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市場調査レポート
商品コード
1690058

欧州の主要家庭電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Major Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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欧州の主要家庭電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の主要家庭電化製品市場は、予測期間中にCAGR 3%弱を記録すると予想されます。

Europe Major Home Appliances-Market-IMG1

主要家庭電化製品には、冷蔵庫、電子レンジ、給湯器、食器洗い機などが含まれます。主要家庭電化製品は欧州の家庭用電化製品市場で大きなシェアを占めています。競争の激化と革新的製品に対する消費者の需要の増加が、欧州の主要家庭電化製品市場の成長を牽引すると予想されます。導入される製品の革新は、技術、性能、機能、デザインの面で行われます。また、顧客は最小限のリソースで複数のタスクを実行できる家電製品を求めています。このように、革新的で先進的な製品に対する需要の高まりが、欧州における多機能家電の需要と人気を牽引しています。購買力の高まり、顧客の可処分所得の増加、家電製品のスタイル動向の変化が、欧州の家電製品市場の需要を促進しています。

COVID-19の大流行が公衆衛生への課題を続ける中、欧州の経済、社会、人々の生活にも突然の影響を及ぼしています。多くの人々が家に閉じこもり、リモートワークや家庭学習をするようになったため、家電製品への関心が高まっています。パンデミック中およびパンデミック後に購入される新しい家電製品は、可能な限り効率的であることが重要であり、所有パターンの増加を凌駕し、危機後のエネルギー消費レベルの増加を回避することができます。

欧州の主要家庭電化製品市場動向

スマート家電の成長が市場を牽引

スマート家電には、冷蔵庫、エアコン、食器洗い機、洗濯機などが含まれます。これらのスマート家電は、特にベルギー、フランス、アイルランド、英国、オーストリア、フィンランド、デンマーク、ドイツ、オランダ、スウェーデンを含む欧州主要市場で大きな成長の可能性を秘めています。エネルギー効率の高い家電製品に対するニーズの高まりや、エンドユーザーの高い消費能力と相まって快適さに対する需要が高まっていることなどが、家電製品に対する需要を促進しています。欧州市場におけるスマート家電の急速な導入と成長率の主な原動力となっているのは、高速インターネットへの普遍的アクセス、スマートメーターの導入、エネルギー効率と省エネなどです。

ドイツが欧州の主要家庭電化製品市場を独占

ドイツは欧州で最も重要な家電製品の生産国です。同市場では、主要家庭電化製品分野の成長が顕著です。ドイツの主要家庭電化製品の成長の要因は、消費者のライフスタイルの改善、購買力の向上、農村部から都市部への人口移動によるものです。ドイツの家電市場は、多国籍企業とローカル企業の両方が全国に存在するため、非常に競争が激しく、断片化されています。

欧州の主要家庭電化製品産業の概要

本レポートでは、欧州の主要家庭電化製品市場で事業を展開する国際的な企業を取り上げています。市場シェアでは、現在、Arcelik AS、BSH Hausgerate GmbH、AB Electrolux、Daikin Industries Ltd、Gorenje Groupなどの大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 住宅建設の増加
    • スマート家電の普及
  • 市場抑制要因
    • 主要アプライアンスの飽和
  • 市場機会
    • 持続可能な家電製品に対する意識の高まり
  • 業界のバリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 市場の技術的進歩に関する洞察
  • 業界の魅力ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • 冷蔵庫
    • 冷凍庫
    • 食器洗い機
    • 衣類乾燥機
    • 洗濯機
    • 大型調理家電
    • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Arcelik AS
    • BSH Hausgerate GmbH
    • AB Eletrolux
    • Daikin Industries Ltd
    • Gorenje Group
    • Candy Group
    • LG Electronics
    • Samsung Electronics Co.Ltd
    • Whirlpool Corporation
    • Miele*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69670

The Europe Major Home Appliances Market is expected to register a CAGR of less than 3% during the forecast period.

Europe Major Home Appliances - Market - IMG1

Major home appliances include a fridge, microwave ovens, water heater appliances, and dishwashers. Major home appliances hold a major share of the household appliances market in Europe. Growing competition and increased consumer demand for innovative products are expected to drive the growth of the major home appliances market in Europe. The product innovations introduced are in terms of technology, performance, features, and design. Customers also look for home appliances that can perform multiple tasks with minimal resources. Thus the growing demand for innovative and advanced products has driven the demand for and popularity of multifunctional home appliances in Europe. The growing purchasing power, increasing disposable income among customers, and changing style trends in home appliances have propelled the demand for home appliances market in Europe.

As the COVID-19 pandemic continued to challenge public health, it has also abruptly affected economies, society, and people's lives in Europe. With many people confined to their homes, working remotely and home-schooling, interest in appliances and consumer electronics has risen. It is vital that new appliances bought during and after the pandemic are as efficient as possible to outpace higher ownership patterns and avoid increased energy consumption levels after the crisis.

Europe Major Home Appliances Market Trends

Growth in Smart Appliances is Driving the Market

Smart home appliances include refrigerators, air conditioners, dishwashers, washing machines, and others. These smart appliances have a huge growth potential especially in major European markets including Belgium, France, Ireland, the UK, Austria, Finland, Denmark, Germany, the Netherlands and Sweden. Factors such as the rising need for energy-efficient appliances, and demand for comfort, coupled with high spending capability of end-users is driving the demand for home appliances. The main driving factor behind the fast adoption and growth rate of smart home appliances in the European market include universal access to high speed internet, introduction of smart meters, energy efficiency and energy savings.

Germany is Dominating the Europe Major Home Appliances Market

Germany is the most important producer of home appliances in Europe. The market has witnessed growth in the major household appliances sector prominently. The factors responsible for the growth of major home appliances in Germany are due to the improving lifestyles of consumers, improvement in purchasing power, and migration of the rural population to the urban areas. The home appliances market in Germany is extremely competitive and fragmented due to the presence of both multinational and local players across the country.

Europe Major Home Appliances Industry Overview

The report covers international players operating in the European Major Home Appliances Market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market like Arcelik AS, BSH Hausgerate GmbH, AB Electrolux, Daikin Industries Ltd, and Gorenje Group. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Residential Construction
    • 4.2.2 Increased Penetration of Smart Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Saturation in Adoption of Major Appliances
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increased Awareness for Sustainable Appliances
  • 4.5 Industry Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Insights on Technological Advancements in the Market
  • 4.7 Industry Attractiveness: Porters 5 Force Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Refrigerators
    • 5.1.2 Freezers
    • 5.1.3 Dishwashers
    • 5.1.4 Clothes Dryers
    • 5.1.5 Washing Machines
    • 5.1.6 Large Cooking Appliances
    • 5.1.7 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Arcelik AS
    • 6.2.2 BSH Hausgerate GmbH
    • 6.2.3 AB Eletrolux
    • 6.2.4 Daikin Industries Ltd
    • 6.2.5 Gorenje Group
    • 6.2.6 Candy Group
    • 6.2.7 LG Electronics
    • 6.2.8 Samsung Electronics Co.Ltd
    • 6.2.9 Whirlpool Corporation
    • 6.2.10 Miele*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US