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市場調査レポート
商品コード
1640666
日本の家庭用電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Japan Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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日本の家庭用電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の家庭用電化製品市場規模は2025年に280億1,000万米ドルと推定され、2030年には348億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.45%です。
家庭用電化製品に対するニーズが高まっている背景には、日本の家庭では多くの成人がフルタイムで働いており、スマート電化製品を利用して日常業務やその他の活動の負担を軽くすることが容易になっていることがあります。可処分所得の増加と1人当たり所得の高さも、家庭用電化製品需要の増加に寄与しています。加えて、日本の高齢者人口の増加は、昔ながらの方法ではなく、家庭用電化製品を使って家の手入れをすることが簡単で、実用的で、楽であることに気づいています。日本市場の大手企業数社は、消費者の高まる需要を満たすさまざまなアイテムを提供しています。したがって、市場の拡大は、家庭用電化製品に対する需要の高まりによってもたらされます。
地球温暖化と気候変動の影響に対する意識の高まりから、消費者は家庭用電化製品を含め、省エネで環境にやさしい製品を求めるようになった。技術革新と製品革新は、日本国内市場の強力な人的資源と相まって、ハイエンド、ハイテク、インテリジェント、エコ、省エネの家庭用電化製品を生み出しました。これらは、時間とお金と環境を節約します。さらに、市場拡大の要因のひとつは、消費者が環境にやさしくエネルギー効率の高い電化製品を選ぶようになっていることです。今後数年間は、日本全国でエネルギー効率の高い電化製品の使用を奨励する政府のキャンペーンが、おそらくこの採用をより容易にすると思われます。
スマート家庭用電化製品市場の成長を牽引しているのは、主にスマートハウスの増加とユーザーのインターネット普及率の向上です。その結果、メーカー各社は、日本の消費者からの機能豊富なスマート・ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、大規模な投資を行っています。人工知能を搭載したスマート・エアコン、洗濯機、冷蔵庫の人気が高まっています。バーチャルアシスタントのような音声で操作できるスマートホームガジェットを含め、さまざまな電化製品の操作に音声コマンドが広く使われるようになっています。顔認証や遠隔監視など最先端の機能を備えたホームセキュリティーシステムの普及も進み、住宅所有者の利便性と安全性が向上しています。こうした動向を受けて、日本のスマートホーム機器市場は拡大しています。
日本のスマート電化製品市場は急成長を遂げています。可処分所得の高い相当数の消費者が、プレミアム家庭用電化製品やスマート家庭用電化製品を含む家庭用電化製品に出費しています。スマート電化製品は今後数年間、他の市場よりも急速に成長すると予想されます。多くの高所得消費者が家庭用電化製品、特に高級家庭用電化製品やスマート家庭用電化製品に散財しています。スマート電化製品は自動的に電力会社にデータを送信するため、エネルギーを最も効率的に利用することができます。
日本の家庭用電化製品市場の成長は、経済状況の改善と可処分所得の増加によってもたらされます。高い可処分所得の主な効果は、ライフスタイルの改善と消費者の購買力の増加です。家庭用電化製品は日常生活の一部となった。日本の家庭用電化製品市場は、生活水準の向上、日常業務の簡素化ニーズの高まり、可処分所得の増加など、さまざまな要因によって急成長が見込まれています。近年、働く女性の増加により国民のライフスタイルが大きく変化し、高級家庭用電化製品やスマート電化製品への消費支出が急増しました。その結果、時間の節約、作業プロセスの合理化、快適性の向上が可能になったため、都市部の家庭でこれらの品目に対する需要が増加しました。
日本の家庭用電化製品市場は非常に断片化されています。本レポートでは、日本の家庭用電化製品市場で事業を展開する主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。市場を独占している大手企業は、ハイアール、ダイキン、日立、パナソニック、シャープです。
The Japan Home Appliances Market size is estimated at USD 28.01 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.83 billion by 2030, at a CAGR of 4.45% during the forecast period (2025-2030).
The growing need for home appliances is because many adult members of Japanese families work full-time, making it easy for them to use smart appliances to lighten their workload from everyday tasks and other activities. The rising disposable income and high per capita income contribute to the increased demand for home appliances. In addition, Japan's growing elderly population finds that using domestic appliances to take care of the house rather than doing it the old-fashioned way is simple, practical, and easy. Several major companies in the Japanese market provide a range of items to meet the growing demands of consumers. Therefore, the market's expansion will be driven by the rising demand for household appliances.
The growing awareness of global warming and the effects of climate change led consumers to demand energy-saving and environmentally-friendly products, including household appliances. Technological innovation and product innovation, combined with the strong human resources of the Japanese domestic market, resulted in high-end, high-tech, intelligent, eco-friendly, and energy-saving household appliances. They save time, money, and the environment. Moreover, one of the factors driving the market's expansion is consumers' growing choice for eco-friendly and energy-efficient appliances. In the upcoming years, government campaigns to encourage the use of energy-efficient appliances throughout Japan are probably going to make this adoption much easier.
The growth of the smart home appliances market is mainly driven by the increasing number of smart houses and the increasing internet penetration among users. Consequently, manufacturers are making significant investments to meet the growing demand for feature-rich smart solutions from Japanese consumers. Artificial intelligence-enabled smart air conditioners, washing machines, and refrigerators are growing in popularity. Voice commands are now widely used to operate a variety of appliances, including voice-activated smart home gadgets, such as virtual assistants. Home security systems with cutting-edge capabilities like facial recognition and remote monitoring are becoming more and more popular, improving homeowner convenience and safety. The Japanese market for smart home equipment is expanding as a result of these trends.
Japan's smart appliances market is witnessing rapid growth. A substantial number of consumers with high disposable income are spending on household appliances, including premium & smart appliances. Smart appliances are expected to grow faster than the rest of the market over the next few years. A lot of high-income consumers splurged on their home appliances, especially luxury and smart ones. Smart appliances will automatically send data to the utility company so they can make the most efficient use of their energy.
The growth of the Japanese household appliances market is driven by the improvement of the economic conditions and the rise in disposable income. The main effects of the high disposable income are the improved lifestyle and the increase in the purchasing power of the consumers. Household appliances became a part of everyday life. The Japanese household appliance market is expected to experience a surge in growth due to a variety of factors, such as improved standards of living, an increased need to simplify daily tasks, and an increase in disposable income. In recent years, the lifestyle of the population altered significantly due to the rise of working women, which led to a surge in consumer spending on premium and smart appliances. It led to an increase in the demand for these items among urban households due to their ability to save time, streamline the work process, and increase comfort.
The Japan Home Appliances Market is highly fragmented. The report covers major international players operating in the Japanese home appliances market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. The major players dominating the market are Haier, Daikin, Hitachi, Panasonic, and Sharp.