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市場調査レポート
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米国のeコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

US E-Commerce - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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米国のeコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のeコマース市場規模は2025年に1兆3,100億米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは10.35%で、2030年には2兆1,500億米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 米国のeコマース市場は、大手市場ベンダーの存在とオンラインショッピング利用者の増加により、高度に発展しています。また、インターネットユーザーの増加、美容・ファッション商品のオンラインショッピングの増加、モバイルの普及とソーシャルメディアの浸透により、米国のオンラインショッピングは人気を集めています。
  • 同国のeコマース市場は急速に発展しており、注目すべき動向の1つは、オンラインショッピングでのデジタル決済の利用が増加していることです。これは、技術の進歩、消費者の嗜好の変化、eコマース部門全体の成長に起因しています。
  • 人工知能(AI)や機械学習(ML)のような先進技術は、米国のeコマース市場を再構築しています。例えば、米国最古のアパレルブランドであるブルックス・ブラザーズは、2023年11月にメトリカルと戦略的提携を結びました。この提携は、AIとMLを活用してオンラインショッパーの行動を予測することで、eコマースの売上を強化することを目的としています。メトリカルのAI/MLアルゴリズムは消費者のプライバシーを最優先し、個人を特定できる情報(PII)を使わずに匿名で動作します。
  • 今後数年間で、国内における有名で人気のあるeコマース企業の存在感の高まりは、決済ゲートウェイの状況における技術革新と相まって、消費者がオンラインで購入し、自分の住所に配達してもらえるような多種多様な商品を提供することで、eコマース市場にプラスの影響を与えると思われます。国内にはさまざまなBNPLを提供するベンダーが存在し、これらのベンダーは消費者にオンラインショッピングのBuy Now Pay Later(BNPL)のような多目的な支払い方法を提供するため、eコマース市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 金融ガイダンス・プラットフォームのNerdWalletによると、Buy Now, Pay Later(BNPL)プランの人気は著しく急上昇しました。NerdWalletの「2024 State of Consumer Credit Report」によると、BNPLプランは米国の消費者の間で2番目に利用されているクレジット決済オプションであり、その採用率は約25%に達しています。このような要因は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

米国のeコマース市場動向

B2Cセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • B2Cセグメントは、このモデルを通じて商品を提供する大手ベンダーの存在により、大きな市場シェアを占めると予想されます。特に、ファッションとアパレルのカテゴリーが、主に若い消費者に支持されています。
  • 米国経済は多様化し、消費者のライフスタイルは改善し、一人当たりの所得は増加しています。プラダ、ザラ、ルイ・ヴィトンなど、世界のラグジュアリー企業がこの国で大きな存在感を示しています。eコマースへのシフトは、ラグジュアリー市場における最も重要な変化のひとつです。さらに、高級ブランドはオムニチャネル体験を提供しており、オンラインとオフラインのチャネルを組み合わせ、顧客が両チャネルを手間なく行き来できるようにしています。
  • 若い消費者の間で衣料品やファッション・アクセサリーのオンライン・ショッピングの人気が高まっていることから、予測期間中、ファッション・アパレル・カテゴリーの売上はプラスに働くと予想されます。さらに、国内のオンラインB2Cマーケットプレースで利用可能な様々な支払い方法は、消費者にオンライン購入の支払いに幅広い選択肢を提供することで、同分野の成長を支えています。
  • 世界の決済会社であるWorldpayの調査によると、米国ではオンラインショッピングの決済手段として電子財布とデジタル/モバイルウォレットが最も普及しており、2023年の市場シェアは37%でした。さらに、電子財布およびデジタル/モバイルウォレットは、2027年までに52%の市場シェアを占めると予想されています。米国では、クレジットカードやデビットカードも人気の高いeコマース決済手段です。

高いインターネット普及率とスマートフォン利用率が市場を牽引する見込み

  • 米国はインターネットとスマートフォンの普及率が著しく高いです。米国のeコマース市場では、モバイルショッピングの人気が高まっています。米国では、オンライン購入のプラットフォームとしてスマートフォンが最も普及しています。
  • GSMA Intelligenceのデータによると、2024年初頭の米国のセルラー・モバイル接続数は3億9,600万でした。従って、2024年1月のモバイル接続普及率は全人口の116.2%でした。このようなスマートフォンの高い普及率は、予測期間における米国のeコマース市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • モバイル・コマースは消費者の買い物習慣を変え、重要なコマース・チャネルとしての地位を確立する可能性を秘めており、同国におけるスマートフォンとインターネットの高い普及率により、eコマース市場は大きな成長を遂げています。消費者は以前にも増してスマートフォンなどのデジタル機器に依存しており、モバイル・コマースの成長により、国内ではスマートフォンがオンライン・ショッピングの優先チャネルになると予測されています。
  • また、インターネットやスマートフォンの普及率が高いことから、消費者の買い物行動は急速に変化しており、eコマース市場のベンダーは革新的なショッピングアプリやさまざまなデジタル決済手段を提供する必要に迫られています。このような要因により、消費者はオンライン・ショッピングの手軽さと利便性を選択し続けるため、市場の成長が促進されると予想されます。

米国のeコマース市場のリーダーたち

米国のeコマース市場は半固定的です。Amazon、Walmart、Best Buyが同市場のトップオンライン小売業者です。アマゾンは圧倒的な強さを誇っています。アップル社やホーム・デポ社も市場の主要企業です。これらのプレーヤーは、市場シェアを拡大するために、提携、買収、合併に耽っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 主な市場動向と小売部門全体に占めるeコマースのシェア
  • マクロ経済要因がeコマース売上に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アパレルとフットウェア産業からの需要の高まり
    • 先端技術(IOT,ML)の採用増加
    • インターネットとスマートフォンの高い普及率
  • 市場の課題
    • インターネットの高コスト
    • データプライバシーとセキュリティの問題
  • 米国のeコマース産業に関する主要な人口統計学的動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、eコマース普及率、年齢・所得などを含む範囲)
  • 米国のeコマース産業における主な取引形態の分析(現金、カード、銀行振込、ウォレットなどの一般的な決済手段をカバー範囲に含む)
  • 米国における越境EC産業の分析(越境ECの現在の市場価値と主要動向)
  • 北米地域のeコマース業界における米国の現在の位置づけ

第6章 市場セグメンテーション

  • B2C eコマース別
    • 2022-2029年の市場規模(GMV)
    • 市場セグメンテーション:アプリケーション別
      • ビューティ&パーソナルケア
      • 家電
      • ファッション・アパレル
      • 飲食品
      • 家具&ホーム
      • その他(玩具、DIY、メディアなど)
  • B2B eコマース別
    • 2022-2029年の市場規模

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com, Inc.
    • Walmart
    • eBay Inc
    • Apple Inc.
    • Home Depot
    • Shopify Inc.
    • Costco Wholesale Corporation
    • Target Corporaton
    • Best Buy
    • Wayfair
    • The Kroger Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
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The US E-Commerce Market size is estimated at USD 1.31 trillion in 2025, and is expected to reach USD 2.15 trillion by 2030, at a CAGR of 10.35% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The e-commerce market in the United States is highly developed owing to the presence of major market vendors and a growing number of online shoppers. In addition, Online shopping in the United States is gaining popularity owing to the growth in internet users shopping online, rising online shopping for beauty and fashion products, and the increase in mobile adoption and social media penetration.
  • The country's e-commerce market is evolving rapidly, and one of the notable trends is the increasing use of digital payments for online shopping. This can be attributed to technological advancements, changing consumer preferences, and the overall growth of the e-commerce sector.
  • Advanced technologies like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) are reshaping the US e-commerce market. For example, Brooks Brothers, the nation's oldest apparel brand, entered into a strategic collaboration with Metrical in November 2023. This partnership aims to bolster e-commerce sales by leveraging AI and ML to predict online shopper behavior. Metrical's AI/ML algorithms prioritize consumer privacy, operating anonymously without Personally Identifiable Information (PII).
  • In the coming years, the growing presence of well-known and popular e-commerce companies in the country, coupled with technological innovation in the payment gateway landscape, will positively impact the e-commerce market by giving consumers a wide variety of products to purchase online and have them delivered to their address. The presence of various BNPL offering vendors in the country is expected to positively impact the growth of the e-commerce market, as these vendors offer consumers versatile payment methods such as Buy Now Pay Later (BNPL) for online shopping.
  • According to the financial guidance platform NerdWallet, the popularity of Buy Now, Pay Later (BNPL) plans surged significantly. As per NerdWallet's '2024 State of Consumer Credit Report', BNPL plans rank as the second most utilized credit payment option among US consumers, with an adoption rate of nearly 25%. Such factors are expected to fuel market growth over the forecast period.

Us Ecommerce Market Trends

The B2C Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The B2C segment is expected to hold a significant market share owing to the presence of major vendors offering products through this model. Notably, the fashion and apparel category is witnessing significant traction in the country, primarily from young consumers.
  • The economy of the United States has become more diversified, consumers' lifestyles have improved, and the per capita income has increased. Global luxury companies, including Prada, Zara, and Louis Vuitton, have a significant presence in the country. A shift toward e-commerce is one of the most important shifts in the luxury market, as many consumers feel more at ease making purchases online. Further, high-end merchants provide omnichannel experiences, which combine online and offline channels and allow customers to transition between them without any hassle.
  • The growing popularity of shopping online for clothing and fashion accessories among young consumers is expected to positively drive the sales of the fashion and apparel category over the forecast period. Moreover, various payment methods available on online B2C marketplaces in the country support the segment's growth by providing consumers with a wide variety of choices to pay for their online purchases.
  • According to the survey by global payment firm Worldpay, e-wallets and digital/mobile wallets were the most popular payment method for online shopping in the United States, with a 37% market share in 2023. Further, E e-wallets and digital/mobile wallets are expected to hold a 52% market share by 2027. Credit and debit cards are other popular e-commerce payment methods in the United States.

High Internet Penetration and Smartphone Usage is Expected to Drive the Market

  • The country has significantly high Internet and smartphone penetration. The rising popularity of mobile shopping in the US e-commerce market is a growing trend. Smartphones are the most popular platforms for online purchases in the United States.
  • According to the data from GSMA Intelligence, there were 396.0 million cellular mobile connections in the United States at the start of 2024. Accordingly, mobile connection penetration was 116.2% of the total population in January 2024. Such high smartphone penetration is expected to positively impact the growth of the US e-commerce market over the forecast period.
  • Mobile commerce has the potential to change consumers' shopping habits and establish itself as a significant commerce channel, and with high smartphone and Internet penetration in the country, the e-commerce market is witnessing significant growth. Consumers rely on digital devices such as smartphones more than ever before, and the growth in mobile commerce predicts that smartphones will become the preferred channel for online shopping in the country.
  • Additionally, with the high Internet and smartphone penetration, consumer shopping behavior is rapidly changing, forcing e-commerce market vendors to offer innovative shopping apps and various digital payment transaction modes. Such factors are expected to drive the market's growth as consumers continue to opt for the ease and convenience of online shopping.

Us Ecommerce Market Leaders

The e-commerce market in the United States is semi-consolidated. Amazon, Walmart, and Best Buy are the top online retailers in the market. Amazon is the dominant player. Apple Inc. and Home Depot are some other major players in the market. These players are indulging in partnerships, acquisitions, and mergers to increase their market shares.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
  • 4.4 Impact of Macroeconomic Factors on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand from Apparel and Footwear Industry
    • 5.1.2 Rising Adoption of Advanced Technologies (IOT,ML)
    • 5.1.3 High Penetration of Internet and Smartphone Usage
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of Internet
    • 5.2.2 Data Privacy and Security Issues
  • 5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in United States (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
  • 5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in United States (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
  • 5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in United States (Current market value of cross-border & key trends)
  • 5.6 Current positioning of country United States in the E-commerce industry in region North America

6 Market Segmentation

  • 6.1 By B2C E-commerce
    • 6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2022-2029
    • 6.1.2 Market Segmentation - by Application
      • 6.1.2.1 Beauty & Personal Care
      • 6.1.2.2 Consumer Electronics
      • 6.1.2.3 Fashion & Apparel
      • 6.1.2.4 Food & Beverage
      • 6.1.2.5 Furniture & Home
      • 6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
  • 6.2 By B2B E-commerce
    • 6.2.1 Market size for the period of 2022-2029

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com, Inc.
    • 7.1.2 Walmart
    • 7.1.3 eBay Inc
    • 7.1.4 Apple Inc.
    • 7.1.5 Home Depot
    • 7.1.6 Shopify Inc.
    • 7.1.7 Costco Wholesale Corporation
    • 7.1.8 Target Corporaton
    • 7.1.9 Best Buy
    • 7.1.10 Wayfair
    • 7.1.11 The Kroger Company

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market