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市場調査レポート
商品コード
1685753

ミールリプレイスメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Meal Replacement Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ミールリプレイスメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ミールリプレイスメント市場規模は2025年に151億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.26%で、2030年には224億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • COVID-19の流行による世界のロックダウンは、消費者のこのライフスタイルへの適応が新たな常態として歓迎される中、前例のない健康課題を生み出しました。運動不足はストレス、過食、体重増加につながりました。この時期、健康的な食事は絶大な支持を受け、自己免疫力を維持する消費者の努力は最も重要であり、市場における食事代替品の売上を支えました。
  • ミールリプレイスメント市場は、欧米諸国、特に欧州と北米地域でより確立されています。しかし、アジア太平洋地域は、今後数年間で差し迫った成長の可能性を提起しています。現在、世界のすべての国がコロナウイルスによる集中的な被害を受けており、経済成長に悪影響を及ぼす可能性があります。
  • 肥満、糖尿病、心血管疾患などの有病率の高さは、減量や体重管理ダイエットに関する消費者の意識を促進し、需要を牽引すると予想されます。ミールリプレイスメント製品は、200~400キロカロリー、食物繊維、タンパク質、その他の必須栄養素を含み、便利で包括的な食品オプションとなっています。この要因は、市場の成長をさらに促進すると予想されます。
  • ミールリプレイスメント製品は、主に体重管理や糖尿病による血糖値の上昇に注意しながら特別な食生活を送っている消費者の間で支持を集めています。さらに、従来のスナック菓子よりも健康的で栄養価の高い製品に食事を置き換えることで、時間に制約があり、多忙なライフスタイルや多忙な仕事のスケジュールを抱える消費者をターゲットとしています。

ミールリプレイスメント製品の市場動向

便利で小分けされた食品への需要の高まり

  • 米国農務省(USDA)によると、米国人は食費の半分以上を便利な食品に費やしており、少量で時間のかからない食事を求めています。このため、プロテイン・バー、エネルギー・バー、シェイクの需要が高まり、調査された市場をさらに牽引しています。栄養バーは、持ち運びが便利で、外出先での手軽な食事やすぐに食べられる健康的な選択肢であることが多いです。様々なタイプやフレーバーが入手可能なことも市場を牽引する要因です。その結果、これらの栄養バーは、特に労働者階級、ティーンエイジャー、ホステルに住む人々、独身者の間で非常に人気が高まっています。
  • ミールリプレイスメントは保存が容易で、賞味期限も長いです。これらの製品のほとんどは、バータイプか、すぐに飲めるシェイクタイプで、持ち運びや外出先での摂取が簡単です。粉末タイプは、特にフィットネス愛好家の間で最も人気のある製品タイプの一つです。多くのスポーツジムは、顧客に健康的なダイエット習慣を身につけさせるため、ミールリプレイスメントを奨励しています。
  • さらに、消費者はミールリプレイスメントに、全粒穀物、果物、ナッツ、ニンジンのような野菜など、糖分、人工甘味料、水素添加脂肪を添加しない本物の食品素材を求めており、これが市場をさらに牽引しています。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 北米地域は、2021年に収益ベースで最大のシェアを占めました。米国はこの地域の主要なミールリプレイスメント市場です。地元のプレーヤーは、低カロリーで健康的なプロテインシェイクなどのミールリプレイスメントを導入しました。このため、同地域の消費者の間では、ミールリプレイスメントが人気の選択肢として浮上しています。
  • さらに、市場プレーヤーは消費者のニーズに応えるため、すべてオーガニックの食事代替シェイクの導入に注力しています。加えて、ドリンクのようなミールリプレイスメントの多目的機能と外出先での利便性が、北米全域の消費者を引き付けています。
  • さらに、計画的購入と衝動的購入の両方から利益を得る便利な食品に適した小売店の存在は、他のスナックにはない優位性を打ち出しています。

ミールリプレイスメント業界の概要

ミールリプレイスメント市場は競争が激しく、主要企業が市場シェア全体の半分を占めています。各メーカーは市場での地位を維持するため、製品の研究開発、マーケティング、技術革新への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。さらに、以下のような世界のプレーヤーも参入しています。 the Simply Good Foods Company and Amway Corp. are leveraging the opportunities the emerging segments offer, like sugar-free, vegan, gluten-free, soy-free, and non-GMO products. Other key players include Abbot Laboratories, Glanbia Plc, The Kellogg Company, and Nestle S.A.

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • RTD製品
    • 栄養バー
    • 粉末製品
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Amway Corp.(Alticor)
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Herbalife Nutrition
    • Glanbia PLC
    • The Simply Good Foods Company
    • The Kellogg Company
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • The Ritebite Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46977

The Meal Replacement Products Market size is estimated at USD 15.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.49 billion by 2030, at a CAGR of 8.26% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The global lockdown imposed due to the COVID-19 epidemic created unprecedented health challenges, with consumers' adaption to this lifestyle being hailed as the new normal. Lesser movements led to stress, excessive eating, and weight gain. Healthy eating witnessed tremendous support during this period, and consumers' efforts to keep themselves self-immune was of utmost importance, supporting the sales of meal replacements in the market.
  • The meal replacement products market is more established in Western countries, preferably in the European and North American regions. However, the Asia-Pacific region poses an imminent growth potential over the coming years. Currently, all the countries of the world have been intensively affected by the coronavirus, thus potentially harming economic growth.
  • The high prevalence of obesity, diabetes, and cardiovascular diseases, among others, is expected to propel consumer awareness regarding weight loss and weight management diets, which will drive the demand. Meal replacement products contain 200 to 400 calories and fiber, protein, and other essential nutrients making them convenient and all-inclusive food options. This factor is expected to further fuel the market growth.
  • Meal replacement products are gaining traction among consumers who monitor special diets, mainly those managing weight or watching their blood sugar levels due to diabetes. Additionally, the market targets consumers with time constraints, busy lifestyles, and hectic work schedules by helping them replace their meals with healthier and nutritious products over conventional snacks.

Meal Replacement Products Market Trends

Rising Demand for Convenient and Small-portion Food

  • According to the United States Department of Agriculture (USDA), Americans spend more than half their food budget on convenient foods, looking for small, time-saving meals. This increases the demand for protein bars, energy bars, and shakes, further driving the market studied. The nutrition bars offer a portable, convenient, and often healthier choice for a quick, on-the-go meal or immediate consumption. The availability of various types and flavors is an added factor driving the market. As a result, these bars are becoming extremely popular, especially among the working-class population, teenagers, people living in hostels, and bachelors.
  • Meal replacement products are easy to store and have a longer shelf-life. Most of these products are available in bars or ready-to-drink shakes, making them easy to carry and consume on the go. The powdered form is one of the most popular product types, especially among fitness enthusiasts. Many gyms promote meal replacement products to inculcate healthy dieting habits among their clients.
  • Furthermore, consumers are looking for real food ingredients, such as whole grains, fruits, nuts, and vegetables, like carrots, with zero added sugars, less artificial sweeteners, and hydrogenated fats, in the meal-replacing products thus, driving the market further.

North America Accounted for the Largest Market Share

  • The North American region accounted for the largest share, in terms of revenue, in 2021. The United States is the region's leading meal replacement product market. Local players introduced meal replacement products, such as protein shakes, which are low in calories and healthy. Thus, meal replacement products are emerging as a popular choice among consumers in the region.
  • Moreover, market players are focusing on introducing all-organic meal replacement shakes to cater to the needs of consumers. In addition, the multi-purpose functionality and on-the-go convenience of meal replacement products, such as drinks, are attracting consumers across North America.
  • Furthermore, the presence of retail outlets suitable for convenient foods, which benefit from both planned and impulse purchases, puts forward an advantage that other snacks do not have.

Meal Replacement Products Industry Overview

The meal replacement products market is highly competitive, with the top players accounting for half of the total market share. The manufacturers are increasing their investments in R&D, marketing, and innovation of their products and expanding their distribution channels to maintain their market position. Moreover, global players such as the Simply Good Foods Company and Amway Corp. are leveraging the opportunities the emerging segments offer, like sugar-free, vegan, gluten-free, soy-free, and non-GMO products. Other key players include Abbot Laboratories, Glanbia Plc, The Kellogg Company, and Nestle S.A.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Ready-to-drink Products
    • 5.1.2 Nutritional Bars
    • 5.1.3 Powdered Products
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retailers
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Abbott Laboratories
    • 6.3.2 Amway Corp. (Alticor)
    • 6.3.3 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 6.3.4 Herbalife Nutrition
    • 6.3.5 Glanbia PLC
    • 6.3.6 The Simply Good Foods Company
    • 6.3.7 The Kellogg Company
    • 6.3.8 Nestle SA
    • 6.3.9 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.10 The Ritebite Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS