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市場調査レポート
商品コード
1630399

フランスのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

France Home Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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フランスのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのホームテキスタイル市場は、予測期間中に2.3%以上のCAGRで推移すると予想されています。

France Home Textile-Market-IMG1

成長の主な要因としては、家庭用家具への消費者の支出の増加、住宅市場の拡大、都市化の進展などが挙げられます。

さらに、ホスピタリティ産業も同国で著しい成長を遂げており、ホームテキスタイルの需要増につながっています。フランスは急成長している繊維市場のひとつであり、トルコやその他の新興国にとって注目の市場です。

フランスは欧州でも有数のリネン生産国であり、メーカーは市場のトップエンドにますます注力し、高品質の装飾テキスタイル製品を生産しています。フランス市場では、クッションカバーのデザインに見られるような「カントリースタイルの家庭装飾」の動向が高まっています。また、同国ではeコマースの拡大が進んでおり、バスルームやテーブルリネン製品などのホームテキスタイルの需要を牽引しています。

COVID-19では、必要不可欠な商品やサービス以外のすべての経済活動が停止しました。家庭用繊維産業も例外ではありません。同産業は約2~3ヵ月にわたって完全な操業停止に直面しました。パンデミックによる物流の混乱と対外貿易の凍結はバリューチェーン全体に影響を与えました。

フランスのホームテキスタイル市場動向

eコマースの拡大がホームテキスタイル製品の需要を高める

フランスのような欧州諸国では、eコマースは小売マーケティングにおいて最も急成長しているセグメントの一つです。ホームテキスタイル製品は、オンライン小売業者が顧客に幅広い購入オプションを提供するため、オンライン購入が増加している製品のひとつとなっています。ホームテキスタイル製品の発展は著しく、競争は近年激化しています。

また、フランスは欧州で最も購買力の高い国のひとつであり、家庭用繊維製品の国内生産の供給不足とともに需要を高めています。環境に優しい素材やプレミアムなライフスタイル商品、製品の高い耐久性、天然素材に対する消費者の嗜好の高まりは、需要をさらに加速させています。オンライン小売業者の割引、保証、柔軟な返品ポリシーは、顧客が家庭用繊維製品をオンラインで購入する動機付けとなっています。

ベッドリネン製品に対する需要の増加

フランスのベッドリネン市場は、輸入に依存してきたEU市場の中でも最大規模です。フランスは特に新しく高品質な家具用繊維製品にオープンです。良い睡眠がもたらす身体的・精神的な健康効果に対する意識の高まりが、ベッドリネンの需要に拍車をかけています。そのため、複数の機能的利点を備えた高級ベッドリネンやデザイナーズ・ベッドリネンもこの地域で人気を集めています。

さらに、大型ベッドやマットレス(家庭装飾の動向)、オーガニック素材などの環境に優しい製品に対する顧客の嗜好が高まっており、様々なデザインやパターンの刺繍入りカバーの人気が同地域のベッドリネン製品の需要をさらに押し上げています。

フランスのホームテキスタイル産業概観

フランスのホームテキスタイル市場は競争が激しく、細分化されています。フランスのメーカーは、市場のトップエンドと輸出に重点を置き、高品質だがかなり高価な家庭用装飾繊維製品を生産しています。しかし、平均的な品質の製品を魅力的な価格で頻繁に更新するという消費パターンに基づくと、アジアからの輸入製品などにより多くの機会を提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合の激しさ
  • 業界の最新技術革新と最近の動向についての洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ベッドリネン
    • バスリネン
    • キッチンリネン
    • 布張り家具
    • フロアカバー
  • 流通別
    • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Linvosges
    • Yves Delorme
    • Anne De Solene
    • Alexandre Turpault
    • Garnier Thiebaut
    • BeauVille
    • The Vanderschooten Group
    • Hennes & Mauritz AB
    • Tradi Linge
    • Le Jacquard Francais*

第7章 今後の動向と市場機会

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 70873

The France Home Textile Market is expected to register a CAGR of greater than 2.3% during the forecast period.

France Home Textile - Market - IMG1

Some of the major factors attributed to the growth include the increasing expenditure of consumers on home furnishings, the growing housing market, and increasing urbanization.

Furthermore, the hospitality industry is also witnessing significant growth in the country leading to the rising demand for home textiles. France is one of the rapidly growing textile markets, which is the focus market for Turkey and other developing countries.

France is one of the largest producers of linen in Europe and the manufacturers are increasingly focusing on the top end of the market and producing high-quality decorative textile products. There is a rising trend for 'country-style home decoration, which is traced in the designs of cushion covers on the French market. There is also a rising expansion of e-commerce in the country, driving the demand for home textiles such as bathroom and table linen products.

In COVID-19, all economic activities came to a standstill except for the essential goods and services. The home textile industry was no exception to this. The industry faced a complete shutdown for around 2-3 months. Disrupted logistics and frozen external trade caused due to the pandemic affected the entire value chain alike.

France Home Textile Market Trends

Expansion of E-commerce Augmenting the Demand for Home Textile Products

E-commerce is one of the fastest-growing segments for retail marketing in European countries like France. Home textile products are becoming one of the increasingly purchased products online, as online retailers offer customers a wide range of buying options. The market for home textile products has developed significantly, and competition has increased in recent years.

France is also one of the countries with the highest purchasing power in Europe which increases the demand along with the insufficient supply of home textiles domestic production. The increasing consumer preferences for eco-friendly materials and premium lifestyle commodities, high product durability, and natural materials further accelerate the demand. Discounts, guarantees, and flexible return policies of online retailers motivate customers to purchase home textile products online.

Increasing Demand for Bed Linen Products

The French market for bed linen is one the largest in the EU markets, which has remained dependent on imports. France is particularly open to new and high-quality furnishing textile products. The increasing awareness of the physical and mental health benefits of good sleeping executions is fueling the demand for bed linen. Therefore, premium and designer bed linen with multiple functional benefits are also gaining popularity in the region.

Furthermore, there is a rising preference amongst customers for large beds and mattresses (trending home decor practices), and eco-friendly products, such as organic material, and the popularity of various designs and patterns of embroidered covers which are further fuelling the demand for bed linen products in the region.

France Home Textile Industry Overview

The France Home Textile market is highly competitive and fragmented. The French manufacturers are producing high-quality but much more expensive home decorative textile products, focusing on the top end of the market and on exports. However, based on the consumption patterns of frequent renewal of products of average quality at attractive prices it provides more opportunities for imported products such as that from Asia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness- Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargainning Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargainning Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competative Rivalry
  • 4.6 Insights into Latest Technological Innovations and Recent Trends in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Bed Linen
    • 5.1.2 Bath Linen
    • 5.1.3 Kitchen Linen
    • 5.1.4 Upholstery Covering
    • 5.1.5 Floor Covering
  • 5.2 By Distribution
    • 5.2.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Linvosges
    • 6.2.2 Yves Delorme
    • 6.2.3 Anne De Solene
    • 6.2.4 Alexandre Turpault
    • 6.2.5 Garnier Thiebaut
    • 6.2.6 BeauVille
    • 6.2.7 The Vanderschooten Group
    • 6.2.8 Hennes & Mauritz AB
    • 6.2.9 Tradi Linge
    • 6.2.10 Le Jacquard Francais*

7 FUTURE TRENDS AND MARKET OPPORTUNITIES

8 DISCLAIMER AND ABOUT US