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市場調査レポート
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1644839

米国のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Real Time Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格
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米国のリアルタイム決済:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のリアルタイム決済市場は予測期間中にCAGR 10.12%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 全国的なスマートフォン普及率の急上昇と顧客の期待の高まりが、長期的な市場成長を支える見込み。週末や祝日を含め、いつでもどこでも決済ができるスマートフォンへの期待が高まっていることが、市場の需要を後押しします。さらに、迅速な決済に対する需要の高まりや、リアルタイム決済ソリューションの導入を支援するための政府や金融機関からの投資の増加が、市場の成長を加速させると予想されます。
  • 顧客がより柔軟で便利な決済方法を求めるようになったため、従来型の銀行業務への依存度は劇的に低下しています。既存の銀行インフラでは決済頻度に対応できないです。新たなフィンテック決済プロバイダーやセキュアゲートウェイの登場が、リアルタイム決済市場を強化しています。
  • 特に小切手のような高コストの決済手段に取って代わることで、決済システムの効率性と利便性が向上します。また、リアルタイム決済は、金融システムに滞留していた資金を解放し、より多くの新機能を組み込むための競争を促進することができます。
  • リアルタイム決済におけるセキュリティ上の懸念や決済詐欺は、市場に悪影響を及ぼしかねない要因のひとつです。これは利用者の不安を招き、将来的にリアルタイム決済技術の採用を制限する可能性があります。
  • また、COVID-19はこのシフトに大きな役割を果たしました。政府はリアルタイム決済方法の範囲を拡大し、消費者の行動を変える機会を得て、市場の成長をさらに後押ししました。

米国のリアルタイム決済市場の動向

P2B決済の増加

  • P2B決済とは、顧客と企業間の金銭取引を指します。eコマースやモバイルコマースの絶え間ない成長が、このセグメントの成長を促進する重要な要因となっています。例えば、Monetate;Kiboによると、2021年の米国のオンラインショッピング注文の平均額は、2020年の同四半期と比較してデスクトップで増加しています。2021年第3四半期、デスクトップパソコンからのオンライン注文の平均金額は177.38米ドルで、前年同期の139.67米ドルから増加しました。携帯電話からの注文は平均125.57米ドルだった。
  • リアルタイム決済とモバイル決済は、今日の決済方法に革命をもたらしています。例えば、自動車購入のようなP2Bの高額決済では、リアルタイムで資金が利用可能であること、取引後の確認が必要であることが、消費者にとっても企業にとっても非常に重要です。
  • さらに、グーグルのような企業は、スマートフォンユーザーの決済をより便利にしています。この技術は、対応するスマートフォンやスマートウォッチで近距離無線通信(NFC)を利用します。ユーザーは、デビットカードやクレジットカードの情報をアンドロイド・ペイのアカウントに保存します。その後、ユーザーは小売店の店頭端末にスマホや腕時計を近づけるだけで、サービスや商品の代金を支払うことができ、NFCハードウェアを通じて顧客口座から代金が引き落とされます。
  • 米国におけるリアルタイム決済市場の需要は、この技術に対する意識の高まりが大きく寄与しています。クリアリングハウス(TCH)のRTPネットワークが稼働して以来、米国では多数の大手銀行がリアルタイム決済に参入し、中小の金融機関も数百行が参入する予定です。
  • 決済行動の変化は、パンデミックによるところが大きいです。米国ではリアルタイム決済が導入され、店舗での商取引からオンライン商取引への移行が進みました。政府の政策がデジタル決済の成長を奨励しているため、こうしたシフトは決済プレーヤーに新たな機会を創出します。

小売・eコマース分野の成長

  • リアルタイム決済は主に小売・消費者向けに導入されたが、現在ではその利点を活かして、企業やビジネス、政府機関の決済にも導入されています。このため、この地域ではここ数年で導入が加速しています。
  • 小売企業はデジタル技術とデータを活用して、サービス、製品、体験、プロモーションを個人に合わせてカスタマイズし、サプライチェーンの最大化からデマンドチェーンのパーソナライズへとシフトしています。このことが、予測期間中にモバイル決済を後押しすると思われます。
  • また、米国ではeコマースベンダーが前払いや月額プランの割引を提供しているため、売上が伸びています。例えば、アマゾンは主要市場で売上を伸ばしています。米国での売上高は、2021年のアマゾン最大の市場であり、3,140億米ドルの売上高を記録しました。これにより、米国でのリアルタイム決済が促進されると予想されます。
  • 加盟店や小売店からの即時決済に対する需要の高まりが、リアルタイム決済ソリューションの採用を促進しています。これらのソリューションは、手頃な価格で効率的な決済手段を提供することで、小売業者に競争力をもたらしています。また、米国全域でモバイルベースのショッピングが普及していることも、このセグメントの成長を促す大きな要因となっています。

米国のリアルタイム決済業界の概要

ACIワールドワイド、ワールドペイなど様々な大手企業が存在し、新興企業も台頭しているため、市場は適度に断片化されています。

  • 2021年9月- アジア最大のAPIインフラ企業であるM2Pソリューションズは、トロントを拠点とし、業界をリードする決済ソリューションを提供する世界フィンテック企業であるBuckzy Payments, Inc.と戦略的パートナーシップを締結しました。M2Pのプラットフォームは、Buckzyの安全、安心、便利なエコシステムを通じて、北米、カナダ、ラテンアメリカ、欧州にまたがる市場で、中東・北アフリカ地域のパートナーのクロスボーダー決済を可能にします。
  • 2021年8月-世界の決済大手であるJPモルガン・チェース・アンド・カンパニーは、急増する世界規模のデジタル決済をより多く処理するための金融業界の戦いにおいて、同社の優位性を高めることを期待し、リアルタイム決済オプションを開始しました。この新商品「リクエスト・フォー・ペイ」は、アプリやウェブサイトを利用する約5,700万人のリテール顧客に対し、法人顧客から支払い依頼を送ることができるもので、企業が支払いを受けるまでのコストと時間を削減することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 国内における決済環境の進化
  • 国内におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の増加
    • 従来型バンキングへの依存度の低下
    • 利便性の向上
  • 市場の課題
    • 決済詐欺
    • 現金への依存
  • 市場機会
    • デジタル決済の成長を奨励する政府政策による庶民の間でのリアルタイム決済成長への期待
  • デジタル決済業界における主な規制と基準
    • 世界各国の規制状況
    • 規制上の障害となりうるビジネスモデル
    • ビジネス情勢の変化に伴う開発余地
  • 主要事例と使用事例の分析
  • 国の全取引に占めるリアルペイメント取引の分析
  • 国内の非現金取引に占めるリアルペイメント取引の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • P2P
    • P2B

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ACI Worldwide, Inc.
    • FIS
    • Fiserv, Inc.
    • Mastercard Inc.
    • PayPal Holdings, Inc.
    • Visa Inc.
    • Worldpay, Inc.
    • Temenos AG
    • Volante Technologies Inc
    • Montran Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91282

The United States Real Time Payments Market is expected to register a CAGR of 10.12% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Surging smartphone penetration across the country and rising customer expectation are expected to support market growth in the long run. The rising expectation of individuals from smartphones to make a payment from anywhere and at any time, including on weekends and public holidays, will bolster market demand. In addition, the increasing demand for quicker payment settlements and rising investments from government and financial institutes to support the adoption of real-time payment solutions are anticipated to accelerate the market's growth.
  • The dependence on traditional banking has fallen dramatically in the past, as customers demand more flexibility and convenient ways to make payments. The existing banking infrastructure fails to cope with the payment frequency. The emergence of new fin-tech payment providers and secure gateways has enhanced the real-time payments market.
  • Increase efficiencies in the payments system and ease of convenience, particularly where they displace high-cost instruments such as cheques. Real-time payments can also release money locked up in the financial system and boost competition to incorporate more new features.
  • Security concerns in real-time payment and payment frauds are some of the factors that might affect the market adversely. It can cause uneasiness amongst come users and thus, restricts the adoption of the real-time payment technology in the future.
  • Also, the COVID-19 played a massive role in this shift; the government got the opportunity to expand the scope of real-time payment methods and change consumer behaviors, which further supported the market growth.

US Real Time Payments Market Trends

Rise in the P2B Payment

  • P2B payments refer to transactions of money between customers and businesses. The constant growth of e-commerce and mobile commerce is a key factor driving the segment's growth. For instance, as per Monetate; Kibo, The average value of U.S. online shopping orders in 2021 is increased on desktop compared to the same quarter in 2020. In the third quarter of 2021, online orders from a desktop computer had an average value of USD 177.38, up from USD 139.67 in the same period of the previous year. The orders fulfilled from the mobile phone were worth USD 125.57 on average.
  • Real-time payment and mobile payment is revolutionizing the way payments are made today. For instance, the P2B high-value payment such as a car purchase, the demand for real-time availability of funds, and confirmation after transaction is very important for both consumer and the business.
  • Additionally, companies like Google have made payments more convenient for smartphone users. The technology uses near-field communication (NFC) on supported smartphones and smartwatches. The user stores the debit or credit card information on the Android Pay account; the user can then pay for a service or item by simply placing the phone or watch near the retailer's point-of-sale terminal, which deducts the money from the customer account through NFC hardware.
  • The demand for real-time payments market in the United States is highly contributed by the increasing awareness regarding the technology. Since the first wave of early adoption went live with The Clearing House (TCH) 's RTP network, numerous large banks in the United States have signed up for real-time payment, with hundreds of smaller institutions slated to follow.
  • The shifts in payment behavior were majorly due to the pandemic. The U.S experienced the adoption of real-time payments and migration to online commerce from in-store. These shifts create new opportunities for payment players as government policies encourage the growth of digital payments, which is anticipated to aid the growth of real-time payment methods amongst consumers.

Growth in the Retail and E-commerce Sector

  • Real-time payments were introduced primarily for retail/consumer, but now the benefits it can offer, corporate, business, and government payments are taking advantage of them. This has accelerated the adoption in the last few years in the region.
  • The retail sector is growing exponentially; retail companies are using digital technologies and data to tailor services, products, experiences, and promotions to the individual and shift from maximizing supply chains to personalizing demand chains. This will boost the mobile payments method in the forecast time frame.
  • Additionally, the United States is experiencing growth in sales as the eCommerce vendors are providing discounts on prepayments and monthly subscriptions. For instance, Amazon has witnessed growth in sales across selected leading markets. The net sales in the United States were Amazon's biggest market in 2021as; it generated USD 314 billion in net sales. This is expected to promote real-time payment methods in the United States.
  • The surging demand for instant payment settlement from merchants and retailers has augmented the adoption of real-time payment solutions. These solutions provide a competitive edge to the retailers by offering them an affordable and efficient mode of payment. The proliferation preference for mobile-based shopping across the United States is also emerging as a major driver for the growth of this segment.

US Real Time Payments Industry Overview

The market is moderately fragmented with the presence of various large players like ACI Worldwide, Worldpay and the emergence of new start-ups.

  • September 2021 - M2P Solutions, Asia's largest API infrastructure company, signed a strategic partnership with Buckzy Payments, Inc, a Toronto-based global fintech delivering industry-leading payment solutions. M2P's platform will enable cross-border payments for its partners in the MENA region through Buckzy's safe, secure and convenient ecosystem to markets spanning North America, Canada, Latin America, and Europe.
  • August 2021 - JPMorgan Chase & Company, a global payments giant has launched a real-time payments option that it hopes will increase its edge in the financial industry's battle to handle more of the surging volumes of global digital payments. The new product, Request for Pay, lets corporate clients send payment requests to the bank's roughly 57 million retail clients who use its app or website, cutting the cost and time it takes for those companies to get paid.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.4 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 Falling Dependence on Traditional Banking
    • 5.1.3 Ease of Convenience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Payment Fraud
    • 5.2.2 Existing Dependence on Cash
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Government Policies Encouraging the Growth of Digital Paymentis expected to aid the growth of Real Time Payment methods amongst commoners
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
    • 5.4.1 Regulatory Landscape Across the World
    • 5.4.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks
    • 5.4.3 Scope for Development in Lieu of Evolving Business Landscape
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of Real Payments Transactions as a share of all Transactions in the Country
  • 5.7 Analysis of Real Payments Transactions as a share of Non-Cash Transactions in the Country

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 P2P
    • 6.1.2 P2B

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ACI Worldwide, Inc.
    • 7.1.2 FIS
    • 7.1.3 Fiserv, Inc.
    • 7.1.4 Mastercard Inc.
    • 7.1.5 PayPal Holdings, Inc.
    • 7.1.6 Visa Inc.
    • 7.1.7 Worldpay, Inc.
    • 7.1.8 Temenos AG
    • 7.1.9 Volante Technologies Inc
    • 7.1.10 Montran Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET