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市場調査レポート
商品コード
1683189

北米のシリアルバー市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Cereal Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 148 Pages
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2~3営業日
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北米のシリアルバー市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のシリアルバー市場規模は2025年に62億3,000万米ドルと推定・予測され、2030年には83億1,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.93%で成長すると予測されています。

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スーパーマーケット/ハイパーマーケットとコンビニエンスストアがシリアルバーの売上で大きなシェアを占めています。

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケットにおけるシリアルバーの売上は、2022~2024年にかけて14%成長しました。スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、これらの販売の主要チャネルであり続けています。2019~2023年にかけて、スーパーマーケットとハイパーマーケットにおけるシリアルバーの数量は23%増加しました。これらのチャネルに対する消費者の嗜好は、季節のオファー、大量購入の割引、単一の市場における多様なブランドと製品品種へのアクセスによってもたらされます。Safeway、Walmart、Costco、Amazon Fresh、Target、Whole Foods、Publix、Aldiなどのスーパーマーケットチェーンには、シリアルバーを発表する専用コーナーがあります。
  • スーパーマーケット、ハイパーマーケットに次いで、コンビニエンスストアは、この地域でシリアルバーを購入するのに2番目に広く好まれている流通チャネルです。このセグメントは2022年、非売品チャネルを通じた売上全体の28%を占めていました。プライベートブランドへの幅広いリーチと容易なアクセスが、消費者が他の小売チャネルよりも伝統的食料品店を好む原動力となっています。コンビニエンスストアを通じたシリアルバーの販売額は、2023~2029年にかけて5.82%のCAGRを記録し、2029年には22億2,479万米ドルの販売額に達すると推定されます。
  • オンラインチャネルはシリアルバーの流通チャネルとして最も急成長し、2023~2029年の金額ベースのCAGRは6.90%と予測されます。食料品購入におけるオンラインチャネルの役割の進化は、インターネットにアクセスできる国内の膨大な人口に影響されています。2022年には、この地域の人口の93.4%がインターネットにアクセスしています。シリアルバーを提供する主要オンライン小売業者は、Walmart、Amazon、Dell、Sears、Costco、Best Buyです。

米国は、レディトゥイート製品への消費者の嗜好の高まりとともに市場を独占し、シリアルバーの販売を支えています。

  • 北米のシリアルバー市場は、2021~2023年にかけて15%の成長を観察しています。この成長は、消費者のシリアルベースのRTE(Ready-To-Eat)、ミールリプレイスメント、パック食品への嗜好に起因しています。シリアルバーを含むシリアルは、国民の朝食の第一選択肢です。2023年には、米国人口の14%がシリアルを朝食の選択肢として好んでいます。北米におけるシリアルバーの売上は、2024~2027年の間に19%成長すると予想されています。
  • 国別では、米国がこの地域におけるシリアルバー消費の主要市場です。2024年の販売額は2021年比で23%増加すると予測されています。2023年現在、米国の消費者の90%以上がシリアルバーを含むスナックを消費していると回答しています。シリアルバーは同国で最も成長しているセグメントであり、2023年には2022年比で7%の金額成長が見込まれます。シリアルバーは、持ち運びに便利で手軽な朝食やスナックの選択肢として広まっています。
  • カナダは北米地域でシリアルバーを消費する主要国の一つでもあります。消費者は、炭水化物、食物繊維、ナッツ類が豊富なシリアル・ベースの食事が血圧を改善し、コレステロールを下げると考えています。この成長は、クリーンラベル製品に対する需要の高まりと、健康食品に対する意識の高まりに助けられています。カナダでは、栄養豊富でグルテンフリー、砂糖不使用のシリアルバーの消費が増加しています。カナダで砂糖不使用のオーガニックシリアルバーを提供する人気ブランドには、Made Good、GoGo Quinoa、Nature's Path、Nii Bar、True Natureなどがあります。カナダにおけるシリアルバーの売上は、2024~2027年の間に15%の成長が見込まれています。

北米のシリアルバー市場動向

栄養摂取に対する消費者の関心の高まりにより、シリアルバーのようなヘルシーな間食オプションへの需要が高まっています。

  • シリアルバーは、この地域では特に朝食や外出先でのスナックとして、食事の補助として消費されることが最も多くなっています。例えば、2023年に好まれている朝食はシリアルで、14%の人がシリアルバーを好んで食べています。
  • 北米では、ガムには消費者の嗜好やニーズに応える様々な製品特性があります。この地域の多くの消費者は、砂糖の摂取量を減らすために無糖ガムを好みます。無糖ガムは、キシリトールのような代替甘味料で甘くされています。
  • ヘルシーな代替スナックへの需要が高まる中、シリアルバーメーカーは売上急増を経験しています。製品価格の変動は、シリアル、穀物、砂糖などの原料価格の上下と関連しています。北米では2023年、シリアルバーの小売価格は6.54米ドルでした。
  • 北米では、シリアルバーは食事の代替または補助として消費されています。栄養面の重要性は、様々なスナックバーの中で、シリアルバーがアメリカ人の間で食事のより健康的な代替品として消費されているという事実が最もよく反映しています。シリアルバーは米国で2番目に大きなスナックバーセグメントであり、2023年の金額シェアは40%です。

北米のシリアルバー産業概要

北米のシリアルバー市場は細分化されており、上位5社で28.11%を占めています。この市場の主要企業は、 General Mills Inc.、Mars Incorporated、McKee Foods Corporation、Mondelez International Inc.、PepsiCo Inc.です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(単位:米ドル、数量)、2030年までの予測、成長見込みの分析を含む)

  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Core Foods
    • General Mills Inc.
    • Kellogg Company
    • Mars Incorporated
    • McKee Foods Corporation
    • Mondelez International Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • Probar Inc.
    • Riverside Natural Foods Ltd
    • Simply Good Foods Co.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 61573

The North America Cereal Bar Market size is estimated at 6.23 billion USD in 2025, and is expected to reach 8.31 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.93% during the forecast period (2025-2030).

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Supermarkets/hypermarkets and convenience stores accounted for major shares of sales of cereal bars due to easy accessibility coupled with the provided discounts

  • The sales of cereal bars in supermarkets and hypermarkets grew by 14% in the region from 2022 to 2024, owing to the easy availability of cereal bars among these retail channels. Supermarkets and hypermarkets remain the leading channels for these sales. From 2019 to 2023, the sales of cereal bars across supermarkets and hypermarkets grew by 23% in volume. Consumer preference for these channels is driven by seasonal offers, discounts on bulk purchases, and access to diversified brand and product varieties in a single marketplace. Supermarket chains such as Safeway, Walmart, Costco, Amazon Fresh, Target, Whole Foods, Publix, and Aldi have a dedicated section to showcase cereal bars.
  • After supermarkets and hypermarkets, convenience stores are the second most widely preferred distribution channel for purchasing cereal bars in the region. The segment had a 28% share of overall sales through off-trade channels in 2022. The broader reach and easy access to private label brands drive the consumer preference for traditional grocery stores over other retail channels. The cereal bars sales value through convenience stores is estimated to register a CAGR of 5.82% from 2023-2029 to reach a sales value of USD 2224.79 million in 2029.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel for cereal bars, with an anticipated CAGR of 6.90% in terms of value during 2023-2029. The evolving role of online channels in grocery purchases is influenced by the vast population in the country having internet access. In 2022, 93.4% of the population in the region have accessed the internet. The leading online retailers that offer cereal bars are Walmart, Amazon, Dell, Sears, Costco, and Best Buy.

The United States dominates the market with growing consumer preference toward ready-to-eat products, supporting the sales of cereal bars

  • The North American cereal bars market has observed a growth of 15% from 2021-2023. The growth is attributed to consumer preference toward cereal-based ready-to-eat (RTE), meal replacement, and packed food items. Cereal, including cereal bars, is the nation's number one choice for breakfast. 14% of the US population preferred it as their favorite breakfast option in 2023. The sales of cereal bars in North America are anticipated to grow by 19% during 2024-2027.
  • By country, the United States is a leading market for cereal bar consumption in the region. It is anticipated that the sales value will increase by 23% in 2024 compared to 2021. As of 2023, more than 90% of consumers in the United States stated that they are consuming snacks, including cereal bars. Cereal bars are the largest-growing segment in the country, with an estimated value growth of 7% in 2023 relative to 2022. They are promoted as a portable and handy breakfast or snack choice.
  • Canada is also one of the leading countries consuming cereal bars in the North American region. Consumers believe a cereal-based diet rich in carbohydrates, fiber, and nuts improves blood pressure and lowers cholesterol. The growth is aided by the growing demand for clean-label products and the rising awareness of healthy food. Canadians are increasingly consuming cereal bars with nutrient-rich, gluten-free, sugar-free varieties. Some popular brands offering sugar-free, organic cereal bars in Canada include Made Good, GoGo Quinoa, Nature's Path, Nii Bar, and True Nature. The sales of cereal bars in Canada are anticipated to grow by a value of 15% during 2024-2027.

North America Cereal Bar Market Trends

Growing consumer concern toward nutrition intake has resulted in a strong demand for healthy snacking options like cereal bars

  • Cereal bars are most frequently preferred to be consumed as a supplement to meals, especially as breakfast meals or on-the-go snack items in the region. For instance, the United States' favorite breakfast in 2023 was cereals, with 14% of people having them as a preferred choice.
  • In North America, gums have various product attributes that cater to consumer preferences and needs. Many consumers in the region prefer sugar-free gums to reduce their sugar intake. Sugar-free gums are sweetened with alternative sweeteners like xylitol.
  • With the growing demand for healthy snack alternatives, cereal bar manufacturers have been experiencing a surge in their sales. The fluctuation in the product's price is connected with the rise and fall in the prices of its raw materials, including cereals, grains, sugar, and others. In North America, in 2023, the retail price of a cereal bar was USD 6.54.
  • In North America, cereal bars are consumed to either replace or supplement a meal. The importance of the nutritional aspect is best reflected by the fact that among all the different snack bars, cereal bars are consumed as a healthier alternative to meals among Americans. The cereal bar is the second-largest snack bar segment in the United States, with a value share of 40% in 2023.

North America Cereal Bar Industry Overview

The North America Cereal Bar Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.11%. The major players in this market are General Mills Inc., Mars Incorporated, McKee Foods Corporation, Mondelez International Inc. and PepsiCo Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Convenience Store
    • 5.1.2 Online Retail Store
    • 5.1.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Canada
    • 5.2.2 Mexico
    • 5.2.3 United States
    • 5.2.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Core Foods
    • 6.4.2 General Mills Inc.
    • 6.4.3 Kellogg Company
    • 6.4.4 Mars Incorporated
    • 6.4.5 McKee Foods Corporation
    • 6.4.6 Mondelez International Inc.
    • 6.4.7 PepsiCo Inc.
    • 6.4.8 Probar Inc.
    • 6.4.9 Riverside Natural Foods Ltd
    • 6.4.10 Simply Good Foods Co.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms