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市場調査レポート
商品コード
1684085

RTD紅茶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

RTD Tea - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 395 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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RTD紅茶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 395 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

RTD紅茶市場規模は2025年に756億5,000万米ドルと推定され、2030年には1,077億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは7.31%で成長すると予測されます。

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RTD紅茶は、外出先でのライフスタイルにおける利便性とともに、健康とウェルネスが大きな原動力となっています。

  • 世界のRTD紅茶は近年、健康志向の動向と飲料選択の利便性によって大きな成長を遂げています。市場力学は、中国、インド、日本などの伝統的な飲茶文化だけでなく、嗜好の世界化によっても形成されています。緑茶は、他のすべてのRTD茶と比較して大きなシェアを占めています。緑茶の市場は2018年から2023年にかけてCAGR 5.71%を記録しました。RTD茶の成長を促す主な要因は、健康的な飲料製品に対する消費者の志向の高まりです。2022年には、世界中の消費者の約50%が他の種類のお茶よりも緑茶を好みました。
  • アイスティーは世界第2位のRTDティータイプです。これは各地域でアイスティーの消費が増加しているためです。例えば、米国では2022年時点で消費されるお茶の約75~80%がアイスティーです。アイスティーは、さまざまな味覚嗜好に対応できるよう、多様なフレーバーを提供しています。健康志向と糖尿病人口の増加に伴い、企業はアイスティーに甘味を加えるため、ステビア、ココナッツシュガー、有機蜂蜜など、より健康的な砂糖代替品を使用すると予想されます。各ブランドは今後、ステビア、ココナッツシュガー、有機ハチミツなど、より健康的な砂糖代替品を使用してアイスティーに甘みを加えると予想されます。
  • ハーブティーは2024年から2030年にかけて最も速いCAGR値8.26%を記録すると予測されます。ハーブティーは、免疫システムを高めるのに役立つ抗酸化物質との組み合わせで、カルシウム、マグネシウム、カリウム、ビタミンCなどの必須栄養素を含んでいます。この要素は、今後さらに市場を後押しすると思われます。

肥満への関心の高まりと健康飲料への嗜好が売上を伸ばしている

  • 2021年から2023年にかけて、RTDティーの世界販売額は13.33%急増しました。北米は2023年から2021年の間に8.81%の顕著な伸びを示し、主要市場に浮上しました。この増加は、健康志向の消費者の間で、砂糖含有量が少なく、酸化防止剤のような天然甘味料を使用したRTDティーに対する嗜好が高まっていることに起因しています。高い肥満率に悩む米国では、RTDティーを含む無糖または低カロリー飲料への消費者の嗜好の変化が見られました。米国では、約1億10万人(41.9%)の成人と1,470万人(19.7%)の子どもが肥満です。
  • 欧州では、肥満に対する懸念の高まりからRTD茶の人気が高まっており、2024年~2030年のCAGR値は9.42%と高いと予測されています。ドイツのような国では肥満率が高く、そのため消費者はRTDティーを含むシュガーレスまたは低カロリー飲料に傾倒しています。ドイツでは、2022年時点で人口の53.5%(女性の46.6%、男性の60.5%)が太りすぎです。そのため、多くの消費者が砂糖入りのソーダやその他のあまり健康的でない飲料の代替品としてRTD茶に注目しています。
  • アジア太平洋がRTD茶市場を独占し、2021年から2023年にかけて金額で14.12%の大幅な急増を記録しました。お茶が文化的な主食である日本では、RTD緑茶が特に人気があります。伊藤園やキリンビバレッジなどの主要企業は、伝統的な味を守りながら、現代的なパッケージと利便性を提供しています。日本市場で流通している茶系飲料の数は2022年にはほぼ700種類に達し、毎年100種類以上のバリエーションが登場しています。準備の手間をかけずに伝統的な味の利便性を提供するRTD茶飲料が広く消費されています。

世界のRTD紅茶市場動向

RTD紅茶は、各地域の外出先でのライフスタイルにおける利便性とともに、健康とウェルネスが大きな原動力となっています。

  • 世界で年間約60万トンの緑茶が消費されており、これは全消費量の約5分の1にあたる。さらに、その他の機能性茶は、健康とウェルネスを優先する動向に支えられ、RTD茶セクターを引き続き発展させると思われます。
  • オーガニック・ラベルやハーブティーの人気は、世界的に高まっています。これは、バジル、トゥルシーなどの成分が健康上の利点や効能を高め、消費者の嗜好が天然成分ベースの製品にシフトしているためと考えられます。
  • RTDティー市場の平均価格帯は米国で2.50~4.50米ドルです。RTD紅茶飲料の中で最も人気があるのはレモンとラズベリーです。これらはRTD紅茶飲料の平均価格より12.22%高いです。
  • 関節炎、心血管疾患、肥満、過体重、高血圧の患者にとってお茶を飲むことは有益であるという意識の高まりが、今後数年間の市場の成長と拡大を促進すると思われます。

RTD茶業界の概要

RTD紅茶市場は細分化されており、上位5社で39.21%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company, Tingyi(Cayman Islands)Holding Corporation and Uni-President Enterprises Corp.

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • 清涼飲料タイプ
    • 緑茶
    • ハーブティー
    • アイスティー
    • その他のRTD茶
  • 包装タイプ
    • アセプティックパッケージ
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • その他
    • オン・トレード
  • 地域
    • アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Arizona Beverages USA LLC
    • Asahi Group Holdings, Ltd.
    • Hangzhou Wahaha Group Co., Ltd.
    • Ito En, Ltd.
    • Keurig Dr Pepper, Inc.
    • Kirin Holdings Company, Limited
    • Nestle S.A.
    • PepsiCo, Inc.
    • PT. Anggada Putra Rekso Mulia
    • Reily Foods Company
    • Sapporo Holdings Limited
    • Suntory Holdings Limited
    • Tata Consumer Products Ltd
    • Thai Beverages PCL
    • The Coca-Cola Company
    • Tingyi(Cayman Islands)Holding Corporation
    • Uni-President Enterprises Corp.

第7章 CEOへの主な戦略的質問CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50002081

The RTD Tea Market size is estimated at 75.65 billion USD in 2025, and is expected to reach 107.7 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.31% during the forecast period (2025-2030).

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RTD Tea is majorly driven by health and wellness along with convenience in on-the-go lifestyles

  • Global RTD Tea has experienced significant growth in recent years driven by health-conscious trends and convenience in beverage choices. The market dynamics have been shaped not only by traditional tea-drinking cultures in countries like China, India, and Japan but also by the globalization of tastes. Green tea accounted for a significant share compared to all other RTD tea types. The market for green tea registered a CAGR of 5.71% from 2018 to 2023. The major factor driving the growth of RTD tea is growing consumers' inclination toward healthy beverage products. In 2022, around 50% of consumers across the world preferred green tea over other tea types.
  • Iced tea is the second-leading RTD tea type globally. This is attributed to increased consumption of iced tea across the regions. For instance, around 75 - 80% of tea consumed in the United States was iced as of 2022. Iced tea offers a diverse range of flavors to cater to varying taste preferences. With the growing health-conscious and diabetic population, companies are expected to use healthier sugar substitutes, such as stevia, coconut sugar, and organic honey, to add sweetness to the iced teas. Brands are expected to use healthier sugar substitutes, such as stevia, coconut sugar, and organic honey, to add sweetness to the iced teas in the future.
  • Herbal tea is projected to register the fastest CAGR value of 8.26% between 2024 and 2030. Herbal tea, in combination with antioxidants that help to boost the immune system, contains essential nutrients such as calcium, magnesium, potassium, and vitamin C. Products with immunity-boosting properties are becoming increasingly popular globally. This factor will further aid the market in the future.

Rising obesity concerns and preferences for healthy drinks are increasing sales

  • From 2021 to 2023, the global sales of RTD teas witnessed a 13.33% surge in value. North America emerged as a key market with a notable 8.81% increase during 2023-2021 period. This rise can be attributed to a growing preference among health-conscious consumers for RTD teas with lower sugar content and natural sweeteners, like antioxidants. The United States, grappling with a high obesity rate, saw a shift in consumer preferences toward sugar-free or low-calorie beverages, including RTD teas. Around 100.1 million (41.9%) adults and 14.7 million (19.7%) children are obese in the United States.
  • In Europe, RTD tea is gaining popularity due to rising obesity concerns, which is projected to witness a high CAGR value of 9.42% during 2024-2030. Countries like Germany have a higher obesity rate, which has led consumers to be inclined toward sugar-less or low-calorie beverages, including RTD teas. In Germany, 53.5% of the population (46.6% of women and 60.5% of men) was overweight as of 2022. Thus, many consumers are turning to RTD tea as an alternative to sugary sodas and other less healthy beverages.
  • Asia-Pacific dominated the RTD tea market, witnessing a significant 14.12% surge in value from 2021 to 2023. In Japan, where tea is a cultural staple, RTD green teas are particularly popular. Key players in the market, such as Ito En Ltd and Kirin Beverage Company, Limited, emphasize preserving the traditional taste while offering modern packaging and convenience. The number of tea drinks circulating in the Japanese market reached almost 700 in 2022, with more than 100 variations introduced annually. RTD tea beverages, offering the convenience of traditional flavors without the preparation time, are widely consumed.

Global RTD Tea Market Trends

RTD Tea is majorly driven by health and wellness along with convenience in on-the-go lifestyles across regions

  • Around 600,000 tons of green tea are consumed globally each year, which is about one-fifth of all tea consumed. Furthermore, other functional teas will continue to advance the RTD tea sector, supported by trends prioritizing health and wellness.
  • The popularity of organic label and herbal teas are on the rise globally owing to increasing popularity. This can be attributed to their health benefits and enhanced benefits of ingredients such as basil, tulsi, etc., shifting consumer preferences toward natural ingredients-based products.
  • The average price range of RTD tea market ranges between USD 2.50 to 4.50 in the united states. Among variants, lemon and raspberry as the most popular RTD tea drinks variants. These were priced 12.22% higher than the average price of a RTD tea drinks.
  • Growing awareness about the benefits of drinking tea for patients with arthritis, cardiovascular diseases, obesity, overweight, and high blood pressure will drive market growth and expansion in the coming years.

RTD Tea Industry Overview

The RTD Tea Market is fragmented, with the top five companies occupying 39.21%. The major players in this market are PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company, Tingyi (Cayman Islands) Holding Corporation and Uni-President Enterprises Corp. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Green Tea
    • 5.1.2 Herbal Tea
    • 5.1.3 Iced Tea
    • 5.1.4 Other RTD Tea
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Metal Can
    • 5.2.4 PET Bottles
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Off-trade
      • 5.3.1.1 Convenience Stores
      • 5.3.1.2 Online Retail
      • 5.3.1.3 Supermarket/Hypermarket
      • 5.3.1.4 Others
    • 5.3.2 On-trade
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 Egypt
      • 5.4.1.2 Nigeria
      • 5.4.1.3 South Africa
      • 5.4.1.4 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 Australia
      • 5.4.2.2 China
      • 5.4.2.3 India
      • 5.4.2.4 Indonesia
      • 5.4.2.5 Japan
      • 5.4.2.6 Malaysia
      • 5.4.2.7 South Korea
      • 5.4.2.8 Thailand
      • 5.4.2.9 Vietnam
      • 5.4.2.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Belgium
      • 5.4.3.2 France
      • 5.4.3.3 Germany
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Netherlands
      • 5.4.3.6 Russia
      • 5.4.3.7 Spain
      • 5.4.3.8 Turkey
      • 5.4.3.9 United Kingdom
      • 5.4.3.10 Rest of Europe
    • 5.4.4 Middle East
      • 5.4.4.1 Qatar
      • 5.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Rest of Middle East
    • 5.4.5 North America
      • 5.4.5.1 Canada
      • 5.4.5.2 Mexico
      • 5.4.5.3 United States
      • 5.4.5.4 Rest of North America
    • 5.4.6 South America
      • 5.4.6.1 Argentina
      • 5.4.6.2 Brazil
      • 5.4.6.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Arizona Beverages USA LLC
    • 6.4.2 Asahi Group Holdings, Ltd.
    • 6.4.3 Hangzhou Wahaha Group Co., Ltd.
    • 6.4.4 Ito En, Ltd.
    • 6.4.5 Keurig Dr Pepper, Inc.
    • 6.4.6 Kirin Holdings Company, Limited
    • 6.4.7 Nestle S.A.
    • 6.4.8 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.9 PT. Anggada Putra Rekso Mulia
    • 6.4.10 Reily Foods Company
    • 6.4.11 Sapporo Holdings Limited
    • 6.4.12 Suntory Holdings Limited
    • 6.4.13 Tata Consumer Products Ltd
    • 6.4.14 Thai Beverages PCL
    • 6.4.15 The Coca-Cola Company
    • 6.4.16 Tingyi (Cayman Islands) Holding Corporation
    • 6.4.17 Uni-President Enterprises Corp.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms