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市場調査レポート
商品コード
1686185
シリアルバー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Cereal Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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シリアルバー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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シリアルバーの市場規模は2025年に93億9,000万米ドルと推計され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.32%で、2030年には121億7,000万米ドルに達すると予測されます。
多忙なスケジュールと所得水準の向上により、世界の消費者は身体の栄養ニーズを満たすために、従来の食品からすぐに食べられる栄養価の高い食品へとシフトしています。消費者はまた、健康志向の高まりとともに、便利で健康的な間食の選択肢を求めており、メーカーに強化シリアルバーの発売を促しています。例えば、2023年1月、ケロッグは朝食用シリアルとシリアルバーのビタミンD3の強化レベルを引き上げる認可をFDAから取得しました。さらに、企業は市場シェアを高めるために技術革新と研究開発活動を重視しています。また、グルテンフリー、ビーガン、低糖質など、多様な消費者の嗜好に対応するため、様々なフレーバーや原材料を投入しています。例えば、2023年3月、Barrys India Private Limitedは、マルチグレイン、ナッツ、フルーツ、ハチミツ入りの天然でヘルシーなミューズリーバー「The Mighty Muesli Bars」を発売しました。これとは別に、デジタル・マーケティング、ソーシャル・メディア・キャンペーン、有名人の推薦などの効果的なマーケティング戦略は、消費者の認識に影響を与え、シリアル・バーの需要を促進します。上記は、調査期間中にシリアルバー市場を牽引すると予想される主な要因です。
シリアルバーは、特に労働者階級の人々、10代の子供、ホステルに住む人々、独身者の間で非常に人気が高まっています。こうした栄養バーは、持ち運びに便利で、多くの場合、外出先での手軽な食事や、空腹をしのぐための即席の消費手段として、より健康的な選択肢を提供しています。さらに、企業は、特に子供向けに、おいしい味と栄養素で作られた幅広い製品を発売しています。例えば、ゼネラル・ミルズは2022年10月、同社のブランド「カスケーディアン・ファーム」で、グルテンフリーでUSDA認定のオーガニック・グラノーラ・バーを子供向けに発売しました。様々な種類やフレーバーが入手可能であることも、市場調査の促進要因となっています。食物繊維が豊富なスナックへの需要の高まりとシリアルバーの利点についての意識の高まりは、シリアルバー市場の成長を促進する主な要因です。ライフスタイルの開発、西洋化、低脂肪シリアルバーのような付加価値製品に対する需要の高まり、発展途上地域における健康的なスナックの需要の伸び、上昇し続ける世界人口は、重要なドライバーとして作用する他の本質的な要因です。
新製品の発売、外出先での朝食の人気の高まり、計画的・衝動的な購買決定を促す幅広い小売流通が北米の市場調査を後押ししています。米国は、多忙なスケジュールと消費者の健康意識の高まりにより、同地域の市場の大半のシェアを占めています。近年、天然素材やオーガニックベースの製品に対する需要が高まっており、多くの消費者はシリアルバーによく使用される合成香料や原材料の摂取を避けるため、オーガニック認定製品を好んでいます。そのため、数多くのメーカーがオーガニック原料を使用した製品を発売する傾向にあります。例えば、2023年2月、サンディエゴの新興企業Mooski Barsは、有機オーツ麦、ナッツバター、アーモンド粉、ココナッツオイル、有機アガベを使用したシリアルバーを発売しました。このブランドは、ピーナッツバター、バナナ、クッキー生地、チョコレートピーナッツクランチなど、さまざまなフレーバーのバーがあると主張しています。カリフォルニアのコーヒーショップや専門市場で販売されています。さらに、肥満、糖尿病、コレステロールなどの生活習慣病の蔓延が、メキシコにおける低カロリー・高繊維質スナックの消費を促進しています。国際糖尿病連合によると、2022年にはメキシコの成人人口の16.9%が糖尿病を患っています。
世界のシリアルバー市場は細分化されており、様々な企業が参入しています。市場は、いくつかの地域の中小規模の企業による高い競合があります。市場シェアの面で支配的な企業には、Kellanova、Pepsico Inc.、Mondelez International Inc.、General Mills Inc.、Mars Inc.などがあります。主要企業は、健康志向の高まる消費者の間で高まる健康的で自然な製品に対する需要に応えるため、「ビーガン」、「ナチュラル」、「オーガニック」、「フリーフロム」などのクリーンなラベルの製品を含む製品ポートフォリオの刷新に注力しています。
The Cereal Bar Market size is estimated at USD 9.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.17 billion by 2030, at a CAGR of 5.32% during the forecast period (2025-2030).
Due to busy schedules and improving income levels, consumers worldwide are shifting from conventional food to ready-to-eat nutritious food to meet the nutritional needs of their bodies. Consumers are also seeking convenient and healthier snacking options with growing health consciousness, encouraging manufacturers to launch fortified cereal bars. For instance, in January 2023, Kellogg's received approval from the FDA to increase the fortification level of vitamin D3 in the breakfast cereal and cereal bars. Moreover, players emphasize innovation and R&D activities to enhance their market share. They are also introducing various flavors and ingredients to cater to diverse consumer preferences, including gluten-free, vegan, and low-sugar options. For instance, in March 2023, Barrys India Private Limited launched The Mighty Muesli Bars, which are all-natural, healthy, and packed with multi-grains, nuts, fruits, and honey. Apart from this, effective marketing strategies, including digital marketing, social media campaigns, and celebrity endorsements, influence consumer perceptions and drive demand for cereal bars. The abovementioned are some primary factors anticipated to drive the market for cereal bars during the study period.
Cereal bars are becoming extremely popular, especially among working-class people, teenage children, people living in hostels, and bachelors. These nutrition bars offer a portable, convenient, and often healthier choice for a quick, on-the-go meal and an immediate consumption choice to stave off hunger. Additionally, Companies are launching a wide range of products crafted with delicious flavors and nutrients, especially for kids. For instance, in October 2022, General Mills launched gluten-free and USDA-certified organic granola bars for kids under its brand - Cascadian Farm. The availability of various types and flavors is an added factor responsible for driving the market studied. Rising demand for fiber-rich snacks and growing awareness about the benefits of cereal bars are the major factors fostering the growth of the cereal bars market. Changing lifestyles, westernization, rising demand for value-added products such as low-fat cereal bars, growth in the demand for healthy snacks in developing regions, and the ever-rising global population are other essential factors acting as significant drivers.
New product launches, the increasing popularity of on-the-go breakfasts, and broad retail distribution that encourages planned and impulse buying decisions drive the market studied in North America. The United States accounts for a majority share of the market in the region due to hectic schedules and rising health consciousness among consumers. Recently, the demand for natural and organic-based products has increased, with many consumers preferring certified organic products to avoid consuming synthetic flavors and ingredients commonly used in cereal bars. Therefore, numerous manufacturers tend to launch products with organic ingredients. For instance, in February 2023, Mooski Bars, a San Diego-based start-up company, launched cereal bars with organic oats, nut butter, almond flour, coconut oil, and organic agave. The brand claims the bars are available in different flavors, including peanut butter, banana, cookie dough, and chocolate peanut crunch. The products are sold in coffee shops and specialty markets in California. Moreover, The prevalence of lifestyle diseases like obesity, diabetes, and cholesterol drives the consumption of low-calorie and high-fiber snacks in Mexico. According to the International Diabetes Federation, 16.9% of the adult population in Mexico had diabetes in 2022.
The global cereal bar market is fragmented in nature, with various players operating in the market. The market has witnessed high competition from several regional small-medium scale players. Some of the dominant players in terms of market share include Kellanova, Pepsico Inc., Mondelez International Inc., General Mills Inc., and Mars Inc. key players are focusing on revamping their product portfolios to include products with clean labels, such as "vegan," "natural," "organic," or "free-from," to cater to the rising demand for healthy and natural products among the increasingly health-conscious consumers.