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市場調査レポート
商品コード
1644280
英国のサードパーティロジスティクス(3PL)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)United Kingdom Third Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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英国のサードパーティロジスティクス(3PL)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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英国のサードパーティロジスティクス市場は予測期間中にCAGR 3.36%を記録する見込み
ロジスティクス部門は、消費者が最短1時間で商品を受け取れるようになるという大規模な破壊を経験しています。迅速に配達されるサービスは、ほとんどの都市部の消費者にとってすでにおなじみのものとなっています。Deliveroo、Ofo、Uberのような大手企業はすでに、食品や乗り物の極端な効率化を日々の現実にしています。
英国では、パンデミックによるインターネット通販の急増に対応するため、記録的な巨大物置建設ブームが起きています。2020年の2,300万平方フィートから、2021年には3,700万平方フィート(340万平方メートル)近い倉庫スペースの建設が予定されています。
eコマースが引き続き倉庫拡大需要を牽引しているが、革新的技術や持続可能エネルギーの開発をサポートするためにも新たな倉庫が必要とされています。英国の倉庫部門は、当面好調を維持すると予想されます。
2022年1月現在、イースト・ミッドランズ地域は、英国で建設中の総敷地面積1,860万平方フィートのうち、440万平方フィート以上を占めています。これにより、投機的市場において最も建設活動が活発な地域となりました。投機的開発とは、買い手や入居者が決まっていない状態で行われる建設プロジェクトを指します。
eコマースの急成長が、英国の3PLサービス需要を牽引しています。eコマースの絶え間ない成長は、サードパーティロジスティクス(3PL)の状況を根本的に変えつつあります。オンタイムで正確な配送に対する消費者の期待が高まる中、また競合を維持するために、より多くのeコマース小売業者が、物流やフルフィルメント業務のミッションクリティカルな部分を3PLパートナーにアウトソーシングしています。
多くのeコマース小売企業は規模が小さいため、社内に物流サービスを持つ余裕がなく、支援を必要としています。そのため、サプライチェーンマネジメント、倉庫管理、混載サービス、オーダーフルフィルメントなどのサービスは、3PL企業にアウトソーシングされています。しかし、AmazonやAlibabaのような大手eコマース小売業者は、物流インフラの開発を進めています。
一方、eコマースの成長と消費者の期待の変化は、小包配送時間の短縮、効率性の向上、最新・先端技術の採用などの面で、3PL企業にも課題を突きつけています。宅配ロッカー、集荷ポイント、クラウドソーシング型配送、ドローン配送、自律走行車などの代替手段を検討する企業も出てきており、ラストワンマイル配送に大きな変革が起こりつつあります。技術の進化は、サプライチェーン全体を再構築し、小包産業を改革しています。効率性を高め、消費者の期待に応える上で、技術は極めて重要なイネーブラーになりつつあります。
英国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場は、その性質上断片的であり、いくつかの大企業が戦略的に中堅・中小企業と提携を結び、同市場における地域能力を活用しています。地域の大手企業が新たな地域に進出し、地理的なリーチを広げていることが確認されています。英国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場には、カスタマイズ型産業特化型のサービスを提供する新たな競合企業が参入しています。同市場の主要企業には、DHL International GmbH、Kuehne+Nagel、UPS、Wincanton PLC、XPO Logistics Inc.などがあります。
The United Kingdom Third Party Logistics Market is expected to register a CAGR of 3.36% during the forecast period.
The logistics sector is experiencing massive disruption where consumers will now be able to receive their items in time as little as one hour. The rapidly-delivered services are already familiar to most urban consumers. Leaders like Deliveroo, Ofo, and Uber have already made extreme efficiency a day-to-day reality for food and rides.
The United Kingdom is experiencing a record-breaking boom in constructing massive sheds to serve the soaring increase of internet shopping during the pandemic. Nearly 37 million square feet (3.4 million square meter) of warehouse space was slated for construction in 2021, up from 23 million square feet in 2020.
E-commerce continues to drive demand for warehouse expansion, but new warehouses are also needed to support the development of innovative technologies and sustainable energy. The UK warehousing sector is anticipated to continue strong for the foreseeable future.
As of January 2022, the East Midlands region had over 4.4 million square feet of the total 18.6 million square feet of speculative warehouse space under construction in the United Kingdom. This made the region with the most construction activity in the speculative market. Speculative development refers to construction projects that are undertaken without a commitment to a buyer or occupier.
The rapid growth of e-commerce is driving the demand for 3PL services in the United Kingdom. The unrelenting growth of e-commerce is fundamentally changing the third-party logistics (3PL) landscape. With the increasing consumer expectations for on-time and accurate deliveries and to stay competitive, more e-commerce retailers are outsourcing mission-critical components of their distribution and fulfillment operations to 3PL partners.
Many e-commerce retailers are small in size and need help to afford to have in-house logistic services. Therefore, services such as supply chain management, warehousing, consolidation service, and order fulfillment are outsourced to 3PL companies. However, major e-commerce retailers like Amazon and Alibaba are developing their logistics infrastructure.
Meanwhile, the growth of e-commerce and change in consumer expectations are also presenting challenges to the 3PL companies in terms of reducing parcel delivery times, increasing efficiency, adopting the latest and advanced technologies, etc. A huge transformation is taking place in last-mile delivery, with companies looking at alternatives, such as delivery lockers, pickup points, crowdsourced deliveries, drone deliveries, and autonomous vehicles. The evolution of technology is reshaping the entire supply chain and reinventing the parcel industry. Technology is becoming a crucial enabler in increasing efficiency and reaching consumer expectations.
The United Kingdom third-party logistics (3PL) market is fragmented in nature, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in the market. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the United Kingdom third-party logistics (3PL) market with customized and industry-specific services. Some of the major players in the market include DHL International GmbH, Kuehne + Nagel, UPS, Wincanton PLC, and XPO Logistics Inc.