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市場調査レポート
商品コード
1685787
欧州の家庭用電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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欧州の家庭用電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の家庭用電化製品の市場規模は2025年に1,185億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.33%で、2030年には1,329億6,000万米ドルに達すると予測されます。
欧州地域は過去数年間、低金利と良好な経済状況にあり、消費者は家庭用電化製品市場の製品に関心を示しています。多機能製品の導入は、欧州の家庭用電化製品市場で見られる主要動向のひとつです。革新的で先進的な製品に対する需要の高まりが、欧州における多機能家庭用電化製品の需要と人気を牽引しました。製品の多機能化は、基本的な機能を提供するだけでなく、1つの製品に費やされる金額から最高の価値を引き出します。欧州の家庭用電化製品市場の成長に寄与する主な要因の2つは、製品のプレミアム化につながる製品のイノベーションとポートフォリオの拡張です。
西欧市場は、家庭用電化製品市場の消費者がプレミアム家庭用電化製品に注目するという拡大傾向に沿っています。プレミアム価格の多機能家庭用電化製品(例えば、洗濯乾燥機、フード一体型コンロ、コンビスチームオーブンなど)は需要が旺盛で、価値の伸びを生み出しています。ポーランドやハンガリーなどの東欧諸国は、この地域の市場開拓の最前線にいた。欧州ではドイツが最大の市場シェアを占めています。同国の成長は、ドイツの消費者のライフスタイルが大きく変化したことに起因しています。
欧州連合は、COVID-19の突然の大流行で世界で最悪の被害を受けた地域の一つです。イタリア、フランス、英国などの主要国は経済的混乱に見舞われており、最終的に2020年の同地域の家庭用電化製品市場に影響を与えました。
欧州連合(EU)におけるスマート世帯数は、今後数年間で10倍に増加すると予想されています。欧州のスマート家庭におけるエネルギー管理からの年間収益も、今後数年で倍増すると予想されています。欧州では約1,500万人がスマート家庭用電化製品を利用してニーズに応えています。欧州のスマート家庭用電化製品市場は高い成長を遂げています。エネルギー効率の高い家庭用電化製品に対するニーズの高騰や、エンドユーザーの高い支出能力と相まって快適さを求める需要などの要因が、市場の成長を後押ししています。欧州の法規制により、洗濯機や食器洗い機のような家庭用電化製品は、衣類や食器を手洗いするよりも水やエネルギーの効率が高くなりました。欧州市場におけるスマート家庭用電化製品の急速な普及と成長率の背景には、高速インターネットへの普遍的なアクセス、スマートメーターの導入、エネルギー効率と省エネ、欧州のデジタル経済を支援する有利なEU政策などの主要な促進要因があります。スマート家庭用電化製品の需要が高まっているもう1つの重要な理由は、欧州の技術に精通した若い年齢層であり、新技術を取り入れた欧州人の約37%は25~34歳です。欧州のスマート家庭用電化製品部門は、これらの製品の研究開発にも大きく貢献しており、ドイツ、イタリア、ポーランドが技術革新に投資している国の上位を占めています。
洗濯機は、住宅に欠かせない家庭用電化製品のひとつです。洗濯機市場は調査期間中、欧州で大幅な成長を続けた。市場の主な原動力は、急速な都市化、家計の可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化です。洗濯機のエネルギー効率を高め、環境に優しくする技術の進歩も、同地域での販売を促進しています。欧州の白物家庭用電化製品製造の中心地として知られるポーランドは、世界でもトップクラスの洗濯機メーカーであり、洗濯機サプライヤーでもあります。タンブル乾燥機の販売は、この地域全体で好調に推移しました。東欧では、タンブル乾燥機が設置されている家庭は西欧よりも少ないです。そのため、この分野では今後数年間、平均を上回る成長が期待できます。
欧州の家庭用電化製品市場は適度に集中しており、主要な家庭用電化製品や小型の家庭用電化製品を提供する多くの国際企業や地域企業が存在します。欧州の家庭用電化製品市場で事業を展開する企業は、競合市場環境で存続するため、継続的に研究開発と技術革新に取り組んでいます。これは、競争が激化し、革新的な製品に対する需要が高まっているためです。導入される主な製品革新は、技術、性能、機能、デザインです。顧客はまた、最小限の資源で複数のタスクを実行できる家庭用電化製品を求めています。
The Europe Home Appliances Market size is estimated at USD 118.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 132.96 billion by 2030, at a CAGR of 2.33% during the forecast period (2025-2030).
The European region has experienced low interest rates and a good economic situation during the past few years, with consumers showing interest in products in the home appliance market. The introduction of multifunctional products is one of the key trends witnessed in the household appliances market in Europe. The growing demand for innovative and advanced products drove the demand for and popularity of multifunctional household appliances in Europe. The multifunctionality of products not only delivers their basic features but also derives the highest value from the amount spent on a single product. Two of the key factors contributing to the growth of the household appliances market in Europe are product innovations and portfolio extensions, leading to product premiumization.
The Western European markets follow the growing trend that sees consumers in the home appliance market focusing on premium appliances. Multifunctional appliances with the premium price (for instance, wash dryer, hobs with integrated hoods, or combi-steam ovens) are strong in demand and generate value growth. The Eastern European countries, such as Poland and Hungary, were at the forefront of development in the region for the market. Germany held the largest market share in Europe. The growth in the country is attributed to the significant lifestyle changes among consumers in Germany.
The European Union is one of the worst-hit regions in the world with the sudden COVID-19 pandemic. The major countries, including Italy, France, the United Kingdom, have been suffering economic disruptions, which ultimately affected the home appliances market in the region during 2020.
The number of smart households in the European Union is expected to increase tenfold in the upcoming years. The annual revenue from energy management in smart households in Europe is also expected to double in the coming years. Around 15 million people in Europe are using smart home appliances to meet their needs. The European smart home appliances market is witnessing high growth. Factors, such as the soaring need for energy-efficient appliances and demand for comfort, coupled with the high expenditure capability of end-users, are driving the market growth. The European legislation made appliances, like washing machines and dishwashers, more water- and energy-efficient than washing clothes and dishes by hand. Some key driving factors behind the fast adoption and growth rate of smart home appliances in the European market include universal access to high-speed internet, introduction of smart meters, energy efficiency and energy savings, and favorable EU policies to support the digital economy in Europe. Another important reason behind the rising demand for smart home appliances is the tech-savvy young age group in Europe, as around 37% of the Europeans who have embraced the new technology are between 25 and 34 years old. The smart appliances sector in Europe is also heavily contributing to these products' R&D, with Germany, Italy, and Poland in the top position of countries investing in innovation.
Washing machines are one of the essential home appliances for residential purposes. The washing machine market continued its substantial growth during the study period in Europe. The market is mainly driven by rapid urbanization, rising household disposable income, and changing consumer preferences. Technological advancements that make washing machines more energy-efficient and eco-friendly are also facilitating their sales in the region. Poland, known as the white goods manufacturing hub in Europe, is also one of the top washing machine manufacturers and washing machine suppliers in the world. The sales of tumble dryers developed positively throughout the region. In Eastern Europe, fewer homes are equipped with tumble dryers than in Western Europe. Therefore, further above-average growth can be expected in this segment in the upcoming years.
The home appliances market in Europe is moderately concentrated, with the presence of many international and regional companies offering major household appliances and small household appliances. Companies operating in the household appliances market in Europe continuously engage in R&D and innovation to exist in the competitive market environment. This is due to the growing competition and increased demand for innovative products. The major product innovations introduced are in terms of technology, performance, features, and design. Customers also look for household appliances that can perform multiple tasks with minimal resources.