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市場調査レポート
商品コード
1630399
フランスのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)France Home Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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フランスのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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フランスのホームテキスタイル市場は、予測期間中に2.3%以上のCAGRで推移すると予想されています。
成長の主な要因としては、家庭用家具への消費者の支出の増加、住宅市場の拡大、都市化の進展などが挙げられます。
さらに、ホスピタリティ産業も同国で著しい成長を遂げており、ホームテキスタイルの需要増につながっています。フランスは急成長している繊維市場のひとつであり、トルコやその他の新興国にとって注目の市場です。
フランスは欧州でも有数のリネン生産国であり、メーカーは市場のトップエンドにますます注力し、高品質の装飾テキスタイル製品を生産しています。フランス市場では、クッションカバーのデザインに見られるような「カントリースタイルの家庭装飾」の動向が高まっています。また、同国ではeコマースの拡大が進んでおり、バスルームやテーブルリネン製品などのホームテキスタイルの需要を牽引しています。
COVID-19では、必要不可欠な商品やサービス以外のすべての経済活動が停止しました。家庭用繊維産業も例外ではありません。同産業は約2~3ヵ月にわたって完全な操業停止に直面しました。パンデミックによる物流の混乱と対外貿易の凍結はバリューチェーン全体に影響を与えました。
フランスのような欧州諸国では、eコマースは小売マーケティングにおいて最も急成長しているセグメントの一つです。ホームテキスタイル製品は、オンライン小売業者が顧客に幅広い購入オプションを提供するため、オンライン購入が増加している製品のひとつとなっています。ホームテキスタイル製品の発展は著しく、競争は近年激化しています。
また、フランスは欧州で最も購買力の高い国のひとつであり、家庭用繊維製品の国内生産の供給不足とともに需要を高めています。環境に優しい素材やプレミアムなライフスタイル商品、製品の高い耐久性、天然素材に対する消費者の嗜好の高まりは、需要をさらに加速させています。オンライン小売業者の割引、保証、柔軟な返品ポリシーは、顧客が家庭用繊維製品をオンラインで購入する動機付けとなっています。
フランスのベッドリネン市場は、輸入に依存してきたEU市場の中でも最大規模です。フランスは特に新しく高品質な家具用繊維製品にオープンです。良い睡眠がもたらす身体的・精神的な健康効果に対する意識の高まりが、ベッドリネンの需要に拍車をかけています。そのため、複数の機能的利点を備えた高級ベッドリネンやデザイナーズ・ベッドリネンもこの地域で人気を集めています。
さらに、大型ベッドやマットレス(家庭装飾の動向)、オーガニック素材などの環境に優しい製品に対する顧客の嗜好が高まっており、様々なデザインやパターンの刺繍入りカバーの人気が同地域のベッドリネン製品の需要をさらに押し上げています。
フランスのホームテキスタイル市場は競争が激しく、細分化されています。フランスのメーカーは、市場のトップエンドと輸出に重点を置き、高品質だがかなり高価な家庭用装飾繊維製品を生産しています。しかし、平均的な品質の製品を魅力的な価格で頻繁に更新するという消費パターンに基づくと、アジアからの輸入製品などにより多くの機会を提供しています。
The France Home Textile Market is expected to register a CAGR of greater than 2.3% during the forecast period.
Some of the major factors attributed to the growth include the increasing expenditure of consumers on home furnishings, the growing housing market, and increasing urbanization.
Furthermore, the hospitality industry is also witnessing significant growth in the country leading to the rising demand for home textiles. France is one of the rapidly growing textile markets, which is the focus market for Turkey and other developing countries.
France is one of the largest producers of linen in Europe and the manufacturers are increasingly focusing on the top end of the market and producing high-quality decorative textile products. There is a rising trend for 'country-style home decoration, which is traced in the designs of cushion covers on the French market. There is also a rising expansion of e-commerce in the country, driving the demand for home textiles such as bathroom and table linen products.
In COVID-19, all economic activities came to a standstill except for the essential goods and services. The home textile industry was no exception to this. The industry faced a complete shutdown for around 2-3 months. Disrupted logistics and frozen external trade caused due to the pandemic affected the entire value chain alike.
E-commerce is one of the fastest-growing segments for retail marketing in European countries like France. Home textile products are becoming one of the increasingly purchased products online, as online retailers offer customers a wide range of buying options. The market for home textile products has developed significantly, and competition has increased in recent years.
France is also one of the countries with the highest purchasing power in Europe which increases the demand along with the insufficient supply of home textiles domestic production. The increasing consumer preferences for eco-friendly materials and premium lifestyle commodities, high product durability, and natural materials further accelerate the demand. Discounts, guarantees, and flexible return policies of online retailers motivate customers to purchase home textile products online.
The French market for bed linen is one the largest in the EU markets, which has remained dependent on imports. France is particularly open to new and high-quality furnishing textile products. The increasing awareness of the physical and mental health benefits of good sleeping executions is fueling the demand for bed linen. Therefore, premium and designer bed linen with multiple functional benefits are also gaining popularity in the region.
Furthermore, there is a rising preference amongst customers for large beds and mattresses (trending home decor practices), and eco-friendly products, such as organic material, and the popularity of various designs and patterns of embroidered covers which are further fuelling the demand for bed linen products in the region.
The France Home Textile market is highly competitive and fragmented. The French manufacturers are producing high-quality but much more expensive home decorative textile products, focusing on the top end of the market and on exports. However, based on the consumption patterns of frequent renewal of products of average quality at attractive prices it provides more opportunities for imported products such as that from Asia.