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市場調査レポート
商品コード
1631583
ラテンアメリカのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Latin America Home Textiles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ラテンアメリカのホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ラテンアメリカのホームテキスタイル市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移すると予測されます。
ラテンアメリカのホームテキスタイル市場は、ホスピタリティ、ヘルスケア、住宅などの最終用途分野の成長、都市部の消費者のホームファニシングに対するファッション感度の高まり、デジタルプリントされたホームテキスタイルの需要拡大、ホームテキスタイルのファッション動向の急速な高まりなどにより、成長率が高まると予測されます。高い都市化率、可処分所得の増加、ライフスタイルの向上は、ラテンアメリカの市場成長に拍車をかける重要な要因です。ラテンアメリカのホームテキスタイル小売市場は、多くの小売業者にとって有利な選択肢の一つとして浮上しています。
ラテンアメリカのホームテキスタイル需要は、COVID-19の大流行時にマイナスの影響を受けました。検疫と産業の一部閉鎖が製造業者に打撃を与えました。パンデミックの間、これは原材料と完成品の不足をもたらし、ラテンアメリカのホームテキスタイル市場の成長に大きな影響を与えました。パンデミック後、メーカーはウイルス対策や衛生的なテキスタイルのような斬新なイノベーションを導入することで、この状況から回復するために戦略を変更しました。
ベッドリネンは、ラテンアメリカのホームテキスタイル市場において主要かつ最大のカテゴリーであり、自然由来の原材料がこの地域で使用されるベッドシーツやベッドカバーの多くのデザインやパターンを製造するために広く使用されています。同地域のベッド・バス用テキスタイルの主要素材は依然として綿です。しかし最近では、環境に優しい素材を使ったリネンへの需要が高まっています。防汚性、速乾性、シワになりにくいなど、ユニークで優れたホームテキスタイルの需要がこの地域で高まっています。従来の毛布やベッドシーツは、洗濯可能な羽毛布団や布団カバーに取って代わられ、市場の消費者に非常に好まれています。
都市化が進むにつれて、ホームテキスタイルの購入にeコマースが利用されるようになると予想されます。幅広い消費者層にアプローチするため、企業はオンライン小売業者と提携したり、独自のeポータルを導入したりしています。例えば、アリババは主要繊維企業5社と提携しました。また、Tmall.comはFauna、Mendale、Luolai、Shuixing、Beyondと提携しました。Welspun Indiaは数年前にオンラインポータルを立ち上げ、ベッド、バス、カーペットなど様々な製品を扱っています。
ラテンアメリカのホームテキスタイル市場は競争市場です。当初、市場は非常に断片化されており、大企業と中小企業の両方がこの地域の様々な場所で事業を展開しています。この地域のホームテキスタイル市場を製造、取引、流通する国内外の企業は数多いです。大企業は、大量仕入れ、幅広い製品、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングで競争しています。小規模企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の豊富さと優れた顧客サービスによって競争しています。現在市場を独占している大手企業は、Jolitex Ternille、Springs Global、Finlandek、TEKA、Muller Textilesなどです。
The Latin America Home Textiles Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.
The Home Textile Market of Latin America is anticipated to grow at an increased rate due to the growth of the end-use sectors such as hospitality, healthcare, and housing, the growing fashion sensitivity of urban consumers towards home furnishings, the growing demand for digitally printed home textiles, and rapidly mounting fashion trends in home textiles. High urbanization rate, increasing disposable income, and improving lifestyle are important factors spurring the market growth in Latin America. The retail market of home textiles in Latin America has emerged as one of the lucrative options for many retailers in the market.
Latin American home textile demand was negatively impacted during the COVID-19 pandemic. Quarantines and partial industrial closures harmed manufacturers. During the pandemic, this resulted in a shortage of raw materials and finished products, which had a substantial impact on the home textiles market growth in Latin America. Post-Covid Manufacturers have changed their strategy to recover from the circumstances by introducing novel innovations like antivirus and hygienic textiles.
Bed Linen is the leading and the largest category in the home textiles market in Latin America with naturally found raw materials extensively being used to manufacture numerous designs and patterns in the bedsheets and bedspreads used across the region. Cotton remains the primary material for making bed and bath textiles in the region. However, very recently there has been a growing demand for linen with eco-friendly materials. Demand for home textiles that have unique and superior home textiles such as stain repellent, quick-drying or wrinkle-free is increasing in the region. Traditional blankets and bedsheets ate replaced by duvets and duvet covers that are washable are highly preferred by the consumers in the market.
Leading urbanization is also anticipated to lead to the use of e-commerce in the buying of home textiles in the market as more people get urbanized, they tend to use more technology. With an aim to reach out to a wide consumer base, companies are tying up with online retailers, as well as introducing their own e-portals. For instance, Alibaba had tied up with the five leading home textile companies. In another instance, Tmall.com tied up with Fauna, Mendale, Luolai, Shuixing, and Beyond. Welspun India launched an online portal a few years back, which covers a variety of beds, baths, and carpet products.
The Latin American home Textiles market is competitive in nature. At the outset, the market seems to be highly fragmented with a mix of both large as well as smaller companies operating across various parts of the region. There are numerous local and international players that either manufacture, trade, or distribute the home textile market in the region. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of products and superior customer service. The major companies currently dominating the market include Jolitex Ternille, Springs Global, Finlandek, TEKA, and Muller Textiles.