing poultry as a leaner, healthier source of protein due to the rising health risks linked to eating red meat. This trend is expected to continue, driving the growth of the region's poultry industry. The increasing demand for poultry products from both domestic and international markets and rising poultry production are expected to further drive the growth of the market during the forecast period.

Expansion of retail industry, and demand for high-quality seafood is increasing the demand for macro-nutrients and micro-nutrients rich aquaculture feed

  • Aquaculture feed production in North America accounted for a small fraction of global production, representing only 3.8% in 2022. However, the demand for diverse seafood products is driving local aquaculture production. Feed production grew by 9.2% between 2017 and 2022. In response to the increasing demand for nutritionally balanced feed, feed millers in the region plan to increase production from 2.2 million metric tons in 2022 to 2.6 million metric tons in 2029. The compound feed offered to aquaculture species contains the macro and micronutrients needed for healthy growth under intensive rearing conditions, thus contributing to the increased demand for aquaculture feed in the region.
  • Fish, which accounted for 73.2% of feed production in 2022, is the most prominent species in terms of feed production. The rising awareness of the health benefits of fish in the human diet, changing food consumption patterns, the expanding retail sector, and high demand in the international market are contributing to the growth of fish production in the region. Fish feed production is expected to increase from 1.6 million metric tons in 2022 to 1.9 million metric tons in 2029 as producers focus on nutritional management to ensure the health and performance of their animals.
  • Canada's aquaculture producers spent USD 393.8 million on feed in 2020, a 6.6% increase from 2016, demonstrating the increasing demand for high-quality aquatic food. Overall, the increasing demand for diverse seafood products and the need for nutritionally balanced feed for aquaculture species are expected to drive the growth of aquaculture feed production in North America in the coming years.

North America Feed Acidifiers Industry Overview

The North America Feed Acidifiers Market is fragmented, with the top five companies occupying 25.96%. The major players in this market are Adisseo, BASF SE, Brenntag SE, Cargill Inc. and SHV (Nutreco NV) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Animal Headcount
    • 4.1.1 Poultry
    • 4.1.2 Ruminants
    • 4.1.3 Swine
  • 4.2 Feed Production
    • 4.2.1 Aquaculture
    • 4.2.2 Poultry
    • 4.2.3 Ruminants
    • 4.2.4 Swine
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 Mexico
    • 4.3.3 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Additive
    • 5.1.1 Fumaric Acid
    • 5.1.2 Lactic Acid
    • 5.1.3 Propionic Acid
    • 5.1.4 Other Acidifiers
  • 5.2 Animal
    • 5.2.1 Aquaculture
      • 5.2.1.1 By Sub Animal
      • 5.2.1.1.1 Fish
      • 5.2.1.1.2 Shrimp
      • 5.2.1.1.3 fish
      • 5.2.1.1.4 Other Aquaculture Species
    • 5.2.2 Poultry
      • 5.2.2.1 By Sub Animal
      • 5.2.2.1.1 Broiler
      • 5.2.2.1.2 Layer
      • 5.2.2.1.3 Other Poultry Birds
    • 5.2.3 Ruminants
      • 5.2.3.1 By Sub Animal
      • 5.2.3.1.1 Beef Cattle
      • 5.2.3.1.2 Dairy Cattle
      • 5.2.3.1.3 Other Ruminants
    • 5.2.4 Swine
    • 5.2.5 Other Animals
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Canada
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 United States
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Adisseo
    • 6.4.2 Alltech, Inc.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Bio Agri Mix
    • 6.4.5 Brenntag SE
    • 6.4.6 Cargill Inc.
    • 6.4.7 EW Nutrition
    • 6.4.8 Kemin Industries
    • 6.4.9 SHV (Nutreco NV)
    • 6.4.10 Yara International ASA

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FEED ADDITIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms