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市場調査レポート
商品コード
1644280

英国のサードパーティロジスティクス(3PL)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Third Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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英国のサードパーティロジスティクス(3PL)-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のサードパーティロジスティクス市場は予測期間中にCAGR 3.36%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 英国は世界的に主要な貿易国のひとつであり、自国製品の大半を多くの欧州諸国に輸出しています。同国の貨物・物流市場は、発達したインフラ、洗練されたサプライチェーン・ネットワーク、世界企業の存在により、強力な基盤を獲得しています。
  • 大規模な小売業とeコマース・セクターは、同国の主要なサードパーティロジスティクスユーザーのひとつです。英国のような競争の激しい市場では、小売業者やオンラインショップにとって、配送時間が重要な競争要因となっています。そのため、小売業者は配送の専門業者に物流を委託し、大小の小売業者がオンデマンドで翌日配送で競争できるようにしています。
  • 荷送人は3PLが提供するものを活用し続け、サプライチェーンの最適化、コストの最小化、バリューの創造、両者の成功に向けた期待の調整を実現しています。3PLによるハイエンドの技術統合、産業の専門知識、コスト削減が、アウトソーシングサービス増加の理由です。このようなサービスのアウトソーシングは、3PLに対する需要が高まり、市場を牽引していることを示しています。
  • モバイル技術は3PLに革命をもたらしています。すでに多くの3PL企業が、機動性を高めるためにモバイル機器やアプリの利用を始めています。RFID(Radio Frequency Identification)チップを搭載したデバイスは、位置情報を送信できるだけでなく、自分自身に関するデータを保持する可能性があるため、即座に追跡して特定することができます。顧客は携帯電話にインストールしたモバイルアプリを使って、いつでも貨物輸送の注文、手続き、追跡ができます。

英国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場動向

ロジスティクスパークとフルフィルメントセンターの成長

ロジスティクス部門は、消費者が最短1時間で商品を受け取れるようになるという大規模な破壊を経験しています。迅速に配達されるサービスは、ほとんどの都市部の消費者にとってすでにおなじみのものとなっています。Deliveroo、Ofo、Uberのような大手企業はすでに、食品や乗り物の極端な効率化を日々の現実にしています。

英国では、パンデミックによるインターネット通販の急増に対応するため、記録的な巨大物置建設ブームが起きています。2020年の2,300万平方フィートから、2021年には3,700万平方フィート(340万平方メートル)近い倉庫スペースの建設が予定されています。

eコマースが引き続き倉庫拡大需要を牽引しているが、革新的技術や持続可能エネルギーの開発をサポートするためにも新たな倉庫が必要とされています。英国の倉庫部門は、当面好調を維持すると予想されます。

2022年1月現在、イースト・ミッドランズ地域は、英国で建設中の総敷地面積1,860万平方フィートのうち、440万平方フィート以上を占めています。これにより、投機的市場において最も建設活動が活発な地域となりました。投機的開発とは、買い手や入居者が決まっていない状態で行われる建設プロジェクトを指します。

eコマースが市場成長を牽引

eコマースの急成長が、英国の3PLサービス需要を牽引しています。eコマースの絶え間ない成長は、サードパーティロジスティクス(3PL)の状況を根本的に変えつつあります。オンタイムで正確な配送に対する消費者の期待が高まる中、また競合を維持するために、より多くのeコマース小売業者が、物流やフルフィルメント業務のミッションクリティカルな部分を3PLパートナーにアウトソーシングしています。

多くのeコマース小売企業は規模が小さいため、社内に物流サービスを持つ余裕がなく、支援を必要としています。そのため、サプライチェーンマネジメント、倉庫管理、混載サービス、オーダーフルフィルメントなどのサービスは、3PL企業にアウトソーシングされています。しかし、AmazonやAlibabaのような大手eコマース小売業者は、物流インフラの開発を進めています。

一方、eコマースの成長と消費者の期待の変化は、小包配送時間の短縮、効率性の向上、最新・先端技術の採用などの面で、3PL企業にも課題を突きつけています。宅配ロッカー、集荷ポイント、クラウドソーシング型配送、ドローン配送、自律走行車などの代替手段を検討する企業も出てきており、ラストワンマイル配送に大きな変革が起こりつつあります。技術の進化は、サプライチェーン全体を再構築し、小包産業を改革しています。効率性を高め、消費者の期待に応える上で、技術は極めて重要なイネーブラーになりつつあります。

英国のサードパーティロジスティクス(3PL)産業概要

英国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場は、その性質上断片的であり、いくつかの大企業が戦略的に中堅・中小企業と提携を結び、同市場における地域能力を活用しています。地域の大手企業が新たな地域に進出し、地理的なリーチを広げていることが確認されています。英国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場には、カスタマイズ型産業特化型のサービスを提供する新たな競合企業が参入しています。同市場の主要企業には、DHL International GmbH、Kuehne+Nagel、UPS、Wincanton PLC、XPO Logistics Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 市場の定義
  • 調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 政府の取り組み
      • 貿易の増加
    • 抑制要因
      • 労働力不足
    • 機会
      • 物流セグメントにおける技術の進歩
      • リバースロジスティクス
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の規制と施策
  • 倉庫市場の一般的動向
  • CEP、ラストワンマイルデリバリー、コールドチェーンロジスティクスなど他のセグメントからの需要
  • ロジスティクスセグメントにおける技術開発
  • 電子商取引ビジネスに関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 国内輸送管理
    • 国際輸送管理
    • 付加価値型倉庫・配送
  • エンドユーザー別
    • 製造・自動車
    • 石油・ガス・化学
    • 流通業(eコマースを含む卸売・小売業)
    • 医薬品・医療
    • 建設業
    • その他

第6章 競合情勢

  • 市場集中度概要
  • 企業プロファイル
    • Kuehne Nagel
    • DHL Supply Chain
    • United Parcel Service of America
    • Wincanton
    • Eddie Stobart
    • FedEx
    • XPO Logistics
    • CEVA Logistics
    • Tarlu Ltd
    • Schenker Limited
    • Yusen Logistics
    • Bibby Distribution
    • Xpediator
    • Rhenus Logistics
    • Torque
    • Lloyd Fraser
    • Pointbid Logistics Systems Ltd
    • Parcel Hub*

第7章 市場の将来

第8章 付録

  • マクロ経済指標(GDP分布、活動別、運輸・倉庫部門の経済への寄与度)
  • 対外貿易統計-輸出と輸入(製品別)
  • 主要輸出先と輸入原産国に関する洞察
目次
Product Code: 70574

The United Kingdom Third Party Logistics Market is expected to register a CAGR of 3.36% during the forecast period.

United Kingdom Third Party Logistics (3PL) - Market - IMG1

Key Highlights

  • The United Kingdom is one of the major trading countries globally, which exports most of its products to many European countries. The country's freight and logistics market has gained a strong base due to its developed infrastructure, sophisticated supply chain network, and presence of global players.
  • The large retail and e-commerce sectors are among the country's key third-party logistics users. In highly-competitive markets, such as the United Kingdom, delivery time is a key competitive factor for retailers and online stores. So, retailers outsource their logistics to delivery specialists, and large and small retailers can compete on on-demand, next-day delivery.
  • Shippers are continuing to leverage what 3PLs offer, allowing them to optimize the supply chain, minimize costs, create value, and align expectations to achieve success for both parties. The high-end technology integration by 3PLs, industry expertise, and cost reduction are reasons for an increase in outsourcing services. This outsourcing of services indicates that the demand for 3PLs is rising and driving the market.
  • Mobile technology is revolutionizing 3PL. Many 3PL companies have already begun using mobile devices and apps to improve agility. Devices fitted with radio frequency identification (RFID) chips are not only capable of transmitting their location, but they also have the potential to hold data about themselves so that they can be instantly tracked and identified. Customers can order, process, and track freight shipments anytime using mobile apps installed on their mobile phones.

UK Third Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in Logistics Parks and Fulfilment Centers

The logistics sector is experiencing massive disruption where consumers will now be able to receive their items in time as little as one hour. The rapidly-delivered services are already familiar to most urban consumers. Leaders like Deliveroo, Ofo, and Uber have already made extreme efficiency a day-to-day reality for food and rides.

The United Kingdom is experiencing a record-breaking boom in constructing massive sheds to serve the soaring increase of internet shopping during the pandemic. Nearly 37 million square feet (3.4 million square meter) of warehouse space was slated for construction in 2021, up from 23 million square feet in 2020.

E-commerce continues to drive demand for warehouse expansion, but new warehouses are also needed to support the development of innovative technologies and sustainable energy. The UK warehousing sector is anticipated to continue strong for the foreseeable future.

As of January 2022, the East Midlands region had over 4.4 million square feet of the total 18.6 million square feet of speculative warehouse space under construction in the United Kingdom. This made the region with the most construction activity in the speculative market. Speculative development refers to construction projects that are undertaken without a commitment to a buyer or occupier.

E-Commerce Driving the Growth of the Market

The rapid growth of e-commerce is driving the demand for 3PL services in the United Kingdom. The unrelenting growth of e-commerce is fundamentally changing the third-party logistics (3PL) landscape. With the increasing consumer expectations for on-time and accurate deliveries and to stay competitive, more e-commerce retailers are outsourcing mission-critical components of their distribution and fulfillment operations to 3PL partners.

Many e-commerce retailers are small in size and need help to afford to have in-house logistic services. Therefore, services such as supply chain management, warehousing, consolidation service, and order fulfillment are outsourced to 3PL companies. However, major e-commerce retailers like Amazon and Alibaba are developing their logistics infrastructure.

Meanwhile, the growth of e-commerce and change in consumer expectations are also presenting challenges to the 3PL companies in terms of reducing parcel delivery times, increasing efficiency, adopting the latest and advanced technologies, etc. A huge transformation is taking place in last-mile delivery, with companies looking at alternatives, such as delivery lockers, pickup points, crowdsourced deliveries, drone deliveries, and autonomous vehicles. The evolution of technology is reshaping the entire supply chain and reinventing the parcel industry. Technology is becoming a crucial enabler in increasing efficiency and reaching consumer expectations.

UK Third Party Logistics (3PL) Industry Overview

The United Kingdom third-party logistics (3PL) market is fragmented in nature, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in the market. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the United Kingdom third-party logistics (3PL) market with customized and industry-specific services. Some of the major players in the market include DHL International GmbH, Kuehne + Nagel, UPS, Wincanton PLC, and XPO Logistics Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Scope of the Study

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Government Initiatives
      • 4.2.1.2 Increase of Trade
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Shortage of Labor
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Technological Advancements in the Logistic Sector
      • 4.2.3.2 Reverse Logistics
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Policies and Regulations
  • 4.6 General Trends in Warehousing Market
  • 4.7 Demand From Other Segments, Such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics Etc.
  • 4.8 Technological Developments in the Logistics Sector
  • 4.9 Insights on Ecommerce Business
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Services
    • 5.1.1 Domestic Transportation Management
    • 5.1.2 International Transportation Management
    • 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Manufacturing and Automotive
    • 5.2.2 Oil & Gas and Chemicals
    • 5.2.3 Distributive Trade (Wholesale and Retail Trade Including E-commerce)
    • 5.2.4 Pharmaceuticals and Healthcare
    • 5.2.5 Construction
    • 5.2.6 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Kuehne Nagel
    • 6.2.2 DHL Supply Chain
    • 6.2.3 United Parcel Service of America
    • 6.2.4 Wincanton
    • 6.2.5 Eddie Stobart
    • 6.2.6 FedEx
    • 6.2.7 XPO Logistics
    • 6.2.8 CEVA Logistics
    • 6.2.9 Tarlu Ltd
    • 6.2.10 Schenker Limited
    • 6.2.11 Yusen Logistics
    • 6.2.12 Bibby Distribution
    • 6.2.13 Xpediator
    • 6.2.14 Rhenus Logistics
    • 6.2.15 Torque
    • 6.2.16 Lloyd Fraser
    • 6.2.17 Pointbid Logistics Systems Ltd
    • 6.2.18 Parcel Hub*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
  • 8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product
  • 8.3 Insights into Key Export Destinations and Import Origin Countries