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市場調査レポート
商品コード
1644278

インドの小型家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

India Small Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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インドの小型家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの小型家電の市場規模は2025年に285億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.8%で、2030年には361億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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インドの家電・コンシューマーエレクトロニクス市場は、今後数年間で安定した成長が見込まれます。小型家電は、都市化の進展、中間所得層の増加、慌ただしい都市生活の中での利便性への要求の高まりにより、市場の成長が見込まれています。核家族化や、スペースに制約のある座りっぱなしのライフスタイルの増加は、小型家電の需要をさらに高めると思われます。家電製品は、日々の仕事を短時間でこなすことができます。また、半都市部や農村部では、小型家電に対する意識が高まっているため、需要に貢献すると予想されます。

技術の進歩やインターネットアクセスの増加は、小型家電の再開発にプラスに働くと予想されます。小型キッチン家電には、ミキサー、ミキサー、コーヒーメーカーなどの新製品の高い成長可能性が含まれます。スマートホームの台頭は、新しいコネクテッド家電とともに、消費者が簡単に使用でき、家庭での作業を軽減できる新しい家電製品がより多く提供されるようになり、将来の需要を押し上げると予想されます。スマート家電は、自律性、制御、監視、その他の利点を可能にすると思われます。

インドの小型家電市場動向

都市化の進展が市場を牽引

多忙な勤務スケジュールによるライフスタイルの変化が製品需要につながります。アジア太平洋、特にインドではサロンが小型家電の製造・販売に投資しています。インドでは、都市部の人口が小型家電の導入率を高め、予測期間中の市場収益の大幅な成長につながると予測されます。小型家電市場は、可処分所得の増加や、消費者支出の増加に伴う急速な都市化により、今後数年間で大きな成長が見込まれます。

ライフスタイルやワークスタイルの変化とは別に、都市化は組織小売セクターの成長につながった。その結果、消費者の購買行動にも変化が生じています。何かを買う前の意思決定プロセスにも、大きな影響が及んでいます。都市化の進展は、可処分所得の増加にもつながっています。インドでは、支出能力の向上と急速な都市化が進んでいるため、小型家電の需要が急増すると予想されます。消費者は、労力と時間を削減でき、同時に手頃な価格の付加価値製品を求めるようになっています。

スマート家電の普及が市場を牽引

ホームオートメーション、スマートホームの増加、家庭での調理傾向の高まりが、インドのスマート家電市場を牽引する要因となっています。特に欧米では、住宅リフォームや住宅改修プロジェクトが増加しており、家庭でのスマート家電利用に拍車をかけています。また、スマート家電には様々な機能が追加されて使いやすくなっており、ユーザーの注目を集めています。小型家電の誕生にはAIも重要な役割を果たしています。AIは家電製品に学習させ、無駄を省き、場合によってはコストさえも削減するために利用されています。

インドの小型家電産業の概要

インドの小型家電市場は適度に断片化されており、国内外に複数のプレーヤーが存在します。メーカー各社は、同市場においてコスト価格戦略とイノベーション戦略を採用しています。メーカーは、顧客の生活を便利で快適にするため、IoTと統合した製品を製造しています。市場では、テクノロジーに精通した消費者の需要の高まりに対応するための研究開発投資が増加しています。メーカーは、消費者に最高の技術的ソリューションを提供するために努力しています。主なプレーヤーには、Bajaj Electricals、LG Electronics、Samsung、Panasonic India、Whirlpoolなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • オンライン販売の増加が市場を牽引
    • 都市化の進展が小型家電のニーズを促進
  • 市場抑制要因
    • 顧客ニーズの変化
    • 製品の限定的な使用
  • 市場機会
    • 製造に使用される環境に優しい素材
    • 様々な小型家電のカスタムデザイン
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 掃除機
    • バリカン
    • アイロン
    • トースター
    • グリル&ロースター
    • ヘアドライヤー
    • 湯沸かし器
    • 小型キッチン家電
    • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Bajaj Electricals
    • LG Electronics
    • Godrej Consumer Products Limited
    • Whirlpool of India
    • Samsung
    • Panasonic India
    • Haier Group
    • Benison India
    • Toshiba India Private Limited
    • BSH Household Appliances

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 70553

The India Small Home Appliances Market size is estimated at USD 28.58 billion in 2025, and is expected to reach USD 36.13 billion by 2030, at a CAGR of 4.8% during the forecast period (2025-2030).

India Small Home Appliances - Market - IMG1

The appliance and consumer electronics market in India is expected to grow steadily in the coming years. Small home appliances are expected to grow in the market due to the rising urbanization, growing middle-income group, and increasing demand for convenience amid a hectic urban lifestyle. The rise in nuclear families and a sedentary lifestyle with space constraints will further increase the demand for small home appliances. The appliances can accomplish daily tasks in less time. Semi-urban and rural areas are also expected to contribute to the demand owing to the growing awareness regarding small ticket appliances in those areas.

Technological advancements and increasing internet access are expected to contribute positively to redeveloping small home appliances. Small kitchen appliances include high growth potential for new products such as blenders, mixers, and coffee machines. The rise in smart homes, along with new connected appliances, is expected to boost the demand in the future as more new appliances are offered that can be easily used by the consumer and reduce their tasks at home. Smart home appliances would allow autonomy, control, monitoring, and other advantages.

India Small Home Appliances Market Trends

Growing Urbanization is Driving the Market

Lifestyle changes due to hectic work schedules lead to product demand. Salons in Asia-Pacific, especially India, are investing in manufacturing and distributing small appliances. In India, the urban population is anticipated to display a higher adoption rate of small home appliances, leading to substantial growth in market revenue over the forecast period. The small home appliances market is expected to witness significant growth in the coming years due to the rise in disposable income and rapid urbanization led by enhanced consumer spending.

Apart from changing lifestyles and working styles, urbanization has led to growth in the organized retail sector. This, in turn, has led to a change in consumer buying behavior. The decision-making process before buying something has been significantly affected. The rise in urbanization has also led to people having additional disposable income. The market is anticipated to witness massive demand for small home appliances due to rising spending capacity and rapid urbanization in India. Consumers are progressively seeking value-added products that can reduce their efforts and time and are affordable at the same time.

The Increasing Adoption of Smart Home Appliances is Driving the Market

Home automation, the increasing number of smart homes, and the rising trend of cooking at home are factors driving the smart home appliance market in India. The growing number of home remodeling or home improvement projects, especially in the West, is spurring household use of smart appliances. Smart home appliances are also becoming easy to use with the addition of various functionalities, which are attracting user attention. AI also plays an important role in the creation of small home appliances. AI is being used to make appliances learn and reduce waste and, in some cases, even costs.

India Small Home Appliances Industry Overview

India's small home appliances market is moderately fragmented, with several local and global players. Manufacturers adopt cost-pricing and innovation strategies in the market. Manufacturers are making products integrated with IoT to make customers' lives convenient and comfortable. R&D investments to cater to the rising demand of technology-savvy consumers in the market are rising. Manufacturers are making efforts to offer the best technological solutions to them. Some major players are Bajaj Electricals, LG Electronics, Samsung, Panasonic India, and Whirlpool.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Online Sales is Driving the Market
    • 4.2.2 Growing Urbanisation is Driving need for Small Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Changing Needs of Customers
    • 4.3.2 Limited Usage of the Product
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Eco-Friendly Materials Used for Manufacturing
    • 4.4.2 Custom Design for Various Small Appliances
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technology Innovation in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Vacuum Cleaners
    • 5.1.2 Hair Clippers
    • 5.1.3 Irons
    • 5.1.4 Toasters
    • 5.1.5 Grills and Roasters
    • 5.1.6 Hair Dryers
    • 5.1.7 Water Heaters
    • 5.1.8 Small Kitchen Appliances
    • 5.1.9 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bajaj Electricals
    • 6.2.2 LG Electronics
    • 6.2.3 Godrej Consumer Products Limited
    • 6.2.4 Whirlpool of India
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 Panasonic India
    • 6.2.7 Haier Group
    • 6.2.8 Benison India
    • 6.2.9 Toshiba India Private Limited
    • 6.2.10 BSH Household Appliances*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US