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市場調査レポート
商品コード
1640489
インドの家電市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インドの家電市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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インドの家電市場は予測期間中に5.5%以上のCAGRで推移すると予想されます。
家電産業はインド市場で最も急速に拡大している産業のひとつです。インドの家電は、大型家電と小型家電の両方が牽引し、着実に拡大しています。2022年には、ほとんどの家電カテゴリーで小売数量と現在の金額の両方が成長しました。この産業には、エアコン(AC)、洗濯機、冷蔵庫などの家電の未開拓市場がかなりあります。
インドの経済成長と消費者のライフスタイルの変化により、勤労者、核家族、単身世帯、転職者が増加しています。その結果、これらの新興住宅では、アクセシビリティに対するニーズが高まり、日常生活に費やす時間と労力を大幅に削減しながら利便性を提供する商品を求めています。エネルギー効率の高い製品の重視、デジタルの普及率上昇、向上心の高まりが、この市場の主要成長要因です。インドの施策は、特に商業環境と規制環境に関わるもので、大きな変革期を迎えています。
家電セクターや目前に迫ったエレクトロニクス国家施策(NPE)の結果、産業は大きな法改正に見舞われる可能性があります。都市部の中産階級の増加とインドの農村部からの熱望的な需要は、GSTのような政府の変化とともに、家電産業を次の段階への飛躍的な拡大へと向かわせています。このようなインドの消費者市場の需要増加は、主にインドの家庭における可処分所得の上昇と、容易なクレジット利用可能性によってもたらされ、その結果、消費力が増大しています。農村部の電化の進展、ソーシャルメディアの影響力の増大、オンライン購入の普及などが需要を押し上げると予想されます。
COVID-19、ロックダウン、社会的距離の縮小などの措置により、実店舗を持つ小売業者はオンライン小売業者よりも影響を受け、最終的に実店舗からオンライン小売へのシフトが加速しました。また、完成品だけでなく、原料(デバイスの製造に使用される)の主要サプライヤーにも影響が及びました。産業は生産量の減少、供給の途絶、価格変動に直面しました。これにより、地元メーカーが立ち上がり、需要の増加に対応するようになったが、原料の不足は依然としてこの産業の課題でした。
冷蔵庫は、食品や食材を保存するための安全でシンプルかつ実用的な方法とみなされています。可処分所得の増加、スマートでエネルギー効率の高い冷蔵庫の登場、核家族化の進展などが、家庭用冷蔵庫の需要拡大を後押ししています。1ドア冷蔵庫は、安価で使いやすく、冷凍庫が内蔵されている場合とされていない場合があるため、最も一般的なドアタイプです。
2022年の市場規模が46億260万米ドルであったインドの冷蔵庫市場にとって、顕著な成果はインドで販売された1,380万4,000台の冷蔵庫でした。インドの冷蔵庫市場では、容量200~499リットルの冷蔵庫の売上が総売上高の63%以上を占めています。インドの顧客は、コネクテッド冷蔵庫やインテリジェント冷蔵庫など、進歩の結果、新技術をより頻繁に採用するようになりました。その結果、生産者はWi-Fi接続、音声コントロール、温度センサなどのスマート機能を備えた冷蔵庫など、販売する製品の数を増やしています。これらの機能はユーザー体験を向上させ、顧客をより現代的な機器に切り替えるよう説得します。メーカー各社は新技術の導入、製品ラインナップの充実、Tier2都市でのプレゼンス向上に注力しており、市場は予測期間中も安定したペースで成長するとみられます。
スマート家電市場は、世界的、特にインドにおけるスマートホームの増加、ホームオートメーションの進歩、家庭での料理志向の高まりに牽引され、健全な成長を記録しています。さらに、住宅リフォームや住宅改修プロジェクトの増加が、家庭でのスマート家電の使用に拍車をかけています。また、スマート家電は様々な機能を追加して使いやすくなっており、ユーザーの注目を集めています。また、こうした家電の容易な統合を促進する無線通信やITインフラのさまざまな開発、主要企業による技術革新や進歩は、市場にとって好材料となっています。IoTの台頭も市場の成長を促進しています。IoTの利用により、さまざまな家電が相互に接続できるようになります。
さらに、都市化の進展、ライフスタイルの向上、可処分所得水準の上昇、利便性へのニーズが、スマート家電への関心を高めています。スマート洗濯機は、インターネットとスマートフォンの普及率上昇に支えられ、市場をリードしています。このような家電に付随する利便性と高級感が需要を牽引しています。製品革新、新製品開拓、製品の差別化、多数の付加価値機能の統合が、予測期間中にインドの家電市場の需要をさらに押し上げると予想されます。
インドの家電市場は競合が激しく、適度に統合されており、大手企業が大型家電から小型家電まで高いシェアを占めています。主要参入企業としては、Electrolux AB、Haier Electronics Group、LG Electronics、Robert Bosch GmbH、Whirlpool Corporation、Samsungなどが挙げられます。消費者は技術的な理解を深めており、メーカーは最高の技術的進歩をユーザーに提供する準備ができているはずです。ある情報筋によると、インドの人口の35%以上が都市部に住んでおり、今後数年で増加すると予想されています。これは、スマートホーム市場の参入企業にとって大きな機会です。
The India Home Appliances Market is expected to register a CAGR of greater than 5.5% during the forecast period.
The home appliance industry is one of the fastest expanding in the Indian market. Home appliances in India have been expanding steadily, driven by both large and small appliances. In 2022, most household appliance categories had growth in both retail volume and current value. The industry has a sizable untapped market for appliances such as air conditioners (AC), washing machines, and refrigerators.
The growing economy and changing lifestyles of Indian consumers have resulted in an increase in the number of working individuals, nuclear families, single-person homes, and job migration. As a result, these emerging homes have a growing need for accessibility and are looking for items that provide convenience while significantly reducing the time and effort spent on daily activities. The emphasis on energy-efficient products, rising digital penetration, and rising aspirations are the key growth factors for this market. India's policies have undergone a tremendous transformation, particularly those that deal with the commercial and regulatory environments.
The industry may experience significant legislative changes as a result of the appliances sector and the impending national policy for electronics (NPE). The growing urban middle class and aspirational demand from rural India, together with government changes such as GST, are causing the appliances industry to look forward to the next phase of exponential expansion. This increase in India's consumer market demand is mostly driven by rising disposable incomes in Indian households and easy credit availability, which results in increased spending power. Increased electrification of rural regions, as well as the growing influence of social media and the popularity of online purchases, are all anticipated to drive up demand.
Due to COVID-19, lockdowns and social distancing, measures affected retailers with physical stores more than online retailers, ultimately accelerating the shift from brick-and-mortar to online retailing. It effected the major suppliers for the raw materials (used to manufacture devices) as well as the finished products. The industry faced a reduction in production, disruption in supply, and price fluctuations. While this has vastly encourage local manufacturers to step up and address the growing demand, the scarcity of raw material was still a challenge to this industry.
Refrigerators are regarded as a safe, simple, and practical method of preserving food and food goods. Rising disposable income, the availability of smart and energy-efficient refrigerator units, and the expansion of nuclear families are all driving rising demand for refrigerators for domestic usage. Single-door refrigerators are the most common door type since they are inexpensive, simple to use, and may or may not have an inbuilt freezer.
A remarkable achievement for the Indian refrigerator market, which had a total market value of USD 4,602.6 Million in 2022, were the 13,804 thousand units of refrigerators sold in India. In the India Refrigerator Market, sales of refrigerators with capacities between 200 and 499 litres account for more than 63% of total sales revenue. Indian customers have adopted new technology more frequently as a result of their progress, including connected and intelligent refrigerators. As a result, producers are increasing the number of products they sell, including refrigerators with smart features like Wi-Fi connectivity, voice control, and temperature sensors. These features enhance user experience and persuade customers to switch to more contemporary devices. With manufacturers focusing on introducing new technologies, improving their product offerings, and increasing their presence in tier-2 cities, the market is expected to continue to grow at a steady pace in the forecasted period.
The market for smart home appliances is registering healthy growth, driven by the increasing number of smart homes globally and specifically in India, the advancements in home automation, and the rising inclination of people to cook at home. Further, the increasing number of home remodeling or home improvement projects, is spurring the use of smart appliances in households. Smart home appliances are also becoming easy to use with the addition of various functionalities, which are attracting user attention. Also, various developments in wireless communication and IT infrastructure that facilitate easy integration of such appliances and innovations and advancements by leading companies are boding well for the market. The rise of IoT is also facilitating the growth of the market. With the use of IoT, various appliances will be able to interconnect with one another.
Further, growing urbanization, better lifestyles, increasing disposable income levels, and the need for convenience are driving interest in smart home appliances. Smart washing machines lead the market, supported by the growing Internet and smartphone penetration. The convenience and luxury associated with such appliances are driving their demand. Product innovation, new product development, product differentiation, and integration of numerous value-added features are further expected to catapult Indian appliances market demand over the forecasted period.
The Indian home appliance market is competitive and moderately consolidated, as top players have a high market share in the industry of big and small appliances. Some of the major players are Electrolux AB, Haier Electronics Group Co Ltd, LG Electronics, Robert Bosch GmbH, Whirlpool Corporation, and Samsung, among others. Consumers have been becoming more technical understanding, and the manufacturers should be able ready to offer the best technological advancements to the users, thereby, increasing the investment into R&D. According to a source, over 35% of the Indian population lived in an urban area, which is expected to rise in the coming years. This creates an enormous opportunity for the smart home market players.