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市場調査レポート
商品コード
1683928

南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 330 Pages
納期
2~3営業日
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南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 330 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場規模は2025年に82億4,000万米ドルと推定され、2030年には109億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.79%で成長する見込みです。

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市場をリードするB2C eコマース・セグメント

  • クーリエ・エクスプレス・パーセル市場の主要な需要創出要因のひとつは、B2C eコマースです。ラテンアメリカのB2C eコマースはスタートこそ遅れたもの、域内の複数の国で50%を超える普及率となっています。2021年のeコマース総売上高はブラジルが最も高く、メキシコ、コロンビア、アルゼンチンがこれに続くと推定されています。アルゼンチンに本社を置くオンライン・マーケットプレースであるMercadoLibreは、アルゼンチン、メキシコ、チリなど複数の国でトップセラーとなり、2022年にはアルゼンチンのeコマース市場の3分の2以上を占めるなど、ラテンアメリカのB2C eコマース市場を独占しています。2022年、Mercado Libreのeコマース売上は120億米ドルを超えます。eコマースは2027年までに1,343億米ドルに達すると予測されており、CEP市場は大幅な成長が見込まれます。
  • eコマースの成長は、この地域のCEP市場を大きく押し上げると予想されます。eコマースのユーザー普及率は、この地域における国内および国境を越えたeコマースの増加により、2023年には56.5%に達すると予測されています。さらに、2027年には2億5,810万人のユーザーを抱え、2027年のユーザー普及率は61.4%を占めると予想されています。

小包配送センターの拡大、低コストの航空貨物サービス、地域市場の需要促進要因のひとつ

  • 同地域のCEP市場は、主にeコマース主導の小包輸送の急増と、製造業やBFSIセクターなどの他のエンドユーザーからの需要によって牽引されています。ブラジル、チリ、アルゼンチン、その他の国々がこの地域のCEP市場を構成しています。ブラジルでは、Magazine Luiza、Casabahia、Americanasがブラジルのオンラインストア上位100社の売上の36.5%を占め、2022年の国内CEP需要を牽引しました。アルゼンチンでは、Mercado Libreが約2,700万人のオンライン消費者を抱えています。2025年までに、購入者の普及率は約62%に達すると予想され、予測期間中の国内CEP需要に大きな影響を与えます。
  • 宅配エクスプレス・小包市場の主要な需要創出要因のひとつは、B2C eコマースです。ラテンアメリカのB2C eコマースはスタートこそ遅かったもの、複数の地域で50%を超える普及率となっています。2021年のeコマース売上高はブラジルが最も高く、メキシコ、コロンビア、アルゼンチンがこれに続きます。アルゼンチンに本社を置くオンライン・マーケットプレースのMercadoLibreは、アルゼンチン、メキシコ、チリなど複数の国でトップセラーとなり、ラテンアメリカのB2C eコマースセグメントを支配し、2022年にはアルゼンチンのeコマースセグメントの3分の2以上を占めました。

南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場動向

南米諸国は輸送部門を改善するためインフラ開発に多額の投資を行っている

  • 2024年6月、アルゼンチン連邦政府は914のインフラ・プロジェクトを州当局に移管し、州にとっては厳しい財政上の課題となりました。公共事業の再開を望んでいるにもかかわらず、州は主な収入源である連邦政府からの交付金の大幅削減に直面しています。州への連邦税移転額(CFI)は2024年6月に前年同月比20%減となり、2024年6ヶ月のうち5ヶ月で2桁減となりました。その他の連邦政府移転(RON)も6月に24.1%減少しました。
  • 2023年、ブラジル政府は高速道路、鉄道、港湾、空港を含むインフラ物流に25億9,000万米ドルを割り当てた。その大部分、約24億2,000万米ドルが高速道路に投入され、鉄道は3,025万米ドルと控えめな配分でした。今後、政府は2024年6月までに、公共部門と民間部門の資金を組み合わせて、貨物鉄道プロジェクトへの投資を拡大することを目的とした大規模な国家イニシアチブを開始する予定です。野心的なビジョンに基づき、政府はこれらの鉄道プロジェクトに40億米ドルを投入する予定です。

ロシア・ウクライナ戦争が世界の原油価格に与えた影響により、この地域の原油価格は大幅に上昇した

  • 2024年3月、季節変動と景気減速の兆候により、ブラジルのディーゼル需要が減少しました。ペトロブラスが軽油価格の引き下げを決定したことに加え、バイオディーゼル混合率を12%から14%に引き上げることが義務化されたことも、従来型の化石軽油の需要減少に拍車をかけた。国内市場は、世界の原油価格の変動と、それを安定させようとする政府の努力にも左右されました。手元に320万バレルのロシア産軽油が過剰にあったにもかかわらず、ブラジルは完全に出荷を停止することなく出荷を維持しました。
  • チリは2030年までに持続可能な航空燃料(SAF)の大規模生産を開始する計画で、2050年までに航空燃料需要の半分を油脂、生物学的および都市廃棄物由来のバイオ燃料で賄うことを目指しています。2040年までに航空交通量が倍増すると予測される中、チリはSAFを脱炭素化戦略における極めて重要な要素と考えています。さらに、SAFは従来のジェット燃料と混合することで、エンジンを改造することなく排出ガスを最大80%削減することができます。SAFは、チリが目標とする炭素排出削減量の半分以上に貢献し、同国のネット・ゼロ目標において重要な役割を果たすと期待されています。

南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)業界の概要

南米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場はかなり統合されており、この市場の主要企業はコレオ・アルヘンティーノ、DHLグループ、Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos、フェデックス、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ(UPS)の5社である(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達速度
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他
  • 国名
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aramex
    • Chilexpress
    • Correo Argentino
    • Correos de Chile
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos
    • FedEx
    • La Poste Group
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001618

The South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 8.24 billion USD in 2025, and is expected to reach 10.92 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.79% during the forecast period (2025-2030).

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B2C e-commerce segment leading the market

  • One of the major demand generators for the courier, express, and parcel market is B2C e-commerce. Although B2C e-commerce in Latin America had a slow start, it has a penetration rate of over 50% in multiple countries in the region. Brazil was estimated to rank the highest in total e-commerce sales in 2021, followed by Mexico, Colombia, and Argentina. MercadoLibre, an online marketplace headquartered in Argentina, dominates the B2C e-commerce market In Latin America by being the top seller in several countries, including Argentina, Mexico, and Chile and account for more than two-thirds of Argentina's e-commerce market in 2022. In the 2022, Mercado Libre reached retail e-commerce sales worth over USD 12 billion. With e-commerce projected to touch USD 134.3 billion by 2027, CEP market is expected to grow significantly.
  • E-commerce growth is expected to significantly boost the CEP market in the region. The e-commerce user penetration is projected to touch 56.5% in 2023 owing to rising domestic and cross-border e-commerce in the region. It is further expected to have a 258.10 million users by 2027, accounting for 61.4% user penetration by 2027.

Expansion of parcel distribution centres, low-cost air cargo service, among drivers of regional market demand

  • The CEP market in the region is driven mainly by a surge in e-commerce-led parcel shipments along with demand from other end users such as manufacturing, BFSI sector among others. Brazil, Chile, Argentina, along with other countries, comprise the CEP market in the region. In Brazil, Magazine Luiza, Casabahia, and Americanas accounted for 36.5% of Brazil's top 100 online stores' revenue, which drove domestic CEP demand in 2022. In Argentina, Mercado Libre has almost 27 million online consumers. By 2025, buyer penetration is expected to touch approximately 62%, significantly impacting domestic CEP demand during the forecast period.
  • One of the major demand generators for the courier express and parcel market is B2C e-commerce. Although B2C e-commerce in Latin America had a slow start, it has a penetration rate of over 50% in multiple regional countries. Brazil ranked the highest in e-commerce sales in 2021, followed by Mexico, Colombia, and Argentina. MercadoLibre, an online marketplace headquartered in Argentina, dominated the B2C e-commerce segment in Latin America by being the top seller in several countries, including Argentina, Mexico, and Chile, and accounted for more than two-thirds of Argentina's e-commerce segment in 2022.

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

South American countries are investing heavily in infrastructure development to improve the transportation sector

  • In June 2024, Argentina's federal government transferred 914 infrastructure projects to provincial authorities, creating a tough financial challenge for the provinces. Despite wanting to resume public works, provinces have faced deep cuts to federal transfers, their main source of income. Federal tax transfers (CFI) to provinces dropped 20% YoY in June 2024 and have decreased by double digits in five out of the six months of 2024. Other federal transfers (RON) also fell 24.1% in June.
  • In 2023, the Brazilian government allocated USD 2.59 billion to infrastructure logistics, encompassing highways, railways, ports, and airports. A significant portion, approximately USD 2.42 billion, was funneled into highways, while railways received a modest allocation of USD 30.25 million. Looking ahead, by June 2024, the government is set to launch a major national initiative aimed at amplifying investments in freight rail projects, leveraging a blend of public and private sector funding. With an ambitious vision, the government plans to inject a substantial USD 4 billion into these rail projects.

Crude oil prices in the region rose significantly owing to the impact of the Russia-Ukraine War on global crude oil

  • In March 2024, seasonal fluctuations and signs of an economic slowdown led to a decline in Diesel demand in Brazil. Petrobras' decision to reduce Diesel prices, coupled with the mandated increase in biodiesel blending from 12% to 14%, further fueled this drop in demand for conventional fossil Diesel. The domestic market was also swayed by global fluctuations in crude oil prices and government efforts to stabilize them. Even with an excess of 3.2 million barrels of Russian Diesel on hand, Brazil maintained its shipments without a complete halt.
  • By 2030, Chile plans to launch large-scale production of sustainable aviation fuel (SAF) and aims for these biofuel sources derived from oils, fats, and both biological and municipal waste to satisfy half of its aviation fuel needs by 2050. With projections of air traffic doubling by 2040, Chile views SAF as a pivotal element in its decarbonization strategy. Moreover, SAF can be blended with traditional jet fuel to reduce emissions by up to 80% without engine modifications. It is expected to contribute over half of Chile's targeted carbon emissions reductions, playing a key role in the country's net-zero goals.

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being Correo Argentino, DHL Group, Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos, FedEx and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Argentina
    • 4.12.2 Brazil
    • 4.12.3 Chile
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 Argentina
    • 5.7.2 Brazil
    • 5.7.3 Chile
    • 5.7.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aramex
    • 6.4.2 Chilexpress
    • 6.4.3 Correo Argentino
    • 6.4.4 Correos de Chile
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.7 Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos
    • 6.4.8 FedEx
    • 6.4.9 La Poste Group
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms