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市場調査レポート
商品コード
1685764
機能性飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Functional Beverage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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機能性飲料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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機能性飲料の市場規模は2025年に2,297億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは7.49%で、2030年には3,296億8,000万米ドルに達すると予測されます。
消費者は、健康とウェルネスの動向に大きく影響され、機能的効能のある飲料に引き寄せられます。特にフィットネス愛好家の間では、タンパク質を含み、エネルギーを高めると主張する機能性飲料が人気を集めています。機能性飲料は、若い消費者に向けた積極的なマーケティング・キャンペーンにより、ミレニアル世代の間で絶大な人気を博しています。エナジードリンク、スポーツドリンク、その他の強化飲料などの機能性飲料を、心に火をつけ、体をリフレッシュし、パフォーマンスとスタミナを高める飲料として宣伝する広告は、消費者の関心をさらに引きつけています。さらに、消化器系の健康は次の機能性飲料として注目される可能性が高く、消費者は高い価格を支払うことを望んでいます。そのため、ブランドはこの機会を活用して、製品ポートフォリオと消費者基盤を拡大することができると思われます。機能性飲料市場は競争が激しいため、メーカーは消費者ニーズの変化に対応し、強力な有効成分による科学的効果が実証されたイノベーションを提供し、際立った存在にならなければならないです。例えば、2023年10月、PepsiCo Inc.のTropicanaブランドは、ビタミンCを含むスムージーの新フレーバー2種類を発売しました。Tropicana Smoothie Pineapple &MangoとStrawberry &Bananaは、インド全土の市場流通チャネルで販売される予定です。
健康志向の消費者によるプロバイオティクス飲料への需要の高まりが主に市場を牽引しています。菜食主義の傾向の高まりは、植物由来の機能性乳製品への需要をさらに高める。植物性乳類似品は、乳製品の栄養的利点の一部が欠けている可能性があります。そのため、メーカーは製品の栄養価を高めるためにビタミンB12やD、カルシウムなどの微量栄養素を組み込んでいます。
同市場は、数多くのフレーバーやパッケージのバリエーションがあること、エキゾチックなフレーバーに対する消費者の嗜好が高まっていること、メーカーによる多額の投資によって活性化されています。例えば、北米ダノンは2022年6月、腸の健康をサポートする数十億の活性プロバイオティクスと生きたプロバイオティクスを含むActivia+マルチベネフィット・プロバイオティクス・ヨーグルトドリンクを発売しました。同製品は、亜鉛やビタミンD、ビタミンCを豊富に含んでいます。
インドや中国のような国々では糖尿病の有病率が高いため、消費者は健康的な食生活と活動的なライフスタイルの重要性をより強く認識するようになっています。そのため、複数の企業が人工成分の除去や製品中の糖分含有量の削減に取り組んでいます。例えば、2023年にモンスター・エナジーはモンスター・エナジー・ゼロ・シュガーを世界的に発売しました。モンスター100%、砂糖0%で、160mgのカフェインを含むと謳っています。さらに、モンスター・エナジー・ゼロ・シュガーの摂取は、疲労と闘い、精神的パフォーマンスと集中力を向上させるのに役立つとしています。
オーストラリアは、アジア太平洋における機能性飲料の重要な市場のひとつです。消費者の飲食品への意識が高まるにつれて、低糖質飲料への嗜好が高まっています。プレーヤーはまた、各アイテムに貴重な成分を取り入れながら、消費者に斬新な選択肢を提供することを重視しています。例えば、2023年8月、オーストラリアで事業を展開するStraight Up Energy社は、3つのフレーバーの新しいエナジードリンク製品を発売した:グリーンアップル、マンゴーとパッションフルーツ、スイカとパイナップルです。
機能性飲料市場は競争が激しく、数多くの地域的・国際的競合が存在します。同市場で事業を展開する企業は、製品イノベーション、合併、買収を主要戦略として、自社製品の統合と最適化に乗り出しています。また、市場収益を生かすための拡大戦略にも注力しています。調査対象となった市場の主要企業には、PepsiCo、Red Bull GmbH、Coco-Cola、Danone SA、Monster Beverage Corporationなどがあります。
The Functional Beverage Market size is estimated at USD 229.75 billion in 2025, and is expected to reach USD 329.68 billion by 2030, at a CAGR of 7.49% during the forecast period (2025-2030).
Consumers gravitate toward beverages with functional benefits, majorly influenced by health and wellness trends. Functional drinks with protein and claims to boost energy are gaining popularity, especially among fitness enthusiasts. Functional beverages are gaining immense popularity among millennials due to aggressive marketing campaigns toward young consumers. Advertisements promoting functional beverages such as energy drinks, sports drinks, and other fortified beverages as the drinks that ignite the mind, refresh the body, and enhance performance and stamina are further capturing consumer attention. Moreover, digestive health is likely the next functional crowd-pleaser, and consumers are willing to pay high prices. Therefore, brands may leverage the opportunity to expand their product portfolio and consumer base. As the functional beverages market is highly competitive, manufacturers must stay in tune with changing consumer needs and deliver innovation with proven scientific benefits of powerful active ingredients to stand out. For instance, in October 2023, the Tropicana brand of PepsiCo Inc. launched its two new smoothie flavors containing Vitamin C. The products Tropicana Smoothie Pineapple & Mango and Strawberry & Banana are to be retailed across India in all distribution channels operating in the market.
The rising demand for probiotic drinks by health-conscious consumers primarily drives the market. The growing trend of veganism further increases the demand for plant-based functional milk products. Plant-based milk analogs may lack some of the nutritional benefits of dairy. Hence, manufacturers incorporated micronutrients such as vitamins B12 and D and calcium to enhance the product's nutritional value.
The market is fueled by the availability of numerous flavors and packaging variants, the growing consumer indulgence for exotic flavors, and significant investments by manufacturers. For instance, in June 2022, Danone North America launched the Activia+ multi-benefit probiotic yogurt drink, which includes billions of active and live probiotics to support gut health. The product is a good source of zinc and vitamins D and C.
Due to the high prevalence of diabetes in countries like India and China, consumers are becoming more aware of the importance of a healthy diet and active lifestyle. Thus, several companies are committed to removing artificial ingredients and reducing the sugar content in their products. For instance, in 2023, Monster Energy launched Monster Energy Zero Sugar globally. It is claimed to contain 100% Monster and 0% sugar and primed with 160 mg of caffeine. It is further stated that Monster Energy Zero Sugar consumption helps fight fatigue and improve mental performance and focus.
Australia is one of the significant markets for functional beverages in Asia-Pacific. Consumer preference for low-sugar beverages is growing as they become more conscious of their food and drinks. Players also heavily emphasize bringing consumers novel options while incorporating valuable ingredients into each of their items. For instance, in August 2023, Straight Up Energy, operating in Australia, launched its new energy drink product in three flavors: Green Apple, Mango and Passionfruit, and Watermelon and Pineapple.
The functional beverage market is competitive and comprises numerous regional and international competitors. Players operating in the market are embarking on product innovation, mergers, and acquisitions as their key strategies to consolidate and optimize their offerings. They also focus on expansion strategies to capitalize on the market revenue. Some of the major players in the market studied are PepsiCo, Red Bull GmbH, Coco-Cola, Danone SA, and Monster Beverage Corporation.