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市場調査レポート
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1685746

米国の生物農薬:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Biopesticides - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
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2~3営業日
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米国の生物農薬:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の生物農薬市場規模は2025年に18億6,000万米ドルと推定され、2030年には33億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは12.73%で成長する見込みです。

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  • 生物農薬は、病原性真菌によって引き起こされる植物病害を防除するために使用される物質です。生物農薬には微生物由来のものと植物由来のものがあります。これらの生物農薬の市場規模は2022年に6億5,090万米ドルとなり、同年の市場シェアは49.5%で、最も消費されている生物農薬タイプです。
  • 米国の生物農薬市場は2022年に4億390万米ドルと評価され、30.7%のシェアを占め、生物農薬の中で2番目に消費量が多いです。
  • 生物農薬は生物由来のもので、菌類やバクテリアなどの微生物、あるいは植物抽出物も含まれ、作物の成長や開発に影響を与える有害な昆虫に対して作用することができます。これらの生物殺虫剤は、すべての作物タイプで平均2.8kg/ヘクタールの割合で散布されています。生物農薬の中でも、細菌殺虫剤であるバチルス・チューリンゲンシスは、胞子形成期にタンパク質を産生することで害虫を駆除する計り知れない可能性があるため、農業で最も多く使用されている殺虫剤です。
  • バイオ除草剤は、微生物、植物抽出物、またはその他の植物毒素の誘導体であり、雑草の成長を抑制したり、雑草の種子を発芽させたりすることによって、作物と競合する雑草を防除するために使用されます。生物学的除草剤の市場は、2022年には1億890万米ドルと評価され、同年の消費量は7,500トンでした。
  • その他の生物農薬には、殺線虫剤、殺鼠剤、殺ダニ剤、軟体動物駆除剤など、生物由来の製品が含まれます。これらの生物農薬は2022年に11.5%のシェアを占め、生物殺菌剤、生物殺虫剤に次いで第3位を占めています。

米国の生物農薬市場動向

国の法規制により、特に連作作物で有機栽培面積が増加

  • 2021年、米国の有機農業の栽培面積は62万3,000ヘクタールでした。米国における有機農業は過去20年間で大幅に増加したが、そのほとんどは特定の法律や規制の導入によるものです。カリフォルニア州の有機農場と牧場の数は、2021年には3,061となり、米国で最も多くの有機認定農場がありました。ペンシルベニア州には1,125以上の有機認定農場がありました。2019年に稼働している認証有機農場は1,554万8,000近くが作物を栽培し、713万9,000の農場が牧草地と放牧地を運営していました。苗床と温室からのものを含む作物の販売額は、ほぼ58億米ドルに達しました。
  • 国内の有機農業は耕作作物で占められています。2021年には、有機農地全体の約71.8%を占めました。穀類の生産がこの国の農業セクターの大半を占めています。主な穀物にはトウモロコシ、小麦、コメ、キビなどがあります。オーガニック製品の消費は、さまざまな健康上の利点からオーガニック食品を選ぶようになっている米国の消費者の間で人気となっています。
  • 有機園芸作物全体の栽培面積は増加傾向にあり、2017年の11万2,900ヘクタールから2021年には15万6,100ヘクタールとなります。2021年の国内生産については、果物・野菜の上位5品目はリンゴ(31.1%)、イチゴ(9.5%)、オレンジ(6.9%)、ロメインレタス(6.7%)、ジャガイモ(6.2%)です。貿易の場合、輸入が多いのはバナナ(53.1%)、アボカド(7.7%)、マンゴー(5.8%)、ブルーベリー(5.0%)、カボチャ(4.3%)で、輸出が多いのはリンゴ(80.0%)、ナシ(14.4%)、サクランボ(4.0%)、乾燥タマネギ(1.5%)、ジャガイモ(0.2%)です。

果物・野菜部門を中心とする有機農産物への需要の高まり、有機食品への1人当たり支出額の増加

  • 米国は世界有数の有機製品消費国です。ニュートリション・ビジネス・ジャーナル誌(NBJ、2021年)によると、2020年時点で、同国の有機食品の総売上高は516億米ドルを占めています。米国は北米地域でオーガニック製品に対する一人当たりの支出が最も大きく、2021年には186.7米ドルに相当しました。
  • オーガニック生鮮果物・野菜は、オーガニック食品小売業界の設立以来、オーガニック食品の主要カテゴリーとなっています。2020年には、これらの有機製品の小売売上高は200億米ドルと評価され、有機農産物に対する需要の高まりを示しています。オーガニックの新鮮な果物や野菜に対する需要は、過去20年間で着実に増加しています。有機食品の売上が増加しているのは、特に高所得層の消費者意識の高まりによるものです。最も需要の高い有機食品カテゴリーには、卵、乳製品、果物、野菜などの基本食品が含まれます。
  • 有機食品の嗜好は、人口層や地域によって異なります。18~29歳の若年層は、65歳以上の高齢層に比べてオーガニック製品を求める傾向が強い(50%超)。所得と地域も関係しており、所得が3万米ドル未満の人の42%、7万5,000米ドル以上の人の49%がオーガニック製品を求めています。
  • オーガニック製品に対する1人当たりの支出は国内で増加しており、2017年から2021年にかけてCAGR 5.2%を記録しています。オーガニック製品に対する需要の高まりは、米国のオーガニック生産者が国内外の高価値市場を開拓する機会を生み出しています。有機製品に関連する価格プレミアムは、低所得層の消費者にとって有機食品消費の主な制限要因の1つです。

米国の生物農薬産業の概要

米国の生物農薬市場は断片化されており、上位5社で6.02%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Bioworks Inc., Certis USA LLC, Corteva Agriscience, FMC Corporation and Marrone Bio Innovations Inc..

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 生物農薬
    • バイオ除草剤
    • 生物農薬
    • その他の生物農薬
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 耕作作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Andermatt Group AG
    • Bioworks Inc.
    • Certis USA LLC
    • Corteva Agriscience
    • FMC Corporation
    • Indogulf BioAg LLC(Biotech Division of Indogulf Company)
    • Lallemand Inc.
    • Marrone Bio Innovations Inc.
    • Terramera Inc.
    • Valent Biosciences LLC

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46900

The United States Biopesticides Market size is estimated at 1.86 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.39 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 12.73% during the forecast period (2025-2030).

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  • Biofungicides are substances that are used to control plant diseases caused by pathogenic fungi. Biofungicides may be of microbial or botanical origin. The market for these biofungicides was valued at USD 650.9 million in 2022 and is the most consumed biopesticide type, with a market share of 49.5% in the same year.
  • The market for bioinsecticides in the United States was valued at USD 403.9 million in 2022 and accounted for a share of 30.7%, the second most consumed among biopesticides.
  • Bioinsecticides are of biological origin, including microorganisms like fungi, bacteria, or even plant extracts that can work against harmful insects that affect the growth and development of crops. On average, these bioinsecticides are applied at the rate of 2.8 kg/hectare in all the crop types. Among bioinsecticides, the bacterial insecticide Bacillus Thuringiensisis the most predominantly used insecticide in agriculture due to its immense potential to control pests by producing proteins during the sporulation phase.
  • Bioherbicides are the derivatives of either microbe, plant extracts, or any other phytotoxins used to control the weeds that compete for growth with the crops by suppressing their growth or germinating weed seeds. The market for biological herbicides was valued at USD 108.9 million in 2022, with a volume consumption of 7.5 thousand metric tons in the same year.
  • Other biopesticides include products like nematicides, rodenticides, acaricides, and molluscicides, which are of biological origin. These biological pesticides accounted for a share of 11.5% in 2022, occupying the third place after biofungicides and bioinsecticides.

United States Biopesticides Market Trends

Increase in organic area, particularly in row crops, due to country's laws and regulations

  • In 2021, the area under organic agricultural farming in the United States was 623 thousand hectares. Organic agriculture in the United States has increased significantly in the previous 20 years, mostly due to the introduction of particular laws and regulations. The number of organic farms and ranches in California was 3,061 in 2021, the largest number of certified organic farms in the United States. There were over 1,125 certified organic farms in Pennsylvania. Nearly 15,548 thousand certified organic farms in operation used cropland in 2019, while 7,139 thousand farms operated pastureland and rangeland. The sales value of crops, including those from nurseries and greenhouses, amounted to nearly USD 5.8 billion.
  • Row crops dominated organic farming in the nation. In 2021, they accounted for about 71.8% of all organic cropland. The production of cereal crops predominates the country's agricultural sector. The main cereals include maize, wheat, rice, and millet. The consumption of organic products has become popular among US consumers who increasingly choose to eat organic foods because of their various health benefits.
  • There is an increasing trend in the overall organic horticultural crop cultivation area, from 112.9 thousand hectares in 2017 to 156.1 thousand hectares in 2021. Regarding domestic production in 2021, the top five fruits and vegetables were apples (31.1%), strawberries (9.5%), oranges (6.9%), romaine lettuce (6.7%), and potatoes (6.2%). In the case of trade, the most imported produce was bananas (53.1%), avocados (7.7%), mangoes (5.8%), blueberries (5.0%), and squashes (4.3%), while the most exported were apples (80.0%), pears (14.4%), cherries (4.0%), dried onions (1.5%), and potatoes (0.2%).

Growing demand for organic produce especially in the fruits and vegetables sector, rise in per capita spending on organic food

  • The United States is one of the largest organic product consumers in the world. As of 2020, the total sales of organic food products in the country accounted for USD 51.6 billion, according to the Nutrition Business Journal (NBJ, 2021). The United States had the largest per capita spending on organic products in the North American region, worth USD 186.7 in 2021.
  • Organic fresh fruits and vegetables have been the leading category of organic food since the establishment of the organic food retail industry. In 2020, retail sales for these organic products were valued at USD 20.0 billion, showing a growing demand for organic produce. The demand for organic fresh fruits and vegetables has steadily risen over the past two decades. Organic food sales are rising due to growing consumer awareness, especially among high-income consumers. The most in-demand organic categories include basic foods like eggs, dairy, fruits, and vegetables.
  • Organic food preferences vary by demographic and region. Younger people aged between 18 and 29 are more likely to seek organic products (over 50%) compared to older people aged 65 and above. Income and region also play a role, with 42% of those with under USD 30,000 income and 49% of those with over USD 75.0 thousand seeking organic products.
  • The per capita spending on organic products is increasing in the country, recording a CAGR of 5.2% between 2017 and 2021. The growing demand for organic products is creating opportunities for US organic producers to tap into high-value markets both domestically and abroad. The price premium associated with organic products is one of the major limiting factors for organic food consumption for low-income consumers.

United States Biopesticides Industry Overview

The United States Biopesticides Market is fragmented, with the top five companies occupying 6.02%. The major players in this market are Bioworks Inc., Certis USA LLC, Corteva Agriscience, FMC Corporation and Marrone Bio Innovations Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Biofungicides
    • 5.1.2 Bioherbicides
    • 5.1.3 Bioinsecticides
    • 5.1.4 Other Biopesticides
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Andermatt Group AG
    • 6.4.2 Bioworks Inc.
    • 6.4.3 Certis USA LLC
    • 6.4.4 Corteva Agriscience
    • 6.4.5 FMC Corporation
    • 6.4.6 Indogulf BioAg LLC (Biotech Division of Indogulf Company)
    • 6.4.7 Lallemand Inc.
    • 6.4.8 Marrone Bio Innovations Inc.
    • 6.4.9 Terramera Inc.
    • 6.4.10 Valent Biosciences LLC

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms