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市場調査レポート
商品コード
1683840

ドイツの非乳製品ミルク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Germany Non-Dairy Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 162 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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ドイツの非乳製品ミルク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツの非乳製品ミルク市場規模は2025年に15億7,000万米ドルと推定・予測され、2030年には27億8,000万米ドルに達し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは12.14%で成長すると予測されます。

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幅広い小売部門を通じて乳製品を容易に入手できることが成長を後押ししています。

  • 2022年、ドイツの植物性ミルク市場の流通チャネルは2021年比で21.35%の成長を記録しました。レビュー期間中(2017-2022年)、オフトレード小売がドイツの小売スペースを支配しています。2022年には、オフトレード小売が94.3%のシェアを占めています。ドイツでは、消費者は植物性ミルクを購入する際に、より大きな利便性を得られるため、オフトレード小売を好んでいます。
  • 2022年のドイツにおけるオン・トレード小売のシェアは5.73%でした。オン・トレード・チャネル(クイックサービス・レストラン)では、植物性ミルクの価格は固定されているが、オフ・トレード・チャネルでは消費者にはいくつかの選択肢が与えられています。ドイツでは、オフ・トレード・チャネルは植物性ミルクを様々な価格(低価格、中価格、高価格)で提供しています。これらの小売業者が販売するオートミールは、2.78ユーロから35.4ユーロという高値で販売されています。植物性ミルクが様々な価格で入手可能であることは、消費者の購買力を促進します。
  • ドイツでは、小売業者は無糖、チョコレート、バニラなどさまざまな風味の植物性ミルクを提供することに力を入れています。さまざまなフレーバーを提供しているにもかかわらず、これらの小売業者は、製品の詳細(使用されている原材料、使用されている種子など)といった完全な情報を消費者に提供することができないです。その結果、消費者は植物性乳飲料を取引外の方法で購入しています。過去3年間で、オフ・トレード・モードでは、専門店が消費者に製品に関するより高い可視性を提供するため、大きな需要を記録しました。植物性ミルクに対する需要の高まりに伴い、流通部門を通じた売上は2022年から2025年にかけて65.24%の成長が見込まれます。

ドイツの非乳製品ミルク市場動向

健康上の利点による植物性乳製品の人気の高まりが消費を牽引

  • 2022年、ドイツの代替乳の一人当たり消費量は2021年比で1.35%の伸びを示しました。植物性乳の国内消費は、2020年のCOVID-19パンデミックの結果として増加し、2022年まで大幅に維持されました。ドイツの人口の約3分の1は牛乳を全く飲まず、代用乳を利用しています。
  • ドイツでは消費量の増加により、植物性ミルクのカテゴリーがすでに開発されています。ドイツの消費者に植物性ミルクの選択肢を提供しているラベルは50以上あります。植物性ミルクの需要はまだ伸びており、消費量は2018年(22%)と2020年(42%)の間にほぼ倍増しています。チーズや肉などの他の植物性製品と比較すると、植物性代替乳は植物性食品市場をリードしています。多くの消費者は、豆乳やココナッツミルクのような代替ミルクをすでによく知っています。ドイツでは、消費者の93%がすでに植物性代替ミルクを消費しており、これは他のどの植物性製品カテゴリーよりも高い消費率です。
  • オーツミルクは植物性ミルクカテゴリーをリードしており、この地域の他の植物性ミルク製品の中で一人当たりの消費量が最も多いです。オートミールの一人当たり消費量は2022年に1.62%増加し、2023~2025年には35.6%増加すると予測されています。植物性ミルクはより多くの国の栄養ガイドラインで言及されるようになってきており、これも人々に植物性ミルクを消費させる強い理由となっています。これまでのところ、ドイツを含む世界23カ国が、牛乳の代替品として植物乳を国の栄養ガイドラインに組み込んでいます。Rewe、Bringmeister、Globus、Amazon Freshのようなドイツのオフラインおよびオンラインスーパーマーケットを通じて、Allos、Vitaquell、Sojadeのような主流およびローカルブランドを含むこれらの製品を簡単に入手できることが、この地域での消費を促進すると予想されます。

ドイツの非乳製品ミルク産業の概要

ドイツの非乳製品ミルク市場は適度に統合されており、上位5社で48.51%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 AlnaturA Produktions-und Handels GmbH, Danone SA, Oatly Group AB, The Hain Celestial Group Inc. and Triballat Noyal SaS(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たり消費量
  • 原材料/商品生産
    • 代替乳製品-原材料生産
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • アーモンドミルク
    • カシューミルク
    • ココナッツミルク
    • ヘーゼルナッツミルク
    • ヘンプミルク
    • オートミルク
    • 豆乳
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)。
    • AlnaturA Produktions-und Handels GmbH
    • Califia Farms LLC
    • Danone SA
    • Ecotone
    • Granarolo SpA
    • Oatly Group AB
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • Triballat Noyal SaS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000734

The Germany Non-Dairy Milk Market size is estimated at 1.57 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.78 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 12.14% during the forecast period (2025-2030).

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Easy availability of dairy products through wide retail sector is boosting the growth.

  • In 2022, distribution channels in the German plant-based milk market witnessed a growth of 21.35 compared to 2021. Off-trade retailing has been dominating Germany's retail space during the review period (2017-2022). In 2022, off-trade retailing held a share of 94.3%. In Germany, consumers significantly prefer off-trade retailing due to the greater convenience they receive while purchasing plant-based milk.
  • On-trade retailing held a share of 5.73% in Germany in 2022. In on-trade channels (quick-service restaurants), the prices are fixed for plant-based milk, while consumers are given several options in off-trade channels. In Germany, off-trade channels offer plant-based milk at varied prices (low, medium, and high). The oat milk sold by these retailing units is available from EUR 2.78 to as high as EUR 35.4. The availability of plant-based milk at varied prices also promotes the buying power among consumers as they can purchase the products that suit their affordability parameters.
  • In Germany, on-trade retailers are focusing on providing a variety of plant-based milk, including different flavors such as unsweetened, chocolate, and vanilla. Despite offering different flavors, these retailers cannot provide complete information such as product specifics (ingredient used, seed used, and others) to consumers. As a result of this, consumers purchase plant-based milk beverages through off-trade modes. In the last three years, under the off-trade mode, specialty stores have recorded significant demand as they offer higher visibility about the product to consumers. In line with the growing demand for plant-based milk, sales through the distribution segment are expected to grow by 65.24% in 2025 from 2022.

Germany Non-Dairy Milk Market Trends

The increasing popularity of plant-based milk products owing to health benefits is driving the consumption

  • In 2022, the German per capita consumption of milk alternatives observed a growth of 1.35% compared to 2021. Domestic consumption of plant-based milk increased as a result of the COVID-19 pandemic in 2020 and was substantially sustained till 2022. About one-third of the German population does not drink milk at all but uses milk alternatives.
  • The plant-based milk category is already developed in Germany owing to increased consumption. There are over 50 labels that offer plant-based milk options to German consumers. The demand for plant-based milk is still growing; consumption almost doubled between 2018 (22%) and 2020 (42%). Compared to other plant-based products such as cheese and meat, plant-based milk alternatives lead the plant-based food market. Many consumers are already well familiar with milk alternatives like soy and coconut milk. In Germany, 93% of consumers already consume plant-based milk alternatives, which is a higher consumption rate than in any of the other plant-based product categories.
  • Oat milk leads the plant-based milk category, with the highest per capita consumption among other plant-based milk products in the region. Per capita consumption of oat milk increased by 1.62% in 2022 and is anticipated to increase by 35.6% during 2023-2025. Plant milk is being increasingly mentioned in more national nutrition guidelines, which is another strong reason influencing people to consume plant milk. So far, 23 countries worldwide, including Germany, have integrated plant milk into their national nutrition guidelines as an alternative to cow's milk. The easy accessibility of these products via German offline and online supermarkets like Rewe, Bringmeister, Globus, and Amazon Fresh, including mainstream and local brands such as Allos, Vitaquell, and Sojade, is anticipated to drive consumption in the regions.

Germany Non-Dairy Milk Industry Overview

The Germany Non-Dairy Milk Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 48.51%. The major players in this market are AlnaturA Produktions - und Handels GmbH, Danone SA, Oatly Group AB, The Hain Celestial Group Inc. and Triballat Noyal SaS (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Dairy Alternative - Raw Material Production
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Germany
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Almond Milk
    • 5.1.2 Cashew Milk
    • 5.1.3 Coconut Milk
    • 5.1.4 Hazelnut Milk
    • 5.1.5 Hemp Milk
    • 5.1.6 Oat Milk
    • 5.1.7 Soy Milk
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Convenience Stores
      • 5.2.1.2 Online Retail
      • 5.2.1.3 Specialist Retailers
      • 5.2.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.2.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.2.2 On-Trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 AlnaturA Produktions - und Handels GmbH
    • 6.4.2 Califia Farms LLC
    • 6.4.3 Danone SA
    • 6.4.4 Ecotone
    • 6.4.5 Granarolo SpA
    • 6.4.6 Oatly Group AB
    • 6.4.7 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.4.8 Triballat Noyal SaS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms