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市場調査レポート
商品コード
1643093

日本のホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Japan Home Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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日本のホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

日本のホームテキスタイル市場規模は2025年に105億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.57%で、2030年には131億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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日本のホームテキスタイル市場は、各セグメントがプラス成長を示しながら、年々市場規模が拡大しています。人々のライフスタイルが変化し、家の中を最新のもので飾り、調度品を揃えたいという衝動がホームテキスタイルの需要を高めています。ホームファッションは、高品質な生活に対する消費者の意識の高まりと、高まる需要を満たすために市場に参入する小売業者の増加によって、この数年間で独立したセグメントとして浮上しました。

ベッドリネン、バススプレッド、椅子張り生地は、日本のホームテキスタイルの中で最大の市場規模を持つ分野です。日本では都市化が進んでおり、居住スペースが拡大しているため、ホームテキスタイルの売上をさらに増加させるプラスの外部性が生じています。札幌、広島、京都、東京は、家庭用繊維製品の販売を牽引する日本の主要都市のひとつです。COVID-19以降、寝室やリビングルームの家具の大型化が市場の成長をさらに促進しています。

eコマース・ビジネスとオンライン・ショッピング動向の増加が、日本のホームテキスタイル市場価値の上昇につながっています。世帯所得の増加に伴う住宅用不動産の増加が、日本の住宅用繊維製品に対する需要をさらに押し上げると予想されます。

日本のホームテキスタイル市場動向

eコマースの成長が市場を牽引

日本は近年、eコマースの著しい成長を目の当たりにしています。eコマースの開発増加は、全国的なインターネットの高い普及率にも支えられています。ホームテキスタイルの販売はeコマースによって活況を呈しています。eコマースは多種多様なホームテキスタイルを提供し、世界中の多様な顧客層にリーチするのに役立っています。日本のテキスタイルには適切な強みがあり、高機能繊維を生み出す高度な製品開発力と縫製技術、そして伝統的な職人技があります。これらの要因が、日本におけるホームテキスタイルの成長を支えています。

住宅リフォームの成長が市場を押し上げる

住宅リフォームは日本で着実に成長しています。市場で見られる最近の動向は、メーカーが革新的な方法で新製品を導入することに注力していることであり、これが日本のホームテキスタイル市場の成長を促進すると予測されます。インテリアやリフォームに関する消費者の意識の高まりがベッドリネンの需要増につながり、ホームテキスタイル市場を牽引しています。

日本のホームテキスタイル産業の概要

本レポートでは、日本のホームテキスタイル市場で事業を展開する国内外の主要企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中小企業は新規契約の獲得や新市場の開発によって市場での存在感を高めています。市場の主要企業には、ラルフ・ローレン、Veken Holding Group、Evezary、KB Textile、Toyoshima &&などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 住宅用不動産の増加が市場を牽引
    • eコマースの成長が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 消費者の嗜好の変化が市場の成長を抑制する
    • 原材料コストの上昇が市場の成長を抑制する
  • 市場機会
    • 顧客ニーズに合わせたカスタマイズ製品
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • ベッドリネンとベッドスプレッド
    • バス・トイレ
    • キッチンリネン
    • 椅子張り・カーテン
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Maru home
    • Gimgoh Textiles
    • Ralph Lauren
    • Veken Holding Group Co., Ltd.
    • Evezary
    • KB Textile Co., Ltd.
    • Nisshintoa Iwao Inc.
    • Toyoshima & Co Ltd
    • Pacific House Textile
    • その他

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69671

The Japan Home Textile Market size is estimated at USD 10.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 13.13 billion by 2030, at a CAGR of 4.57% during the forecast period (2025-2030).

Japan Home Textile - Market - IMG1

Japan's home textile market is observing an increase in market size over the years with each segment observing a positive growth. The changing lifestyle of people and their urge to decorate and furnish the house with the newest is increasing the demand for home textiles. Home fashion over the period had emerged as a separate segment with rising consumer consciousness towards high-quality living and an increasing number of retailers entering the market to meet the rising demand.

Bed linen, bath spread, and upholstery are among the segments of home textiles in Japan, having the largest market size. Rising urbanization in the country is creating a positive externality for further increasing the sales of home textiles in the market with increasing residential spaces. Sapporo, Hiroshima, Kyoto, and Tokyo are among some of the major cities in Japan driving home textile sales. Post-COVID-19, the increase in the size of bedroom and living room furniture is further driving the market growth.

An increase in E-commerce business and online shopping trends is resulting in a rising home textile market value in Japan. Rising residential real estate in the country with an increasing household income is further expected to drive the demand for home textiles in Japan by the residential segment.

Japan Home Textile Market Trends

Growth of E-Commerce is Driving the Market

Japan has witnessed significant growth in e-commerce in recent years. The increase in the development of e-commerce is also supported by the high penetration of the Internet across the country. The sale of home textiles is booming due to e-commerce. E-commerce offers a wide variety of home textiles and helps the company reach a diverse customer base across the globe. The Japanese textile has appropriate strengths and advanced product development capabilities and sewing techniques that produce high-performance fibers and traditional craftsmanship. These factors help the home textile grow in Japan.

Growth of Residential Renovation is Boosting the Market

Residential renovation is growing steadily in Japan. A recent trend observed in the market is manufacturers are concentrating on introducing new products in innovative ways, which are projected to propel the Japanese home textile market growth. Rising consumer awareness regarding good interior decor and remodeling has led to an increase in demand for bed linen, thereby driving the market for home textiles.

Japan Home Textile Industry Overview

The report covers major national and international players operating in the Japanese home textile market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the key players in the market are Ralph Lauren, Veken Holding Group Co., Ltd., Evezary, KB Textile Co., Ltd., and Toyoshima & Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Residential Real Estate will Drive the Market
    • 4.2.2 Growth of E-Commerce Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Changing Consumer Preferences will Restrain the Growth of the Market
    • 4.3.2 Increasing Raw Material Costing will Restrain the Growth of the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Customized Products for the Customer Need
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on technology Innovation in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Bed Linen and Bed Spread
    • 5.1.2 Bath or Toilet
    • 5.1.3 Kitchen Linen
    • 5.1.4 Upholstery and Curtains
    • 5.1.5 Floor
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Maru home
    • 6.2.2 Gimgoh Textiles
    • 6.2.3 Ralph Lauren
    • 6.2.4 Veken Holding Group Co., Ltd.
    • 6.2.5 Evezary
    • 6.2.6 KB Textile Co., Ltd.
    • 6.2.7 Nisshintoa Iwao Inc.
    • 6.2.8 Toyoshima & Co Ltd
    • 6.2.9 Pacific House Textile
    • 6.2.10 Others*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US